Originally posted by Tomba87
View Post
e34, Auxiliary fan ei toimi
Collapse
X
-
Sen pitäisi pyöriä puoliteholla ainakun kompuran pyörii. (sähkö menee vastuksen kautta). Suoralla sähköllä, eli täysiteholla pyörii erittäin harvoin. Omassa pirssissä en ole koskaan todistanut sellaista tilannetta. Tuota flektiä ohjaa ilmastointi omanaan sekä myös syylärin kupeessa oleva kaksitoimikytkin (kytkeytymisasteet e34 540, 91c pieni nopeus ja 99c iso nopeus). Kaksitoimikytkimellä ohitetaan ilmastoinnin kautta tapahtuva ohjaus tarvittaessa. Eli jos vaikka syyläri on erittäin kuuma ja ilmastointi ei ole päällä.Last edited by superb; 10-07-2009, 16:33.
-
Originally posted by superb View PostSen pitäisi pyöriä puoliteholla ainakun kompuran pyörii. (sähkö menee vastuksen kautta). Suoralla sähköllä, eli täysiteholla pyörii erittäin harvoin. Omassa pirssissä en ole koskaan todistanut sellaista tilannetta. Tuota flektiä ohjaa ilmastointi omanaan sekä myös syylärin kupeessa oleva kaksitoimikytkin (kytkeytymisasteet e34 540, 91c pieni nopeus ja 99c iso nopeus). Kaksitoimikytkimellä ohitetaan ilmastoinnin kautta tapahtuva ohjaus tarvittaessa. Eli jos vaikka syyläri on erittäin kuuma ja ilmastointi ei ole päällä.
Eli periaattees voi ottaa viskon kokonaa pois:thinkEx. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
Ei nyt ehkä ihan suoraan asiaan liity mutta ainakin '91 735 sekä ´92 3.8 m5, tuo
Flekti pyörii aina "Low-Seed" kun kylmästöinti päällä. Autosalpa ei muistaakseni olisi myynyt tuota "Low-speed" -vastusta erikseen vaan tarjosi ensin koko tuuletinpakettia, hinta sen mukainen. realoemista katsoi varaosanumeron niin johan löytyi vastus salvastakin
Low sekä Highspeed releet löytyy kuskinpuolelta siitä lokarin päältä pienestä relerasiasta. Hyppyjohdolla voi ohittaa niin tietää ainakin heti onko koko puhallin kypsä vaiko mahdollisesti vain hitaan nopeuden vastus.Last edited by sleepertuning; 10-07-2009, 17:42.
Comment
-
-
Itelläni kulahti visko tässä tän kevään aikana, eli kuumana sen voi pysäyttää käsin, mutta lämmöt ei nouse paikallaankaan helteessä kun tuo sähköflekti jauhaa täysillä siellä, ja muuten pyörii sitten kovaaOriginally posted by Ziggis View PostEli periaattees voi ottaa viskon kokonaa pois:think
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Originally posted by Peltsii View PostItelläni kulahti visko tässä tän kevään aikana, eli kuumana sen voi pysäyttää käsin, mutta lämmöt ei nouse paikallaankaan helteessä kun tuo sähköflekti jauhaa täysillä siellä, ja muuten pyörii sitten kovaa
nii pyörii... tossa ku oli lämmintä ja tulin kotii,auto seiso hetken auringos,menin vähän ajan pääst laittaa käymää ja ilmastoinnin päälle... ku piti taas lähtee liikkeel..
oli pakko mennä hetken pääst ulos kattoo et mikä helvetin suihkuhävittäjä siel puhaltaa...
fletki vaan puhalsi täysil...
tais olla eka kerta ku huomasin...
Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
Kannattaa vaihtaa se ennen kuin se jumittaa.Originally posted by Peltsii View PostItelläni kulahti visko tässä tän kevään aikana, eli kuumana sen voi pysäyttää käsin, mutta lämmöt ei nouse paikallaankaan helteessä kun tuo sähköflekti jauhaa täysillä siellä, ja muuten pyörii sitten kovaa
Omassa se oli löysä myös, kunnes jumitti kiinni ja sitten reippaan ohituksen jälkeen siivet antautu -> syyläri halki, ilmanottoputket halki, ilmanputsarissa pari siipeä, ilmamassamittarin putkeen iso halkeama, vesiletkut poikki ja kruunununa yksi siipi tuli konepellistä läpi + toiset siivet teki hienon vuoriston peltiin..Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Jusaus View PostKannattaa vaihtaa se ennen kuin se jumittaa.
Omassa se oli löysä myös, kunnes jumitti kiinni ja sitten reippaan ohituksen jälkeen siivet antautu -> syyläri halki, ilmanottoputket halki, ilmanputsarissa pari siipeä, ilmamassamittarin putkeen iso halkeama, vesiletkut poikki ja kruunununa yksi siipi tuli konepellistä läpi + toiset siivet teki hienon vuoriston peltiin..
kuulostaa paljon halvemmalta ku uus visko
Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
Konepellistä läpi!??Originally posted by Jusaus View PostKannattaa vaihtaa se ennen kuin se jumittaa.
Omassa se oli löysä myös, kunnes jumitti kiinni ja sitten reippaan ohituksen jälkeen siivet antautu -> syyläri halki, ilmanottoputket halki, ilmanputsarissa pari siipeä, ilmamassamittarin putkeen iso halkeama, vesiletkut poikki ja kruunununa yksi siipi tuli konepellistä läpi + toiset siivet teki hienon vuoriston peltiin..
Mullakin kävi vastaava kerran kun käynnistin autoa, ropelli pääsi tavottamaan siihen "tuulitunneliin", ei onneksi särkynyt muuta kuin itse ropelli ja tuulitunneli.
Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Kyllä, sen verta paljon veny pelti että ratkesi ja siiven palanen meni sitten läpi siitä.Originally posted by Tomba87 View PostKonepellistä läpi!??
Mullakin kävi vastaava kerran kun käynnistin autoa, ropelli pääsi tavottamaan siihen "tuulitunneliin", ei onneksi särkynyt muuta kuin itse ropelli ja tuulitunneli.
Nyt on sähköflekti.
/OT
Omassa tuo pätkiminen aiheuttaa sen että tuuletin romisee ja jurisee, katkeamattomalla virralla ei ole mitään ongelmaa.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
Mulla routi flekti talven aikaan kiinni (muuten sama auto, mutta automaattilaatikolla ja -ilmastoinnilla).Originally posted by _Naxu View PostEli kyseessä `95 e34 525 td, manuaali-ilmastoinnilla. Ilmastoinnin flekti, auxiliary fan ei toimi. Vanha flekti leipoi kiinni ja poltti sulakkeen. Nyt olisi uusi flekti keulilla ja ehjä sulake paikallaan mutta flekti ei pyöri kun ilmastoinnin kytkee päälle.
Nyt olen irroittanut puskurin ja etumaskin, mutta kuinka ihmeessä flekti tulisi ottaa ulos keulilta?
Comment
Comment