Päivää! Eipä tahdo millään ilmaantua tuo järjestelmä. On uutta vesipumppua ja termaria. Missä vika? Joku sano et vois kannessa olla vika.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20-b20 ilmaus
Collapse
X
-
Henk. koht ehkä helpoin ilmattava. Ja itse sen tein näin:
-Keula koholle
-Ilmaruuvi termarin kotelosta auki
-Kaataa nesteet koneeseen
-Seurailee Ilmaruuvia kunnes lakkaa ilman tulo niin ruuvi kiinni.
-Keula alas, kone käyntiin ja käytät lämpimäksi tietenkin seuraillen lämpöjä.
Valmista.
Kunhan kaikki letkut oikein ja komponentit on kunnossa niin ei se tuon kummempaa ole.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostHenk. koht ehkä helpoin ilmattava. Ja itse sen tein näin:
-Keula koholle
-Ilmaruuvi termarin kotelosta auki
-Kaataa nesteet koneeseen
-Seurailee Ilmaruuvia kunnes lakkaa ilman tulo niin ruuvi kiinni.
-Keula alas, kone käyntiin ja käytät lämpimäksi tietenkin seuraillen lämpöjä.
Valmista.
Kunhan kaikki letkut oikein ja komponentit on kunnossa niin ei se tuon kummempaa ole.
1. Kaada nesteet koneeseen
2. AjaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
BMW:n järjestelmässä alavesiletkussa on termari ja syylärin paisari on erillään joten nesteiden saamiseksi koneeseen ilmaruuvi ylävesiletkun vieressä, yleensä paisarin korkin vieressä oleva ristikantainen muoviruuvi on avattava. Ilmaruuvi auki, paisari täyteen(piripintaan ei ylämerkkiin) niin kauan kuin ilmaa tulee ulos ja ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni. Nesteet saa koneeseen paljon helpommin kuin perinteisessä systeemissä jossa on termari ylävesiletkussa haittaamassa jossa joutuu käyttään aikaa ja puristeleen letkuja.
Ainoa vaikeus nesteiden saamisessa sisään tulee siitä että kun monessa vehkeessä ei ole ilmaruuvia niin ei sitä moni osaa bemarissakaan avata. Ja jos sitä ilmaruuvia ei avaa niin keulaa saa tunkata ilmaan, teippailla paisariin pulloja ja vatkata letkuja tuntikaupalla......
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostBMW:n järjestelmässä alavesiletkussa on termari ja syylärin paisari on erillään joten nesteiden saamiseksi koneeseen ilmaruuvi ylävesiletkun vieressä, yleensä paisarin korkin vieressä oleva ristikantainen muoviruuvi on avattava. Ilmaruuvi auki, paisari täyteen(piripintaan ei ylämerkkiin) niin kauan kuin ilmaa tulee ulos ja ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni. Nesteet saa koneeseen paljon helpommin kuin perinteisessä systeemissä jossa on termari ylävesiletkussa haittaamassa jossa joutuu käyttään aikaa ja puristeleen letkuja.
Ainoa vaikeus nesteiden saamisessa sisään tulee siitä että kun monessa vehkeessä ei ole ilmaruuvia niin ei sitä moni osaa bemarissakaan avata. Ja jos sitä ilmaruuvia ei avaa niin keulaa saa tunkata ilmaan, teippailla paisariin pulloja ja vatkata letkuja tuntikaupalla......
En kyllä itse ole edes pahemmin availlut tuota ruuvia emännän 325ix:ssä. ilmautuu jo ihan sillä kun kaataa nesteet koneeseen ja ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostM20 koneessa ei ole paisarissa ilmaruuvia. Löytyy termostaatin kotelosta.
En kyllä itse ole edes pahemmin availlut tuota ruuvia emännän 325ix:ssä. ilmautuu jo ihan sillä kun kaataa nesteet koneeseen ja ajaa.
Bemaristilla kun on ongelma saada jäähdytinnesteet koneeseen niin riittää kun kertoo ilmaruuvista tai käy aukaseen, ne ongelmat loppuu siihen ellei ole ehditty kannentiivistettä polttaa käyttämällä konetta pitkään ilman nesteitä.
Ja noissa ongelmatapauksissa on käytössä siis tää uudempi syylärityyppi jossa paisari rakennettu syylärin viereen, M20:siä lienee vanhemmillakin syylärimalleilla joissa erillinen paisari, näissä ei ilmaruuviin välttämättä tarvii kajota nesteitä lisättäessä. E30:ssä ainakin uudemmissa vuosimalleissa on myös tuo integroidulla paisarilla oleva syylärimalli, vanhemmissa erillisellä.Last edited by naukkis; 06-02-2019, 20:12.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostM20 koneessa ei ole paisarissa ilmaruuvia. Löytyy termostaatin kotelosta.
Mutta on se kyllä paisarissa/syylärissäkinn. Numero 7:
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostOon kyllä melko varma että E34:n ilmaruuvi on syylärissä. Sama se kummassa se on, auki se on saatava jos nestetaso on päässyt riittävän alhaiseksi. Muuten jos ilmautuu kovin helposti niin jäähdytysjärjestelmässä on vuoto.
Bemaristilla kun on ongelma saada jäähdytinnesteet koneeseen niin riittää kun kertoo ilmaruuvista tai käy aukaseen, ne ongelmat loppuu siihen ellei ole ehditty kannentiivistettä polttaa käyttämällä konetta pitkään ilman nesteitä.
Ja noissa ongelmatapauksissa on käytössä siis tää uudempi syylärityyppi jossa paisari rakennettu syylärin viereen, M20:siä lienee vanhemmillakin syylärimalleilla joissa erillinen paisari, näissä ei ilmaruuviin välttämättä tarvii kajota nesteitä lisättäessä. E30:ssä ainakin uudemmissa vuosimalleissa on myös tuo integroidulla paisarilla oleva syylärimalli, vanhemmissa erillisellä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEn olekkaan joutunut ilmaus hommiin M20 koneen ja tuon uudemman syylärin kanssa. 89 E30 ix:ssä on erillinen paisari ja ei tuo kyllä vuotanutkaan kun ei siihen pahemmin tarvinnut lisäillä nesteitä.
Comment
-
Comment