omasta luin vika koodit (m50b25) niin ilmoitti kampiakselinasennontunnistimen olevan rikki
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)
Collapse
X
-
Selviskö tämä?
Liitytääs tähän kerhoon eli itsellä allekirjotuksen autossa samaa ongelmaa?
-kiihtyvyys aaltoilevaa+kulutusmittari "heiluu"
-lämpimänä tyhjäkäynti hieman huono
-alaväännöt heikot
vaihdettuja osia:
-bensansuodatin
-kammen anturi
-haitari imu putki
-tulpat
-ilmansuodatin
-tutkittu imu vuotoja eikä löydy
-lambda (bosch)
-kokeiltu vakio ja fin-automoile lastua
Onko siis kukaan saanu tätä vikaa lopullisesti kukistettua muutakuin summassa osia vaihdeltu ja vika tullut viikon päästä takas? Mulla ei mikään osa ole parantanut käyttäytymistä yhtään.
Onko kukaan mitannut bensanpaineita ajossa, eli onko mahdollista että huonon pumpun takia bensan paineet huojuu kiihtyvyyden heijaamisen tahtiin?e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i
Comment
-
-
Munkin autossa (E39 535 M62B35TU) periaatteessa juurikin samaa ongelmaa, tosin esiintyy aika ajoittain, esim. oli sopivasti päällä kun kävi penkissä.
Sit taas kun oli vikakoodien/livedatan lukemisen aika, niin ei oireillut millään tavalla...
Ja vikakoodejahan tuo romu ei anna sitte mistään...
Kokeiltu/vaihdettu:
-Uusi MAF
-tulpat
-venakoppien tiivisteet
-imuvuotoja ei ole
-adaptioarvot nollattu
Tuossakin voi tasakaasulla ajaessa huomata pientä heijaamista kulutusmittarissa.
Kokeillaan seuraavaks uutta p.aine-suodatinta :thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Kannattaa kokeilla MAFia ehjästä autosta
Vikamuistiin ei mullakaan tule mitään. Aiemmin oli päästöjen kanssa ongelmia ja laitoin uuden bosch lambdan ja päästöt tuli kuntoon ja mielestäni alltoileva kiihtyvyys vain voimistui...e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i
Comment
-
-
Originally posted by T.K. View PostLiitytääs tähän kerhoon eli itsellä allekirjotuksen autossa samaa ongelmaa?
-kiihtyvyys aaltoilevaa+kulutusmittari "heiluu"
-lämpimänä tyhjäkäynti hieman huono
-alaväännöt heikot
Comment
-
-
Nokan asentoanturi aiheutti mulla ainaski sellasta vaihtelevaa kiihtyvyyttä. Välistä lähti ja välistä ei sitten mitenkään. Ja alhaalta oli melko puutunut.
Itse totesin juuri, ettei imusarjan ja kannen väliset vuotavat tiivisteet välttämättä tule starttisprayllä tai muullakaan esille. Joten ne kannattaa vaikka joutessaan vaihtaa..E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Omat kokemukset m50b25
Kyseessä vm- 95 525i m50 vanos pannulla. Vaihdettu, tulpat, lambda, venakopan tiiviste, ilmanputsari ja polttoaineen suodatin. Nykimällä kiihtyy, 1500-3500 kierroksilla toisinaan vetää niinku pitääki, välillä tuntuu niinku yx pytty putoais pelistä pois. Esim 4 vaihteelta kolmoselle, kakkoselle, villku oikeaan ja kakkonen silmään. Kytkin ylös ja kaasu pohjaan.. niinku olis tervaa pellin alla ja joka paikassa, alkaa täristää ja auto jää kanssa autoilijoiden jalkoihin. kulutus matka ajossa n. 8-9l
Kulutus viisari heijjas9 ja 10 välissä ennen lambdan vaihtoa. Nyt alle 8. Taidan kokeilla vielä noiden antureiden ja tunnistimien vaihtoa ja vanoksen putsailua. Jos ei auta, saa joku autoliike riesakseen yhden vähän ajetun farkku bemun.
Comment
-
-
Itselläni oli samaa vikaa. Vika löytyi auton jalkatilasta (E34). Siellä on sisäilmanlämpötila tunnistimet, joihin tulee alipaine jarrutehostimen letkusta. muovinen läpivientikappale tulipellissä, oli särki. Tulppasin letkun konehuoneen puolelta, ja toimii hienosti. Ei ihan ensimmäinen kohta ollut josta imuvuotoa etsin... Vielä täytyy jotenkin keksiä alipaine niille antureille, kun joskus lämpötilasäätimet oikuttelee puhaltamalla liian kylmää.-E32 750IA -89
-E28 -85
-F10 520d -11
Comment
-
-
Itselläni oli samaa vikaa. Vika löytyi auton jalkatilasta (E34). Siellä on sisäilmanlämpötila tunnistimet, joihin tulee alipaine jarrutehostimen letkusta. muovinen läpivientikappale tulipellissä, oli särki. Tulppasin letkun konehuoneen puolelta, ja toimii hienosti. Ei ihan ensimmäinen kohta ollut josta imuvuotoa etsin... Vielä täytyy jotenkin keksiä alipaine niille antureille, kun joskus lämpötilasäätimet oikuttelee puhaltamalla liian kylmää.e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i
Comment
-
-
Originally posted by T.K. View PostIte huomasin tuon saman että tunnistimiin tulee alipaine kun ihmettelin miks jalkatila suhisee. Alun perin imusarjan lähdön ja tulipellin jakoliittimen välissä pitäs olla kuristin mutta multa oli otettu pois ja pelkkä suora letku. No tulppasin sen nyt kokonaan, mutta ei vaikuttanut moottorin toimintaan mitenkään....
Comment
-
-
Niin siis tunnistimiin tulee vain sen takia alipaine että auton sisä ilma liikkuisi niihin ja näin mittaisi nopeammin/paremmin. Ja tosiaan alun perin konehuoneen puolella pitäisi olla kuristin että ei kuitenkaan äännä ja ei vaikuttaisi moottorin toimintaan.e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i
Comment
-
-
Noniin, omasta ongelmasta sen verran että kävin heittämässä lenkkiä ilman nokkien asentotunnistimia. Tietysti oli laiska, mutta tasaisen laiska kuitenkin. (nokat jommassakummassa ääriasennossa?). Anturit takaisin kiinni niin toimi kuin unelma, ei mitään puutumista havaittavissa vaikka miten yritin kiusata sitä. :think Katsotaas mitä se sanoo huomenna...
Tuohan on kolmipinninen anturi, ei varmaan pysty testata ilman oskilloskooppia? vai kertooko vastusarvot mitään? vois piruuttaan mitata huomenna.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
M50b25
E34 touring vm-1995
Nykivä kiihtyminen
Huono veto 1000-3500rpm
Yhd. kulutus n.11l
Hyvät vedot vasta yli 4000 kierroksilla
Vaihdettu:
Tulpat Bosch 2 kärki tulpat lämpöarvo 7 (en muista tarkkaa mallia)
Bensansuodatin
Lambda
Venakopantiiviste (oli hukuttanut 5 tulppaa öljyyn)
Ilmanpuhdistin
Kaikkiin liittimiin mitä konehuoneesta löytyy elektroniikan puhdistus ainetta
Tulos:
Yhd. kulutus n. 8l
veto normaali/nykimätön koko kierrosalueella
Tasainen kiihtyvyys
Lambdan ja tulpat vaihdoin yhtä aikaa jonka jälkeen saattoi sanoa että nyt toimii
Comment
-
Comment