Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sisätilan lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #46
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Mutta jotain voisi kokeilla? Kyllähän manuaalisäätöinen E34:ni nyt lämpenee tarpeeksi, mutta ainakin tähänastisilla säätökokeiluilla ei jalkatilaa ole saanut kunnolla lämpimäksi (vrt. Saab 900). Aivan palelemaan ei ole päässyt, mutta kieltämättä koleaa on. Omalla kohdalla ikkuna ja jalkatila ovat täysillä, keskialueella ehkä 1/3 päällä.

    Vai onko E34 sen verran iso, että kabiinin lämmitys pakkasilla vaatii jo hiukan kovempaa puhallinnopeutta? 1-nopeudella ikkunat tahtovat joskus huuruta helpostikin ja ei, raitisilmasuodattimessa ei ollut vikaa sillä sitä ei oltu asennettu paikalleen ennen allekirjoittanutta..mikähän idea senkin poistossa oli ollut..

    Ei ykkösnopeudella ole toivoakaan pitää laseja auki, kyllä se kakkosen vaatii, jollei nyt puhalla pelkästään tuulilasille.. Omassa E34:ssä on ainakin ~3km kuluttua lämmöt keskiviivalla ja kuumaa tulee sisään, kun on startannut ~10 pakkasesta ilman mitään lämppäreitä.. Koskaan ei oo tarvinnu palella, ei tässä eikä edellisissä, ja kyllä ne jalatkin saa vaikka hikoileen..
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #47
      Syy siihen ettei etujalkatilaan tule lämmintä kunnolla on usein se ettei edellinen poropeukalo joka on niitä ilmatorvia purkanut pois ole osannut laittaa niitä kunnolla paikalleen...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • jake1980
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 2
        • Valkeakoski

        #48
        bmw 520i -88

        Olisi lämmityslaitteessa ongelmaa, tulee vain kuumaa. jalkotilojen anturit puhditettu ja kokeiltu toisilla, lämmönsäätimien ohjausyksikkö vaihdettu toimivaan , vesiventtiili toimii. Itse en tiedä enää mistä vikaa kannattaisi etsiä.
        Apu olisi tarpeen.

        Ongelma ratkaistu: vesiventtiilille ei tullut virtaa.
        Last edited by jake1980; 08-11-2010, 22:24.

        Comment

        • Forthest
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 1
          • Nummela

          #49
          Termari / vesipumppu

          Itsella parani kylmyys-ongelma, kun vaihdoin termarin ja sitä vaihtaessa kannattaa vaihtaa samalla kotelo, joka alunperin on muovia... Metalliseen, jota kehtaa jo kiristääkin.

          Schmiedmann Suomi Ky
          Niittyläntie 2, 00620 Helsinki
          Myymälä: 044 576 3009 | Huolto: 044 576 3008

          Y: 2309211-2 | VAT: 23092112

          Tuoltapa löytyy edukkaasti.
          Attached Files

          Comment

          • coupebemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • 03

            #50
            Originally posted by Forthest View Post
            Itsella parani kylmyys-ongelma, kun vaihdoin termarin ja sitä vaihtaessa kannattaa vaihtaa samalla kotelo, joka alunperin on muovia... Metalliseen, jota kehtaa jo kiristääkin.

            Schmiedmann Suomi Ky
            Niittyläntie 2, 00620 Helsinki
            Myymälä: 044 576 3009 | Huolto: 044 576 3008

            Y: 2309211-2 | VAT: 23092112

            Tuoltapa löytyy edukkaasti.

            Voi perse... Tuon kun olisin tietänyt, että noita saa metallisena! Vaihdatin omaan 520i:n uuden vesipumpun ja termarin sekä nesteet... Tai no ei se ihan nappiin mennyt, sillä asentaja halkaisi sen alkuperäisen kovamuovikopan ja joutui liimailee sen sitten väliaikaisesti, että pääsin kotiin ja töihin autolla... No, minäpä kävin ostamassa marmorilta uuden kopan hyllystä, 30 euroa + tiivisteet reilu 5 euroa. Sitten alkoi uuden kopan vaihto... Eikun vanha pois ja uusi tilalle, uusilla tiivisteillä... Sitten varovaista kiristystä ja naps! Olin sen asentajan vieressä ja sillä hetkellä meinas naksahtaa mullakin! Tosin näin omin silmin, ettei se ollut vielä tiukallakaan. Uusi koppa! Ai että mua vi****i! No sitten seuraavana päivänä kävin tilaamassa uuden kopan ja se meni saksan tilaukseen. "Joulun jälkeen tulee osa". Hienoa! No ajelin sitten melkein yli viikon sillä uudella kopalla, joka oli myöskin liimattu. Nestettä sai lisäillä päivittäin mutta pidin huolta, ettei tule isompia vaurioita. Sehän tästä olisi vielä puuttunutkin... Tänään siis asennettiin se kolmas koppa jälleen uusin tiivistein ja homma onnistui, koska aloin tutkimaan koppien halkeamisen syytä. Asentajassa ei ollut suoranaisesti vika, vaan ostamani halpa "tarviketermostaatti" oli laipastaan silminnähden kiero ja jäi kantamaan, jolloin muovikopan korvakkeita oli vielä ilmassa kiristämisvaiheessa ja siksi aina napsui. Kasasimme systeemin nyt vanhalla, mutta ehjäksi testaamallamme termarilla, jossa laippa oli suora. Koppa säilyi ehjänä ja kesti kiristää asialliseen tiukkuuteen. Menen kyseiseen varaosapuljuun valittamaan asiasta ja jos en saa mieleistä hyvitystä, niin julkaisen tänne liikkeen nimen ja varaosan merkin. Tuskin ne mulle niitä koppia korvaa, vaikka otan kuitit ja rikkinäiset osat mukaan, mutta aina kannattaa yrittää? :think
            E30 325 iX -90 touring
            Vw Passat 1.8 T -01
            Ex BMW:t
            E36 320 i -92 coupe
            E36 328 i -95 coupe
            E36 325 iA -94 sedan
            E34 520 i 24V -95 touring
            E34 540 iA -94 sedan
            E39 525 TDS -98 touring

            Originally posted by TareJR
            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

            Comment

            • ilzzu
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 51
              • wärriö

              #51
              Originally posted by coupebemaristi View Post
              Voi perse... Tuon kun olisin tietänyt, että noita saa metallisena! Vaihdatin omaan 520i:n uuden vesipumpun ja termarin sekä nesteet... Tai no ei se ihan nappiin mennyt, sillä asentaja halkaisi sen alkuperäisen kovamuovikopan ja joutui liimailee sen sitten väliaikaisesti, että pääsin kotiin ja töihin autolla... No, minäpä kävin ostamassa marmorilta uuden kopan hyllystä, 30 euroa + tiivisteet reilu 5 euroa. Sitten alkoi uuden kopan vaihto... Eikun vanha pois ja uusi tilalle, uusilla tiivisteillä... Sitten varovaista kiristystä ja naps! Olin sen asentajan vieressä ja sillä hetkellä meinas naksahtaa mullakin! Tosin näin omin silmin, ettei se ollut vielä tiukallakaan. Uusi koppa! Ai että mua vi****i! No sitten seuraavana päivänä kävin tilaamassa uuden kopan ja se meni saksan tilaukseen. "Joulun jälkeen tulee osa". Hienoa! No ajelin sitten melkein yli viikon sillä uudella kopalla, joka oli myöskin liimattu. Nestettä sai lisäillä päivittäin mutta pidin huolta, ettei tule isompia vaurioita. Sehän tästä olisi vielä puuttunutkin... Tänään siis asennettiin se kolmas koppa jälleen uusin tiivistein ja homma onnistui, koska aloin tutkimaan koppien halkeamisen syytä. Asentajassa ei ollut suoranaisesti vika, vaan ostamani halpa "tarviketermostaatti" oli laipastaan silminnähden kiero ja jäi kantamaan, jolloin muovikopan korvakkeita oli vielä ilmassa kiristämisvaiheessa ja siksi aina napsui. Kasasimme systeemin nyt vanhalla, mutta ehjäksi testaamallamme termarilla, jossa laippa oli suora. Koppa säilyi ehjänä ja kesti kiristää asialliseen tiukkuuteen. Menen kyseiseen varaosapuljuun valittamaan asiasta ja jos en saa mieleistä hyvitystä, niin julkaisen tänne liikkeen nimen ja varaosan merkin. Tuskin ne mulle niitä koppia korvaa, vaikka otan kuitit ja rikkinäiset osat mukaan, mutta aina kannattaa yrittää? :think
              kuinkas kävi taistelussa tuulimyllyjä vastaan?
              "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #52
                Originally posted by coupebemaristi View Post
                Asentajassa ei ollut suoranaisesti vika, vaan ostamani halpa "tarviketermostaatti" oli laipastaan silminnähden kiero ja jäi kantamaan, jolloin muovikopan korvakkeita oli vielä ilmassa kiristämisvaiheessa ja siksi aina napsui.
                Motonetistä sai samanlaisen, kolme koppaa meni ennenkuin tajusi verrata orkkikseen. Tämä ei tosin ollut kiero, vaan laippa oli muistaakseni millin vai kaks oikeaa termostaattia paksumpi. Ero oli siis sen verran pieni, ettei asiaan kiinnittänyt huomiota...

                Ne metallikopat on perseestä, samanlaista humpuukia kuin huutelu metallisiipisten pumppujen perään jonain pelastajana. Ei se tehdas vittumaisuuttaan käytä valitsemaansa materiaalia.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • killi
                  Newbiemmer
                  • Feb 2011
                  • 2
                  • oulainen

                  #53
                  tervehdys bmw:llä ajavat naiset ja miehet

                  omaan pemariin e34 vm 95 ja 2.5i tuli sellainen vika että puhallin pyörii mutta ei tuu niistä suulakkeista ilmaa muutako just sen verran että tuntee kädellä jos on aivan tarkkana! olen käyttänyt huollossa jossa sanottiin että puhallin ei pyöri kunnolla ja vika on siinä siilissä(miekkamalli). no sen tilasin saksasta ja vaihdoin paikoillee mut vika ei poistunut, eli puhallin pyärii täysillä mutta ilmaa vaan ei tuu

                  joten onko siellä millaisia läppiä ja venttiileitä jotka voi mennä epäkuntoon ja tai jumiin että estää ilman kierron???

                  ja eli siis se vanha miekka olis jouten koska vika ei ollut siiinä...myyn jos jollai on tarve

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Raitisilmasuodatin tukossa?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • killi
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 2
                      • oulainen

                      #55
                      vasta uusittu ja sitten vika tuli ns "kerralla"

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        #56
                        Originally posted by killi View Post
                        vasta uusittu ja sitten vika tuli ns "kerralla"
                        No oliskohan sen vaihtamisessa menny joku käteen jos heti sen jälkeen tuli ?
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Mumtsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 282
                          • Kotka

                          #57
                          Mulla on E34:ssa puoliautomaatti ilmastointi. Ärsyttää kun säätää sen johonkin asentoon ja se puhaltaa ensin sopivaa, sitten alkaa puhaltamaan viileämpää ja sitten taas lämpöisempää. Ilmeisesti yrittää säädellä haluttua lämpötilaa, mutta ärsyttävä ominaisuus. Saako tuon jotenkin ohitettua, että puhaltaisi aina samaa lämpöä minkä on säätänyt?
                          - Isi mikä toi on?
                          - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎