Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Madallusmietintää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    E34 Madallusmietintää.

    Eli siis pientä infoa olisin vailla:

    Olen tässä ajatellut tuosta lintasta iskarit ja jouset päivittää, madallus pitäisi pysyä kutakuinkin samana kuin nyt on. Mittasin vanteen keskeltä pyöränkaareen niin Etupää n:335mm ja taka n:325mm. Jostain luin että vakiokorkeus olisi 390mm/350mm, jos joku tietää varmasti niin kertokoon ihmeessä? Noista jos laskee niin madallus olisi kutakuinkin 55mm/25mm.

    Siispä,,,

    Joku saman verran madaltava alustasarja olisi hakusessa, ice-fi myisi hyvällä hinnalla supersportin 50mm/35mm madaltavaa settiä joka olisi aika lähellä haluttua, kellään kokemuksia onko tuo mistään kokoisin? Onko jollain tietoa oikeasta madalluksesta?
    Alusta saisi olla mielummin ns. liian jäykkä kuin pehmeä.
    Jos jollain on hyviä ehdotuksia sopivasta setistä niin otan mielelläni vastaan Mielellään auto sais tippua lisää kuin nousta, eteen madaltavat jousilautaset tietty auttaisi, mutta saako niitä tähän malliin jostain vai pitääkö itsekkin tehdä custom mallit, niinkuin joku tuolla projektit-osiolla?

    Ja jos joku viitsii niin voisi laittaa vaikka kuvan ja tietoa jousi/iskari yhdistelmästä?

    Kiitos jo etukäteen
    --Riku

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • Guest's Avatar

    #2
    Mulla lukee otteessa 320mm edessä ja 300mm takana ja must toi on viel aika korkee. Tunkki menee iisisti alle, maavaraa joku 15-12cm

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      #3
      Tuossa vakiokorkeuksia vanteen alareunasta kaareen "normal positionissa" eli MUISTAAKSENI: etupenkeillä 68kg,takapenkin keskellä 68kg ja kontissa 20 kg. Voi olla vaikee löytää tarpeeks 68kg kavereita...
      Last edited by basso72; 18-11-2010, 15:13.
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 579
        • Paimio

        #4
        Originally posted by herrakani View Post
        Mulla lukee otteessa 320mm edessä ja 300mm takana ja must toi on viel aika korkee. Tunkki menee iisisti alle, maavaraa joku 15-12cm
        Toi kuulostaa aika kohtuulliselta, Mikäköhän setti on kyseessä?

        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
        Nyk. VW Golf '00
        Nyk. VW Golf '95
        Historiaa:x17 BMW +Muuta

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #5
          no jos haluut, että tuosta vielä tipahtaa, niin osta K.A.W.:n 80/20 sarja. tolla tosin perä jää ehkä aavistuksen korkeelle.

          AP:n 60/? setillä päässee myös hieman alle noiden nykyisten lukemiesi.

          FK:n 75/40 tiputtaa perää pari senttiä mut keula jäänee suurinpiirtein samalle tasolle.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Tai sittten laitat H&R:t niin on yhtä mukava kuin alkuperäinen mutta silti sopivan matala IMO. Tosin eihän siitä mitään pulkkaa tule jos sitä hakee. Itsellä H&R:n -35/10mm nimellinen sarja madalsi noin 50/15 mm. Eli mulla on joku 340/330 kareen. Ei ainakaan jäänyt keulasta ylemmäksi mikä on pääasia mulle

            Tässä kuva.
            Last edited by alspe; 26-03-2007, 09:55.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #7
              Itse sanoisin että tuo APn satsi laskee aika sopivasti jos haluaa kohtuu matalan mutta vielä ajettavan, itselle jäi ainakin entisessä E34ssa hyvä maku noista jousista. KAW taitaa mennä keulasta vielä about sentin alemmas, AP:n keulan pudotus on oikeasti luokkaa 70-75 mm, tais olla kaaresta keskelle joku ~320-325mm noilla etujousilla. Takaa putoaa ihan maltillisesti, ei ehkä jää perä niin horokiksi kun tuolla KAWn satsilla. Tuossa vielä parit kuvat APillä:



              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Originally posted by Rikke View Post
                Toi kuulostaa aika kohtuulliselta, Mikäköhän setti on kyseessä?
                Valitettavasti en muista, joku halpissetti.

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #9
                  Originally posted by herrakani View Post
                  Valitettavasti en muista, joku halpissetti.
                  Tuossa on kyllä herra katsastusinsinööri mitannut jostain muualta kun keskiöstä, vertaapa noihin mun kuviin missä on oikeesti about noissa mitoissa eli 320 & 300 mm.

                  Edit: ja jos katsoo tuota alspen alustaa niin taitaa olla tuokin matalampi. Olisko nuo sun jouset FKn -40 madaltavat?
                  Last edited by nut; 26-03-2007, 19:38.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Joo, ei ollu, ennemminkin 360 edes ja 330 takana tms. Nyt vasta mittasin kun tuli puheeks. Olisko madallusjouset myyty erikseen ja laitettu vakiojouset takas tms. No, pitänee palauttaa reksiteriotteen muotoon toi kiulu.

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      #11
                      Mulla on noi K.A.W. jouset, madallus vissiin 80/20. Edessä keskiöstä kaareen on ~300mm

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • jupe_e
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 114

                        #12
                        Mistäs porukka on noita k.a.w:in settejä hommannu?
                        Escort mk1 Cosworth
                        Suzuki GSXR 1216 turbo

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          #13


                          Tuo on vakiolla M-alustalla. Molemmissa päissä kaarista 340mm keskiöön otteen mukaan mitattu. (Jostain syystä merkitty alustasarjalliseksi, vaikka on tehtaalta asti ollut tuossa.)

                          En madaltaisi omaa enää yhtään enempää, mutta makuasioita kai nämä.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14446
                            • Oulu

                            #14
                            Omassa on Weitecin -35mm jouset. Edessä mitattu 340mm ja takana 320mm. Keula harmillisesti korkeammalla, kuin perä noilla.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #15
                              Tos oon muissakin topiceissa kyselly, mut onko jollain kokemuksesta madalluksesta ton jäykemmän iskarisetin kanssa eli tuo 226 Sports Supension Settings. Voi varmaankin madaltaa kivuttomasti -30/15 H&R:illä noilla iskareilla, että hommaa ne sprintit myöhemmin?
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎