Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronic ongelma,E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • very heavy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 137

    #16
    painin saman ongelman kanssa auto on 530 6syl raportoi kun vika löytyy. ..ddu hermot tässä palaa itse kullakin vika voi olla monta kuukautta pois ja sit se iskee kuin miljoona volttia. viimex taltutin sen ajamalla 2kkosella pitkään noin 3000rpm ajattelin että lambda on karstassa auto rauhottu mutta vika palasi kummittelemaan parin päivän päästä joten ei se karstasta johtunut p...le!

    Comment

    • Mikki35i
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 79

      #17
      kyllä raporttia työntää!!Uusi osa on tuossa pöydällä,lähden aamusella täräyttään sen kone huoneeseen!toivottavasti on tuossa se vika,mittailin vanhaa anturia tänään ja vastusarvot kyllä heitteli tuon 540 arvon molemmin puolin ja aika paljon...kävi välillä eri sata luvullakin!

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #18
        Ja vaikka anturi olisi mitattessa ehjä, niin taivuttelehan kaapelia josko jotain muutosta tapahtuu luvuissa.. on meinaan jännä juttu mitenkä tuollainen kolminapainen johto noinkin paksulla suojalla voi hajota SISÄLTÄ päin ja vetää itseänsä maihin -> pätkäsee.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Mikki35i
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 79

          #19
          Originally posted by muggo
          Ja vaikka anturi olisi mitattessa ehjä, niin taivuttelehan kaapelia josko jotain muutosta tapahtuu luvuissa.. on meinaan jännä juttu mitenkä tuollainen kolminapainen johto noinkin paksulla suojalla voi hajota SISÄLTÄ päin ja vetää itseänsä maihin -> pätkäsee.
          Sanoppa muuta!ei se olis ynsimmäinen kerta!!Vanhassa anturissa nimittäin on melko kova kuori mutta kyllä arvot pysy samana vaikka johtoa taivuttelikin...anturia kun kopautti pöytää vasten niin sillon kyllä kävi vaikka mitä lukemia...
          no joo joo oli puupöytä!!

          Comment

          • Mikki35i
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 79

            #20
            Uusi osa on vaihdettu mutta...EI PERK...
            Nyt alkaa pätkimää mulla jo päässä!!!!

            Comment

            • very heavy
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 137

              #21
              oletko tsekannu sen ylävesiletkun luona olevan lämpötunnustelian mikä se nyt viralliselta nimeltä onkaan se kuulemma voi aiheutaa skitsoilua ja kuuluuko kaasuläpän luota pieni napsaus kun avaat kaasua kädellä se sulkee jotenkin tyhjäkäyntipiirin tai jotain pitäis kuulua kun avaat kaasua millin verran

              Comment

              • Mikki35i
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 79

                #22
                Originally posted by very heavy
                oletko tsekannu sen ylävesiletkun luona olevan lämpötunnustelian mikä se nyt viralliselta nimeltä onkaan se kuulemma voi aiheutaa skitsoilua ja kuuluuko kaasuläpän luota pieni napsaus kun avaat kaasua kädellä se sulkee jotenkin tyhjäkäyntipiirin tai jotain pitäis kuulua kun avaat kaasua millin verran

                Lämpä anturi vaihdettu uuteen...
                Kaasuläpänasento tunnistin mitattu,toimii...
                Alkaa ideat loppumaan...mielenkiintoista!!

                Comment

                • Vee-eit
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 709
                  • Turku

                  #23
                  Oletko tarkastanut ilmamäärämittarin piirilevyn ?

                  Jos se kontaktipinta on kulunut, sitä voi siirtää reikiä fiilaamalla. Samalla voit tarkastaa kaikki imupuolen letkut vielä kerran ja sittenkin vielä kerran. Bensapaineiden mittaus voi myös kertoa jotain, jos vaikka pumppu olisi ehtoopuolella.
                  Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Maatot? Koneen, boxin, pa-pumpun...? Joskus nämä ovat ongelmien takana.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Mikki35i
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 79

                      #25
                      Originally posted by Vee-eit
                      Oletko tarkastanut ilmamäärämittarin piirilevyn ?

                      Jos se kontaktipinta on kulunut, sitä voi siirtää reikiä fiilaamalla. Samalla voit tarkastaa kaikki imupuolen letkut vielä kerran ja sittenkin vielä kerran. Bensapaineiden mittaus voi myös kertoa jotain, jos vaikka pumppu olisi ehtoopuolella.
                      piirilevy tarkastettu mutta ei ollut mainittavaa kulumaa...silti vähän sitä siirsin,varmuuden vuoksi...
                      Ilmavuodot,tarkistettu imusarjan tiivisteisiin asti eli nekin on vaihdettu...vaikka se ilmaa liikaa saisikin niin ei se tälläista terävää pätkäisyä saisi tehtyä...

                      Bensapumppu,sitäkin epäiltiin mutta sekään ei saa terävää nykäsyä aikaiseksi...on pakko ohjattu releeltä ja kaikkea!

                      Mutta kaikkihan voidaan tehdä aina uudestaa ja uudestaan ja uude.....

                      moottorin ja boksin maat olen tutkinut yhdellä "lisä" maa johdolla mutta ei auta...!
                      Sammuis koko auto niin olisi helpompi etsiä vikaa kun se on koko ajan olemassa!!ja taas minä tätä toivoin...

                      Comment

                      • Jaska.T
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1527
                        • TaNpere

                        #26
                        Itselläni oli cabriossa kans tuollaista armontonta pätkimistä ja vika paikallistui hapettuneisiin moottorin johtosarjan liittimiin, eli crc:tä ruiskuttelin joka paikkaan ja sitten onkin toiminut loistavasti

                        G30 530e Msport
                        -------------------------------------------------
                        F30 330e Msport
                        E60 525d Msport LCI
                        E39 530d Touring
                        Ex E46 320i coupé
                        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                        Ex ALPINA B6
                        Ex E34 525i Touring
                        Ex E36 328i Coupe
                        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                        Never Drive Faster Than
                        Your GuardianAngel Can Fly

                        Comment

                        • very heavy
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 137

                          #27
                          huomasin että kun olen ajanut paripäivää ilman lohkista niin auto on pelannut hyvin voiko ruisku temppuilla kun tuntee lämpimän jäähdytysnesteen ja ilma on kylmä eli säätääkö seosta laihalle? aika utopistinen ajatus vai onko mulla joku anturi sökö/kettuilee jos niin mikähän vois olla?
                          widdu kun mulla ei ole nää ruisku hommat hanskassa ollenkaan

                          Comment

                          • Mikki35i
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 79

                            #28
                            Originally posted by very heavy
                            huomasin että kun olen ajanut paripäivää ilman lohkista niin auto on pelannut hyvin voiko ruisku temppuilla kun tuntee lämpimän jäähdytysnesteen ja ilma on kylmä eli säätääkö seosta laihalle? aika utopistinen ajatus vai onko mulla joku anturi sökö/kettuilee jos niin mikähän vois olla?
                            widdu kun mulla ei ole nää ruisku hommat hanskassa ollenkaan
                            Jaajaa...mitenkä tämä tähän liittyy...?tuli vaan mieleen...

                            Jos jollain on aivan joutilas boksi(-179) niin olisin innokas sitä kokeilemaan,maksan tietysti postikulut ja vähän vaivan palkkaakin...
                            Ja jos pätkiminen loppuu ostan boksin!

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              #29
                              kerrompa omia kokemuksiani ruiskuista ja pätkimisistä.

                              Tuli mieleen tuosta kun sanoit että terävästi nykäsee ja bensapumpun rele katkasee, sillon myös katkee todennäkösesti tietenkin sytkä jos kerta auto ei toimi kunnolla vaikka pumpulle ohjaa jatkuvaa sähköä suoraan.

                              Ajattelen vaan ääneen.. mutta tuota itellä oli ohjelmoitavassa ruiskussa viimekeväänä sellanen vika että kampiakselin asentotunnistimen johto oli vääränlaista kaapelia eikä kestänyt oikein kuumuutta, joten vaikka se oli kunnolla suojattu muoviputkella niin se piuha oli sisältä sulanut (oli turbon vieressä ihan).
                              Tämä alko justiinsa tekee sitä että saatto terävästi nykästä kesken ajon ja bensapumppu sammui ja sytty hävis ja kiekkamittari putos nollaan.
                              Huomasin vian tietty sitten kun meni ihan pimeeks ja yritin startata ni näin läppäristä että cranking valo ei vilku megasquirtin säätöohjelmassa ja näin tiesin että kampuran asentotunnistin häviää.


                              Itse lähtisin nyt seuraavana tossa sun tapauksessa kokeilemaan eri boksilla, mutta boksi pitäisi saada sillon vaihdettua kun "vika on päällä".

                              Comment

                              • imppu
                                Newbiemmer
                                • Oct 2005
                                • 12

                                #30
                                Originally posted by Mikki35i
                                Jaajaa...mitenkä tämä tähän liittyy...?tuli vaan mieleen...

                                Jos jollain on aivan joutilas boksi(-179) niin olisin innokas sitä kokeilemaan,maksan tietysti postikulut ja vähän vaivan palkkaakin...
                                Ja jos pätkiminen loppuu ostan boksin!
                                Ku kerta tuli puheeksi nii mulla löytyis boxi 0 261 200 179. koitahan selvittää oisko vika siinä nii voisin myydä sopu hintaan. mutta en mielellään anna kokeiltavaksi. on ehjä ostin ite turhaan ei ollu vika siinä. ja boxi muuten on torniossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎