Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jartza
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 155
    • Ylivieska

    Vakionopeudensäädin ei toimi

    laitetaanpas tällainen kysymys:
    Eli auto on 540ia vm-94 ja ongelmana vakionopeudensäädin...sulakkeet näytti olevan kunnossa mutta ei vaan ota toimiakseen eli mistähän sitä vikaa olisi paras lähteä paikallistamaan? searchia koitin käyttää, mutta tuloksetta...
    E34 520 -91,E34 540IA(http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170110)
    ex.318iS E36 -94 Individual Serie "Class II",e30 318is,e21 315
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Jarrupolkimen mikrokytkin ekana.
    Retard Member

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1847
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Originally posted by herja View Post
      Jarrupolkimen mikrokytkin ekana.
      Ääni tälle. Sen pystyy vahingossa "säätämään" ihan pieleen jos jotain touhuaa jalkatilassa. Itselläni kans taannoin mykistyi koko värkki rattiakselin nivelen vaihdon yhteydessä. Syyllinen oli lopulta kytkinpolkimen vastaava kytkin, joka oli rempan aikana tullut tökättyä pois säädöistään.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • zanzibar
        Newbiemmer
        • Dec 2006
        • 14

        #4
        Jos vielä on ongelmaa niin oletko mahdollisesti soitinta irroittanut / vaihtanut viime aikoina? Siellä on 2 virtajohtoa, jos ottaa soittimelle väärästä virran niin vakionopeudensäädin ei toimi. Omassani oli näin...

        Comment

        • waudeville
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 2089
          • Nokia

          #5
          itellä e34:ssa cruise ei toiminut jos jalka lepäs vähänkin kytkinpolkimen päällä.oli varmaan aika herkällä päällä mut kun jalka oli siä lepuutusosiossa ni kyllä oli hienoo päästellä rajoitusten mukaan heltzinkiinkin
          e34 540ia -94 Batmobile
          candy-king

          ex: e32 735i -89
          e34 525i -89

          Comment

          • Jartza
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 155
            • Ylivieska

            #6
            kiitoksia vastauksista alkuperäinen soitin paikoillaan että en usko vian olevan siellä mut pitää kurkistaa illan päälle mitä sieltä löytyy...
            E34 520 -91,E34 540IA(http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170110)
            ex.318iS E36 -94 Individual Serie "Class II",e30 318is,e21 315

            Comment

            • reivanen
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 222
              • Sipoo

              #7
              Löytyikö tähän vastausta. Itse olen mahdollisesti ostamassa e34 535:sta jossa cruise ei toimi, ja myyjän mukaan viiksi on rikki.

              Onko tämä todennäköistä, ja onko tuon viiksen vaihtaminen kuinka vaikea toimenpide?
              Nykyään:
              Ex:
              BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2550
                • Kirkkonummi

                #8
                Originally posted by reivanen View Post
                Löytyikö tähän vastausta. Itse olen mahdollisesti ostamassa e34 535:sta jossa cruise ei toimi, ja myyjän mukaan viiksi on rikki.

                Onko tämä todennäköistä, ja onko tuon viiksen vaihtaminen kuinka vaikea toimenpide?
                Viiksen vaihtaminen ei ole vaikea toimenpide, rattiakselin suojamuovit irti, kytkimen ruuvit irti. Johdon saaminen ehjänä ulos voi olla joskus haasteellista, mutta jos kädessä on varmasti sopiva ja toimiva varaosa, niin itse aika surutta katkaisin vanhan johdot.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2550
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Lainataan ketjua, sopiva otsikkokin.

                  Omaan kiesiin on asennettu E34 cruise, automaatti M50B25:sta, kohde manuaalilla.

                  - Ohjausboksi on 540iA:sta -93 lähinnä sen vuoksi, vasemmanpuoleisen kaiuttimen takaa löytyi vain yksi vapaa sininen liitin, johon boksi sopi. Onko tällä kokemusten mukaan merkitystä? Toinen ohjausboksi on M50B25:sta ja vuotta vanhempi, mutta tälle sopiva liitin oli jo kiinni AUC-boksissa.

                  - Kaikki muu on jo kiinni, mutta kytkinpolkimeen tulevaa kytkintä ei. Cruise ei (tietenkään) toimi, mutta voiko se johtua vain siitä, että ko. katkaisukytkintä ei ole kiinni?

                  - Muistaisiko joku, millainen on kytkinpolkimen katkaisukytkimen liitin? Ainoa roikkumaan jäänyt liitin oli vain 2-napainen, kun jarrupolkimen katkaisupolkimeen niitä napoja oli neljä..

                  Ei toimi. Sulake #15 on ehjä, mutta niin kauan kuin tuon kytkinpolkimen katkaisukytkimen merkitystä ei tiedä, niin ei oikein kovin syvällisesti viitsisi tutkia.

                  Tähän asti sinänsä kohtuuhelppo, mutta v-mäinen homma. Pitäisi vain saada toimimaan. Sitten kun toimii, niin varaservo, -boksi, ja -käyttövipu ovat vapaina.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • cba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 3464
                    • Ylivieska

                    #10
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Lainataan ketjua, sopiva otsikkokin.

                    Omaan kiesiin on asennettu E34 cruise, automaatti M50B25:sta, kohde manuaalilla.

                    - Ohjausboksi on 540iA:sta -93 lähinnä sen vuoksi, vasemmanpuoleisen kaiuttimen takaa löytyi vain yksi vapaa sininen liitin, johon boksi sopi. Onko tällä kokemusten mukaan merkitystä? Toinen ohjausboksi on M50B25:sta ja vuotta vanhempi, mutta tälle sopiva liitin oli jo kiinni AUC-boksissa.

                    - Kaikki muu on jo kiinni, mutta kytkinpolkimeen tulevaa kytkintä ei. Cruise ei (tietenkään) toimi, mutta voiko se johtua vain siitä, että ko. katkaisukytkintä ei ole kiinni?

                    - Muistaisiko joku, millainen on kytkinpolkimen katkaisukytkimen liitin? Ainoa roikkumaan jäänyt liitin oli vain 2-napainen, kun jarrupolkimen katkaisupolkimeen niitä napoja oli neljä..

                    Ei toimi. Sulake #15 on ehjä, mutta niin kauan kuin tuon kytkinpolkimen katkaisukytkimen merkitystä ei tiedä, niin ei oikein kovin syvällisesti viitsisi tutkia.

                    Tähän asti sinänsä kohtuuhelppo, mutta v-mäinen homma. Pitäisi vain saada toimimaan. Sitten kun toimii, niin varaservo, -boksi, ja -käyttövipu ovat vapaina.

                    EDIT: Äsh, sotkin kytkimet Eli laita kytkinpolkimen piuhat oikkariin, niin saat homman testattua.

                    EDIT2: siis homma toimii niin ikäänkuin varashälyn silmukka. Eli vipu,ja polkinkytkimet ovat ikäänkuin kytketty sarjaan, ja ne avautuvat ja katkaisevat piirin kun niihin kosketaan. Ja kun cruise kytketään päälle, tulee näiden kaikken olla "kiinni" asennossa. Eli jos sulta puuttuu / on joku näistä kolmesta rikki, niin cruise ei käynnisty.
                    Last edited by cba; 12-07-2009, 14:48.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2550
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      No voi harmitus, oli mielessä mutta kun oli yli tunnin istunut ja sormet kipeinä repinyt niitä jalkatilan paneeleja paikoilleen, halusi vain istumaan suoraan. Sattuisiko muistumaan mieleen, oliko se kytkinpolkimen johto se vain 2-napainen..?
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        #12
                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        No voi harmitus, oli mielessä mutta kun oli yli tunnin istunut ja sormet kipeinä repinyt niitä jalkatilan paneeleja paikoilleen, halusi vain istumaan suoraan. Sattuisiko muistumaan mieleen, oliko se kytkinpolkimen johto se vain 2-napainen..?
                        Kyllä sen pitäisi olla kaksi 2-napainen. Muistaakseni liittimen väri oli valkoinen ja en muita samanlaisia liittimiä edes löytänyt.

                        Ja aikanaan seiskassa ihmettelin pitkään cruisen toimimattomuutta, niin syyksi paljastui nimenomaan tuo kytkinpolkimen silmukka.
                        Oli jostain syystä irroitettu siitä se oikosulku palikka, tai mikä siinä oikeasti lie kuuluukaan olla, mutta cruise ei pelannut ollenkaan ennen kuin yhdistin johdot.
                        Last edited by Lapa735ia; 12-07-2009, 21:58.
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2550
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Olin väärässä, se todellä v-mäinen osuus oli kytkinpolkimen katkaisimen asennus. Siinä sai ihmetellä monta tuntia sinänsä yksinkertaista asennustyötä, joka meni jotenkin päin honkia - cruise ei toimi. Tietenkin voisi kokeilla ja laittaa joku viritys siihen katkaisimen johtoon, mutta juuri tällä hetkellä ei ole hirveästi intoa.. Ei lähde päälle vaikka jalalla nostaisi kytkinpoljinta = poljinkytkimen pitäisi olla poissa päältä.

                          Kertaukseksi:
                          - Osat toimivasta autosta, M50B25 -92 sekä M60B40 -93.
                          - Boksi 540i:stä (sille kun löytyi johto), muut osat servo, viiksi jne 525i:stä.
                          - Kytkinpoljin uusi, Laakkonen taisi haluta siitä yli 60€.
                          - Sulake #15 ehjä.
                          - Servoon menevä monipistoke on ollut 17 vuotta suojaamattomana, hapettumaa hyvin mutta kuitenkin jotain kohtia josta virtaa menee, näyttää syntyneen kun hiukan rynkytti (ei meinannut mennä aluksi kiinni..).

                          Jos kytkinpolkimen poljinkytkin on OK, niin voisiko airbagillisen boksin käytöllä olla jotain tekemistä toimimattomuuden kanssa? Kuten sanottu, vain sille löytyi vapaa pistoke kuljettajan jalkatilassa.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2550
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Osiin tullut iskettyä reilusti yli 200€ ja työaikaa parin vk:nlopun aikana täysin riittävästi. Cruise vain ei lähde toimimaan.

                            - Kytkinpoljin ohitettuna -> ei toimi.
                            - Toisella boksilla (liitinkotelo poistettuna) -> ei toimi.
                            - Toisella viiksellä (bagillisen viiksi, ei mahtuisi toimimaankaan) -> ei toimi.

                            Tuli otettua E34 OEM -korjaamoopas eteen ja testattua hiukan. Servomoottori tuli testattua, sen kytkin ja toiminta OK.Yhdistämällä 7-napaisen navat #5 ja #8 tuli 4,5V sytytysvirrat päällä. Mutta #6 ja #8 ei tullut mitään, vianhakukaavion mukaan boksi pitäisi laittaa vaihtoon?

                            Kysymys kuuluukin, voiko ohjausboksi mennä osittain, eli yhdestä navasta virtaa, mutta toisesta ei?

                            Löytyisikö kenelläkään mahd. kokeilua varten varmasti toimivaa boksia, osa# 65 71 1 387 625?

                            Sen verran otti päähän, että auto on myynnissä kunnes cruise toimii..kai se oli parempi vaihtoehto kuin käydä hakemassa korjausmoukari ja näyttää sitä erinäisille osakokonaisuuksille
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1995
                              • Tampere

                              #15
                              Oletko täältä löytyvää PDF:ää lukenut (vaatii rekisteröitymisen) ?



                              Vaikutti aika kattavalta ja koko boksikin oli siellä purettu osiin kuvien kera.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎