Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M30 roklahdus sammutettaessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sex cylinder
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 3

    e34 M30 roklahdus sammutettaessa??

    Mistähän tuollainen mahtaa kuulua?? Aivan kuin moottorin takaosasta kuuluisi.
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Kaksoismassavauhtipyörä.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Maza
      Kaksoismassavauhtipyörä.
      Jep, kovimman äänen saa kun sammuttaa auton vaihde vapalla ja kytkin ylhäällä.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • sex cylinder
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 3

        #4
        Onko tuo siis vika vai ominaisuus?

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Kuuluuko sen roklattaa tyhjäkäynnilläkin?
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4319
            • Kannus/Kokkola

            #6
            No EI kuulu roklattaa, mutta kyllä kai se sitä useasti tekee.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by sex cylinder
              Onko tuo siis vika vai ominaisuus?
              Sanotaan että se on ominainen vika. Pitäisi leikata kahtia yksi kaksoismassavauhtipyörä ja katsoa mikä siellä oikein löystyy että rupeaa kolisemaan.

              Varsinkin tyhjäkäynnillä tuon kolinan erottaa parhaiten jos se on kolistakseen. Tuotahan ei voi korjata ja uuden kaksoismassavauhtipyörän hinta on suht korkea...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                #8
                Originally posted by Maza
                No EI kuulu roklattaa, mutta kyllä kai se sitä useasti tekee.
                Niin ei eihän se tietenkää kuulu roklattaa... oli tarkotus kysyä että onko se vaarallistakin ja mikä siinä kaksoismassavauhtipyörässä kolisee/mikä paikka on väljä?
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                • J.S
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 95
                  • Espoo

                  #9
                  ...onko kukaan tutkinu sopisko M5:sen(3.8) vauhtipyörä 535:seen, äkkiseltään netti ETK:sta katottuna ainaki kytkimen halkasija on sama?
                  M5:seen näkys olevan halvempi kaksoismassapyörä ku 535. ??

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    #10
                    Originally posted by J.S
                    ...onko kukaan tutkinu sopisko M5:sen(3.8) vauhtipyörä 535:seen, äkkiseltään netti ETK:sta katottuna ainaki kytkimen halkasija on sama?
                    M5:seen näkys olevan halvempi kaksoismassapyörä ku 535. ??
                    Mistäs hintoja kattelit?
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    • J.S
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 95
                      • Espoo

                      #11
                      töissä orkkis osien hintoja, ja saa kai noista netti ETK:n hinnoistaki jotain suuntaa? 535:sen vauhtipyörä oli netti ETK:ssa jotain 1200$, ja suomenlähtöhinta vähä samaa luokkaa...

                      Comment

                      • J.S
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 95
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Alpina E34
                        Niin ei eihän se tietenkää kuulu roklattaa... oli tarkotus kysyä että onko se vaarallistakin ja mikä siinä kaksoismassavauhtipyörässä kolisee/mikä paikka on väljä?
                        siinähän on niitä jousia sisässä, en oo jaksanu vielä purkaa, mutta kai ne katkee tai väsyy.tulee väljäks ja alkaa ääntää...

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4319
                          • Kannus/Kokkola

                          #13
                          Kröhm.. kröhm.. suosittelen hankkimaan E28/E23 M30 jäykän vauhtipyörän, kytkinlevyn ja asetelman. Sopii suoraan paikoilleen.. ei muuten kolise, eikä ala kolisemaan iän myötä...

                          Comment

                          • J.S
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 95
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Maza
                            Kröhm.. kröhm.. suosittelen hankkimaan E28/E23 M30 jäykän vauhtipyörän, kytkinlevyn ja asetelman. Sopii suoraan paikoilleen.. ei muuten kolise, eikä ala kolisemaan iän myötä...
                            ...tarviko työsylinteriäkään mitenkään modata, vai meneekö ihan heittämällä kiinni. jos näin pitääpä kattoo töissä hintoja...pitäs laittaa kuntoon ennen ku leviää lopullisesti...

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4320
                              • Turku

                              #15
                              E34 M50B20 koneisessa on ilman ilmastointia perinteinen vauhtipyörä ja ilmastoidussa kaksoismassavauhtipyörä.
                              Osaako kukaan sanoa, minkähän ihmeen vuoksi ilmastointi vaatii erilaisen vauhtipyörän?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎