Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 takapään camberin säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    #31
    tuota pulttia 28mm epäkeskolla ei ilmeisesti tähän hätään löydy, joten täytyy muokata aluslaattoja..
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #32
      Originally posted by Jukka81 View Post
      tuota pulttia 28mm epäkeskolla ei ilmeisesti tähän hätään löydy, joten täytyy muokata aluslaattoja..
      Voin puhua paskaakin tai muistaa väärin... E34 M5:ssa on myös epäkeskopultteja taka-akselissa ja ne taisivat olla juurikin tuolla 28mm "kannalla"

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #33
        Originally posted by mortimer View Post
        Voin puhua paskaakin tai muistaa väärin... E34 M5:ssa on myös epäkeskopultteja taka-akselissa ja ne taisivat olla juurikin tuolla 28mm "kannalla"
        Muistelen että muistat oikein.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #34
          onko varmaa tietoa tuosta 28mm mitasta??

          oisko jollain mahdollisuutta mitata??
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #35
            Osta merkkiliikkeestä 1 setti (pultti + hilut), ei siitä konkurssia tee jos ovat väärät. Ei tarvitse arpoa.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • ahtaja
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 437
              • Raisio

              #36
              Jos sä oot tolla roclan kuvalla tehnyt ne lätkät,niin kyllä ne on sen 28mm.Käväsen mittaas tos 22.00 jälkeen..

              Comment

              • ahtaja
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 437
                • Raisio

                #37
                Kävin miittaas ja se on sen 28mm.

                Comment

                • Jukka81
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 1176

                  #38
                  kiitoksia tiedosta!

                  E34 M5 pultit ja hilut siis tilaukseen.
                  -E30 325i M-TechII Turbo
                  -E39 528iA M-Sport
                  -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                  Comment

                  • njassu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 45
                    • Sotkamo

                    #39
                    Itselläni olisi ongelmana myös takapään camber, renkaat kuluvat sisäreunasta varsinkin kesärenkailla aivan kankaalle. Renkaat siis länksöttää näin /--\

                    Nyt vaan ongelmana ei ole madallus, alla on vakio alusta. Koitin tunkkailla ja väännellä paikkoja mutta en selkeää väljää löytänyt. Ajossa auto kulkee kuin juna ja eikös takapään väljyydet aiheuta ajokoiramaista vaeltelua jota ei nyt esiinny. Mitäs tässä nyt voisi tehdä, mitä kannattaisi vaihtaa? Onko homma tehtävissä ilman korjaamovälineitä?

                    Yksi asia voisi olla että onko jouset painuneet ajan kanssa joten löytyisikö mistään mittoja esim. pyörän navasta kaaren reunaan? Jousen paha väsyminen aiheuttaisi tuota camberin muutosta.

                    Edit: Löysinkin bentleyn mitat tuohon jousiasiaan, ei ole väsyneet milliäkään vakiokorkeudesta.
                    Last edited by njassu; 17-01-2009, 19:04.
                    E34 525tds -92 osina maailmalla...

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      #40
                      Originally posted by njassu View Post
                      Itselläni olisi ongelmana myös takapään camber, renkaat kuluvat sisäreunasta varsinkin kesärenkailla aivan kankaalle. Renkaat siis länksöttää näin /--\

                      Nyt vaan ongelmana ei ole madallus, alla on vakio alusta. Koitin tunkkailla ja väännellä paikkoja mutta en selkeää väljää löytänyt. Ajossa auto kulkee kuin juna ja eikös takapään väljyydet aiheuta ajokoiramaista vaeltelua jota ei nyt esiinny. Mitäs tässä nyt voisi tehdä, mitä kannattaisi vaihtaa? Onko homma tehtävissä ilman korjaamovälineitä?

                      Yksi asia voisi olla että onko jouset painuneet ajan kanssa joten löytyisikö mistään mittoja esim. pyörän navasta kaaren reunaan? Jousen paha väsyminen aiheuttaisi tuota camberin muutosta.

                      Edit: Löysinkin bentleyn mitat tuohon jousiasiaan, ei ole väsyneet milliäkään vakiokorkeudesta.
                      Madallusta enemmän tuohon kulumiseen vaikuttaa rengasprofiili ja jäykkyys.

                      Vaihtoehtona on myös tukivarsien puslat/pultit, juuri muut ei vaikuta camperiin juurikaan.

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1855
                        • Lappeenranta, Finland

                        #41
                        Originally posted by mortimer View Post
                        Voin puhua paskaakin tai muistaa väärin... E34 M5:ssa on myös epäkeskopultteja taka-akselissa ja ne taisivat olla juurikin tuolla 28mm "kannalla"
                        Juuri tällä pultti-prikkayhdistelmällä ja täältä foorumin kautta hankituilla palikoilla on kohta säätösysteemi rakenteilla E30:iin. Kuinka paljon camber-kulmaa saa muutettua noilla, aika pieni kuitenkin se säätövara? Vai pitäiskö palikat hitsata paikoilleen jo valmiiksi vähän orkkisreikien ohi, että säätövara kasvaisi?

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2109
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          #42
                          Nostellaas vanhaa topikkia..

                          Haluisin myös E34 säädöt perään kun niissä kuulemma kulmat vähän sitäsuntätä..

                          Mitä pitäisi hommata E39 M5 epäkeskopultit? Saisiko joltain oikeat tuotenumerot niin helpottaisi tilaamista.

                          Tarviiko mitn muuta muutoksia tehdä kun iskee pultit ja uudet puslat? Sekä sen jälkeen mennä nelipyöräsuuntaukseen?

                          Itsellä ei ole kauheasti tietoa alustasta, joten sen takia olisi mukava saada hiukan apua..
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2561
                            • .

                            #43
                            Originally posted by SushiX View Post
                            Tarviiko mitn muuta muutoksia tehdä kun iskee pultit ja uudet puslat? Sekä sen jälkeen mennä nelipyöräsuuntaukseen?
                            Tietysti sinne tarvii vielä hitsata ne palikat, jonka urassa epäkeskopultti liikkuu ja jyrsiä alkuperäisiä reikiä.
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • aakoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 777
                              • Espoo

                              #44
                              Kumpi sisemmäs, camber- vai toe-säätö? Tällä ei kai varsinaisesti ole merkitystä?
                              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎