Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 automaatista...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl0s
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 138
    • Espoo - Kivenlahti

    #16
    Lainaampa vähän. Eilen kävin tollasen 520 e34 tomaatin hakemassa, ja itseäni kummastuuttaa kun ei sitten millään halua vaihtaa isompaa ennen 3000rpm, hieman nakertaa ajella 60kmh, jengaa tuo ~3000rpm :/ Ja lootan säätöhän on economyllä.


    Ja viitiskö joku selittää miten se talviasento oikeen skulaa? manuaalista koitin lukea mutta meni hieman ohitse.

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #17
      Originally posted by Carl0s View Post
      Ja viitiskö joku selittää miten se talviasento oikeen skulaa? manuaalista koitin lukea mutta meni hieman ohitse.
      Jos se on 5-vaihteinen, niin talviasento pelaa muistaakseni siten, että kun sen laittaa siihen talviasentoon, lähtee liikkeelle 2. vaihteella. Sitten voi myös siinä talviasennossa valita niistä "pakkovaihteista" tai mitä ne nyt on, vaikka 3 tai 4. vaihteen, niin lähtee sillä liikkeelle.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Carl0s
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 138
        • Espoo - Kivenlahti

        #18
        Originally posted by tmth View Post
        Jos se on 5-vaihteinen, niin talviasento pelaa muistaakseni siten, että kun sen laittaa siihen talviasentoon, lähtee liikkeelle 2. vaihteella. Sitten voi myös siinä talviasennossa valita niistä "pakkovaihteista" tai mitä ne nyt on, vaikka 3 tai 4. vaihteen, niin lähtee sillä liikkeelle.
        :/ mutta sillä ei mitenkään saa "pakkovaihdettua" isompaa ?

        EDIT: onkos muuten tietoa, kun mittaristossa on se näyttö mikä näyttää mikä "tila" on tomaatista valittuna, himmene kun auto lämpenee? Kylmä näkyy ihan selvästi, mutta lämpimänä himmenee, ja osa "pikseleistä" sammuu.
        Last edited by Carl0s; 22-03-2007, 10:43.

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          #19
          Laitat kepin asentoon 4 ja painat tähteä niin menee 4 päälle. Vitosta eikä ykköstä ei voi pakottaa noin päälle, muut vaihteet voi. Jotain vikaa kyllä sulla siinä laatikossa, pitäs vaihtaa isompaa reilusti ennen 3 tuhatta.
          Kaverilla himmeni samoin se näyttö. Vaihtoi näytön niin toimi ok.
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • Carl0s
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 138
            • Espoo - Kivenlahti

            #20
            Originally posted by jakusa View Post
            Laitat kepin asentoon 4 ja painat tähteä niin menee 4 päälle. Vitosta eikä ykköstä ei voi pakottaa noin päälle, muut vaihteet voi. Jotain vikaa kyllä sulla siinä laatikossa, pitäs vaihtaa isompaa reilusti ennen 3 tuhatta.
            Kaverilla himmeni samoin se näyttö. Vaihtoi näytön niin toimi ok.
            Öllet on paskaset, varmaan 150tkm ajetut tms, rn si tiiä vaikuttaako kuinka pahasti. Tänään pitäis vaihtaa. ja "ongelma" on juuri se että vitonen ei mene aikasin päälle, vasta kun vauhtia on ~70kmh se heittää vitoselle "nätissä" ajossa.

            Comment

            • jakusa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 515
              • Lempäälä

              #21
              Perästä ja rengaskoosta hieman riippuen ei 60 vauhissa 4 vaihteella pitäisi olla kovin paljoa yli 2100 rpm. Oletko varma, että on 4 eikä 3 vaihde päällä?
              -after all is said and done more is said than done-


              Comment

              • Carl0s
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 138
                • Espoo - Kivenlahti

                #22
                Originally posted by jakusa View Post
                Perästä ja rengaskoosta hieman riippuen ei 60 vauhissa 4 vaihteella pitäisi olla kovin paljoa yli 2100 rpm. Oletko varma, että on 4 eikä 3 vaihde päällä?
                Hmm, voi olla että onkin 3:nen, pitää kokeilla tota *-asennon pakkovaihtoa. 4 epäilisin, sillä kun kun kiihdyttää jonnekkin ~70, se iskee isompaa, jonka jälkeen voi himmata takasin 60 ja...

                Onkos muuten tollasen -91 520 e34:n laatikon öllejen vaihdossa jotain "erikoista" mitä pitää huomioida ?

                Comment

                • jakusa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 515
                  • Lempäälä

                  #23
                  Originally posted by Carl0s View Post
                  Hmm, voi olla että onkin 3:nen, pitää kokeilla tota *-asennon pakkovaihtoa. 4 epäilisin, sillä kun kun kiihdyttää jonnekkin ~70, se iskee isompaa, jonka jälkeen voi himmata takasin 60 ja...

                  Onkos muuten tollasen -91 520 e34:n laatikon öllejen vaihdossa jotain "erikoista" mitä pitää huomioida ?
                  Onko vaihtohistoria tiedossa? Jos ei ole, niin kannattaisi ehkä harkita huuhtelumenetelmällä vaihtoa:think
                  -after all is said and done more is said than done-


                  Comment

                  • Carl0s
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 138
                    • Espoo - Kivenlahti

                    #24
                    Originally posted by jakusa View Post
                    Onko vaihtohistoria tiedossa? Jos ei ole, niin kannattaisi ehkä harkita huuhtelumenetelmällä vaihtoa:think
                    Joo, eli toi loota oli mallia "ikiöljyt". Tyhjennysproppu löyty mutta ei mitään mistä sais kaadettua lisää öljyä, ja kun ei noista vaihtoväleistäkään ollu mitään tietoa, tulin tulokseen et kiikutan auton jollekkin pajalle joka saa tehä sen. (ei viitti ite alkaa mututuntumalla tekemään, ja mahdollisesti tuhoomaan koko lootaa). Onkos PK seudulla jotain paikkaa joka tekee noita, ja mihin hintaan?

                    Ja tohon lootan vaihtamiseen palaan viellä, se junksuttaa 60kmh jenkoja lähempänä 2500 kun 3000, ja nelosella mennään. Mutta eipä tuo niin paljoa häiritse, 180km kaupunki ajoa ja bensaa meni 15-20l, joten ihan siedettävä tuo kulutus on

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      Mulla tekee kylmänä tota samaa. Tuntuis vuotavan öljyä sekä edestä, että takaa, koklaan viikonloppuna jos korjaantuis öljyä lisäämällä. Vaihtaako sulla takas pienemmälle jos nostat hetkeks vauhtia niin et vaihtaa isommalle ja sit hidastat vaikka takas siihen 60kmh?

                      Comment

                      • Carl0s
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 138
                        • Espoo - Kivenlahti

                        #26
                        Originally posted by herrakani View Post
                        Mulla tekee kylmänä tota samaa. Tuntuis vuotavan öljyä sekä edestä, että takaa, koklaan viikonloppuna jos korjaantuis öljyä lisäämällä. Vaihtaako sulla takas pienemmälle jos nostat hetkeks vauhtia niin et vaihtaa isommalle ja sit hidastat vaikka takas siihen 60kmh?
                        nope, jää vitoselle kunnes nopeus laskee jonnekki ~50kmh ja tai polkasee.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #27
                          Sittenhän se toimii niinkuin kaikki automaattivaihteistot.

                          Onko sulla kardaanin juuresta tai kytkinkopan reunasta märkä? Se vois merkata sitä, että jompi kumpi päätystefa on holo ja vuotaa liemet isänmaahan. Vois olla hyvä idis kokeilla vaihtaa öljyt, ja vaikka suodatinkin samalla. Mä vaihdan öljyt tos lauantaina, mikäli vaan lonkan vetelyltäni joudan. Voin kertoa auttoiko mulla.

                          Comment

                          • Carl0s
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 138
                            • Espoo - Kivenlahti

                            #28
                            Originally posted by herrakani View Post
                            Sittenhän se toimii niinkuin kaikki automaattivaihteistot.

                            Onko sulla kardaanin juuresta tai kytkinkopan reunasta märkä? Se vois merkata sitä, että jompi kumpi päätystefa on holo ja vuotaa liemet isänmaahan. Vois olla hyvä idis kokeilla vaihtaa öljyt, ja vaikka suodatinkin samalla. Mä vaihdan öljyt tos lauantaina, mikäli vaan lonkan vetelyltäni joudan. Voin kertoa auttoiko mulla.
                            Kumpi loota sulla on ? mulla kun on tuo ikiöljy malli johon ei (mutu) tietääkseni saa öllejä kotikonstein vaihdettua ?

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #29
                              Mulla on mustakilpinen 5hp18. En tiedä sen öljyjen kestoiästä, onko mallia iki vai piki, mutta laatikon sisäpuolellakin saattais olla vähän jäljellä, kun auto liikkuu vieläkin.

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                #30
                                Joo on tullut niin paljon searchilla luettua nuista öljyjen vaihdosta tomaattilaatikkoon, että omaan en vaihda ennen kuin oireilee ja saa oireillakin pahasti. Paluutahan ei sitten saman bemarin penkkiin ole jos se laatikko leviää öljyjen vaihdon jälkeen, paitsi jos on tarpeeksi rahaa vaihtaa uusi laatikko (mikä tietääkseni maksaa ihan liikaa). Saa toi auto pelata niin kauan kun mä sillä ajelen
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎