En käynyt luetuttamassa vikakoodeja, mutta oishan sieltä voinut jotain tullakin kun kerta ero oli noin selvä. Yhtä selvä kun rikkoutuneella ja uudella lambdalla vuosi sitten
Auto on muutenkin paljon lepposempi ajaa nyt. Moottorijarrutus ei enää tunnu siltä kuin ajaa rysäyttäisi johonkin seinään, ja vaihteiden vaihtamisen jälkeinen tuntuma kulkemiseen on jotenkin pehmeämpi.
En käynyt luetuttamassa vikakoodeja, mutta oishan sieltä voinut jotain tullakin kun kerta ero oli noin selvä. Yhtä selvä kun rikkoutuneella ja uudella lambdalla vuosi sitten
Auto on muutenkin paljon lepposempi ajaa nyt. Moottorijarrutus ei enää tunnu siltä kuin ajaa rysäyttäisi johonkin seinään, ja vaihteiden vaihtamisen jälkeinen tuntuma kulkemiseen on jotenkin pehmeämpi.
humppailiko kierrokset myös kun laitto kytkimen pohjaan? harmi kun et käyny luettaas koodeja
humppailiko kierrokset myös kun laitto kytkimen pohjaan? harmi kun et käyny luettaas koodeja
Siis rikkonaisella lambdalla vai kaasuläpän anturilla? Lambdan hajottua kierrokset sekoili, ihan sama oliko kytkin pohjassa vai ei. Kaasuläppäanturin kanssa tuo vaikutus tuli ilmi lähinnä kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa.
Siis rikkonaisella lambdalla vai kaasuläpän anturilla? Lambdan hajottua kierrokset sekoili, ihan sama oliko kytkin pohjassa vai ei. Kaasuläppäanturin kanssa tuo vaikutus tuli ilmi lähinnä kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa.
Niin joo ja kulutusmittarin lukema tipahti aika huolella tuon kaasuläppäanturin asennuksen jälkeen. Kuukausi sitten maantieajossa meni 8,2-8,5 litraa satasella, nyt pari päivää sitten pääsi 7,5-7,6 l/100 km.
Niin joo ja kulutusmittarin lukema tipahti aika huolella tuon kaasuläppäanturin asennuksen jälkeen. Kuukausi sitten maantieajossa meni 8,2-8,5 litraa satasella, nyt pari päivää sitten pääsi 7,5-7,6 l/100 km.
hyvä homma : ) pitää tosiaan nyt raaskia viedä auto ens palkasta korjaamolle ... ite vaihan eka ton kaasuläpä anturin ja koitan toista ecua jollei sitte auta ni vien korjaamolle jos ne kattois dampperin ... tänää toi auto meinaa sammus alamäessä kun laitoin kytkime pohjaan ... humppaili kierrokset hetke ja sammahti sit lähti avaimesta käyntiin sen jälkee mut helveti heikosti syttys.
hyvä homma : ) pitää tosiaan nyt raaskia viedä auto ens palkasta korjaamolle ... ite vaihan eka ton kaasuläpä anturin ja koitan toista ecua jollei sitte auta ni vien korjaamolle jos ne kattois dampperin ... tänää toi auto meinaa sammus alamäessä kun laitoin kytkime pohjaan ... humppaili kierrokset hetke ja sammahti sit lähti avaimesta käyntiin sen jälkee mut helveti heikosti syttys.
Mitäs kaikkee oot tarkistellu siitä? Ootko lukenu vikakoodeja? Rikkonainen lambda ei välttämäti oireile kyllä sammumalla, käynti on vaan prkleen omituista... enkä ihan hevillä usko että tuo johtuis kaasuläppäanturistakaan. Kuulostaa enemmän bensa-, sytty- tai imupuolen vialta. :think
Mitäs kaikkee oot tarkistellu siitä? Ootko lukenu vikakoodeja? Rikkonainen lambda ei välttämäti oireile kyllä sammumalla, käynti on vaan prkleen omituista... enkä ihan hevillä usko että tuo johtuis kaasuläppäanturistakaan. Kuulostaa enemmän bensa-, sytty- tai imupuolen vialta. :think
joo vikakoodit on luettu ... 1 nakutusanturi antaa koodia ... molemmat nakutusanturit vaihdettu eikä ollu vaikutusta. lambda vaihettiin siit yks vuos ku ei menny päästöistä läpi mut vika ei ollut sillonkaa siitä johtuen vaan haitariputkessa oli imuvuoto, samalla katottiin muutkin putket jos ois ollu vuotoja. puolat on ok sekä bensanpaineet... auto on ollut monessa paikassa korjattavana mut mistään ei oo ollu apua ... http://www.hakkinen.fi/ tuolla toi pekka häkkinen kattos et sytysennakot oli päin persettä siit nakutuksesta johtuen ilmeisesti.
Kaukaa haettua, mut mites lämpötila-anturit, ootko ne kattonu? Entäs missä kunnossa on laturi? Ootko tarkistanu ilmamassamittarin, entä tyhjäkäyntimoottorin?
lämpöanturit vois tietty olla yks mahollinen ... laturi ja tyhjäkäyntimoottori on uusittu ... imm ei varmaa tietoo... eikä taida millään lailla pystyy toteemaan sen kuntoa?
imm ei varmaa tietoo... eikä taida millään lailla pystyy toteemaan sen kuntoa?
Jos se on mallia levy niin eipä juuri, silmällä ainakaan. Lankamalleista katkeaa sisältä kuumalanka ja sitten se on entinen. Pystyy sen toki putsaamaan esim. elektroniikkaspraylla ja kokeilemaan toimiiko sen jälkeen paremmin. Yleismittarillakin sen pystyy varmasti mittaamaan, mutta siitä en sitten osaa sanoa, miten, ja mitä arvoja mittarin pitäisi näyttää
Jos se on mallia levy niin eipä juuri, silmällä ainakaan. Lankamalleista katkeaa sisältä kuumalanka ja sitten se on entinen. Pystyy sen toki putsaamaan esim. elektroniikkaspraylla ja kokeilemaan toimiiko sen jälkeen paremmin. Yleismittarillakin sen pystyy varmasti mittaamaan, mutta siitä en sitten osaa sanoa, miten, ja mitä arvoja mittarin pitäisi näyttää
Comment