Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 automaatista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaiwe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 328
    • virrat

    e34 525 automaatista...

    auto on siis -91 24v laatikko kai 5hp18? semmosta tiedustelisin, että miten tuolla autolla hoidetaan ohitukset satasen ja siitä yli vauhdeissa. auto kyllä kiihtyy paikaltaan jotenkin tolla sport ja 3 vaihteella ja kone tuntuisi olevan iskussa, mutta. tiellä esim satasen vauhdissa kun laittaa sportille ja painaa kaasun (d) pohjaan niin ei oikein hyökkää, tarviiko se tipauttaa kepistä kolmoselle tai neloselle vai mikä on. väittäisin että toi ex ex 520 12v kiihtyi paremmin noista vauhdeista, vai kerkeskö jo tottuun tohon 750 liikaa. tai sitten mulla on jotain vikaa tossa autossa, ei kyllä vie bensaa mitenkään erityisen paljon ja käy/käynnistyy todella hyvin.
    vai onko se vaan kylmä totuus että tarvis olla automaatissa voimaa takana.
    Last edited by jaiwe; 20-03-2007, 16:06.
    750 Oxfordgrun

    __
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Toimiiko kickdown?Jos ei niin voi tosiaan olla ohittaminen hankalaa jollei käsin tiputa pienemmälle.

    Comment

    • jaiwe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 328
      • virrat

      #3
      kai se toimii mutta ei vaihda kyllä ku yhen pykälän pienemmälle ja kierrokset ei nouse tarpeeks että alkas kiihtyyn.
      saakohan ton vielä satasesta heittää kolmoselle.
      750 Oxfordgrun

      __

      Comment

      • jaiwe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 328
        • virrat

        #4
        no eikös näitä nyt muilla ole käytössä? minkä vaihteen ton pitäis pykältää tossa satasessa? mulla olis semmonen tuntu että mulla ei vaihda ku neloselle ja kierrokset pysyy kolmessatonnissa eikä lähe kiihtymään, vähän tuntuu kuin olis puhti poissa, mutta paikaltaan kyllä lähtee ja jaksaa vähän vielä 265 pyörittää, hyvin vähän mutta kuitenkin.
        750 Oxfordgrun

        __

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Se sporttiasentohan ei käytä vitosta ollenkaan, että ei tuossa vauhdissa tipauta kickdown kuin yhden pienemmälle eli kolmoselle.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • jaiwe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 328
            • virrat

            #6
            Originally posted by tmth View Post
            Se sporttiasentohan ei käytä vitosta ollenkaan, että ei tuossa vauhdissa tipauta kickdown kuin yhden pienemmälle eli kolmoselle.
            ok. kai toi on sitte vaan niin mopo vehje. onneks ei oo 518 automaatti...
            750 Oxfordgrun

            __

            Comment

            • Haukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1366
              • Valkeala

              #7
              No itte mietin oman e32:n hankittuaan tota samaa, että miksei motarivauhissa tunnu vetävän yhtään. Pakko se on uskoa että satasen vauhissa se on pakkokakkonen laitettava jos haluaa ohi päästä

              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

              Comment

              • jaiwe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 328
                • virrat

                #8
                Originally posted by Haukkis View Post
                No itte mietin oman e32:n hankittuaan tota samaa, että miksei motarivauhissa tunnu vetävän yhtään. Pakko se on uskoa että satasen vauhissa se on pakkokakkonen laitettava jos haluaa ohi päästä
                on varmaan vähä eri välitykset tossa e32 ja tossa mun pikku bemussa, tarttee aamulla koittaa ku menee töihin mihin asti se vetää kakkosella.
                ei tarttenu kyllä tolla mun ex e32 paljo heitellä pakko kakkosia...
                750 Oxfordgrun

                __

                Comment

                • gangsta
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 521
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Testattu.
                  100km/h tarjotaan kolmosta kickdown:lla.

                  Comment

                  • jaiwe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 328
                    • virrat

                    #10
                    joo tänään alko pelaan, oli jotenki jumissa varmaan toi kickdown. muutaman kerran ku oikein survoin kaasupoljinta niin alkoi toimiin, kyllä se nyt tosiaan vaihtaa jo kolmoselle satasen vauhdissa ja kyllä sillä nyt ohi pääsee. pitää vaan kolmosta päällä aika korkeille kierroksille n.6700 ennen ku vaihtaa nelosen. :think
                    750 Oxfordgrun

                    __

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Originally posted by Haukkis View Post
                      No itte mietin oman e32:n hankittuaan tota samaa, että miksei motarivauhissa tunnu vetävän yhtään. Pakko se on uskoa että satasen vauhissa se on pakkokakkonen laitettava jos haluaa ohi päästä
                      Mun ex 730ia ainaki meni pakko kakkosella 160 mittarinopeutta rajottajalla ja ykköselläki 90km/h et 3sella meni aika nihkeesti jostain 80 vauhdista siinä tosin sportti päällä kick down laitto kyl riittävän pientä silmään.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        Niinhän sen pitääkin jos on kaasupohjassa kickdownilla niin pitäis mennä rajoittajaa vasten.Ja kannattaa katsoa että kaasupoljin on alapäästään lattiassa kiinni.Kerran oli päässyt itseltä irtoamaan ja ei kiihtynyt juuri mihinkään.

                        Comment

                        • Kaheli
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 176
                          • Satakunta

                          #13
                          meikäläisen 520, vetää kyllä kans ihan rajottajaan asti kun sportti asento laatikosta päällä ja kickdownilla alkaa vedättämään. ja rajottaja siellä hiukan ennen 7000rpm.

                          Meikäläisellä laatikko tekee myös sellaista että: kylmänä kun lähtee ajamaan niin ei vaihda isompaa silmään ennenkuin kierrokset on siellä jossain 3500rpm paikkeilla. kun kone tästä hiukan lämpiää niin alkaa vaihtamaan ihan normaalista isompaa silmään myös pienemmillä kierroksilla (ja nyt siis kyse ihan normista nätistä kaupunkiajosta)

                          -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

                          Comment

                          • gangsta
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 521
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by jaiwe View Post
                            joo tänään alko pelaan, oli jotenki jumissa varmaan toi kickdown. muutaman kerran ku oikein survoin kaasupoljinta niin alkoi toimiin, kyllä se nyt tosiaan vaihtaa jo kolmoselle satasen vauhdissa ja kyllä sillä nyt ohi pääsee. pitää vaan kolmosta päällä aika korkeille kierroksille n.6700 ennen ku vaihtaa nelosen. :think
                            Sehän vetäisee punarajalle asti. Höllää hiukka kaasua, niin vaihtaa isompaa aikaisemmin.

                            Comment

                            • jaiwe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 328
                              • virrat

                              #15
                              joo kyllä se vetää sinne punarajalle tai vähän ylikin jos vaan pitää kaasun pohjassa, kai se siitä pikkuhiljaa alkaa luonnistua tolla ajelu. emännälle ton kyllä ostinkin niin on aivan sama vaikka ei toimis koko kikdown ku se ajelee niin varovasti.
                              750 Oxfordgrun

                              __

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎