Onko takapyörän laakerin vaihdossa mitään sen ihmeempää, mikä kannattaisi tietää? Eli onks näin että napa irti ja prässissä vanha laakeri pois ja uusi tilalle??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34: Takapyörän laakerin vaihto
Collapse
X
-
Ei kai siinä kummallista, ole se kuitenkaan helppo homma ole jos laakereita ei ennen ole vaihtanut. Jos meinaat kiikuttaa prässiin niin silloin sun pitää ottaa koko olkavarsi irti. Ulosvetäjiä/-painajia ja prässejä voit yrittää rakennella itse (jotta voit tehdä homman "kiinni autossa" ) pitkästä pultista ja mutterista ja erinäisistä lattaraudoista ja vanhoista laakerin kooleista.
Keskimutteri kokoa 41 mm, se on hiukan erikoisempi mitä tarvii.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
-
-
Originally posted by e34savoOnko takapyörän laakerin vaihdossa mitään sen ihmeempää, mikä kannattaisi tietää? Eli onks näin että napa irti ja prässissä vanha laakeri pois ja uusi tilalle??
Comment
-
-
Originally posted by JuRi View PostPitääkö irroittaa vetoakseli? Ohessa linkki kuviin, mutta noissa kuvissa ei selviä onko vetoakseli irroitettu ( tai ainakaan ei ole kuvaa siitä toimenpiteestä).
http://www.bmw4life.com/RearBearing.htm
Comment
-
-
Olen tekemässä laakerin vetolaippoja, mutta kun katselin kuvia, niin näyttäsi siltä, että tuo tukivarsi missä laakeri on ei olekkaan läpi samaa halkaisijaa.
Olisiko kenelläkkään tietoa mikä mahtaisi olla sen poteron toisen pään halkaisija. Laakeri on päältä 74mm , sisäreikä 37mm ja paksuus 45mm.
Kuvittelin, että tukivarressa on 74mm reikä läpi, mutta ei taidakkaan olla..???
Comment
-
-
Mikä malli autosi on..
Originally posted by JuRi View PostOlen tekemässä laakerin vetolaippoja, mutta kun katselin kuvia, niin näyttäsi siltä, että tuo tukivarsi missä laakeri on ei olekkaan läpi samaa halkaisijaa.
Olisiko kenelläkkään tietoa mikä mahtaisi olla sen poteron toisen pään halkaisija. Laakeri on päältä 74mm , sisäreikä 37mm ja paksuus 45mm.
Kuvittelin, että tukivarressa on 74mm reikä läpi, mutta ei taidakkaan olla..???
Comment
-
Comment