Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeussäätimen jälkiasennus e34:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #16
    Johtosarja ei välttämättä ole valmiina. Jos se "pyöreä" liitin on osa suurempaa kokoaisuutta ("integroitu" tiettyyn osaan korin johtosarjasta), se saattaa olla valmiina. Eli ko. liittimeltä tiettyyn toiseen pisteeseen asti homma on OK, mutta loput puuttuu.

    Omassa E23:ssa mitään ei ole valmiina (asensin sen edelliseen E23/735:eeni, nykyisessä 745:ssa se oli vakiona), kaikki pitää asentaa alusta loppuun, johtosarjoja myöten. Mutta itse asennus taisi ottaa aikaa kokonaisen 30 minuuttia.

    Timo

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4320
      • Turku

      #17
      Viiksen liitin löytyy siitä muiden sähköliitinhässäköiden luota kutakuinkin mittariston alapuolella, valkoinen 8-napainen, johon tulee muistaakseni 5 johtoa.

      Taipale, no mikäs ihmeen liitin se musta on josta kerroit? Mulla ei ole sen väristä. Mutta voisikohan se olla sopiva.
      Saisitko jotain fotoa siitä, mittoja ja pinnien määrää, niin olisi helpompi sanoa ollaanko jäljillä.

      Comment

      • taipale
        Newbiemmer
        • Dec 2004
        • 22

        #18
        Originally posted by jani73
        Viiksen liitin löytyy siitä muiden sähköliitinhässäköiden luota kutakuinkin mittariston alapuolella, valkoinen 8-napainen, johon tulee muistaakseni 5 johtoa.
        Joo, eipä näkynyt.

        Taipale, no mikäs ihmeen liitin se musta on josta kerroit? Mulla ei ole sen väristä. Mutta voisikohan se olla sopiva.
        Saisitko jotain fotoa siitä, mittoja ja pinnien määrää, niin olisi helpompi sanoa ollaanko jäljillä.
        Kyllähän mä siitä kuvan nappasin, ettei kukaan rupee sanomaan, että kyllä se siellä on, sä et vaan löytäny.
        Näyttäis olevan 6-napainen, mistä 5 kytketty, joten ei taida olla se..

        Tuossa on vielä pari kuvaa siitä pyöreästä liittimestä. Sanokaa ny, että se on edes oikea liitin, etten mä ole taas ollu pihalla ku tampoonin naru.

        P.S. Uusi jälkiasennussarja kustantaisi 650 e.
        Last edited by taipale; 11-10-2017, 19:47.

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #19
          Kyllä tuo pyöreä liitin taitaa valitettavasti olla joku muu kuin vakkarin.
          No sun pitää sitten vain laittaa hankintaan myös tuo johdotus, eli otat sen ennen 9/91 valmistetusta autosta, niin pitäisi sopia. Homma on tietysti helpommin sanottu kuin tehty, muttei mikään mahdoton. Kytkiksestä on tietysti apua, jotta tietää mitä johtoja pitää ottaa mukaan ja missä ne sijaitsee.

          Comment

          • taipale
            Newbiemmer
            • Dec 2004
            • 22

            #20
            Originally posted by jani73
            Kyllä tuo pyöreä liitin taitaa valitettavasti olla joku muu kuin vakkarin.


            No sun pitää sitten vain laittaa hankintaan myös tuo johdotus, eli otat sen ennen 9/91 valmistetusta autosta, niin pitäisi sopia. Homma on tietysti helpommin sanottu kuin tehty, muttei mikään mahdoton. Kytkiksestä on tietysti apua, jotta tietää mitä johtoja pitää ottaa mukaan ja missä ne sijaitsee.
            No, onneks en kerinny vielä mitään hankkimaan, että saa nyt sitte jäädä tältä erää.

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #21
              www.e34.de <- tuolta löytyy ihan bemarin omat ohjeet vakkarin jälkiasennukseen kaapelisarjan asennuksineen kaikkineen.

              Edit: tarkemmin sanottuna täältä: http://www.e34.de/tips_tricks/tempomat/tempomat.pdf
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • Leba
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2101
                • Espoo

                #22
                Pari pikaista kysymystä olis, oon just ite asentelemassa tuota vakionopeudensäädintä.

                Miten ratin alempi suojamuovi lähtee irti? Ei kai rattia tarvitse irroittaa? Väkivaltaa on jo yritetty, mutta tuntuu että se hajoaa ennenkuin lähtee irti

                Toinen kysymys olisi, että mihin kohti se kytkimen tunnistin tulee tarkalleen kiinni? Mulla on toi metalli pala tuossa kädessä, mutta en ole löytänyt mitään järkevää paikkaa sille, saatika sellaista että vakionopeudensäätimen kytkin toimisi
                Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  #23
                  Ratti pois, sen takaa löytyy kaksi ruuvia.
                  Mutta ennen kuin vedät ratin irti akselilta, sun pitää laittaa virta-avain vähintään ykkösasennolle, ja sama myös laittaessasi ratin takaisin.

                  Niin tarkoitit kytkimen tunnistimella sitä valkoista kytkintä joka tulee kytkinpolkimen yhteyteen?
                  Sieltä pitää vetää se polkimia paikallaan pitävä pitkä pultti pois ja laittaa se kiinnitysrauta sopivaan kohtaan. Ei ole paha homma, kun tekee huolella.

                  Tuossa on huono kuva, mutta siitä näkee jotenkin miten se kytkin tulee tuohon kytkinpolkimen päälle ja se kiinnitysrauta näyttää lähtevän tuonne vasemmalle.

                  Edit, kun se kytkin on paikallaan, sen pitää olla niin säädettynä, että kun kytkinpoljin on ylhäällä, niin tuon kytkimen "nappi" on painettuna. Toivottavasti saat tolkkua.
                  Attached Files
                  Last edited by jani73; 15-08-2005, 21:30.

                  Comment

                  • Leba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2101
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by jani73
                    Ratti pois, sen takaa löytyy kaksi ruuvia.
                    Mutta ennen kuin vedät ratin irti akselilta, sun pitää laittaa virta-avain vähintään ykkösasennolle, ja sama myös laittaessasi ratin takaisin.

                    Niin tarkoitit kytkimen tunnistimella sitä valkoista kytkintä joka tulee kytkinpolkimen yhteyteen?
                    Sieltä pitää vetää se polkimia paikallaan pitävä pitkä pultti pois ja laittaa se kiinnitysrauta sopivaan kohtaan. Ei ole paha homma, kun tekee huolella.

                    Tuossa on huono kuva, mutta siitä näkee jotenkin miten se kytkin tulee tuohon kytkinpolkimen päälle ja se kiinnitysrauta näyttää lähtevän tuonne vasemmalle.

                    Edit, kun se kytkin on paikallaan, sen pitää olla niin säädettynä, että kun kytkinpoljin on ylhäällä, niin tuon kytkimen "nappi" on painettuna. Toivottavasti saat tolkkua.
                    Edit: huomenna jatkuu...
                    Last edited by Leba; 16-08-2005, 01:34.
                    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                    Comment

                    • Leba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2101
                      • Espoo

                      #25
                      jooh, nyt on "viiksi" paikallaan, mutta mihin ton kytkimen kytkimen tungen? Ei löydy vieläkään toimivaa paikkaa sille. Tuleeko se siihen samaan "pitkään akseliin" missä on polkimet "kiinni?" Auttakees vähän, rupee toi pinna palaan kohta...
                      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by Leba
                        jooh, nyt on "viiksi" paikallaan, mutta mihin ton kytkimen kytkimen tungen? Ei löydy vieläkään toimivaa paikkaa sille. Tuleeko se siihen samaan "pitkään akseliin" missä on polkimet "kiinni?" Auttakees vähän, rupee toi pinna palaan kohta...
                        Tuolla "nut"in laittamassa linkissähän se on oikein kuvin selitetty.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Leba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2101
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Leka
                          Tuolla "nut"in laittamassa linkissähän se on oikein kuvin selitetty.
                          Juu ja tosi "hyviä" kuvia ovatkin, ei meikäläisellä ihan tuolla tavalla nuo asiat mene tuolla kuskinjalkatilassa
                          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by Leba
                            Tuleeko se siihen samaan "pitkään akseliin" missä on polkimet "kiinni?"
                            Juuri siihen akseliin, pulttiin, millä nimellä sitä kutsuukin.

                            Comment

                            • Leba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2101
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by jani73
                              Juuri siihen akseliin, pulttiin, millä nimellä sitä kutsuukin.
                              Jooh, on muuten veemäisin homma tuo akselin irroitus saatika takaisin laitto
                              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                              Comment

                              • jani73
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 4320
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by Leba
                                Jooh, on muuten veemäisin homma tuo akselin irroitus saatika takaisin laitto
                                Mulla ei ollut mitään ongelmia.
                                Se lähti hyvin liikkeelle, eikä takaisinlaitossakaan ollut ongelmia. Pitää vaan katsoa mitä tekee, ettei tarvitse tapella jarrupolkimen ym kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎