Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mallat78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 148
    • Kymi

    E34 ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

    Onko jollain tietoa paljonko tota kylmäainetta pitäisi laittaa.
    Auto 525 24v -90 manuaali-ilmastointi
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    R-134a, 1550g +- 25g
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • kartse
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 75
        • Tampere

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
        Ilmankuivain pitää ainaskin vaihtaa,maksaa ~60-70 eskoo

        Comment

        • mallat78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 148
          • Kymi

          #5
          Jeps!
          Kiitoksia tiedosta.
          Ei tolla aineen vaihdolla mitään väliä oo vanhat pois ja uudet tilalle.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by bemari320mies
            Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
            Kyllä mulla ainakin on konehuoneessa on lätkä R-134a:lle.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • mallat78
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 148
              • Kymi

              #7
              Sul on niin uus auto
              rs-24 on korvaava aine r-12


              Ja tätä linkkiähän joku joskus esittelikin:

              Comment

              • ankkuli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 938
                • Hyvinkää

                #8
                valaiseekos tämä yhtään lisää?
                Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                Comment

                • huoppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 638
                  • Nastola

                  #9
                  Originally posted by bemari320mies
                  Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
                  Etk:n mukaa ainenki mun E30:sen aineen muutos sarjassa tulee ainenki kompura + ilmankuivain. En muista oliko muuta, mutta setin hinta oli n. 1000€. Saahan tota vanhaa ainettaki viel jostai, se vois olla hiukka edullisempi hankinta kuitenki.
                  Garage:

                  E21 323i -79
                  E21 323i -82
                  E30 325i Cabriolet -91
                  E30 316i -89
                  E39 520i -01
                  Kadett C 1,2 -76

                  Lynx Rave RE 600 -08

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by ankkuli
                    valaiseekos tämä yhtään lisää?
                    Kerkesit ennemmin Olen kai tulossa vanhaksi...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • ankkuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 938
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by huoppa81
                      Etk:n mukaa ainenki mun E30:sen aineen muutos sarjassa tulee ainenki kompura + ilmankuivain. En muista oliko muuta, mutta setin hinta oli n. 1000€. Saahan tota vanhaa ainettaki viel jostai, se vois olla hiukka edullisempi hankinta kuitenki.
                      aika kovan tuntuinen hinta uudistussarjalle. nimimerkki kfz-koenig jutteli että hyvinkäällä olisi paja, joka täyttää järjestelmiä myös vanhoilla aineilla. on varmasti halvempi, ja moiseen ekoterrorismiin minä kallistuisin jos pitäisi aihetta pohtia. ei ilmastointia-> ei ilmastointihuolia.
                      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                      Comment

                      • mallat78
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2003
                        • 148
                        • Kymi

                        #12
                        Mä en kyllä tajua miks ei voi laittaa tota rs-24:a ???
                        Menikö multa jotain ohi tässä

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by ankkuli
                          aika kovan tuntuinen hinta uudistussarjalle. nimimerkki kfz-koenig jutteli että hyvinkäällä olisi paja, joka täyttää järjestelmiä myös vanhoilla aineilla. on varmasti halvempi, ja moiseen ekoterrorismiin minä kallistuisin jos pitäisi aihetta pohtia. ei ilmastointia-> ei ilmastointihuolia.
                          Kyllä niitä vanhoja "kunnon" aineita vielä on liikkeellä, tieto niillä täyttävistä firmoista kulkee hyvin puskaradion välityksellä...
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • bemari320mies
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 788
                            • Suodenniemi

                            #14
                            Joo eli nyt tuli selvyys tähän asiaan ja ilmastointi täytetään nyt sitten rs-24 kylmäaineella. Miten määritellään se, että lisätäänkö vaan kylmäainetta vaiko imetään vanhat pois ja uudet tilalle? Kun se pelkkä täyttö olisi vaan huomattavasti halvempi.
                            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                            EX: BMW E34 525i -90
                            EX: BMW E28 528iA -85
                            EX: BMW 320i Taxi -86

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by bemari320mies
                              Joo eli nyt tuli selvyys tähän asiaan ja ilmastointi täytetään nyt sitten rs-24 kylmäaineella. Miten määritellään se, että lisätäänkö vaan kylmäainetta vaiko imetään vanhat pois ja uudet tilalle? Kun se pelkkä täyttö olisi vaan huomattavasti halvempi.
                              No omaan täytettiin (R134) sunnuntaina eikä vanhoja otettua pois. Kylmäkoneiden kanssa ennenkin pelannut tuttu sanoi, et ihan turhaa niitä vanhoja on imeä pois. Oikeilla mittareilla näkee paljonko siellä on sisässä, ja osaavan pitäisi jotenkin "tuntea" kun se on täynnä.
                              Tuo tyhjennys veisi mun kallista aikaakin ~30min
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎