Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50 kansipahvi menny?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    #16
    Oiskohan se sittenkin se pahvi..? :think



    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • pome
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 112
      • tampere

      #17
      Originally posted by Roisto View Post
      Oiskohan se sittenkin se pahvi..? :think



      Niim oikohan. Sitähän mä täs yritän selvittää muitten kokemuksien kautta. Mun kokemus on vain se et lämmöt ei pysyny kuris niin pahvi oli kaput.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Originally posted by pome View Post
        Niim oikohan. Sitähän mä täs yritän selvittää muitten kokemuksien kautta. Mun kokemus on vain se et lämmöt ei pysyny kuris niin pahvi oli kaput.
        Tasan ei ole pahvi, vaihda korkki mielenrauhan vuoksi samalla kun lisäät nestettä.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • pome
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 112
          • tampere

          #19
          Originally posted by BeamR View Post
          Tasan ei ole pahvi, vaihda korkki mielenrauhan vuoksi samalla kun lisäät nestettä.
          Tämä selvä

          Kiitos kaikille.😀

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by Roisto View Post
            Oiskohan se sittenkin se pahvi..? :think



            On se se pahvi. Koska sammutuksen jälkeen herjas nesteitä vaikka nesteitä oli.
            Vaikka sen paisunta-astian sijainti olikin epäselvää.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #21
              Originally posted by jannmann View Post
              On se se pahvi. Koska sammutuksen jälkeen herjas nesteitä vaikka nesteitä oli.
              Vaikka sen paisunta-astian sijainti olikin epäselvää.
              Kansi pois vaan niin selviää, ei tarvi arpoa
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Juho_
                BTCF Member
                • Jul 2016
                • 1069
                • Suomi

                #22
                Jos kannentiiviste menny, ni kyllä se hukkaa jäähdytysnestettä yllättävän paljonkin.

                Välttämättä ei tule valkoista savua putken päästä kuumalla koneella, jos ei kovin suuri vuoto ole palotiloihin.

                Voi se kannentiiviste vuotaa myös jäähdytysnesteet öljyjen sekaan.

                Muutenhan se kannentiivisteen vaihto ei kovin kummonen homma ole, mut on vanhassa autossa pultit ja mutterit kummasti aina vähän tiukassa (pakosarjan mutterit, pakoputken mutterit..helpottaa paljon jos saat pakosarjat kokonaan irti konehuoneesta pyörimästä).

                Myös kansi voi olla haljennut, mut täällä selvinnyt ettei ne kannet halkea ellei se moottori oikeasti ylikuumene reilusti.. ja sehän ei ajossa ylikuumene, ellei ole vesipumppu sökö , järjestelmä huonosti ilmattu tai kannentiiviste mennyt.
                ---

                Jos vaan mahdollista, niin ohivuotomittaus joka pytylle.
                Selviää hyvin onko kannentiiviste pettänyt jonkun pytyn kohdalta.

                Itellä on yhes autos ollu vuotava kannentiiviste, ja vuoti 3 pyttyyn jäähdytysnestettä.
                Muita selkeitä oireita ei ollut kuin että hävitti jäähdytysnestettä sen verra et 1000km jälkee nestepinta oli paisarissa tippunu max-> min rajan alapuolelle.
                Ulkoisia vuotoja ei ollut, ja ohivuotomittauksenkin tein huvikseen sille (en muista enään mitä se näytti % pytyille.. samalla selvisi palaneet pakoventtiilit, jotka on lähes 350tkm ajetussa moottorissa ihan 'normaalia')
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • pome
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 112
                  • tampere

                  #23
                  Originally posted by Juho_ View Post
                  Jos kannentiiviste menny, ni kyllä se hukkaa jäähdytysnestettä yllättävän paljonkin.

                  Välttämättä ei tule valkoista savua putken päästä kuumalla koneella, jos ei kovin suuri vuoto ole palotiloihin.

                  Voi se kannentiiviste vuotaa myös jäähdytysnesteet öljyjen sekaan.

                  Muutenhan se kannentiivisteen vaihto ei kovin kummonen homma ole, mut on vanhassa autossa pultit ja mutterit kummasti aina vähän tiukassa (pakosarjan mutterit, pakoputken mutterit..helpottaa paljon jos saat pakosarjat kokonaan irti konehuoneesta pyörimästä).

                  Myös kansi voi olla haljennut, mut täällä selvinnyt ettei ne kannet halkea ellei se moottori oikeasti ylikuumene reilusti.. ja sehän ei ajossa ylikuumene, ellei ole vesipumppu sökö , järjestelmä huonosti ilmattu tai kannentiiviste mennyt.
                  ---

                  Jos vaan mahdollista, niin ohivuotomittaus joka pytylle.
                  Selviää hyvin onko kannentiiviste pettänyt jonkun pytyn kohdalta.

                  Itellä on yhes autos ollu vuotava kannentiiviste, ja vuoti 3 pyttyyn jäähdytysnestettä.
                  Muita selkeitä oireita ei ollut kuin että hävitti jäähdytysnestettä sen verra et 1000km jälkee nestepinta oli paisarissa tippunu max-> min rajan alapuolelle.
                  Ulkoisia vuotoja ei ollut, ja ohivuotomittauksenkin tein huvikseen sille (en muista enään mitä se näytti % pytyille.. samalla selvisi palaneet pakoventtiilit, jotka on lähes 350tkm ajetussa moottorissa ihan 'normaalia')
                  Kyllä vain. Eihän kova homma olisikaa mut ei oo oikeen paikkaa mihinä tehdä tai oikiastaan seisottaa sisätiloos. Ja mitä tulee nuohin pultteihin niin ne pakkaa aina olemaan vähä lujas tai sitte katkee. Ja ku kannen ottaa pois niin kyllähän se olis varmaan hyvä pyyhkäästä pinnat puhtaaksi ja venttiilin varren kumit vaihtaa ja mitä kaikkee. En tiä sitte tuleeko tästäkää enää autoo.:think

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #24
                    Voi rotta mitä arvuuttelua... käytännössä autossa ei ole kansivian/pahvivian oireita ja nyt murehditaan ettei autosta enää tule kalua

                    Kovaa ajoa ja jos leipoo niin murehtii sitten.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • bimmerfanatic
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 402
                      • somero

                      #25
                      Originally posted by BeamR View Post
                      Voi rotta mitä arvuuttelua... käytännössä autossa ei ole kansivian/pahvivian oireita ja nyt murehditaan ettei autosta enää tule kalua

                      Kovaa ajoa ja jos leipoo niin murehtii sitten.
                      Ei muutaku paaliin vaan.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6200
                        • Helsinki

                        #26
                        Tää arvuuttelu ei oo niin pahaa kuin välillä facebookissa ja siellä moni on viemässä paaliin, mutta jättävät tekemättä
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • pome
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 112
                          • tampere

                          #27
                          Originally posted by BeamR View Post
                          Voi rotta mitä arvuuttelua... käytännössä autossa ei ole kansivian/pahvivian oireita ja nyt murehditaan ettei autosta enää tule kalua

                          Kovaa ajoa ja jos leipoo niin murehtii sitten.
                          Niin no tuo on vain yks ongelma monesta.

                          Näinhän se on.

                          Comment

                          • Tje34
                            Newbiemmer
                            • Nov 2017
                            • 19
                            • Laitila

                            #28
                            Melko varmasti kansivialta vaikuttais, kylmänä jos avaat sen paisarin korkin niin jos on kerännyt painetta niin yks merkki ja kyllähän sinne paisarin säiliöön kerääntyy öljymäistä karstaa tms.. ainakin mulla opel omegassa teki näin kun kansivika ilmeni.. Öljykorkin alle saattaa myös kerääntyä valkoista ainetta mikä on yleensä merkki vuotavasta tiivisteestä. Ja voihan se olla syylärikin mikä vuotaa..
                            89' 535i

                            Exät..
                            Opel omega manual mv6 98'
                            Opel omega manual mv6 94'
                            Opel omega a 2.0 90'
                            Opel corsa 1.2 98'
                            Opel ascona tomaatti 1.6 85'
                            Honda Accord 2.0 95'
                            Audi 80 2.0 92'

                            Comment

                            • Timbe]
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 522
                              • K-S

                              #29
                              Originally posted by Tje34 View Post
                              Melko varmasti kansivialta vaikuttais, kylmänä jos avaat sen paisarin korkin niin jos on kerännyt painetta niin yks merkki ja kyllähän sinne paisarin säiliöön kerääntyy öljymäistä karstaa tms.. ainakin mulla opel omegassa teki näin kun kansivika ilmeni.. Öljykorkin alle saattaa myös kerääntyä valkoista ainetta mikä on yleensä merkki vuotavasta tiivisteestä. Ja voihan se olla syylärikin mikä vuotaa..

                              Paine paisarissa voi johtua rikkinäisestä paisuntasäiliön korkista joka jossain välissä pullauttaa nesteet ulos heikoimmasta paikasta.

                              Ruskeat nesteet voi johtua korroosiosta tai eri väristen nesteiden sotkemisesta.

                              Öljykorkin alta löytyvä valkoinen "kylmälima" taas johtuu yleensä pätkäajosta talvisin. Eri öljymerkit aiheuttavat sitä enemmän ja toiset vähemmän.

                              Toki kansipahvin saa vaihtaa ensimmäisenä jos haluaa. Pienen nestehävikin tai lämpöongelmien takia kannattaa myös ensimmäisenä vaihtaa se kansipahvi. Rikkinäinen nestetasoanturi ja kovat letkut kertovat myös kansiviasta
                              Last edited by Timbe]; 13-12-2017, 13:50.

                              Comment

                              • pome
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 112
                                • tampere

                                #30
                                Jep jep. Kyllä alkaa pahoon näyttämään siltä et pahvi menny tiputtaa nestettä jostaki putken päälle ja on vihriää nestettä mitä on myös koneessa. No mut näillä mennään eikä muuta voi.

                                Originally posted by Timbe] View Post
                                Paine paisarissa voi johtua rikkinäisestä paisuntasäiliön korkista joka jossain välissä pullauttaa nesteet ulos heikoimmasta paikasta.

                                Ruskeat nesteet voi johtua korroosiosta tai eri väristen nesteiden sotkemisesta.

                                Öljykorkin alta löytyvä valkoinen "kylmälima" taas johtuu yleensä pätkäajosta talvisin. Eri öljymerkit aiheuttavat sitä enemmän ja toiset vähemmän.

                                Toki kansipahvin saa vaihtaa ensimmäisenä jos haluaa. Pienen nestehävikin tai lämpöongelmien takia kannattaa myös ensimmäisenä vaihtaa se kansipahvi. Rikkinäinen nestetasoanturi ja kovat letkut kertovat myös kansiviasta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎