Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 jäähdytysneste häviää

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cyrbanen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 66
    • Helsinki

Originally posted by Tojopa
    Pääsiskö jostain imemään nesteitä vähemmäks (paisari?) ja tilalle raakaa jäähdytinnestettä, jonka jälkeen ajoa ja sitte mittaamaan pakkaskestävyys..
    Tein juuri näin perjantaina kun huomasin että olin lisäillyt paisariin sellaista miksausta joka 20 asteen pakkasessa olikin sitten ihan kuin sorbettia.

GLYKOLI on kuitenkin sen verran vaarallista ainetta nieltynä(50ml riittää tappamaan aikuisen miehen) että kannattaa olla varovainen.

Yks hyvä kikka on täyttää se letku, millä meinaisi tavaraa pois imeä, vedellä niin ei tartte ottaa GLYKOLIA suuhunsa missään vaiheessa.

Mulla ei nyt just siellä parkkipaikalla ollut tietenkään vettä ja koska olen tyhmänrohkea niin sain pienen annoksen tavaraa suuhuni vaikka pyrin olemaan varovainen.
    Siitä vaan heti lunta suuhun ja purskuttelua jonka jälkeen sormet kurkkuun varmuudeksi vielä niin saatiin kaikki pihalle(en mä sitä niellyt yhtään, mutta parempi olla varma). Vielä ollaan elossa
    Last edited by Cyrbanen; 23-01-2006, 13:17.
    Sitä se on.

Comment

• Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

Jäähdytysneste ei muuten ole metanolia. Eipä sillä, ei se silti niin hyvää ole että vapaaehtoisesti nielisi.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• Hevimies
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1456
        • Savonlinna

Originally posted by Cell
        Jäähdytysneste ei muuten ole metanolia. Eipä sillä, ei se silti niin hyvää ole että vapaaehtoisesti nielisi.
        Ei olekaan, vaan etyleeniglykolia joka on yhtä lailla myrkyllistä kuin metanoli. Eikä tosiaan kannata niellä vaikka mausta tykkäisikin tai tuuttaa varattua sekä munuaiset, että keskushermosto. Jäähdytysnesteissä käytetään nykyisin myös propyleeniglykolia joka ei ole niin myrkyllistä

Comment

• Cyrbanen
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 66
          • Helsinki

Originally posted by Cell
          Pahoitteluni typosta... glykolihan on tuolla mainittu kuitenkin... korjaan sen niin ei mene keneltäkään ohi varsinainen asia
          Sitä se on.

Comment

• csimann
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 433
            • (not available)

Originally posted by Harde2 View Post
            eikä vieläkään vuotoja.
            Nyt kahden vuoden jälkeen on ihan pakko pelkästä uteliaisuudesta nostaa tämä ja kysyä; mikä on tämän tarinan loppu?

Comment

• armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

Vittu laitoin hiivaa tankiin ja että kulki, tuntui kuin olisi ollut 900 heppaa alla... minä tunnen kuinka kuski kiihtyy...
              ei ne tehot vaan se kuski...

Comment

• jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

omassa kusi tuon nelos osan juuresta, ei oikee huomannu ku alapuolelle valutti.
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

Comment

• ViKiNGi
                  Newbiemmer
                  • Jun 2007
                  • 23

Originally posted by Cyrbanen View Post
                  Tein juuri näin perjantaina kun huomasin että olin lisäillyt paisariin sellaista miksausta joka 20 asteen pakkasessa olikin sitten ihan kuin sorbettia.

GLYKOLI on kuitenkin sen verran vaarallista ainetta nieltynä(50ml riittää tappamaan aikuisen miehen) että kannattaa olla varovainen.

Yks hyvä kikka on täyttää se letku, millä meinaisi tavaraa pois imeä, vedellä niin ei tartte ottaa GLYKOLIA suuhunsa missään vaiheessa.

Mulla ei nyt just siellä parkkipaikalla ollut tietenkään vettä ja koska olen tyhmänrohkea niin sain pienen annoksen tavaraa suuhuni vaikka pyrin olemaan varovainen.
                  Siitä vaan heti lunta suuhun ja purskuttelua jonka jälkeen sormet kurkkuun varmuudeksi vielä niin saatiin kaikki pihalle(en mä sitä niellyt yhtään, mutta parempi olla varma). Vielä ollaan elossa

http://www.ttl.fi/ova/etyleeniglykoli.html

Tuolta 2 Terveysvaara -> 2.1 Välittömät vaikutukset

Comment

• Inferno
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 36
                    • Stadi

Originally posted by Antti O View Post
                    Kovin kuulostaa hurjalta tuo kanelipatentti.

Kyllä mie ymmärrän jos pensatankkia paikataan mäntysuovalla mutta siinei oo mitää riskiä isompaan vaurioon.

No seurataampa mielenkiinnolla miten kanelipemarit kestää tulevaisuudessa.

Henk. kohtasesti olen sitämieltä että mielummin pistäis kerralla viat kuntoo vaikka maksaahan se ja kirpasee kun tarvii sit tulevaisuudessa jännittää.
                    Samaa itsekin olen tuumaillut. Hurjan oloinen tee-se-itse patentti kuullostaa olevan ja ikinä en ole aiemmin kuullutkaan mistään vastaavasta. Seuraavaksi autoja korjaillaan varmaan valkosipulilla ja vehnäjauholla.

Jos ei autoa ole varaa korjata oikeasti niin tällöin kannattaa kyllä mielestäni miettiä auton pitämisen mielekkyyttä tai halvempaa autoa. Laskun loppusumma yleensä vain kasvaa kun omat patentit puretaan ja korjataan oikeilla osilla.

Onnea kuitenkin kaneliprojketiin, tuoksuu auto varmaan tuoreelle pullalle kun ohi ajaa

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎