Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 röpeltää ajossa?! (Ongelma ratkaistu! Nyt löyty vika!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Siis jos tyhjäkäyntikierrokset hummaa ylös/alas, niin jossain on ihan satavarmasti pieni ilmavuoto. CRC:n Brake cleaneria pullollinen joka jumalan liitokseen ja letkuun, niin eiköhän se ilmavuoto sieltä löydy.

    Comment

    • Leba
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2101
      • Espoo

      #17
      Jaaha, nyt sitten röpeltää kokoajan. Huomenna menee tulpat ja puolat syyniin. Maanantaina saan auton testeriin kiinni, niin katsotaan lambda arvot ym. vikakoodit.
      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #18
        Noniin, eli ykköstulppa oli öljystä märkänä, eikä saa kunnolla kipinää. Missä vika, miten sinne öljyä pääsee? Ei meikäläisen tekniikkatietämys enää ole ihan mukana
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • RcMTm5
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 65
          • Kotka

          #19
          Originally posted by Leba
          Noniin, eli ykköstulppa oli öljystä märkänä, eikä saa kunnolla kipinää. Missä vika, miten sinne öljyä pääsee? Ei meikäläisen tekniikkatietämys enää ole ihan mukana
          Venttiilikopan välistähän sitä öljyä sinne tulpalle pääsee. Tiivisteiden vaihdolla selviää hommasta. Taitaa olla lähes tuon systeemin tyyppivikoja, että rupee jossain vaiheessa fuskaamaan. Voi myös olla, että venttiilikoppa on päässyt löystymään. Kannattaa melkein kokeilla ekaks kiristää se koppa ja tarkkailla tilannetta.

          Tiiviste kuvassa no. 6. http://www.realoem.com/bmw/showparts...61&hg=11&fg=15

          Siihen kipinän hukkumiseen voi sitten ollakin jo monia syitä. Yks mahdollinen vika vois olla siinä ykköspytyn puolalta tulpalle menevässä johtimessa. Kuva no. 3. http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=12&fg=05.
          Tai sitten tulppa yksinkertaisesti vaan on pimennyt uituaan öljyssä...
          BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

          Comment

          • Leba
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2101
            • Espoo

            #20
            Juu, täytyy varmaan laittaa nuo tiivisteet vaihtolistalle. Putsasin tulpan ja laitoin takaisin kiinni, niin toimi taas niinkuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan.
            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2550
              • Kirkkonummi

              #21
              Originally posted by RcMTm5
              Tämä OT-kaappaus, pahoittelen..

              Em. kuvassa osa #9, mikä se on? Siitä lähtee joku letku josta tulee jotain töhnää?. Ei muuten, mutta omassa kiesissä se oli jätetty/joutunut löysälle - kiristys ei vaikuttanut käyntiin tms, onpahan kiinni kannessa paremmin.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • dws
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 85

                #22
                Originally posted by Hemi
                Siis jos tyhjäkäyntikierrokset hummaa ylös/alas, niin jossain on ihan satavarmasti pieni ilmavuoto. CRC:n Brake cleaneria pullollinen joka jumalan liitokseen ja letkuun, niin eiköhän se ilmavuoto sieltä löydy.
                Satavarmasti sanon, ettei tuo ole satavarmasti se syy humpaukseen. Itellä on kans menny pullokaupalla starttipilottia vuotoja etsien ja onpa käytetty pari kertaa liikkeessäkin paikoin surkean käynnin takia. diagnoosi: ei ilmavuotoja. Lambdaa syyttivät molemmilla kerroilla. Noh, nyt on sitten kolmas lambda menossa. Ja humpaus jatkuu, säännöllisen epäsäännöllisenä.
                Last edited by dws; 18-09-2006, 01:29.

                Comment

                • ile01
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 191
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by dws
                  Satavarmasti sanon, ettei tuo ole satavarmasti se syy humpaukseen. Itellä on kans menny pullokaupalla starttipilottia vuotoja etsien ja onpa käytetty pari kertaa liikkeessäkin paikoin surkean käynnin takia. diagnoosi: ei ilmavuotoja. Lambdaa syyttivät molemmilla kerroilla. Noh, nyt on sitten kolmas lambda menossa. Ja humpaus jatkuu, säännöllisen epäsäännöllisenä.

                  Ootko kattonu seoksia, tai bensan paineita.....ja tuo oireen epäsäännöttömyys
                  viittaa sähkö vikaan, kannattaa käydä jo liittimiä läpi...
                  vhl:llän vemppa team

                  Comment

                  • Leba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2101
                    • Espoo

                    #24
                    Noniin, eli tämä remppa ei ole mistään halvimmasta päästä Itse osat eivät maksa mitään, mutta purkamista/kasaamista on paljon. Itselläni ei ole taitoa/tiloja, joten joudun teetättämään. Teetätän sitten samalla jakopäärempan, vaihdetaan ketjunkiristin ja laahaimet + kasa tiivisteitä
                    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                    Comment

                    • JPS
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 197
                      • Helsinki

                      #25
                      Jyskyttää, nykii, röpeltää...

                      Itelläni myös samantyylisiä ongelmia, auto käyttäytyy ihan hullusti. Tyhjäkäynti jyskytää niin että koko auto heiluu ja kuulostaa lähinnä veturilta, tukehtuu kun painaa kaasua, pensaa kuluttaa ihan mielettömästi.

                      Imuvuoto oli ainakin havaittu, haitarikumissa n. 5 cm halkeama painekotelon juuressa, kumi on nyt vaihdettu uuteen. Sen jälkeen kone kävi ihan normaalisti 3 käynnistyksen ajan, mutta sen jälkeen jyskytys ja nykiminen taas jatkui. Kiesi menee huomenna pajalle, mutta onko vinkkejä mistä lähteä ensimmäiseksi vikaa etsimään, TPS, tulpat, johdot, puola?
                      G31 -18

                      Comment

                      • Leba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2101
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by JPS View Post
                        Itelläni myös samantyylisiä ongelmia, auto käyttäytyy ihan hullusti. Tyhjäkäynti jyskytää niin että koko auto heiluu ja kuulostaa lähinnä veturilta, tukehtuu kun painaa kaasua, pensaa kuluttaa ihan mielettömästi.

                        Imuvuoto oli ainakin havaittu, haitarikumissa n. 5 cm halkeama painekotelon juuressa, kumi on nyt vaihdettu uuteen. Sen jälkeen kone kävi ihan normaalisti 3 käynnistyksen ajan, mutta sen jälkeen jyskytys ja nykiminen taas jatkui. Kiesi menee huomenna pajalle, mutta onko vinkkejä mistä lähteä ensimmäiseksi vikaa etsimään, TPS, tulpat, johdot, puola?
                        Kannattaa katsoa ne tulpat ensimmäisenä, jos samanlainen ongelma mitä mulla, niin sehän on sit sillä selvä. Ongelmat ainakin osittain viittaisivat samantapaiseen mitä mulla oli.
                        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                        Comment

                        • JPS
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 197
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Leba View Post
                          Kannattaa katsoa ne tulpat ensimmäisenä, jos samanlainen ongelma mitä mulla, niin sehän on sit sillä selvä. Ongelmat ainakin osittain viittaisivat samantapaiseen mitä mulla oli.
                          Joo, huomenna tarkistellaan, voi olla myös tämä tapaus kyseessä, ongelman kuvaus sopii hyvin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...51&postcount=9

                          Eli myös näiden ilmasuuttimien kunto tarkistetaan huomenna.
                          G31 -18

                          Comment

                          • Leba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2101
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by JPS View Post
                            Joo, huomenna tarkistellaan, voi olla myös tämä tapaus kyseessä, ongelman kuvaus sopii hyvin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...51&postcount=9

                            Eli myös näiden ilmasuuttimien kunto tarkistetaan huomenna.
                            Ok, kerrohan sitten miten kävi ja poistuiko ongelma, miten vaikutti jne.
                            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                            Comment

                            • JPS
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 197
                              • Helsinki

                              #29
                              Vika selvinnyt, huomenna uudet hilut

                              Juu, vika löytyi, virranjakajan kansi ja pyörijä tullut tiensä päähän.
                              G31 -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎