Sain vian (ominaisuuden) korjattua. Asensin teholastun. Kiihtyvyyden aaltoileminen katosi saman tien. Samoin kulutusmittarin viisari ei heijaile kiihdyttäessä eikä tasakaasulla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)
Collapse
X
-
Mulla 318i teki vastaavaa. Polttoaineensuodatin vaihto auttoi, nähtävästi se rajoitti bensanpainetta/virtausta.
Nyt voi olla niin, että sullakin kävi motti laihalla jonkun syyn takia, esim polttoainepaine/virtaus(suodatin). Kun laitoit lastun, niin suuttimien aukioloajat pitenee ja ongelma näyttää poistuneen.
?
Comment
-
-
Originally posted by HevimiesJuu Rampe525 nyt infoa pöytään! Mistä ostit lastun ja paljonko maksoi?
Ostin lastun tältä foorumilta nimimerkki Benzino. Hinta oli 70€.
Lastun vaikutus muuten oli aika minimaalinen. Hiukan kokeilin kellottaa kiihtyvyys aikoja ennen ja jälkeen teholastun, mutta mitään ratkaisevaa ei suuntaan tai toiseen tullut. Kaasuun vastaavuus on kuitenkin hiukan herkempi ja kierrosrajoitin nousi ainakin 7000rpm (korkeammalle en kehdannut huudattaa).
Comment
-
-
Elikkä niinhän siinä kävi että ongelma palasi. Toimi vajaat 100km ihan ok, mutta tänään alkoi tekemään taas samaa oiretta. Kulutusmittari heijaa kiihdyttäessä ja kiihtyvyys on aaltomaista.
Mikähän siinä kiikastaa? Boksi tietenkin nollautu kun laitoin lastun paikoilleen, että olisko sillä ollu jotain tekemistä, että hetken aikaa kaikki toimi ok.
Comment
-
-
Oletko mitannu sitä lambdaa??? Jos et niin ekana nyt sitä mittaamaan. Eli lambdan signaalijohdosta kun mittaa (auto tyhjäkäynnillä ja liitin kiinni) niin jännitteen pitäisi vaihdella n. 0.2V - n.0.8V välillä. Raota sitä liittimen kumia niin pääset helposti mittaamaan. Niin ja koneen täytyy olla lämmin tätä tehdessä. En nyt just muista minkä värinen toi piuha on mut siellä on kaks saman väristä jotka on lambdan lämmitys ja sitte on maa ja signaalipiuha.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by MasinolOletko mitannu sitä lambdaa??? Jos et niin ekana nyt sitä mittaamaan. Eli lambdan signaalijohdosta kun mittaa (auto tyhjäkäynnillä ja liitin kiinni) niin jännitteen pitäisi vaihdella n. 0.2V - n.0.8V välillä. Raota sitä liittimen kumia niin pääset helposti mittaamaan. Niin ja koneen täytyy olla lämmin tätä tehdessä. En nyt just muista minkä värinen toi piuha on mut siellä on kaks saman väristä jotka on lambdan lämmitys ja sitte on maa ja signaalipiuha.
Minkälaisella taajuudella tuo lambda arvo (jännite) vaihtelee? Kerkeääkö tavallisella yleimittarilla näkemään lukemia?
Comment
-
-
Mulla ei ainakaa oo hävinny aaltoileva kiihtyvyys minnekkää.
Laitettu on uus lambda, bensansuodatin, teholastu (by benzino), tulpat...
On käytetty myös bosch car servicessä ja myöskin päästöt ok.
Ja sitä vettähän meikän putkistosta löytyy. Tosssa yks aamu ajelin pienen pätkän kouluun (n.1km) ja sammutin auton. Nousin autosta ja katoin viä taakseni, nii putkesta tulvi armoton vesihöyry! Ehkä se lambda ei tykkää höyryttämisestä. Luulis vaan ettei se vesihöyry takapöntöstä moottoria kohti kulkeudu...Passat tdi -04
Comment
-
-
Originally posted by rampe525Katsastuksessa lambda arvo oli 2000rpm:llä 1,03. Katoin mittaria kun inssi mittasi sitä ja lambda tahto olla jossain 1,04-1,05 paikkeilla. Ite näin lukeman olevan pienimmillään 1,038 ja lappuun tuli sitten lukema 1,03 eli juuri ja juuri läpi. Mitäköhän tuo isohko lambda arvo kertoo?
Minkälaisella taajuudella tuo lambda arvo (jännite) vaihtelee? Kerkeääkö tavallisella yleimittarilla näkemään lukemia?
Ja TAAS..... lambda-anturilla ei ole mitään tekemistä ton päästömittauksen lambda-arvon kanssa. Iso lambda arvo kertoo liian rikkaasta tai laihasta seoksesta (en nyt muista kummin päin ne meni). Ja se jännitteen vaihtelun taajuus on jotain luokkaa kerran sekunnissa tai sinnepäin. Kyllä yleismittarilla siitä suurinpiirtein selvää saa, mutta parhaiten sen tietty näkee oskilloskoopilla.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by heinonen85Täälläkin samoja mittarin heilunta/ aaltoilua kiihdyttäessä..
Päästöt ok.
ja auto 525i 24v -90
kai se munkin täytyy tunnustaa että kylmänä pintakaasulla aaltoilee kiihdytys ja seosmittari menee myös aaltoilun tahdissa.
uskoisin että ilmamäärämittarin säätö rikkaammalle autaa ongelmaan.
jos on tuo säädettävä ilmamääreä mittari niin kokeilkaa kääntää kierros ruuvia johonkin päin ja kertokaa vaikutus(muistakaa missä se oli)
Comment
-
Comment