Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34, Auxiliary fan ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 86

    #31
    Originally posted by amppa View Post
    Nyt olen irroittanut puskurin ja etumaskin, mutta kuinka ihmeessä flekti tulisi ottaa ulos keulilta?
    Lähtihän se sieltä kun tarpeeksi irroitteli. Keskellä menevä peltiläpyskä piti irroittaa ja alta vaihdelaatikon (?) lauhduttimen letkuja siirrellä.

    Kaksi magneettia olivat irronneet. Toinen oli mennyt päreiksi. Mistä saa uusia magneetteja, vai kandeeko niitä yleensäkään edes korjata? Onko toimivaa flektiä tarjota tai onko ostopaikkavihjeitä?

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2550
      • Kirkkonummi

      #32
      Itsekin ajattelin vaihtaa etuvastuksen, ongelmana on vain tietää kumpaa ostaa, Siemensiä vai MAGNAA? Auto on valmistunut 02/92, mitään vinkkejä mistä tietää - puskurin ja etusäleikön haluisi ottaa pois vasta siinä vaiheessa kun aletaan juottamaan.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #33
        Originally posted by Petteri75 View Post
        Itsekin ajattelin vaihtaa etuvastuksen, ongelmana on vain tietää kumpaa ostaa, Siemensiä vai MAGNAA? Auto on valmistunut 02/92, mitään vinkkejä mistä tietää - puskurin ja etusäleikön haluisi ottaa pois vasta siinä vaiheessa kun aletaan juottamaan.
        Juottaa ei tarvitse, ruuvi liitoksella oli ainakin omassani. Puskuri irti, säleikköä ei tarvitse irroittaa. Puskurin irroitukseen menee n.2min.

        Comment

        • amppa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86

          #34
          Originally posted by amppa View Post
          Onko toimivaa flektiä tarjota tai onko ostopaikkavihjeitä?
          Mulle tarjottiin flektiä kohtuulliseen hintaan. Tarjottu flekti on kuitenkin hitusen erilainen. Siinä on vain viisi lapaa, ja ne ovat suoria. Oman flektini rupellissa on hitusen käyrät lavat ja niitä on useampi.

          Ovatko flektit vaihtokelpoisia keskenään? Saako uuteen flektiin vaihdettua rupellin vanhasta?

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #35
            Originally posted by Tomba87 View Post
            Kokeilin sähköflektin toimintaa siitä syylärin liittimestä, täysnopeus toimii mutta hitaalla napsuttaa vain relettä. Tilasin nyt uuden releen, saa nähdä miten käy.
            Tarkistitko tuulettimen etuvastuksen? Voihan tuo relekin olla viallinen, mut se on erittäin harvinaista.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #36
              Originally posted by Tomba87 View Post
              Kokeilin sähköflektin toimintaa siitä syylärin liittimestä, täysnopeus toimii mutta hitaalla napsuttaa vain relettä. Tilasin nyt uuden releen, saa nähdä miten käy.
              Relehän on ehjä, kun se kerran napsaa. Silloinhan se vetää. Paljon todennäköisemmin sulla on vastus mykkä. Nyt sulla on sitten ylimääräinen rele.

              Vastuksen vaihto auttaa joskus, mutta saattaa käydä myös niin, että apu on vain hetkellinen. Kun flekti alkaa toimia pitkän mykän ajan jälkeen, riski on suuri että koko flekti simahtaa kokonaan (nimimerkillä "kokemusta on"). Kun olet vastukset vaihtanut, varaudu vaihtamaan koko flekti jonkin ajan päästä.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • 525 TD
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 281
                • IISALMI

                #37
                Originally posted by amppa View Post
                Mulle tarjottiin flektiä kohtuulliseen hintaan. Tarjottu flekti on kuitenkin hitusen erilainen. Siinä on vain viisi lapaa, ja ne ovat suoria. Oman flektini rupellissa on hitusen käyrät lavat ja niitä on useampi.

                Ovatko flektit vaihtokelpoisia keskenään? Saako uuteen flektiin vaihdettua rupellin vanhasta?
                tarjottu flekti on siis tuollainen ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=55&hl=8

                autossa paikoillaan tuollainen ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=55&hl=4

                molempien osanumero on sama 64541392913

                veikkaan että osa on vaihtokelpoinen ja ropelinkin saa vaihdettua (kiinnitysmutteri aukeaa myötäpäivään,siis "vääränkätinen" kierre)

                Comment

                • amppa
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 86

                  #38
                  Originally posted by 525 TD View Post
                  tarjottu flekti on siis tuollainen ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=55&hl=8

                  autossa paikoillaan tuollainen ? http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=55&hl=4

                  molempien osanumero on sama 64541392913

                  veikkaan että osa on vaihtokelpoinen ja ropelinkin saa vaihdettua (kiinnitysmutteri aukeaa myötäpäivään,siis "vääränkätinen" kierre)
                  Juuri tuollaiset ovat kyseessä. Minäkin veikkaan niiden olevan vaihtokelpoisia keskenään. Ei kuitenkaan huvittaisi tilata suotta kallista osaa, jos ei käykään.

                  Jos toisessa rupelli on kiinni mutterilla, eivät silloin ole toisen rupellin kanssa vaihtokelpoisia keskenään. Mulla se on kiinni sellaisella sokkavirityksellä.

                  Comment

                  • 525 TD
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 281
                    • IISALMI

                    #39
                    ahaa...

                    silloin veikkaukseni meni väärin

                    tuossa itselleni varalle ostamassani 5-lapaisessa flektissä ropeli on kiinni mutterilla,autossani taas on tuo kippurasiipinen flekti,joka lienee kiinni sillä sokkavirityksellä

                    mutta,mikäli sinulle tarjottiin sitä flektiä joka sisältää flektin rungon,moottorin ja ropelin,sen mielestäni pitäisi käydä paikallaanolevan tilalle (realoem ei edes tarjoa muunnäköistä flektiä E34:seen)

                    Comment

                    • junnu.l
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 72
                      • Tammisaari

                      #40
                      Etuvastus

                      Tässä kuvat Magna / Siemens etuvastuksesta tunnistusta varten, senhän pääsee näkemään kun kurkkii puskurin säleikön läpi.

                      Ja näpertelijöille tiedoksi: se on 0,5ohm ja 80W
                      Attached Files
                      525 tdA touring -96
                      Harley Davidson Pan Shovel -63

                      Comment

                      • Incarnated
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 450
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Vinkkinä niille jotka haaveilee viskosta luopumisesta, opel calibra 8v sähköletti sopii hyvin kehikkoineen ainakin m20b25 koneisen e34 keulalle, kunhan sille rakentaa itse kiinnityksen, ei ole paha homma, itsellä vaan vielä kesken

                        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎