Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 etupyöräntuenta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #61
    Originally posted by bayer69 View Post
    Oisko väärin asennettu aikanaan, kiristys pitää tehdä auton ollessa lattialla.Jossain topikissa oli juttua tästä,Leka muistaa?
    Hevimies olikin maininnut ko.asiasta sivulla kaksi
    No ei nyt lattialla, mutta pyörillään kuitenkin. Muutenhan pusliin tulee aivan liikaa jännitystä pyörilleen laskettaessa jos kiristetään pyörät ilmassa. Sama pätee myös alatukivarsiin.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Leka View Post
      No ei nyt lattialla, mutta pyörillään kuitenkin. Muutenhan pusliin tulee aivan liikaa jännitystä pyörilleen laskettaessa jos kiristetään pyörät ilmassa. Sama pätee myös alatukivarsiin.
      Mitä ruuvilukitetta muuten laitoitte ? Oli meinaan "hieman" piukassa

      Comment

      • Carman
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 676
        • Vilppula

        #63
        Originally posted by bayer69 View Post
        Oisko väärin asennettu aikanaan, kiristys pitää tehdä auton ollessa lattialla.Jossain topikissa oli juttua tästä,Leka muistaa?
        Hevimies olikin maininnut ko.asiasta sivulla kaksi
        Tässä tapauksessa kyllä lattialla kiristetty, montun päällä laitettu joten helppo kiristää pyörillään. Mun vanha auto kyseessä

        Originally posted by pheno View Post
        Mitä ruuvilukitetta muuten laitoitte ? Oli meinaan "hieman" piukassa
        Muistaakseni mihinkään väliin ei laitettu lukitetta.

        Comment

        • gubbe89
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 315
          • Mouhijärvi

          #64
          Tulipa itsekin vaihdettua omaan tuo vänkärin puolelle jonkin aikaa takaperin. Suorastaan aika veemäinen vaihdettava, kun pitää tuo pallonivelen tappi lämmitellä tuennasta irti. Ja oli melko helevetin tiukassa siellä apurungon päässä se pultti. Siinä onnistuin polttamaan alapallon kumin melkein puhki, vaikka kuinka yritin suojata, sekä oman käteni. Tämän lisäksi koko ripustuksissa paloi mojovat liekit, kiitos crc:n. Noh, virheistä oppii ja nyt on uusi paikallaan ja kaikki pelaa. Vanha pallonivel oli väljä kuin prostituoidun anus

          Motonetistä tuli Delphin tukivarsi ja Mapcon pusla. Puhuvat jotkut, että Mapcon tuotteet olisivat ihan sekundakauraa. Sehän nähdään, jotta miten tuo tuolla kestää.

          Ja eihän sitä puslaa välttämättä tarvi auton pyörillä ollessa kiristää, voihan sen kiristellä niinkin, että nostaa tunkilla etutuentaa, kun auto on muutenkin ilmassa. Senhän voi sitten renkaan kanssa katsoa tahi mitata, milloin se on oikealla kohtaa Voi olla monissa tapauksissa helpompi, lattialla kun ei sinne alle ei pääse, ainakaan niin hyvin, että sen voisi kiristää kunnolla. Hintaa tosiaan näille tuli sen 70e. Prässiin vaan pitää viedä tuo, puslaa ei todennäköisesti saa paikallensa kotikonstein.
          nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
          nyk. Yamaha XJR 1200 -98
          nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
          ex. E34 525 TDS Touring -93
          ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
          ex. Yamaha YZF 1000R -02
          ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
          ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
          ex. E34 535i -88
          ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
          ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            #65
            Originally posted by gubbe89 View Post
            Tulipa itsekin vaihdettua omaan tuo vänkärin puolelle jonkin aikaa takaperin. Suorastaan aika veemäinen vaihdettava, kun pitää tuo pallonivelen tappi lämmitellä tuennasta irti. Ja oli melko helevetin tiukassa siellä apurungon päässä se pultti. Siinä onnistuin polttamaan alapallon kumin melkein puhki, vaikka kuinka yritin suojata, sekä oman käteni. Tämän lisäksi koko ripustuksissa paloi mojovat liekit, kiitos crc:n. Noh, virheistä oppii ja nyt on uusi paikallaan ja kaikki pelaa. Vanha pallonivel oli väljä kuin prostituoidun anus

            Motonetistä tuli Delphin tukivarsi ja Mapcon pusla. Puhuvat jotkut, että Mapcon tuotteet olisivat ihan sekundakauraa. Sehän nähdään, jotta miten tuo tuolla kestää.

            Ja eihän sitä puslaa välttämättä tarvi auton pyörillä ollessa kiristää, voihan sen kiristellä niinkin, että nostaa tunkilla etutuentaa, kun auto on muutenkin ilmassa. Senhän voi sitten renkaan kanssa katsoa tahi mitata, milloin se on oikealla kohtaa Voi olla monissa tapauksissa helpompi, lattialla kun ei sinne alle ei pääse, ainakaan niin hyvin, että sen voisi kiristää kunnolla. Hintaa tosiaan näille tuli sen 70e. Prässiin vaan pitää viedä tuo, puslaa ei todennäköisesti saa paikallensa kotikonstein.
            öö..siis miten vaihdoit sen ? Eks irrottanu alatukivarren puslan puttia, reaktiotangon puslan pulttia, iskaritolpan alapään pultteja, ja nostanu koko hökötystä pöydälle ? Eihän noita kartioita Erkikään paikallaan irrota...
            Toiset väittää että ulosvetäjällä irtoo, mut JOSKUS ne jysähtää niin kiinni että kyllä kierteet oikenaa ennen ulosvetäjästä ennenkun kartio irtoo. Ei auta kun kymppitonnin prässi punahehkusessa kappaleessa... Siinä showssa silti polttaa alatukivarrenkin pallonivelen hajalle jos reaktiotanko on erikoisen tiukassa. Oon nähny helposti lähteviä, suht tiukkoja ja ihan älyttömästi kiinni jääneitä kartioita... Tiä mist johtuu, yleensä motonetin kamasta puslat menee kuukausissa ja pallonivelten kartiot jää tautisesti kii !

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #66
              Originally posted by Harzzza View Post
              öö..siis miten vaihdoit sen ? Eks irrottanu alatukivarren puslan puttia, reaktiotangon puslan pulttia, iskaritolpan alapään pultteja, ja nostanu koko hökötystä pöydälle ? Eihän noita kartioita Erkikään paikallaan irrota...
              Toiset väittää että ulosvetäjällä irtoo, mut JOSKUS ne jysähtää niin kiinni että kyllä kierteet oikenaa ennen ulosvetäjästä ennenkun kartio irtoo. Ei auta kun kymppitonnin prässi punahehkusessa kappaleessa... Siinä showssa silti polttaa alatukivarrenkin pallonivelen hajalle jos reaktiotanko on erikoisen tiukassa. Oon nähny helposti lähteviä, suht tiukkoja ja ihan älyttömästi kiinni jääneitä kartioita... Tiä mist johtuu, yleensä motonetin kamasta puslat menee kuukausissa ja pallonivelten kartiot jää tautisesti kii !
              Ei tartte irrottaa kuin reaktiotankon puslien pultit ja sitten ne saa tipautettua alas vaihtoa varten. OK, onhan siinä vääntämistä mutta ei siinä koko päivää pitäis mennä. Tarpeeksi vahvaa kierretankoa ja laadukasta vaseliinia, tms. kierteisiin. Muuten ei mitään toivoa.
              Attached Files
              Last edited by pheno; 26-10-2008, 22:58.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14373
                • Oulu

                #67
                Originally posted by gubbe89 View Post
                Tulipa itsekin vaihdettua omaan tuo vänkärin puolelle jonkin aikaa takaperin. Suorastaan aika veemäinen vaihdettava, kun pitää tuo pallonivelen tappi lämmitellä tuennasta irti. Ja oli melko helevetin tiukassa siellä apurungon päässä se pultti. Siinä onnistuin polttamaan alapallon kumin melkein puhki, vaikka kuinka yritin suojata, sekä oman käteni. Tämän lisäksi koko ripustuksissa paloi mojovat liekit, kiitos crc:n. Noh, virheistä oppii ja nyt on uusi paikallaan ja kaikki pelaa. Vanha pallonivel oli väljä kuin prostituoidun anus
                Aika moneen E34:een olen nuita tukivarsia vaihdellut keulaan ja lämpöä ei ole tarvinnut yhdessäkään. Ulosvetäjällä paukahtaa pallonivelen kartio irti nätisti ja sisäpään helojen pultit on helppo homma.

                Vastaisuudessa kannattaa siis hommata ulosvetäjä. Itelläkin on vaan bilteman värkki ja se on kestäny jo monet irrotukset.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  #68
                  kumpikohan osa mulla on vaihtovalmis, reaktiotanko vai alatukivarsi vai kumpikin? renkaita vaihtelin niin huomasin että eturenkaat liikku varmasti yli 2senttiä taaksepäin ja kuului kolahdus samalla..

                  edit: löytyihän sitä tietoa kun jaksoi hakea, eli reaktiotangot syynä tuohon klonksuntaan vissiin, vaihdan kyl samal noi alatukivarretkin ja renkaan laakerin. ja toi motonetin reaktiotangon pusla on siis ihan paska vai? saiko tota reaktiotankoa mistää ilman puslaa? laittais siihen jäykemmän e32 740/750 puslan.
                  Last edited by Tuokki2; 10-11-2010, 09:09.
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #69
                    Originally posted by Tuokki2 View Post
                    kumpikohan osa mulla on vaihtovalmis, reaktiotanko vai alatukivarsi vai kumpikin? renkaita vaihtelin niin huomasin että eturenkaat liikku varmasti yli 2senttiä taaksepäin ja kuului kolahdus samalla..

                    edit: löytyihän sitä tietoa kun jaksoi hakea, eli reaktiotangot syynä tuohon klonksuntaan vissiin, vaihdan kyl samal noi alatukivarretkin ja renkaan laakerin. ja toi motonetin reaktiotangon pusla on siis ihan paska vai? saiko tota reaktiotankoa mistää ilman puslaa? laittais siihen jäykemmän e32 740/750 puslan.

                    Laita suosiolla powerflex puslat, muut ei kestä siinä.
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      #70
                      Originally posted by Tuokki2 View Post
                      kumpikohan osa mulla on vaihtovalmis, reaktiotanko vai alatukivarsi vai kumpikin? renkaita vaihtelin niin huomasin että eturenkaat liikku varmasti yli 2senttiä taaksepäin ja kuului kolahdus samalla..

                      edit: löytyihän sitä tietoa kun jaksoi hakea, eli reaktiotangot syynä tuohon klonksuntaan vissiin, vaihdan kyl samal noi alatukivarretkin ja renkaan laakerin. ja toi motonetin reaktiotangon pusla on siis ihan paska vai? saiko tota reaktiotankoa mistää ilman puslaa? laittais siihen jäykemmän e32 740/750 puslan.
                      Ainakin motonetti myy ilman puslaa. Tosin pallonivelet niissä kai on aika heikkoja kestämään.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • kauko-63
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 143
                        • vantaa

                        #71
                        onko toi reaktiotanko motonetissä nimellä tukitanko?

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #72
                          Originally posted by kauko-63 View Post
                          onko toi reaktiotanko motonetissä nimellä tukitanko?
                          Kyllä
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Nightgloom
                            Newbiemmer
                            • Jun 2009
                            • 10
                            • Turku

                            #73
                            Menee tossa viikonloppuna iskarit vaihtoon, ja samalla ajattelin rykäistä reaktiotangot uusiksi.

                            Vaihdoin n. vuosi sitten tonne eteen uudet reaktiotangot (eli Motonetin tukitangot), ja ilmeisesti niistä on jo nyt tosiaan ne puslat pehmentyneet. Samaten myös etupäässä (taas kerran) kolahtelee, olisiko sitten myös pallonivel entinen? Taidan tilata ihan suosiolla noi Lemförderin tangot ilman puslia ja laitan sinne Powerflexit kiinni jo pelkästään tämän threadin perusteella.

                            Rupesin katsomaan noita Powerflexin luetteloja...Ilmeisesti reaktiotangon puslat on tuo osa 1 tossa PDF:ssä? :

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎