Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joopajoo
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 19

    #61
    omasta luin vika koodit (m50b25) niin ilmoitti kampiakselinasennontunnistimen olevan rikki

    Comment

    • TaCe87
      Newbiemmer
      • Jun 2008
      • 13

      #62
      Voiko johtua kuluneesta kytkimestä kun joskus huomaa että kiihtyvyys hitusen aaltoilee.
      Auto on e36 320i. ajettu 124tkm.

      Toinen asia, (vaikka vähän offtopiciksi menee) onko vaarallista jos kovassa kiihdytyksessä huomaa että pölläyttää. savu ei ole sinistä.

      Comment

      • T.K.
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 112
        • Kajaani

        #63
        Selviskö tämä?

        Liitytääs tähän kerhoon eli itsellä allekirjotuksen autossa samaa ongelmaa?
        -kiihtyvyys aaltoilevaa+kulutusmittari "heiluu"
        -lämpimänä tyhjäkäynti hieman huono
        -alaväännöt heikot

        vaihdettuja osia:
        -bensansuodatin
        -kammen anturi
        -haitari imu putki
        -tulpat
        -ilmansuodatin
        -tutkittu imu vuotoja eikä löydy
        -lambda (bosch)
        -kokeiltu vakio ja fin-automoile lastua

        Onko siis kukaan saanu tätä vikaa lopullisesti kukistettua muutakuin summassa osia vaihdeltu ja vika tullut viikon päästä takas? Mulla ei mikään osa ole parantanut käyttäytymistä yhtään.

        Onko kukaan mitannut bensanpaineita ajossa, eli onko mahdollista että huonon pumpun takia bensan paineet huojuu kiihtyvyyden heijaamisen tahtiin?
        Last edited by T.K.; 25-08-2009, 19:59. Reason: Muistin virkistyttyä lisätty vaihdettuja osia...
        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #64
          Kannattaa kokeilla MAFia ehjästä autosta
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #65
            Munkin autossa (E39 535 M62B35TU) periaatteessa juurikin samaa ongelmaa, tosin esiintyy aika ajoittain, esim. oli sopivasti päällä kun kävi penkissä.



            Sit taas kun oli vikakoodien/livedatan lukemisen aika, niin ei oireillut millään tavalla...
            Ja vikakoodejahan tuo romu ei anna sitte mistään...

            Kokeiltu/vaihdettu:
            -Uusi MAF
            -tulpat
            -venakoppien tiivisteet
            -imuvuotoja ei ole
            -adaptioarvot nollattu

            Tuossakin voi tasakaasulla ajaessa huomata pientä heijaamista kulutusmittarissa.

            Kokeillaan seuraavaks uutta p.aine-suodatinta :think
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • T.K.
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 112
              • Kajaani

              #66
              Kannattaa kokeilla MAFia ehjästä autosta
              Niin ei näköjään kellään tässä eikä vanemmissa jutuissa ole MAF auttanut vikaa poistamaan. Onhan tietysti mahdollista että just mulla on siinä vikaa, mutta en siihen usko.

              Vikamuistiin ei mullakaan tule mitään. Aiemmin oli päästöjen kanssa ongelmia ja laitoin uuden bosch lambdan ja päästöt tuli kuntoon ja mielestäni alltoileva kiihtyvyys vain voimistui...
              e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

              Comment

              • amot
                Bimmer Rookie
                • Jul 2009
                • 52
                • Tampere

                #67
                Originally posted by T.K. View Post
                Liitytääs tähän kerhoon eli itsellä allekirjotuksen autossa samaa ongelmaa?
                -kiihtyvyys aaltoilevaa+kulutusmittari "heiluu"
                -lämpimänä tyhjäkäynti hieman huono
                -alaväännöt heikot
                Juuri samat oireet omassa M50b25-koneessa. Itse olen vasta tarkastellut imuvuodot, mutta sieltä ei mitään löytynyt. Toivottavasti joku keksii hopealuodin tähän ongelmaan.

                Comment

                • Laakeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 983
                  • Rovaniemi

                  #68
                  Nokan asentoanturi aiheutti mulla ainaski sellasta vaihtelevaa kiihtyvyyttä. Välistä lähti ja välistä ei sitten mitenkään. Ja alhaalta oli melko puutunut.

                  Itse totesin juuri, ettei imusarjan ja kannen väliset vuotavat tiivisteet välttämättä tule starttisprayllä tai muullakaan esille. Joten ne kannattaa vaikka joutessaan vaihtaa..
                  E34 S38B38
                  E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                  2gen RAM 5.9 cummins

                  Comment

                  • marrom
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 15
                    • Finland

                    #69
                    Omat kokemukset m50b25

                    Kyseessä vm- 95 525i m50 vanos pannulla. Vaihdettu, tulpat, lambda, venakopan tiiviste, ilmanputsari ja polttoaineen suodatin. Nykimällä kiihtyy, 1500-3500 kierroksilla toisinaan vetää niinku pitääki, välillä tuntuu niinku yx pytty putoais pelistä pois. Esim 4 vaihteelta kolmoselle, kakkoselle, villku oikeaan ja kakkonen silmään. Kytkin ylös ja kaasu pohjaan.. niinku olis tervaa pellin alla ja joka paikassa, alkaa täristää ja auto jää kanssa autoilijoiden jalkoihin. kulutus matka ajossa n. 8-9l
                    Kulutus viisari heijjas9 ja 10 välissä ennen lambdan vaihtoa. Nyt alle 8. Taidan kokeilla vielä noiden antureiden ja tunnistimien vaihtoa ja vanoksen putsailua. Jos ei auta, saa joku autoliike riesakseen yhden vähän ajetun farkku bemun.
                    Attached Files

                    Comment

                    • e10_78
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 59
                      • Ulvila

                      #70
                      Itselläni oli samaa vikaa. Vika löytyi auton jalkatilasta (E34). Siellä on sisäilmanlämpötila tunnistimet, joihin tulee alipaine jarrutehostimen letkusta. muovinen läpivientikappale tulipellissä, oli särki. Tulppasin letkun konehuoneen puolelta, ja toimii hienosti. Ei ihan ensimmäinen kohta ollut josta imuvuotoa etsin... Vielä täytyy jotenkin keksiä alipaine niille antureille, kun joskus lämpötilasäätimet oikuttelee puhaltamalla liian kylmää.
                      -E32 750IA -89
                      -E28 -85
                      -F10 520d -11

                      Comment

                      • T.K.
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 112
                        • Kajaani

                        #71
                        Itselläni oli samaa vikaa. Vika löytyi auton jalkatilasta (E34). Siellä on sisäilmanlämpötila tunnistimet, joihin tulee alipaine jarrutehostimen letkusta. muovinen läpivientikappale tulipellissä, oli särki. Tulppasin letkun konehuoneen puolelta, ja toimii hienosti. Ei ihan ensimmäinen kohta ollut josta imuvuotoa etsin... Vielä täytyy jotenkin keksiä alipaine niille antureille, kun joskus lämpötilasäätimet oikuttelee puhaltamalla liian kylmää.
                        Ite huomasin tuon saman että tunnistimiin tulee alipaine kun ihmettelin miks jalkatila suhisee. Alun perin imusarjan lähdön ja tulipellin jakoliittimen välissä pitäs olla kuristin mutta multa oli otettu pois ja pelkkä suora letku. No tulppasin sen nyt kokonaan, mutta ei vaikuttanut moottorin toimintaan mitenkään....
                        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                        Comment

                        • amot
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 52
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by T.K. View Post
                          Ite huomasin tuon saman että tunnistimiin tulee alipaine kun ihmettelin miks jalkatila suhisee. Alun perin imusarjan lähdön ja tulipellin jakoliittimen välissä pitäs olla kuristin mutta multa oli otettu pois ja pelkkä suora letku. No tulppasin sen nyt kokonaan, mutta ei vaikuttanut moottorin toimintaan mitenkään....
                          Miten noiden tunnistimien tulisi toimia? Itse huomasin todella kovan suhinan varsinkin vänkärin puolelta kun ajelin maantienopeuksia.

                          Comment

                          • T.K.
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 112
                            • Kajaani

                            #73
                            Niin siis tunnistimiin tulee vain sen takia alipaine että auton sisä ilma liikkuisi niihin ja näin mittaisi nopeammin/paremmin. Ja tosiaan alun perin konehuoneen puolella pitäisi olla kuristin että ei kuitenkaan äännä ja ei vaikuttaisi moottorin toimintaan.
                            e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #74
                              Noniin, omasta ongelmasta sen verran että kävin heittämässä lenkkiä ilman nokkien asentotunnistimia. Tietysti oli laiska, mutta tasaisen laiska kuitenkin. (nokat jommassakummassa ääriasennossa?). Anturit takaisin kiinni niin toimi kuin unelma, ei mitään puutumista havaittavissa vaikka miten yritin kiusata sitä. :think Katsotaas mitä se sanoo huomenna...

                              Tuohan on kolmipinninen anturi, ei varmaan pysty testata ilman oskilloskooppia? vai kertooko vastusarvot mitään? vois piruuttaan mitata huomenna.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • marrom
                                Newbiemmer
                                • Jul 2009
                                • 15
                                • Finland

                                #75
                                M50b25

                                E34 touring vm-1995


                                Nykivä kiihtyminen
                                Huono veto 1000-3500rpm
                                Yhd. kulutus n.11l
                                Hyvät vedot vasta yli 4000 kierroksilla

                                Vaihdettu:
                                Tulpat Bosch 2 kärki tulpat lämpöarvo 7 (en muista tarkkaa mallia)
                                Bensansuodatin
                                Lambda
                                Venakopantiiviste (oli hukuttanut 5 tulppaa öljyyn)
                                Ilmanpuhdistin
                                Kaikkiin liittimiin mitä konehuoneesta löytyy elektroniikan puhdistus ainetta

                                Tulos:

                                Yhd. kulutus n. 8l
                                veto normaali/nykimätön koko kierrosalueella
                                Tasainen kiihtyvyys

                                Lambdan ja tulpat vaihdoin yhtä aikaa jonka jälkeen saattoi sanoa että nyt toimii

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎