Elko eli elektrolyyttikondensaattori.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vakionopeudensäädin ei toimi
Collapse
X
-
Muille ehkä tämä aiheen tiimoilla tulevaisuudessa tappeleville. E34 OEM-oppaassa ei ole omaa kohtaa cruiselle, mutta E32 OEM -korjausmanuaalissa on, 65-71/5 "TROUBLESHOOTING CRUISE CONTROL". Itse laitteisto on varmasti ollut sama kautta tuotantolinjan, mutta onko kenelläkään tietoa, onko olemassa erillistä testausohjelmaa ohjausbokseille, jotka on valmistettu 09/91-> jälkeen?
Sinänsä hauska ero noissa E32 ja E34 -oppaissa, edellämainitussa on mm. pitkä osuus E32-korin kolarikorjauksesta jne. Ennen vanhaan tehtiin perusteellisempia korjaamo-oppaita vai noita kahta on tarkoitettukin käytettäväksi rinnakkain?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post
Tuli otettua E34 OEM -korjaamoopas eteen ja testattua hiukan. Servomoottori tuli testattua, sen kytkin ja toiminta OK.Yhdistämällä 7-napaisen navat #5 ja #8 tuli 4,5V sytytysvirrat päällä. Mutta #6 ja #8 ei tullut mitään, vianhakukaavion mukaan boksi pitäisi laittaa vaihtoon?
Ymmärsin että se pitää testata siten ja onnistuu helposti kun ottaa sen suojakumin pois liittimen päältä. Mulla tuli myös #5 ja #8 4.5V virrat päällä. Tämä on siis boksilta tuleva jännite ja jos se löytyy niin sen puolesta boksi on kunnossa.
Myös #6 ja #8 tuli 4.5V ja #6 tulee moottorissa olevan potentiometrin keskinapa ja menee ymmärtääkseni boksille. Eli jos #6 ja #8 ei anna jännitettä, niin moottori on sökö-potentiometrin liuku poikki tmv.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostMittasitko tuon niin, että liitin oli paikallaan siinä cruisen moottorissa?
Ymmärsin että se pitää testata siten ja onnistuu helposti kun ottaa sen suojakumin pois liittimen päältä. Mulla tuli myös #5 ja #8 4.5V virrat päällä. Tämä on siis boksilta tuleva jännite ja jos se löytyy niin sen puolesta boksi on kunnossa.
Myös #6 ja #8 tuli 4.5V ja #6 tulee moottorissa olevan potentiometrin keskinapa ja menee ymmärtääkseni boksille. Eli jos #6 ja #8 ei anna jännitettä, niin moottori on sökö-potentiometrin liuku poikki tmv.
Mutta. Entäs jos se boksikin on ehjä, kytkinpolkimen katkaisupoljin ei voi katkaista kun kytkinpoljin on ylimmässä asennossaan (= ei voi nostaa jalalla enää yhtään)? Ääh..miksi cruise ei voi olla bemussa vakiovaruste, asennettu valmiiksi jo tehtaalla.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Täälläkin tapeltu saman ongelman kimpussa...
Täälläkin samaa ongelmaa eli cruise on ihan kuollut, autona tuo sigun manuaali 540 -94.
Tuli tuota sitten koko ilta ihmeteltyä, kun perhe on anoppilassa ja itsellä aikaa rakennella...
Tuloksena oli mittailua tuolta servolle tulevasta johdosta, yhteen nastaan tulee maita vasten se 5v ja kahteen muuhun 12v, kun on virrat autossa päällä. En vaan huomannut katsoa nastojen numeroita. Millä varmistan ohjausboksin toiminnan?:think
Hankin 10€ varaosaksi (osa nro:8369027) varmasti toimivan servon, mutta liitin on erilainen??
Mutta nyt sitten tarvittaisiin hyviä neuvoja kuinka jatkaa. Ja mistäs mä löydän noita testiohjeita??at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Testiohjeet löytyy kun lataa tuon opuksen ja aiemmassa Pettrin viestissä olikin oikeat sivut mainittu.
Kiitokset Petteri75 tuosta opuksesta.
En muista miten päin se kytkinpolkimen kytkin toimii, mutta sen pitää olla joka tapauksessa säädetty siten että se kytkee cruisen pois kun painaa kytkinpoljinta.
Comment
-
-
Nyt on mitattu moninapaliitin kiinni servomoottorissa, ja jännitettä löytyi kovasti. Niinpä kuljettajan jalkatila otettiin auki ties kuinka monennen kerran ja aloitettiin testaamaan hieman lähempää alkua. Ilmeisesti vaikeus löytää maattoa, kun heti 1-pinnistä (liitin boksille) ei onnistunut saamaan jännitettä. Mikä kyllä pitäisi tulla läpi, jos #8 & #5 sekä #8 & #6 suostuivat antamaan jännitettä..äh.
EDIT: Okkim328Touring, minulta löytyy 540iA:sta purettu servo, jos liitintä tarvitsee ihmetellä vertailukelpoisesti.
Originally posted by jani73 View PostMittasitko tuon niin, että liitin oli paikallaan siinä cruisen moottorissa?
Ymmärsin että se pitää testata siten ja onnistuu helposti kun ottaa sen suojakumin pois liittimen päältä. Mulla tuli myös #5 ja #8 4.5V virrat päällä. Tämä on siis boksilta tuleva jännite ja jos se löytyy niin sen puolesta boksi on kunnossa.
Myös #6 ja #8 tuli 4.5V ja #6 tulee moottorissa olevan potentiometrin keskinapa ja menee ymmärtääkseni boksille. Eli jos #6 ja #8 ei anna jännitettä, niin moottori on sökö-potentiometrin liuku poikki tmv.Last edited by Petteri75; 19-08-2009, 19:17.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostEDIT: Okkim328Touring, minulta löytyy 540iA:sta purettu servo, jos liitintä tarvitsee ihmetellä vertailukelpoisesti.
Ulkoisesti on liitintä lukuun ottamatta samanlainen.
Vielä en ole ehtinyt lisää mittailemaan kun viikonloppukin menee työn merkeissä, mutta jos alkuviikosta sais hommaa eteenpäin noilla E32:sen testiohjeilla...at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Originally posted by Okkim328touring View PostOk, no tuo on hyvä tietää. Kattelin realoem.comista että tuo varaservo jonka ostin E34:seen sopivana onkin osanumeron perusteella E39:stä!
Ulkoisesti on liitintä lukuun ottamatta samanlainen.
Vielä en ole ehtinyt lisää mittailemaan kun viikonloppukin menee työn merkeissä, mutta jos alkuviikosta sais hommaa eteenpäin noilla E32:sen testiohjeilla...
Uusi boksi on tulossa. Kokeillaan vielä sillä, sitten alkaa olla mennyt jo niin paljon aikaa ja rahaa, että on aika todeta omaavansa tiettyjä rajoitteita autosähköjen suhteen.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Noissa bokseissa on tosiaan joitain eroja kytkiksien perusteella. Kannattaa ehkä vertailla vanhaa ja uutta kytkentäkaavaa ja sen perusteella koittaa etsiä uuden boksin liittimestä vanhaa vastaava pinni, jos se auttaisi tuota testailua. Ehkä olet näin jo tehnytkin.
Eipä ne sähköhommat pitäisi kovin ihmeellisiä olla, pitää vaan edetä järjestelmällisesti.
En tosin väitä että mä näistä mitään tajuaisin.
Tsemppiä vianhakuun.
Comment
-
-
Ei se läjä toimi. Nyt kun rahaa on viimeisimmän turhan 3. boksin ostamisen jälkeen mennyt reilusti yli 350€, alkaa olla kärsivällisyys ja myös vaihtoehdot lopussa. Yksi mahdollisuus on jäljellä.
Onko 09/91 ennen ja jälkeen valmistetuilla cruisen käyttövivuilla eroa johdotuksissa? Entä bagillisen ja bagittoman käyttövivun kesken?
Välillä kuvitteli pääsevänsä jo jonnekin, 5-pinni antoi huonoa kytkentää servolle, mutta ei senkään korjaaminen auttanut :(BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostEi se läjä toimi. Nyt kun rahaa on viimeisimmän turhan 3. boksin ostamisen jälkeen mennyt reilusti yli 350€, alkaa olla kärsivällisyys ja myös vaihtoehdot lopussa. Yksi mahdollisuus on jäljellä.
Onko 09/91 ennen ja jälkeen valmistetuilla cruisen käyttövivuilla eroa johdotuksissa? Entä bagillisen ja bagittoman käyttövivun kesken?
Välillä kuvitteli pääsevänsä jo jonnekin, 5-pinni antoi huonoa kytkentää servolle, mutta ei senkään korjaaminen auttanut :(
tuossakin yksi juttu jonka voisi testata http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=45
Comment
-
-
TÄÄLLÄ toimii jo...
Originally posted by Okkim328touring View PostOk, no tuo on hyvä tietää. Kattelin realoem.comista että tuo varaservo jonka ostin E34:seen sopivana onkin osanumeron perusteella E39:stä!
Ulkoisesti on liitintä lukuun ottamatta samanlainen.
Vielä en ole ehtinyt lisää mittailemaan kun viikonloppukin menee työn merkeissä, mutta jos alkuviikosta sais hommaa eteenpäin noilla E32:sen testiohjeilla...
Tuolta kuskin jalkatilasta puuttuu kokonaan se osa johon se katkaisija kuuluisi asentaa, joku "AnssiAsentaja" oli taittanut pellistä telineen ja siinä se katkaisija killui tyhjän panttina... No nyt sitten tarttis jostain sellainen osa löytää, on ilmeisesti tuo kuvan nro10:
Ihmettelen vain mitä tuolla jalkatilassa on tapahtunut, kun vakkari kuitenkin löytyy alkuperäisestä varustelistasta, eikä ole mikään jälkiasennusjuttu. Miksi kukaan poistaisi sen kiinnitysraudan??at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Originally posted by Ac Naisseri View PostEli kaikki osat on haalittu kasahan muuten, mutta tuo kytkimen mikrokytkin tuloo uutena marmorilta (kauhia hinta)! Pääsenkö testaamahan vakkarin toimivuutta ilman tota kytkintä? Miten?
-Mikko-
jarrupolkimen 4-napainen kytkin lienee jo paikallaan ja kytketty?
Comment
-
Comment