Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Johanna-
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 3
    • Espoo

    #31
    Meno puutuu 2000-3000 rpm välillä

    Mulla on E36 316i '95 Compact, ja onkelma on se, että aina kun kiihdyttää (lappu lattiassa tai "normaalisti"), tuntuu että meno "puutuu" hetkellisesti (ihankuin nostais jalan kaasulta), mutta kun n. 3000 rpm on ylitetty, niin taas on normaalia menoa. Ja usein näin tapahtuu myös tasakaasulla esim. 5. vaihteella n. 110km/h, tuntuu vähän sellaiselta nykimiseltä tai aaltomaiselta ajolta, muttei sillain kuiteskaan kovasti nykäise. Mutta kuiteskin tuntee ihan selvästi, että kaikki ei oo kunnossa. Mulla ei tietty oo pahemmin hajua mistä toi veemäinen "puutuminen" saattas johtua, kun en oo mikään asentaja-pirkko. On vaan niin halavatun turhauttavaa, kun ei oikein tiiä mitä tekis ja mitenpäin olis. Kai mun täytyy toi kiesi viedä johonkin vikakoodin lukuun, mutta kertokaas että onko siitä oikeesti hyötyä? Mun mielestä se on niin kallis toimenpide, varsinkin jos ne ei saa mitään selville, sitte vituttaa...Kyllä mä nyt hyviä neuvoja kaipailisin ja ehdotuksia, että mikä sttana mun autoo oikein vaivaa????

    Comment

    • Hene
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 399
      • Joensuu

      #32
      Sama juttu M30 moottorissa, alle 3000rpm voi silloin tällöin kiihtyä aaltoilemalla mutta sen yli yleensä rykäisee/nykäisee ja sit mennään. Koskee siis täyskaasu kiihdytystä, automaatti.

      Kun "vika" on päällä, niin tyhjäkäynti on hiukan alhaisempi. En ole saanut selville missä tilanteessa häiriö tulee päälle.
      X5 E53 3.0d

      Comment

      • -Johanna-
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 3
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Hene
        Sama juttu M30 moottorissa, alle 3000rpm voi silloin tällöin kiihtyä aaltoilemalla mutta sen yli yleensä rykäisee/nykäisee ja sit mennään. Koskee siis täyskaasu kiihdytystä, automaatti.

        Kun "vika" on päällä, niin tyhjäkäynti on hiukan alhaisempi. En ole saanut selville missä tilanteessa häiriö tulee päälle.
        Mulla tää on ihan jokapäiväistä ja säännöllistä, tyhjäkäynti on normaali ja tasainen. Tuntuu vaan, että ei jaksa vääntää niiden 2000-3000rpm välillä...Mutta joku sanoi mulle, että se saattaisi johtua muuttuvapituuksisesta imusarjasta, mulla M43- kone (siellä imusarjassa olis joku vika, älä kysy mikä ). Ja noitahan voi sitten arvailla vaikka maailman tappiin asti. Siiten olen myös kuullut, että ilmamäärämittari saattaa olla puhdistuksen tarpeessa tai että sytkässä jotain vikaa. Joku oli vaihtanut puolia ja joku tulppia, ja saanut vian korjattua niillä. Ei vaan huvittais kauheesti kaikkia mahdollisuuksia käymään läpi, kun sitten ei paljon töihin ajella (en onneks ite osaa tätä ongelmaa korjailla, sitä varten on miehet ). Eikä varmasti yksi viikonloppu riitä, aina on tullut jotain mutkia matkaan. Mutta jos jollain selviää vian syy, niin ilmotelkaa ihmeessä, jotta muutkin saavat apua ongelmiinsa!

        Comment

        • Jezuz
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 165
          • Varkaus

          #34
          Originally posted by rampe525
          Elikkä niinhän siinä kävi että ongelma palasi. Toimi vajaat 100km ihan ok, mutta tänään alkoi tekemään taas samaa oiretta. Kulutusmittari heijaa kiihdyttäessä ja kiihtyvyys on aaltomaista.
          Mikähän siinä kiikastaa? Boksi tietenkin nollautu kun laitoin lastun paikoilleen, että olisko sillä ollu jotain tekemistä, että hetken aikaa kaikki toimi ok.
          Mihin kaikkiin osiin koskit kun vaihdoit ton lastun ?

          Liekkö kovin kaukaa haettua että box:n piirilevyssä olisi jotain ikääntymisen aiheuttamia probleemia ??
          Pimpanos Los Poslinos

          Comment

          • E36-coupe
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1099
            • Ylämylly

            #35
            Nostetaas minunkin puolesta kissa pöydälle..

            1. Sama vika kuin kaikilla muillakin..aaltoilemalla kiihtyy.

            2. Samallailla hyytyy kuin johannallakin 2000 - 3000 rpm:n välillä.

            3 Lisäksi vielä liikkeelle lähdettäessä meinaa käydä 5 - 4:llä pytyllä ja meinaa sammua..

            Tojopan kanssa tutkittu ja kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu. Toimi vähän aikaa mutta jatkuu taas..

            Vaihdettu:

            -Tulpat
            -Polttoainesuodatin
            -Ilmansuodatin
            -Kaasuläpän asentotunnistin.
            -Lambda
            -Alakerta
            -Kansi
            -Kytkin
            -Putkistoa

            Kohta lähtee auto paalin jos ei ala pelaamaan...viimeisen kuukauden aikana konetta laitettu n.2000€ edestä..alkaa pikkuhiljaa hermo menemään..

            Edit: M50B20...
            Last edited by E36-coupe; 06-10-2005, 18:25.
            *545i E60 -05*

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #36
              Originally posted by E36-coupe
              Nostetaas minunkin puolesta kissa pöydälle..

              1. Sama vika kuin kaikilla muillakin..aaltoilemalla kiihtyy.

              2. Samallailla hyytyy kuin johannallakin 2000 - 3000 rpm:n välillä.

              3 Lisäksi vielä liikkeelle lähdettäessä meinaa käydä 5 - 4:llä pytyllä ja meinaa sammua..

              Tojopan kanssa tutkittu ja kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu. Toimi vähän aikaa mutta jatkuu taas..

              Vaihdettu:

              -Tulpat
              -Polttoainesuodatin
              -Ilmansuodatin
              -Kaasuläpän asentotunnistin.
              -Lambda
              -Alakerta
              -Kansi
              -Kytkin
              -Putkistoa

              Kohta lähtee auto paalin jos ei ala pelaamaan...viimeisen kuukauden aikana konetta laitettu n.2000€ edestä..alkaa pikkuhiljaa hermo menemään..

              Edit: M50B20...
              Äläs nyt vielä paalaa hyvää autoa! Luetaan vähä vikamuistia ja keksitään jotain uutta kivaa korjauskohdetta

              Jahka löydetään vika niin foorumilla on iso kasa toimivia M50-koneisia bemuja


              Mutta voihan se hetken kestää..

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4320
                • Turku

                #37
                Puolaviathan aiheuttaa tunnetusti monenlaisia käyntiongelmia, koska ei ne tulpat pyhällä hengellä toimi.

                Comment

                • skitzo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 75

                  #38
                  Tiesi yx BMW-asentaja kertoa että toi aaltoileva kiihtyvyys varsinkin M50- koneessa tulee esiin lähes vääjäämättä kun koneella on ajettu yli 200tkm ja paras konsti sen korjaamiseksi on UUSI KONE n.4000€ ja siitä ylöspäin. Ei paljon hymyilyttänyt sen jälkeen, mutta ei pahemmin haitannu aaltoilukaan...
                  Hitto soikoon...mä oon bemarimies!

                  Comment

                  • JanisHell
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 410

                    #39
                    Originally posted by skitzo
                    Tiesi yx BMW-asentaja kertoa että toi aaltoileva kiihtyvyys varsinkin M50- koneessa tulee esiin lähes vääjäämättä kun koneella on ajettu yli 200tkm ja paras konsti sen korjaamiseksi on UUSI KONE n.4000€ ja siitä ylöspäin. Ei paljon hymyilyttänyt sen jälkeen, mutta ei pahemmin haitannu aaltoilukaan...
                    Alkaa olla joo noi saksan vehkeet "200tonttua" ajetut 325i aika väljiä itsellänikin on ja moottori on porauksessa että saas nähdä että lähteekö aaltomaisuus pois.
                    325i -93 E36

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #40
                      ei jaksais uskoa että se mistään koneen väljyydestä johtuu... yks oli oikeasti 120tkm ajettu M50 koneella ja samanlailla oli aaltoileva veto.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • jam75
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 654
                        • Tornio

                        #41
                        Boksien elektroniikka voi olla jo ikääntymässä, "hituvirrat" ei kulje enään oikein ja häiriöitä alkaa kertymään. Toi vois olla yks aika hyvä syy näihin vanhoihin kotteroihin. Mutta tämäkin aaltomaisen kiihtyvyyden omaava penaristi vois kysellä sitä boksin uudelleen ohjelmointia, kuuluu riskiryhmään

                        Comment

                        • Simo69
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 119
                          • Joensuu

                          #42
                          hmm.. itelläkin kun auton osti niin välil huomas talla pohjas kiihdyttäes et sillee vähän aaltomaisesti kiihtyy... mut homma kyl hävis kun vaihdoin huollon yhteydes bensa ja ilman suodattimen...sekä vaihdoin lastun.... en tiedä voisko johtuu vanhasta lastusta?! jotain kosketus vikaa yms? tai sit vaan ei ollu iällään bensan suodatinta vaihettu / ilman suodatinta...

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by jam75
                            Boksien elektroniikka voi olla jo ikääntymässä, "hituvirrat" ei kulje enään oikein ja häiriöitä alkaa kertymään. Toi vois olla yks aika hyvä syy näihin vanhoihin kotteroihin. Mutta tämäkin aaltomaisen kiihtyvyyden omaava penaristi vois kysellä sitä boksin uudelleen ohjelmointia, kuuluu riskiryhmään
                            Elektrolyyttikondensaattorit nyt saattaisi kuivata vanhetessaan, muista komponenteista vaikea sanoa.

                            Comment

                            • Bavaria!
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 99
                              • Helsinki

                              #44
                              No niin. Auto käväisi huollossa ja ongelma hävisi!

                              Epäselväksi tosin jäi mikä oli syy. Ongelma ilmaantui alunperin viime sysyllä kun takapönttö vaihdettiin. Vanha oli reikäinen ja siis poisti kosteuden hyvin. Uusi pönttö oli tosin oli huonosti kiinnitetty ja vuosi hieman liitoskohdastaan. Nyt huollossa vaihdetiin öljyt ja bensansuodatin ja paikattiin pakoputkivuoto.

                              Eli syy oli joko tukkeutunut bensansuodatin tai vuotava pakoputki.
                              :: Pling!
                              Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                              Comment

                              • Bavaria!
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 99
                                • Helsinki

                                #45
                                Joo ja joo vika palanut taas, mutta ehkä loivempana. Lamdan vaihto auttoi myös välillä. Kait se sitten on tuo elektroniikka kun ei kukaan osaa sanoa hyvää syytä...

                                Kaikissa autoissa ollut samat oireet. Päästöt ja muutenkin kaikki ok, mutta kiihdyttäessä jotain mätää.

                                Outoa on, että moni maininnut lambdan, lastun, suodattimen etc. vaihdon jälkeen kaiken olevan ok, mutta sitten vika palaa jonkin ajan kuluttua. Eli moottori jotenkin "sopeutuu" uuteen tilanteeseen ja alkaa jälleen nikottelemaan. Mikä ohjainyksikkö voi siis olla kyseessä?
                                Last edited by Bavaria!; 10-08-2006, 20:29.
                                :: Pling!
                                Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎