Nonniin Nytten on sitten ajoituksetkin kunnossa. Kampiakselin asento oli noin 1cm merkistään vituillaan. Kone kiertään nyttemmin yli 5000rpm tosin hyvin vaivalloisesti. Edelleen hetken ajon jälkeen sammuili kytkintä painettaessa. Tyhjäkäyntikin nousi aluksi noin 600rpm. Kiinnostaisi tietää myös mikä tämä letku on ja mihin sen kuuluisi mennä? Kovasti se imee ilmaa jos avaan tuon ns. patentti korkin. Voisiko myös johtua virranjakajasta, kun hioin sieltä pahimmat hapettumat pois?
e34 Tehot hukassa
Collapse
X
-
Last edited by Allianz; 04-02-2016, 22:42.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
-
-
Originally posted by Allianz View PostNonniin Nytten on sitten ajoituksetkin kunnossa. Kampiakselin asento oli noin 1cm merkistään vituillaan. Kone kiertään nyttemmin yli 5000rpm tosin hyvin vaivalloisesti. Edelleen hetken ajon jälkeen sammuili kytkintä painettaessa. Tyhjäkäyntikin nousi aluksi noin 600rpm. Kiinnostaisi tietää myös mikä tämä letku on ja mihin sen kuuluisi mennä? Kovasti se imee ilmaa jos avaan tuon ns. patentti korkin. Voisiko myös johtua virranjakajasta, kun hioin sieltä pahimmat hapettumat pois?. Säädä ilmanmäärämittarista tyhjäkäynti kohalleen, vähän löystytät sitä. Tai sitten on tyhjäkäyntimoottori sökö. Kokeile vaikuttaako käyntiin jos otat tyhjäkäyntimoottorista piuhat irti. Jos ei niin se on kaputt.
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
Originally posted by Allianz View PostKiinnostaisi tietää myös mikä tämä letku on ja mihin sen kuuluisi mennä? Kovasti se imee ilmaa jos avaan tuon ns. patentti korkin.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Mitenkäs tuota tyhjäkäyntiä säädetään ilmamäärämittarista? Tuo tyhjäkäyntimoottori surisee kyllä kun on virrat päällä ja avaa venttiilin.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Originally posted by Allianz View PostMitenkäs tuota tyhjäkäyntiä säädetään ilmamäärämittarista? Tuo tyhjäkäyntimoottori surisee kyllä kun on virrat päällä ja avaa venttiilin.
Vaikuttaako käyntiin jos otat sen tyhjäkäyntimoottorin päästä piuhat pois sillonkun auto on käynnissä, jos kierrokset nousee niin on toimiva ja jos ei niin kaputt
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
Kierrokset laskee reippaasti jos ottaa piuhat tyhjäkäyntimoottorista pois moottorin ollessa päällä. Ja uusi ongelma ilmeisestikin palotilaan pääsee öljyä. Tuli taas vaihteeksi toinen pakoputken tiiviste vääränkokoisena, mutta sinnehän murjoin että pääsisi kokeilemaan toimiiko kone. No vuotaahan se tietenkin ja mielenkiintoisena havaintona sieltä tulee aivan pisaroittain öljyä. Ja taasen kun konetta kierrättää niin tulee putkesta sinistä savua oikein kunnolla. Ja putkessa paukkuu. Mistähän helv... sinne nytten öljyä pääsee? Tämä koskee ainankin 4,5 ja 6 sylintereitä. JA onko kansi oikein kiristetty jos ensin 30nm+90astetta+90astetta? Kiristys järjestys on aivan varmasti ollut oikea. Eli ei pitäisi kiristää enään tämän jälkeen? Olisiko mahdollista että venttiilinohjurien kumit olisivat hapertuneet tai jotain muuta vastaavaa? Kansi kerran oli jossain pesussakin koneistamolla.Last edited by Allianz; 24-09-2006, 19:15.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Originally posted by Allianz View PostKierrokset laskee reippaasti jos ottaa piuhat tyhjäkäyntimoottorista pois moottorin ollessa päällä. Ja uusi ongelma ilmeisestikin palotilaan pääsee öljyä. Tuli taas vaihteeksi toinen pakoputken tiiviste vääränkokoisena, mutta sinnehän murjoin että pääsisi kokeilemaan toimiiko kone. No vuotaahan se tietenkin ja mielenkiintoisena havaintona sieltä tulee aivan pisaroittain öljyä. Ja taasen kun konetta kierrättää niin tulee putkesta sinistä savua oikein kunnolla. Ja putkessa paukkuu. Mistähän helv... sinne nytten öljyä pääsee? Tämä koskee ainankin 4,5 ja 6 sylintereitä. JA onko kansi oikein kiristetty jos ensin 30nm+90astetta+90astetta? Kiristys järjestys on aivan varmasti ollut oikea. Eli ei pitäisi kiristää enään tämän jälkeen? Olisiko mahdollista että venttiilinohjurien kumit olisivat hapertuneet tai jotain muuta vastaavaa? Kansi kerran oli jossain pesussakin koneistamolla.
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
Tänään tuli hankittua uusi virranjakajankansi ja pyörijä, kuten myös O-renkaat suuttimiin. Pyörijän ja tuon kannen vaihdoin samantien tuloksena oli että ehkä muutamalla perskarvalla pystyi aistimaan kiihtyvyyden paranemista. Auto savuttaa aivan saatanasti ja kun on moottori lämmin rupeaa sammuilemaan kytkintä painettaessa. O-renkaat vaihtelen ehkä tänään illalla kunhan jaksan. Näillä ostoksillahan ei tietenkään tuohon savuttamiseen ole mitään tekemistä, mutta kunhan tuli nekin ostettua ettei vika olisi niissä. Voiko venttiilinvarrenkumit vuotaa noin paljon vai onko vika männänrenkaissa?? Mieluummin lähtisin operoimaan tuota yläpäätä.
Piti tässä illalla mittailla puristuksia ja otin tulpat irti. 5 ja 6 sylintereiden tulpat aivan litimärät öljystä. Muut kutakuinkin normaalin näköiset. Puristuksia en nytten sitten ehtinyt mittailemaan. Kysymys kuuluu, että mistä noihin 5 ja 6:seen se öljy tulee???
Taitaapi olla tuo 10 osa unohtua laittaa tuonne. Ihmettelinkin että mikäs helv... siinä hyllynreunalla on. Onkohan tuon osan puuttuminen kuinka vakavaa? Uusi O-rengas siellä kyllä on.Last edited by Allianz; 25-09-2006, 20:53.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Puristuksia taas mittailtuna. Moottori tosin kylmä. Huomenna voisi ottaa uusiksi lämpimällä koneella. Koitin myös mielenkiinnosta laittaa 6 pyttyyn 0,3dl öljyä, kuten mittarin ohjeissa sanotaan niin puristukset pomppasivat 17kg/cm2. Tiedä sitten noista. Mutta edelleen 5 ja 6:seen vuotaa jostakin öljyä. Mistä??
Mitäs nuo puristukset kertovat jollekin joka ymmärtää asiasta? (jos niistä nyt kylmänä mitattuna oikeita arvoja saa)
kansiremontin jälkeen:(kylmänä)
1. 12,7 kg/cm2
2. 10,8 kg/cm2
3. 12,0 kg/cm2
4. 11,7 kg/cm2
5. 10,6 kg/cm2
6. 10.0 kg/cm2
ennen:(lämpimänä)
1. 11,1 kg/cm2
2. 10,9 kg/cm2
3. 10,1 kg/cm2
4. 9,6 kg/cm2
5. 9,6 kg/cm2
6. 9.0 kg/cm2Last edited by Allianz; 26-09-2006, 12:56.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Apuva kaivataan!Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
kampikammion huohotus?
Onkos tuossa motissa minkälainen kampikammion huohotussysteemi? Löytyykö sieltä imusarjan tienoolta jonkinmoinen venttiili sille? Tarkistapa tämän toimivuus, ei ole kallis osa. Ei ainakaan äkkisiltään sattunut silmään, että tästä olisi ollut puhetta...
Mulla oli rikkinäisen mokoman takia huohotellu reilun litran öljyä imusarjaan tuossa taannoin ja yllättäen savutti välillä niin stanasti.*E34 540 -94 ia.*
*E34 525 -91*
*E60 530d -03*
*F10 525d -10*
Comment
-
-
Originally posted by Make540M60 View PostOnkos tuossa motissa minkälainen kampikammion huohotussysteemi? Löytyykö sieltä imusarjan tienoolta jonkinmoinen venttiili sille? Tarkistapa tämän toimivuus, ei ole kallis osa. Ei ainakaan äkkisiltään sattunut silmään, että tästä olisi ollut puhetta...
Mulla oli rikkinäisen mokoman takia huohotellu reilun litran öljyä imusarjaan tuossa taannoin ja yllättäen savutti välillä niin stanasti.
Ja siitä 6 letkua pitkin kaasuläpälle. Letku ei ole tukossa.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Sitten lottoriviä tuon öljyvuodon kanssa.
a) venttiilinohjurien kumit
b) männänrenkaat
c)koneistamolta tullut kansi olisi kiero
d)Huohotusjärjestelmä
????Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
tos huohotus putkes on jousi mikä jää imusarjan ja lohkon puristuksiin....ei haittaa...jos joku nois puuttuu....veikkaan vent.var tiiv.. tai vääräs momentis.....mulla kans takkus ku remppasin suuttimet....syy oli hapettunu suuttimien virta blugi....imusarjasLast edited by ile01; 30-09-2006, 01:09.vhl:llän vemppa team
Comment
-
Comment