Mulla voi tosiaan loistaa huoltovalot läpi. Mitenkähän tuo mittaristo irtoaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 led matka&trippimittarit pimenevät ?
Collapse
X
-
Pakko lisätä oma lusikka tähänkin soppaan...
Itse hankin jo viime syksynä "akkupatterit" (en tiedä onko akut, näyttää ihan perussormiparistoilta, joissa navoissa juotetut kiinnitysliuskat), jotka olis tarkoitus tässä jossakin vaiheessa vaihtaa mittariston taakse. (Ne kait pystyy sinne vaihtamaan, joutuu varmaan vähän kolvaamaan, mutta kuitenkin)
Itsellä ongelmana sellainen, että se kohta ledeistä, jossa näkyy ajettaessa vaihdeohjelma ja vaihde (automaatti) esim. E D, alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Ko. ilmiö tulee lämpöisellä nopeammin ilmi. Ja yleensä aina käynnistäessä "virtaa taas piisaa", eli näkyy taas paremmin...
Niin ja auto 525 TDSA -94.
Comment
-
-
Originally posted by mihuPakko lisätä oma lusikka tähänkin soppaan...
Itse hankin jo viime syksynä "akkupatterit" (en tiedä onko akut, näyttää ihan perussormiparistoilta, joissa navoissa juotetut kiinnitysliuskat), jotka olis tarkoitus tässä jossakin vaiheessa vaihtaa mittariston taakse. (Ne kait pystyy sinne vaihtamaan, joutuu varmaan vähän kolvaamaan, mutta kuitenkin)
Itsellä ongelmana sellainen, että se kohta ledeistä, jossa näkyy ajettaessa vaihdeohjelma ja vaihde (automaatti) esim. E D, alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Ko. ilmiö tulee lämpöisellä nopeammin ilmi. Ja yleensä aina käynnistäessä "virtaa taas piisaa", eli näkyy taas paremmin...
Niin ja auto 525 TDSA -94.
Mut vaihda ihmees ASAP noi akut sinne, niin nähää miten vaikuttaa. Veikkaan että ei oo vaikutusta, mutta kuka tietää...
EDIT: Onpas kiva sana, toi VAIKUTTAALast edited by Konu; 26-04-2006, 17:37.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Originally posted by KonuEli vaikuttaa ihan samalta ongelmalta kun mulla, vaikka mulla ei ole automaattia. Eli onks tää nyt näiden "ei check-controll" mittaristojen vaiva?
Mut vaihda ihmees ASAP noi akut sinne, niin nähää miten vaikuttaa. Veikkaan että ei oo vaikutusta, mutta kuka tietää...
EDIT: Onpas kiva sana, toi VAIKUTTAA
Pistää vain vähän miettiin, kun itsellä ei ole minkäänlaisia muutoksia niiden trippi- ja kilometrimittareiden ledien kanssa, vain tuon "vaihdenäytön" ledit tuntuvat hiipuvan aina tilapäisesti. Sitten puhuvat kanssa, että nuo huoltovalot saattaa ruveta renkkaamaan jos on "akut finaalissa"...
Comment
-
-
Originally posted by DuracelTuo vika jossa nuo mittarit lopettavat toimintansa sisätilojen lämmettyä kuulostaisi siltä että mittarissa on huonoja juotoksia eli kannattaa lämmitellä kolvilla niitä mittariston piirilevyllä olevia juotoksia.
Samalla kannattaa tarkistaa että kaikki liittimet ovat hyvin kiinni.
Kai se näin on tehtävä. Tässä vaan olen toivonut, että joku jo homman korjannut ja voisi näin ollen antaa meille muille varmaa tietoa.
Otan sit itte sen homman työn alle viikonloppuna. Ilmottelen sit muille kuinka kävi.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Originally posted by KonuKai se näin on tehtävä. Tässä vaan olen toivonut, että joku jo homman korjannut ja voisi näin ollen antaa meille muille varmaa tietoa.
Otan sit itte sen homman työn alle viikonloppuna. Ilmottelen sit muille kuinka kävi.
Koska tuo vaihdeilmaisin ja trippi-kilsamittari on melko erilliset mokkulat mutta hiipuvat samaan aikaan, veikkaan että jossain on poweri josta tulee lcd:n kaipaamaa isompaa jännitettä tms. joka sitten lämmettyään menee polvilleen.
Comment
-
-
Itella 525tds:ssä sellanen vika et nollaa tripin aina välilla, saattaa mennä niin et 400km välein tai sit välillä joka käynnistyksen yhteydessä..
Niin ja tää "nollaus tapahtuu siis sillon ku autosta ollu virrat pois ja laittaa käyntiin niin nolla km taulus..
Liittyiskö tää jotenki niitten "akkujen surkeeseen toimintaan vai mistä kyse? Jos ne vaihtaa niin hävittääkö se sit muistista auton kilometrit mitkä nyt näkyy matkamittarista vai miten on?!Voimaa...
Comment
-
-
Originally posted by koleMulla oli samantapainen vika tds:ssä, ja ajan kuluessa siitä ei enää saanut mitään selvää (alkuun lukema näkyi välillä ihan hyvin). Vaihdoin mittaristoon toisen näytön ja ainakin toistaiseksi on toiminut. Eli ainakaan mulla ei piirilevyllä ollut mitään vikaa.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Comment