Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 isomman moottorin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eemeli06
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 3
    • suomi

    E34 isomman moottorin vaihto?

    Voinko laittaa 525 farmariin 3.5l m60 koneen ja muutoskatsastaa sen sille?
    Kellään kokemuksia asiasta mitä vaatii?
  • AatuPaatu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 844
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by eemeli06 View Post
    Voinko laittaa 525 farmariin 3.5l m60 koneen ja muutoskatsastaa sen sille?
    Kellään kokemuksia asiasta mitä vaatii?
    Diisselissä ei oo aina abs-jarruja. Bensa koneisessa on samat jarrut yms. kuin siinä M60 moottorisessa. Niin ei tarvii päivittää jarruja tai alustaa.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36603

    Edit: Tarkotatko M62 moottoria? Sillon pitää päivittää jarrut vastaamaan E34 540i:tä.
    Last edited by AatuPaatu; 22-02-2015, 11:40.
    E30 316 -87
    E36 318iS -92
    E36 3XX -95
    E39 523i -96

    Comment

    • eemeli06
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 3
      • suomi

      #3
      Originally posted by AatuPaatu View Post
      Diisselissä ei oo aina abs-jarruja. Bensa koneisessa on samat jarrut yms. kuin siinä M60 moottorisessa. Niin ei tarvii päivittää jarruja tai alustaa.
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36603

      Edit: Tarkotatko M62 moottoria? Sillon pitää päivittää jarrut vastaamaan E34 540i:tä.

      Jarrut on m5.Auto 525 Bensa moottori vaihdettu 535sesta.Eli voin huoletta mennä muutoskatsastaa,ilman alustan muutoksia?Entäs vaatiiko se airbageja?Auto on 92

      Comment

      • AatuPaatu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 844
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by eemeli06 View Post
        Jarrut on m5.Auto 525 Bensa moottori vaihdettu 535sesta.Eli voin huoletta mennä muutoskatsastaa,ilman alustan muutoksia?Entäs vaatiiko se airbageja?Auto on 92
        540:ssä on TYP210 perä ja eri vetarit. Nämä ainakin pitää vaihtaa? Airbägejä ei tarvii laitella.
        Last edited by AatuPaatu; 23-02-2015, 16:20.
        E30 316 -87
        E36 318iS -92
        E36 3XX -95
        E39 523i -96

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by AatuPaatu View Post
          540:ssä on TYP210 perä ja eri vetarit. Nämä ainakin pitää vaihtaa? Airbägejä ei tarvii laitella.
          Ei perää ja vetareita tarvitse katsastusta varten vaihtaa. M60B30 sama perä ja vetarit.

          Tulipa tässä vielä hyvä huomio että 3.5l M60 konetta ei ole olemassakaan.
          E34 535 kone on M30 ja suora 6 kun taas 3.5l V8 on M62 ja kotoisin E39 tai E38:sta.

          Eli mitä tuolla nyt sitten on?
          Last edited by Muurahainen; 23-02-2015, 19:31.

          Comment

          • Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

            #6
            Sähkötyöt tulee olemaan yhtä helvettiä...
            Suosittelen menee vaikka nettiauton puolelle ja ostamaan valmiina 540:sen.
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

            Tällä mennään

            Comment

            • Jasuuu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 773
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Ziggis View Post
              Sähkötyöt tulee olemaan yhtä helvettiä...
              Suosittelen menee vaikka nettiauton puolelle ja ostamaan valmiina 540:sen.
              Mikös niissä niin helvettiä on? En suosittele hommaa jossei mistään mitään tiedä mutta m62 koneesta sovittelee vaan pistokkeen e34 korinpistokeeseen. Ei oo mikään maailman isoin homma..

              Comment

              • Ziggis
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 454
                • Melbourne (Mellilä)

                #8
                eiköhän siinä oo hiukan muutakin sillo ku maamoottorista siirrytään kasiin...

                +kaikki muut muutostyöt mitä joutuu tekee... ei tuo kasi niin simppelisti mee maamoottorin tilalle.
                Last edited by Ziggis; 25-02-2015, 14:33.
                Ex. e39 540i -97
                Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                Ex. e36 325iA -92
                Ex. e34 540iA -94
                Ex. e30 325 2.7 eta -86
                Ex. e34 540iA -93 touring
                Ex. e32 730i -89

                Tällä mennään

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Ziggis View Post
                  eiköhän siinä oo hiukan muutakin sillo ku maamoottorista siirrytään kasiin...

                  +kaikki muut muutostyöt mitä joutuu tekee... ei tuo kasi niin simppelisti mee maamoottorin tilalle.
                  Niin. Harmiksi e34:sta ei ole saanut kasikoneella, että kaikki osat olisi suoraan tilattavissa marmorilta. Eikun hetkonen... :think
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • mazajns
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 511
                    • Joensuu

                    #10
                    Näissä on sellainen hienous että moottorin johtosarja on oma itsenäinen settinsä. Korin pistokkeeseen saattaa joutua liittimen vaihtamaan mutta muuten helppo homma. Joissain japseissa asia on eri kun moottorin johtosarja on korin piuhoihin teipattu.

                    Muutenhan moottorin vaihdossa ei mitään ihmeellistä ole. Vaihtaa vain moottorin, vaihteiston, jäähdyttimen (jos erillainen), pakoputkiston, kardaanin, Moottoriin tulevat letkut. Näin niinkuin kärjistettynä.

                    Autoa kun on saanut tuolla moottorilla niin kaikki osat löytyy valmiina ja korit ovat samanlaisia riippumatta alkuperäisestä moottorista

                    Comment

                    • Ziggis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 454
                      • Melbourne (Mellilä)

                      #11
                      Originally posted by Skunkki^ View Post
                      Niin. Harmiksi e34:sta ei ole saanut kasikoneella, että kaikki osat olisi suoraan tilattavissa marmorilta. Eikun hetkonen... :think
                      Jeps jeps...

                      eihän niitä oo ollu... mullaki ollu kaks ihan itse tehtyä

                      siinä vaan saa vaihtaa/siirtää kaikki romut konehuonees...

                      ite en lähtis tekee,vaan ostaisin ihan valmiin paketin jota sitte rakennella,tuossa swapissa ei mun mielestä oo mitää ideaa.

                      eli kannattaa jättää se näsäviisaus ihan sinne omaan ajatusmaailmaan.
                      Ex. e39 540i -97
                      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                      Ex. e36 325iA -92
                      Ex. e34 540iA -94
                      Ex. e30 325 2.7 eta -86
                      Ex. e34 540iA -93 touring
                      Ex. e32 730i -89

                      Tällä mennään

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Ziggis View Post
                        Jeps jeps...

                        eihän niitä oo ollu... mullaki ollu kaks ihan itse tehtyä

                        siinä vaan saa vaihtaa/siirtää kaikki romut konehuonees...

                        ite en lähtis tekee,vaan ostaisin ihan valmiin paketin jota sitte rakennella,tuossa swapissa ei mun mielestä oo mitää ideaa.

                        eli kannattaa jättää se näsäviisaus ihan sinne omaan ajatusmaailmaan.
                        Sellainen hyvä syy olisi rakentaa tarpeeksi iäkkääseen kuoppaan että saa ei vähäpäästöisen.
                        Helpottaa kummasti ahto projekteja.

                        Comment

                        • Ziggis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 454
                          • Melbourne (Mellilä)

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Sellainen hyvä syy olisi rakentaa tarpeeksi iäkkääseen kuoppaan että saa ei vähäpäästöisen.
                          Helpottaa kummasti ahto projekteja.
                          Tuo onkin ainoa järkevä syy... se vaan tekee sen ku tekniikka painaa enemmän ja auto alunperin 525,nii siitä karsiutuu istumapaikkoja pahimmillaan pois.. ku eivät suostu nostamaan kokonaispainoa.
                          Ex. e39 540i -97
                          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                          Ex. e36 325iA -92
                          Ex. e34 540iA -94
                          Ex. e30 325 2.7 eta -86
                          Ex. e34 540iA -93 touring
                          Ex. e32 730i -89

                          Tällä mennään

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Ziggis View Post
                            Tuo onkin ainoa järkevä syy... se vaan tekee sen ku tekniikka painaa enemmän ja auto alunperin 525,nii siitä karsiutuu istumapaikkoja pahimmillaan pois.. ku eivät suostu nostamaan kokonaispainoa.
                            Totta mutta esim. M30 on aika möykky.

                            Comment

                            • Ziggis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 454
                              • Melbourne (Mellilä)

                              #15
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Totta mutta esim. M30 on aika möykky.
                              juu ei oo paljoa painoeroo kasiin...

                              mut harvemmin punnitaan ku vaihtaa pelkän koneen... sitte ku ahtaa nii haluavat laskee onko tehot painon rajoissa.
                              Ex. e39 540i -97
                              Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                              Ex. e36 325iA -92
                              Ex. e34 540iA -94
                              Ex. e30 325 2.7 eta -86
                              Ex. e34 540iA -93 touring
                              Ex. e32 730i -89

                              Tällä mennään

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎