Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34, Auxiliary fan ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #16
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Ei tuossa pätkittäin pyörimisessä ole mielestäni vikaa, turhahan sen olisi koko ajan täysillä pyöriä. Lähinnä mietin että kuuluisiko sen nyt lähteä päälle puoliteholla kun laittaa kompuran päälle..
    Sen pitäisi pyöriä puoliteholla ainakun kompuran pyörii. (sähkö menee vastuksen kautta). Suoralla sähköllä, eli täysiteholla pyörii erittäin harvoin. Omassa pirssissä en ole koskaan todistanut sellaista tilannetta. Tuota flektiä ohjaa ilmastointi omanaan sekä myös syylärin kupeessa oleva kaksitoimikytkin (kytkeytymisasteet e34 540, 91c pieni nopeus ja 99c iso nopeus). Kaksitoimikytkimellä ohitetaan ilmastoinnin kautta tapahtuva ohjaus tarvittaessa. Eli jos vaikka syyläri on erittäin kuuma ja ilmastointi ei ole päällä.
    Last edited by superb; 10-07-2009, 16:33.

    Comment

    • Ziggis
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 454
      • Melbourne (Mellilä)

      #17
      Originally posted by superb View Post
      Sen pitäisi pyöriä puoliteholla ainakun kompuran pyörii. (sähkö menee vastuksen kautta). Suoralla sähköllä, eli täysiteholla pyörii erittäin harvoin. Omassa pirssissä en ole koskaan todistanut sellaista tilannetta. Tuota flektiä ohjaa ilmastointi omanaan sekä myös syylärin kupeessa oleva kaksitoimikytkin (kytkeytymisasteet e34 540, 91c pieni nopeus ja 99c iso nopeus). Kaksitoimikytkimellä ohitetaan ilmastoinnin kautta tapahtuva ohjaus tarvittaessa. Eli jos vaikka syyläri on erittäin kuuma ja ilmastointi ei ole päällä.

      Eli periaattees voi ottaa viskon kokonaa pois:think
      Ex. e39 540i -97
      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
      Ex. e36 325iA -92
      Ex. e34 540iA -94
      Ex. e30 325 2.7 eta -86
      Ex. e34 540iA -93 touring
      Ex. e32 730i -89

      Tällä mennään

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #18
        Originally posted by Ziggis View Post
        Eli periaattees voi ottaa viskon kokonaa pois:think
        Periaatteessa kaikki on mahdollista , käytäntö on eriasia

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          #19
          Originally posted by superb View Post
          Periaatteessa kaikki on mahdollista , käytäntö on eriasia

          Bingo
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            #20
            Ei nyt ehkä ihan suoraan asiaan liity mutta ainakin '91 735 sekä ´92 3.8 m5, tuo
            Flekti pyörii aina "Low-Seed" kun kylmästöinti päällä. Autosalpa ei muistaakseni olisi myynyt tuota "Low-speed" -vastusta erikseen vaan tarjosi ensin koko tuuletinpakettia, hinta sen mukainen. realoemista katsoi varaosanumeron niin johan löytyi vastus salvastakin

            Low sekä Highspeed releet löytyy kuskinpuolelta siitä lokarin päältä pienestä relerasiasta. Hyppyjohdolla voi ohittaa niin tietää ainakin heti onko koko puhallin kypsä vaiko mahdollisesti vain hitaan nopeuden vastus.
            Last edited by sleepertuning; 10-07-2009, 17:42.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by superb View Post
              Sen pitäisi pyöriä puoliteholla ainakun kompuran pyörii.
              Käsittääkseni tässä on mallikohtaisia eroja. Kaikissa ei pyöri vaikka muuten toimiva järjestelmä onkin.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #22
                Originally posted by Ziggis View Post
                Eli periaattees voi ottaa viskon kokonaa pois:think
                Itelläni kulahti visko tässä tän kevään aikana, eli kuumana sen voi pysäyttää käsin, mutta lämmöt ei nouse paikallaankaan helteessä kun tuo sähköflekti jauhaa täysillä siellä, ja muuten pyörii sitten kovaa
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Ziggis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 454
                  • Melbourne (Mellilä)

                  #23
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Itelläni kulahti visko tässä tän kevään aikana, eli kuumana sen voi pysäyttää käsin, mutta lämmöt ei nouse paikallaankaan helteessä kun tuo sähköflekti jauhaa täysillä siellä, ja muuten pyörii sitten kovaa

                  nii pyörii... tossa ku oli lämmintä ja tulin kotii,auto seiso hetken auringos,menin vähän ajan pääst laittaa käymää ja ilmastoinnin päälle... ku piti taas lähtee liikkeel..
                  oli pakko mennä hetken pääst ulos kattoo et mikä helvetin suihkuhävittäjä siel puhaltaa...
                  fletki vaan puhalsi täysil... tais olla eka kerta ku huomasin...
                  Ex. e39 540i -97
                  Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                  Ex. e36 325iA -92
                  Ex. e34 540iA -94
                  Ex. e30 325 2.7 eta -86
                  Ex. e34 540iA -93 touring
                  Ex. e32 730i -89

                  Tällä mennään

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1124
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Itelläni kulahti visko tässä tän kevään aikana, eli kuumana sen voi pysäyttää käsin, mutta lämmöt ei nouse paikallaankaan helteessä kun tuo sähköflekti jauhaa täysillä siellä, ja muuten pyörii sitten kovaa
                    Kannattaa vaihtaa se ennen kuin se jumittaa.

                    Omassa se oli löysä myös, kunnes jumitti kiinni ja sitten reippaan ohituksen jälkeen siivet antautu -> syyläri halki, ilmanottoputket halki, ilmanputsarissa pari siipeä, ilmamassamittarin putkeen iso halkeama, vesiletkut poikki ja kruunununa yksi siipi tuli konepellistä läpi + toiset siivet teki hienon vuoriston peltiin..
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • bavaria:39
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 323
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Käsittääkseni tässä on mallikohtaisia eroja. Kaikissa ei pyöri vaikka muuten toimiva järjestelmä onkin.
                      Onko sulla esimerkkiä heittää missä mallissa toimii toisin? :think

                      Comment

                      • Ziggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 454
                        • Melbourne (Mellilä)

                        #26
                        Originally posted by Jusaus View Post
                        Kannattaa vaihtaa se ennen kuin se jumittaa.

                        Omassa se oli löysä myös, kunnes jumitti kiinni ja sitten reippaan ohituksen jälkeen siivet antautu -> syyläri halki, ilmanottoputket halki, ilmanputsarissa pari siipeä, ilmamassamittarin putkeen iso halkeama, vesiletkut poikki ja kruunununa yksi siipi tuli konepellistä läpi + toiset siivet teki hienon vuoriston peltiin..

                        kuulostaa paljon halvemmalta ku uus visko
                        Ex. e39 540i -97
                        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                        Ex. e36 325iA -92
                        Ex. e34 540iA -94
                        Ex. e30 325 2.7 eta -86
                        Ex. e34 540iA -93 touring
                        Ex. e32 730i -89

                        Tällä mennään

                        Comment

                        • Tomba87
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 4029
                          • Imatra

                          #27
                          Kokeilin sähköflektin toimintaa siitä syylärin liittimestä, täysnopeus toimii mutta hitaalla napsuttaa vain relettä. Tilasin nyt uuden releen, saa nähdä miten käy.
                          Luukku auki ja risut kyytiin

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4029
                            • Imatra

                            #28
                            Originally posted by Jusaus View Post
                            Kannattaa vaihtaa se ennen kuin se jumittaa.

                            Omassa se oli löysä myös, kunnes jumitti kiinni ja sitten reippaan ohituksen jälkeen siivet antautu -> syyläri halki, ilmanottoputket halki, ilmanputsarissa pari siipeä, ilmamassamittarin putkeen iso halkeama, vesiletkut poikki ja kruunununa yksi siipi tuli konepellistä läpi + toiset siivet teki hienon vuoriston peltiin..
                            Konepellistä läpi!?? Mullakin kävi vastaava kerran kun käynnistin autoa, ropelli pääsi tavottamaan siihen "tuulitunneliin", ei onneksi särkynyt muuta kuin itse ropelli ja tuulitunneli.
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • Jusaus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1124
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by Tomba87 View Post
                              Konepellistä läpi!?? Mullakin kävi vastaava kerran kun käynnistin autoa, ropelli pääsi tavottamaan siihen "tuulitunneliin", ei onneksi särkynyt muuta kuin itse ropelli ja tuulitunneli.
                              Kyllä, sen verta paljon veny pelti että ratkesi ja siiven palanen meni sitten läpi siitä.

                              Nyt on sähköflekti.


                              /OT

                              Omassa tuo pätkiminen aiheuttaa sen että tuuletin romisee ja jurisee, katkeamattomalla virralla ei ole mitään ongelmaa.
                              Nyk: GSX1300R -00
                              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                              ---------------------------------------------
                              -Official member of BTCF-Sauna Team-
                              ---------------------------------------------

                              Comment

                              • amppa
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 86

                                #30
                                Originally posted by _Naxu View Post
                                Eli kyseessä `95 e34 525 td, manuaali-ilmastoinnilla. Ilmastoinnin flekti, auxiliary fan ei toimi. Vanha flekti leipoi kiinni ja poltti sulakkeen. Nyt olisi uusi flekti keulilla ja ehjä sulake paikallaan mutta flekti ei pyöri kun ilmastoinnin kytkee päälle.
                                Mulla routi flekti talven aikaan kiinni (muuten sama auto, mutta automaattilaatikolla ja -ilmastoinnilla).

                                Nyt olen irroittanut puskurin ja etumaskin, mutta kuinka ihmeessä flekti tulisi ottaa ulos keulilta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎