Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sisätilan lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///5xx
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 19
    • Rauma

    #31
    Itsellä hieman ongelmia myös tuon lämmityksen kanssa...
    ei puske lämmintä vaikka 10min tyhjäkäynnillä ja nostaa lämpöjä 3/4.
    yritetty ilmata, ja vaikuttaa ettei koneeseen uppoa kuin 4-5l nestettä.

    1. mihinkä tuo venttiili estää nesteiden menemisen? lohkolle?

    2. elikkäs virrat päällä tuon venttiilin pitäisi olla auki? lukenut myös että sen pitäisi "naksua", mutta milloin?

    3. huomasin myös että vesipumpulta lähtevä letku vaikuttaa tyhjältä, normaalia?

    4. voinko mitenkään todeta jos termostaatti on viallinen?

    Kiitos jo etukäteen. toivottavasti saan vian/viat ratkottua täällä ettei tarvitse kiskuri liikkeisiin turvautua
    E46 320d Touring
    ------------------------
    E34 520i

    Comment

    • baijeri88
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 958
      • Mikkeli

      #32
      vesiventtiili vaihdettu.. ja toimii
      E36 Cab Atlantisblau
      E92 325i


      eX:
      E39 525i, E36 325i
      E34 Sedan Alpinweiss II
      , 316 -87 & 316i -90

      Comment

      • Janssoni
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 371
        • Helsinki

        #33
        Nostaa lämpöjä 3/4??? ja putki vaikuttaa tyhjältä? Siellä on silloin ilmaa ja paljon.. mites ylävesiletku? onko lämmin? tuntuuko tyhjältä? Ettippä haulla ilmausohjeet niin pitäis tollanen "ominaisuus" lähteä..




        Originally posted by ///5xx View Post
        Itsellä hieman ongelmia myös tuon lämmityksen kanssa...
        ei puske lämmintä vaikka 10min tyhjäkäynnillä ja nostaa lämpöjä 3/4.
        yritetty ilmata, ja vaikuttaa ettei koneeseen uppoa kuin 4-5l nestettä.

        1. mihinkä tuo venttiili estää nesteiden menemisen? lohkolle?

        2. elikkäs virrat päällä tuon venttiilin pitäisi olla auki? lukenut myös että sen pitäisi "naksua", mutta milloin?

        3. huomasin myös että vesipumpulta lähtevä letku vaikuttaa tyhjältä, normaalia?

        4. voinko mitenkään todeta jos termostaatti on viallinen?

        Kiitos jo etukäteen. toivottavasti saan vian/viat ratkottua täällä ettei tarvitse kiskuri liikkeisiin turvautua
        .



        sigpic

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #34
          Yksin/kaksin e34:lla ajaville voisin heittää vinkkinä, että etujalkotilasta voi ottaa peitelevyt (jalkatilasta keskikonsoliin päin) ja takajalkatilaan vievät ilmaputket irti. Etujalkotilaan tulee silloin noin 3 kertaa enemmän ilmaa ja taakse ei mene paljonkaan.

          Itse ajan lähes aina yksin ja tuollai etupää lämpenee aika paljon nopeammin.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • frostBite
            Newbiemmer
            • Feb 2009
            • 14
            • Turku

            #35
            Originally posted by alspe View Post
            Yksin/kaksin e34:lla ajaville voisin heittää vinkkinä, että etujalkotilasta voi ottaa peitelevyt (jalkatilasta keskikonsoliin päin) ja takajalkatilaan vievät ilmaputket irti. Etujalkotilaan tulee silloin noin 3 kertaa enemmän ilmaa ja taakse ei mene paljonkaan.

            Itse ajan lähes aina yksin ja tuollai etupää lämpenee aika paljon nopeammin.
            Hmm.. Lieneekö normaalia että mun e34:ssa puhaltaa taakse ainoastaan kylmää, vaikka etu jalkatilaan puhaltaa lämmintä?


            E: Laitetaas tähän vielä melkein aiheeseen liittyen.
            Huomasin tuossa kotimatkalla liikennevaloihin pysähdyttyäni, että konehuoneesta kuuluu ikävä rallatus. No, kotipihassa pelti auki ja kuulosti siltä, että ilmastoinnin kompurasta taitaa laakeri olla tiensä päässä. Tuli sitten mieleen kun pimeässä ei juurikaan mitään nähny, että voinko surutta katkoa remmin ja tutkia kompuraa joskus keväämmällä, kun ei sille juuri talvella ole käyttöä?
            Last edited by frostBite; 23-02-2009, 19:47.
            e34 520 24v -95
            Suzuki GSR600 -06

            Comment

            • pete-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 389
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by frostBite View Post
              Hmm.. Lieneekö normaalia että mun e34:ssa puhaltaa taakse ainoastaan kylmää, vaikka etu jalkatilaan puhaltaa lämmintä?


              E: Laitetaas tähän vielä melkein aiheeseen liittyen.
              Huomasin tuossa kotimatkalla liikennevaloihin pysähdyttyäni, että konehuoneesta kuuluu ikävä rallatus. No, kotipihassa pelti auki ja kuulosti siltä, että ilmastoinnin kompurasta taitaa laakeri olla tiensä päässä. Tuli sitten mieleen kun pimeässä ei juurikaan mitään nähny, että voinko surutta katkoa remmin ja tutkia kompuraa joskus keväämmällä, kun ei sille juuri talvella ole käyttöä?
              Mikä kone? e36 m5025:sta otin hihnan pois. ei taida muita laitteita pyöriä
              samalla hihnalla.
              F31 330d -13
              ex:
              F31 320d -13
              E91 320d -08
              E39 528i -96
              E34 535i -90
              E34 535i -89
              E36 325i -91
              E30 316i -89

              Comment

              • frostBite
                Newbiemmer
                • Feb 2009
                • 14
                • Turku

                #37
                Originally posted by pete- View Post
                Mikä kone? e36 m5025:sta otin hihnan pois. ei taida muita laitteita pyöriä
                samalla hihnalla.
                Unohtu tosiaan mainita, että kyseessä M50B20TU
                e34 520 24v -95
                Suzuki GSR600 -06

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #38
                  Originally posted by frostBite View Post
                  Hmm.. Lieneekö normaalia että mun e34:ssa puhaltaa taakse ainoastaan kylmää, vaikka etu jalkatilaan puhaltaa lämmintä?


                  E: Laitetaas tähän vielä melkein aiheeseen liittyen.
                  Huomasin tuossa kotimatkalla liikennevaloihin pysähdyttyäni, että konehuoneesta kuuluu ikävä rallatus. No, kotipihassa pelti auki ja kuulosti siltä, että ilmastoinnin kompurasta taitaa laakeri olla tiensä päässä. Tuli sitten mieleen kun pimeässä ei juurikaan mitään nähny, että voinko surutta katkoa remmin ja tutkia kompuraa joskus keväämmällä, kun ei sille juuri talvella ole käyttöä?
                  Takajalkotiloihin tulee sama ilmaa kuin etujalkotiloihin. Takakeskisuuttimesta kai kylmää? Mulla ei edes ole keskisuutinta omassa.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #39
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #40
                      Originally posted by alspe View Post
                      Yksin/kaksin e34:lla ajaville voisin heittää vinkkinä, että etujalkotilasta voi ottaa peitelevyt (jalkatilasta keskikonsoliin päin) ja takajalkatilaan vievät ilmaputket irti. Etujalkotilaan tulee silloin noin 3 kertaa enemmän ilmaa ja taakse ei mene paljonkaan.

                      Itse ajan lähes aina yksin ja tuollai etupää lämpenee aika paljon nopeammin.
                      Oikeastaan, äläkää koittakokaan. Lämpiää epätasaisesti ja vetää jalkoihin. Lämpiää jotenkin kuumemmaksi, mutta kyllä normi tapa on ihan hyvä. Jos taakse ei mene lämmintä niin sieltä puskee kylmää nilkkoihin. Kyllä saksalainen osaa
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2552
                        • Kirkkonummi

                        #41
                        Originally posted by alspe View Post
                        Oikeastaan, äläkää koittakokaan. Lämpiää epätasaisesti ja vetää jalkoihin. Lämpiää jotenkin kuumemmaksi, mutta kyllä normi tapa on ihan hyvä. Jos taakse ei mene lämmintä niin sieltä puskee kylmää nilkkoihin. Kyllä saksalainen osaa
                        Mutta jotain voisi kokeilla? Kyllähän manuaalisäätöinen E34:ni nyt lämpenee tarpeeksi, mutta ainakin tähänastisilla säätökokeiluilla ei jalkatilaa ole saanut kunnolla lämpimäksi (vrt. Saab 900). Aivan palelemaan ei ole päässyt, mutta kieltämättä koleaa on. Omalla kohdalla ikkuna ja jalkatila ovat täysillä, keskialueella ehkä 1/3 päällä.

                        Vai onko E34 sen verran iso, että kabiinin lämmitys pakkasilla vaatii jo hiukan kovempaa puhallinnopeutta? 1-nopeudella ikkunat tahtovat joskus huuruta helpostikin ja ei, raitisilmasuodattimessa ei ollut vikaa sillä sitä ei oltu asennettu paikalleen ennen allekirjoittanutta..mikähän idea senkin poistossa oli ollut..
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • frostBite
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 14
                          • Turku

                          #42
                          Juu, minulla tuppaa myös joskus pakkasilla huurtumaan sivulasit 1asennossa, kun on niin olematon se puhallus pienimmällä.
                          Muutenkin tuntuu kolmenelonen lämpeevän kovin hitaasti talvella, kun vertaa entisiin kulkineisiin(Opel&Fiat).
                          e34 520 24v -95
                          Suzuki GSR600 -06

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #43
                            Originally posted by frostBite View Post
                            Juu, minulla tuppaa myös joskus pakkasilla huurtumaan sivulasit 1asennossa, kun on niin olematon se puhallus pienimmällä.
                            Muutenkin tuntuu kolmenelonen lämpeevän kovin hitaasti talvella, kun vertaa entisiin kulkineisiin(Opel&Fiat).
                            Taitaa riippua tuo lämpeneminen paljon siitä, millä koneella kiesi on? Itellä on ollut 535 ja nyt on 540, molemmissa automaatti-ilmastointi. Molemmat lämpesi ja lämpeää kovillakin pakkasilla erittäin nopeasti. Puhaltaa reilusti kuumaa jo 2km ajon jälkeen. Samoin lämpömittari on jo noussut tokalle viivalle.
                            540:ssa sisätilojen lämpeneminen nopeutui huomattavasti kiertovesipumpun uusimisen jälkeen. Vanhassa pumpussa ropelli pyöri akselilla tyhjää ja tarras välillä kiinni. Huomaa ajoittaisesta vingahtelemisesta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14447
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by frostBite View Post
                              Juu, minulla tuppaa myös joskus pakkasilla huurtumaan sivulasit 1asennossa, kun on niin olematon se puhallus pienimmällä.
                              Muutenkin tuntuu kolmenelonen lämpeevän kovin hitaasti talvella, kun vertaa entisiin kulkineisiin(Opel&Fiat).
                              Kyllä E34 on ollu paras lämpeemään noista mitä on resuja ollu pihalla. Niin M50B25 ja M30B34. Ei tartteku vähän aikaa käyttää vaikka tyhjäkäynnillä ni jo alkaa pukkaan lämmintä. Eikä tarvi tosiaan montaa kilometriä ajaa ku tulee jo ihan kivasti lämmintä.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • frostBite
                                Newbiemmer
                                • Feb 2009
                                • 14
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by superb View Post
                                Taitaa riippua tuo lämpeneminen paljon siitä, millä koneella kiesi on? Itellä on ollut 535 ja nyt on 540, molemmissa automaatti-ilmastointi. Molemmat lämpesi ja lämpeää kovillakin pakkasilla erittäin nopeasti. Puhaltaa reilusti kuumaa jo 2km ajon jälkeen. Samoin lämpömittari on jo noussut tokalle viivalle.
                                540:ssa sisätilojen lämpeneminen nopeutui huomattavasti kiertovesipumpun uusimisen jälkeen. Vanhassa pumpussa ropelli pyöri akselilla tyhjää ja tarras välillä kiinni. Huomaa ajoittaisesta vingahtelemisesta.
                                Voipi johtua siis koneestakin, kun omassa m50b20tu, ja ilmastointikin oli tähän päivään saakka, kunnes nappasin remmin pois.
                                Eikä tuo lämpeäminen enää mikään murhe ole, kun ostin elämäni ensimmäisen lämppärinjohdonkin juuri.
                                e34 520 24v -95
                                Suzuki GSR600 -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎