Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rampe525
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 16
    • Oulu

    #16
    Sain vian (ominaisuuden) korjattua. Asensin teholastun. Kiihtyvyyden aaltoileminen katosi saman tien. Samoin kulutusmittarin viisari ei heijaile kiihdyttäessä eikä tasakaasulla.

    Comment

    • rekke
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 51

      #17
      MISTÄ HOMMASIT LASTUN???????? Ja paljonkos maksoi????????

      Comment

      • patte.525iM
        BTCF Member
        • Dec 2003
        • 188
        • raasepori

        #18
        Originally posted by rekke
        MISTÄ HOMMASIT LASTUN???????? Ja paljonkos maksoi????????
        jatkoa tähän kysymykseen mistä paras lastu 525 seen 24v-90 ja hinta?
        patte.525im

        Comment

        • Hevimies
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1456
          • Savonlinna

          #19
          Juu Rampe525 nyt infoa pöytään! Mistä ostit lastun ja paljonko maksoi?

          Comment

          • madeiraschwarz
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 164
            • kpää

            #20
            huojunta ja lastu

            ostin lastun fraatilta.. 70-80e nostan hattua tälle lastulle.. vaikutus tuntuu eriten 3 ja 4 vaihteella.. yksinkertaisesti auto viireempi! JA HUOJUNTA LOPPU KIIHDYTYKSESSÄ JA KULUTUS MITTARISSSA! e36 m50b25

            Comment

            • bmwjack
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 138
              • Tampere

              #21
              Mulla 318i teki vastaavaa. Polttoaineensuodatin vaihto auttoi, nähtävästi se rajoitti bensanpainetta/virtausta.

              Nyt voi olla niin, että sullakin kävi motti laihalla jonkun syyn takia, esim polttoainepaine/virtaus(suodatin). Kun laitoit lastun, niin suuttimien aukioloajat pitenee ja ongelma näyttää poistuneen.

              ?

              Comment

              • rampe525
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 16
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Hevimies
                Juu Rampe525 nyt infoa pöytään! Mistä ostit lastun ja paljonko maksoi?

                Ostin lastun tältä foorumilta nimimerkki Benzino. Hinta oli 70€.
                Lastun vaikutus muuten oli aika minimaalinen. Hiukan kokeilin kellottaa kiihtyvyys aikoja ennen ja jälkeen teholastun, mutta mitään ratkaisevaa ei suuntaan tai toiseen tullut. Kaasuun vastaavuus on kuitenkin hiukan herkempi ja kierrosrajoitin nousi ainakin 7000rpm (korkeammalle en kehdannut huudattaa).

                Comment

                • rampe525
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 16
                  • Oulu

                  #23
                  Elikkä niinhän siinä kävi että ongelma palasi. Toimi vajaat 100km ihan ok, mutta tänään alkoi tekemään taas samaa oiretta. Kulutusmittari heijaa kiihdyttäessä ja kiihtyvyys on aaltomaista.
                  Mikähän siinä kiikastaa? Boksi tietenkin nollautu kun laitoin lastun paikoilleen, että olisko sillä ollu jotain tekemistä, että hetken aikaa kaikki toimi ok.

                  Comment

                  • bmwjack
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 138
                    • Tampere

                    #24
                    vaihda se polttoainesuodatin

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      #25
                      Oletko mitannu sitä lambdaa??? Jos et niin ekana nyt sitä mittaamaan. Eli lambdan signaalijohdosta kun mittaa (auto tyhjäkäynnillä ja liitin kiinni) niin jännitteen pitäisi vaihdella n. 0.2V - n.0.8V välillä. Raota sitä liittimen kumia niin pääset helposti mittaamaan. Niin ja koneen täytyy olla lämmin tätä tehdessä. En nyt just muista minkä värinen toi piuha on mut siellä on kaks saman väristä jotka on lambdan lämmitys ja sitte on maa ja signaalipiuha.
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • rampe525
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 16
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Masinol
                        Oletko mitannu sitä lambdaa??? Jos et niin ekana nyt sitä mittaamaan. Eli lambdan signaalijohdosta kun mittaa (auto tyhjäkäynnillä ja liitin kiinni) niin jännitteen pitäisi vaihdella n. 0.2V - n.0.8V välillä. Raota sitä liittimen kumia niin pääset helposti mittaamaan. Niin ja koneen täytyy olla lämmin tätä tehdessä. En nyt just muista minkä värinen toi piuha on mut siellä on kaks saman väristä jotka on lambdan lämmitys ja sitte on maa ja signaalipiuha.
                        Katsastuksessa lambda arvo oli 2000rpm:llä 1,03. Katoin mittaria kun inssi mittasi sitä ja lambda tahto olla jossain 1,04-1,05 paikkeilla. Ite näin lukeman olevan pienimmillään 1,038 ja lappuun tuli sitten lukema 1,03 eli juuri ja juuri läpi. Mitäköhän tuo isohko lambda arvo kertoo?

                        Minkälaisella taajuudella tuo lambda arvo (jännite) vaihtelee? Kerkeääkö tavallisella yleimittarilla näkemään lukemia?

                        Comment

                        • ViisKolmeVitonen
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 390
                          • Kauhajoki

                          #27
                          Mulla ei ainakaa oo hävinny aaltoileva kiihtyvyys minnekkää.
                          Laitettu on uus lambda, bensansuodatin, teholastu (by benzino), tulpat...
                          On käytetty myös bosch car servicessä ja myöskin päästöt ok.
                          Ja sitä vettähän meikän putkistosta löytyy. Tosssa yks aamu ajelin pienen pätkän kouluun (n.1km) ja sammutin auton. Nousin autosta ja katoin viä taakseni, nii putkesta tulvi armoton vesihöyry! Ehkä se lambda ei tykkää höyryttämisestä. Luulis vaan ettei se vesihöyry takapöntöstä moottoria kohti kulkeudu...
                          Passat tdi -04

                          Comment

                          • Masinol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 988
                            • "Turku"

                            #28
                            Originally posted by rampe525
                            Katsastuksessa lambda arvo oli 2000rpm:llä 1,03. Katoin mittaria kun inssi mittasi sitä ja lambda tahto olla jossain 1,04-1,05 paikkeilla. Ite näin lukeman olevan pienimmillään 1,038 ja lappuun tuli sitten lukema 1,03 eli juuri ja juuri läpi. Mitäköhän tuo isohko lambda arvo kertoo?

                            Minkälaisella taajuudella tuo lambda arvo (jännite) vaihtelee? Kerkeääkö tavallisella yleimittarilla näkemään lukemia?

                            Ja TAAS..... lambda-anturilla ei ole mitään tekemistä ton päästömittauksen lambda-arvon kanssa. Iso lambda arvo kertoo liian rikkaasta tai laihasta seoksesta (en nyt muista kummin päin ne meni). Ja se jännitteen vaihtelun taajuus on jotain luokkaa kerran sekunnissa tai sinnepäin. Kyllä yleismittarilla siitä suurinpiirtein selvää saa, mutta parhaiten sen tietty näkee oskilloskoopilla.
                            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                            Comment

                            • heinonen85
                              BTCF Member
                              • Jan 2003
                              • 1408
                              • varkaus

                              #29
                              Täälläkin samoja mittarin heilunta/ aaltoilua kiihdyttäessä..
                              Päästöt ok.
                              ja auto 525i 24v -90
                              **************
                              * TEAM HooCee *
                              **************
                              e39 530d -00 Touring

                              ex:
                              e34 525i -92 Touring
                              e34 525i -90
                              e30 320i -88

                              Comment

                              • larmatin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 1118
                                • Perttula

                                #30
                                Originally posted by heinonen85
                                Täälläkin samoja mittarin heilunta/ aaltoilua kiihdyttäessä..
                                Päästöt ok.
                                ja auto 525i 24v -90

                                kai se munkin täytyy tunnustaa että kylmänä pintakaasulla aaltoilee kiihdytys ja seosmittari menee myös aaltoilun tahdissa.
                                uskoisin että ilmamäärämittarin säätö rikkaammalle autaa ongelmaan.

                                jos on tuo säädettävä ilmamääreä mittari niin kokeilkaa kääntää kierros ruuvia johonkin päin ja kertokaa vaikutus(muistakaa missä se oli)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎