Originally posted by bayer69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 etupyöräntuenta?
Collapse
X
-
Originally posted by Leka View PostNo ei nyt lattialla, mutta pyörillään kuitenkin. Muutenhan pusliin tulee aivan liikaa jännitystä pyörilleen laskettaessa jos kiristetään pyörät ilmassa. Sama pätee myös alatukivarsiin.
Comment
-
-
Originally posted by bayer69 View PostOisko väärin asennettu aikanaan, kiristys pitää tehdä auton ollessa lattialla.Jossain topikissa oli juttua tästä,Leka muistaa?
Hevimies olikin maininnut ko.asiasta sivulla kaksi
Originally posted by pheno View PostMitä ruuvilukitetta muuten laitoitte ? Oli meinaan "hieman" piukassa
Comment
-
-
Tulipa itsekin vaihdettua omaan tuo vänkärin puolelle jonkin aikaa takaperin. Suorastaan aika veemäinen vaihdettava, kun pitää tuo pallonivelen tappi lämmitellä tuennasta irti. Ja oli melko helevetin tiukassa siellä apurungon päässä se pultti. Siinä onnistuin polttamaan alapallon kumin melkein puhki, vaikka kuinka yritin suojata, sekä oman käteni. Tämän lisäksi koko ripustuksissa paloi mojovat liekit, kiitos crc:n. Noh, virheistä oppii ja nyt on uusi paikallaan ja kaikki pelaa. Vanha pallonivel oli väljä kuin prostituoidun anus
Motonetistä tuli Delphin tukivarsi ja Mapcon pusla. Puhuvat jotkut, että Mapcon tuotteet olisivat ihan sekundakauraa. Sehän nähdään, jotta miten tuo tuolla kestää.
Ja eihän sitä puslaa välttämättä tarvi auton pyörillä ollessa kiristää, voihan sen kiristellä niinkin, että nostaa tunkilla etutuentaa, kun auto on muutenkin ilmassa. Senhän voi sitten renkaan kanssa katsoa tahi mitata, milloin se on oikealla kohtaa Voi olla monissa tapauksissa helpompi, lattialla kun ei sinne alle ei pääse, ainakaan niin hyvin, että sen voisi kiristää kunnolla. Hintaa tosiaan näille tuli sen 70e. Prässiin vaan pitää viedä tuo, puslaa ei todennäköisesti saa paikallensa kotikonstein.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostTulipa itsekin vaihdettua omaan tuo vänkärin puolelle jonkin aikaa takaperin. Suorastaan aika veemäinen vaihdettava, kun pitää tuo pallonivelen tappi lämmitellä tuennasta irti. Ja oli melko helevetin tiukassa siellä apurungon päässä se pultti. Siinä onnistuin polttamaan alapallon kumin melkein puhki, vaikka kuinka yritin suojata, sekä oman käteni. Tämän lisäksi koko ripustuksissa paloi mojovat liekit, kiitos crc:n. Noh, virheistä oppii ja nyt on uusi paikallaan ja kaikki pelaa. Vanha pallonivel oli väljä kuin prostituoidun anus
Motonetistä tuli Delphin tukivarsi ja Mapcon pusla. Puhuvat jotkut, että Mapcon tuotteet olisivat ihan sekundakauraa. Sehän nähdään, jotta miten tuo tuolla kestää.
Ja eihän sitä puslaa välttämättä tarvi auton pyörillä ollessa kiristää, voihan sen kiristellä niinkin, että nostaa tunkilla etutuentaa, kun auto on muutenkin ilmassa. Senhän voi sitten renkaan kanssa katsoa tahi mitata, milloin se on oikealla kohtaa Voi olla monissa tapauksissa helpompi, lattialla kun ei sinne alle ei pääse, ainakaan niin hyvin, että sen voisi kiristää kunnolla. Hintaa tosiaan näille tuli sen 70e. Prässiin vaan pitää viedä tuo, puslaa ei todennäköisesti saa paikallensa kotikonstein.
Toiset väittää että ulosvetäjällä irtoo, mut JOSKUS ne jysähtää niin kiinni että kyllä kierteet oikenaa ennen ulosvetäjästä ennenkun kartio irtoo. Ei auta kun kymppitonnin prässi punahehkusessa kappaleessa... Siinä showssa silti polttaa alatukivarrenkin pallonivelen hajalle jos reaktiotanko on erikoisen tiukassa. Oon nähny helposti lähteviä, suht tiukkoja ja ihan älyttömästi kiinni jääneitä kartioita... Tiä mist johtuu, yleensä motonetin kamasta puslat menee kuukausissa ja pallonivelten kartiot jää tautisesti kii !
Comment
-
-
Originally posted by Harzzza View Postöö..siis miten vaihdoit sen ? Eks irrottanu alatukivarren puslan puttia, reaktiotangon puslan pulttia, iskaritolpan alapään pultteja, ja nostanu koko hökötystä pöydälle ? Eihän noita kartioita Erkikään paikallaan irrota...
Toiset väittää että ulosvetäjällä irtoo, mut JOSKUS ne jysähtää niin kiinni että kyllä kierteet oikenaa ennen ulosvetäjästä ennenkun kartio irtoo. Ei auta kun kymppitonnin prässi punahehkusessa kappaleessa... Siinä showssa silti polttaa alatukivarrenkin pallonivelen hajalle jos reaktiotanko on erikoisen tiukassa. Oon nähny helposti lähteviä, suht tiukkoja ja ihan älyttömästi kiinni jääneitä kartioita... Tiä mist johtuu, yleensä motonetin kamasta puslat menee kuukausissa ja pallonivelten kartiot jää tautisesti kii !Last edited by pheno; 26-10-2008, 22:58.
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostTulipa itsekin vaihdettua omaan tuo vänkärin puolelle jonkin aikaa takaperin. Suorastaan aika veemäinen vaihdettava, kun pitää tuo pallonivelen tappi lämmitellä tuennasta irti. Ja oli melko helevetin tiukassa siellä apurungon päässä se pultti. Siinä onnistuin polttamaan alapallon kumin melkein puhki, vaikka kuinka yritin suojata, sekä oman käteni. Tämän lisäksi koko ripustuksissa paloi mojovat liekit, kiitos crc:n. Noh, virheistä oppii ja nyt on uusi paikallaan ja kaikki pelaa. Vanha pallonivel oli väljä kuin prostituoidun anus
Vastaisuudessa kannattaa siis hommata ulosvetäjä. Itelläkin on vaan bilteman värkki ja se on kestäny jo monet irrotukset.
Comment
-
-
kumpikohan osa mulla on vaihtovalmis, reaktiotanko vai alatukivarsi vai kumpikin? renkaita vaihtelin niin huomasin että eturenkaat liikku varmasti yli 2senttiä taaksepäin ja kuului kolahdus samalla..
edit: löytyihän sitä tietoa kun jaksoi hakea, eli reaktiotangot syynä tuohon klonksuntaan vissiin, vaihdan kyl samal noi alatukivarretkin ja renkaan laakerin. ja toi motonetin reaktiotangon pusla on siis ihan paska vai? saiko tota reaktiotankoa mistää ilman puslaa? laittais siihen jäykemmän e32 740/750 puslan.Last edited by Tuokki2; 10-11-2010, 09:09.Skyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
-
Originally posted by Tuokki2 View Postkumpikohan osa mulla on vaihtovalmis, reaktiotanko vai alatukivarsi vai kumpikin? renkaita vaihtelin niin huomasin että eturenkaat liikku varmasti yli 2senttiä taaksepäin ja kuului kolahdus samalla..
edit: löytyihän sitä tietoa kun jaksoi hakea, eli reaktiotangot syynä tuohon klonksuntaan vissiin, vaihdan kyl samal noi alatukivarretkin ja renkaan laakerin. ja toi motonetin reaktiotangon pusla on siis ihan paska vai? saiko tota reaktiotankoa mistää ilman puslaa? laittais siihen jäykemmän e32 740/750 puslan.
Laita suosiolla powerflex puslat, muut ei kestä siinä.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Tuokki2 View Postkumpikohan osa mulla on vaihtovalmis, reaktiotanko vai alatukivarsi vai kumpikin? renkaita vaihtelin niin huomasin että eturenkaat liikku varmasti yli 2senttiä taaksepäin ja kuului kolahdus samalla..
edit: löytyihän sitä tietoa kun jaksoi hakea, eli reaktiotangot syynä tuohon klonksuntaan vissiin, vaihdan kyl samal noi alatukivarretkin ja renkaan laakerin. ja toi motonetin reaktiotangon pusla on siis ihan paska vai? saiko tota reaktiotankoa mistää ilman puslaa? laittais siihen jäykemmän e32 740/750 puslan.E61 525xda -08
Comment
-
-
Menee tossa viikonloppuna iskarit vaihtoon, ja samalla ajattelin rykäistä reaktiotangot uusiksi.
Vaihdoin n. vuosi sitten tonne eteen uudet reaktiotangot (eli Motonetin tukitangot), ja ilmeisesti niistä on jo nyt tosiaan ne puslat pehmentyneet. Samaten myös etupäässä (taas kerran) kolahtelee, olisiko sitten myös pallonivel entinen? Taidan tilata ihan suosiolla noi Lemförderin tangot ilman puslia ja laitan sinne Powerflexit kiinni jo pelkästään tämän threadin perusteella.
Rupesin katsomaan noita Powerflexin luetteloja...Ilmeisesti reaktiotangon puslat on tuo osa 1 tossa PDF:ssä? :
Comment
-
Comment