Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
Ilmankuivain pitää ainaskin vaihtaa,maksaa ~60-70 eskoo
Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
Kyllä mulla ainakin on konehuoneessa on lätkä R-134a:lle.
Mites sitten sellanen homma kun e34:ssähän käytetetään vanhempaa kylmäainetyyppiä R12, niin kuinka tuo täyttö onnistuu uudella r134a-kylmäaineella? Kun kuulin sellaista juttua että pitää vaihtaa ilmastoinnin osia ennen kuin kylmäaineen vaihto R12 > r134a on mahdollista. Pitäisi myöskin täyttää ilmastointi, mutta tämä ongelma pitää ratkaista ensin.
Etk:n mukaa ainenki mun E30:sen aineen muutos sarjassa tulee ainenki kompura + ilmankuivain. En muista oliko muuta, mutta setin hinta oli n. 1000€. Saahan tota vanhaa ainettaki viel jostai, se vois olla hiukka edullisempi hankinta kuitenki.
Etk:n mukaa ainenki mun E30:sen aineen muutos sarjassa tulee ainenki kompura + ilmankuivain. En muista oliko muuta, mutta setin hinta oli n. 1000€. Saahan tota vanhaa ainettaki viel jostai, se vois olla hiukka edullisempi hankinta kuitenki.
aika kovan tuntuinen hinta uudistussarjalle. nimimerkki kfz-koenig jutteli että hyvinkäällä olisi paja, joka täyttää järjestelmiä myös vanhoilla aineilla. on varmasti halvempi, ja moiseen ekoterrorismiin minä kallistuisin jos pitäisi aihetta pohtia. ei ilmastointia-> ei ilmastointihuolia.
aika kovan tuntuinen hinta uudistussarjalle. nimimerkki kfz-koenig jutteli että hyvinkäällä olisi paja, joka täyttää järjestelmiä myös vanhoilla aineilla. on varmasti halvempi, ja moiseen ekoterrorismiin minä kallistuisin jos pitäisi aihetta pohtia. ei ilmastointia-> ei ilmastointihuolia.
Kyllä niitä vanhoja "kunnon" aineita vielä on liikkeellä, tieto niillä täyttävistä firmoista kulkee hyvin puskaradion välityksellä...
Joo eli nyt tuli selvyys tähän asiaan ja ilmastointi täytetään nyt sitten rs-24 kylmäaineella. Miten määritellään se, että lisätäänkö vaan kylmäainetta vaiko imetään vanhat pois ja uudet tilalle? Kun se pelkkä täyttö olisi vaan huomattavasti halvempi.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Joo eli nyt tuli selvyys tähän asiaan ja ilmastointi täytetään nyt sitten rs-24 kylmäaineella. Miten määritellään se, että lisätäänkö vaan kylmäainetta vaiko imetään vanhat pois ja uudet tilalle? Kun se pelkkä täyttö olisi vaan huomattavasti halvempi.
No omaan täytettiin (R134) sunnuntaina eikä vanhoja otettua pois. Kylmäkoneiden kanssa ennenkin pelannut tuttu sanoi, et ihan turhaa niitä vanhoja on imeä pois. Oikeilla mittareilla näkee paljonko siellä on sisässä, ja osaavan pitäisi jotenkin "tuntea" kun se on täynnä.
Tuo tyhjennys veisi mun kallista aikaakin ~30min
Comment