Mistä jarruosat E39:siin? Entä E34?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #61
    Originally posted by arpuC View Post
    Onko muka niinkin yksinkertaista, kuin:

    :think
    Hiukan väärä järjestys. Pitäisi mennä näin:

    1. Rengas irti
    2. Vanha anturi pihdeillä pois, pistoke irti.
    3. Klipsi kärkipihdeillä pois jarrupalan kolosta (ellei ole jo pudonnut/katkennut)
    4. Uusi anturi tilalle, työnnettävä pohjaan asti. Klipsi on valmiiksi kiinni anturissa (myös jos laittaa vanhaa takaisin, pitää klipsi olla anturissa)
    6. Pistoke kiinni
    7. Rengas paikoilleen
    8. Vikavalon nollaus (virrat päällä 30sek ilman käynnistystä)
    E39 528iA

    Comment

    • Bemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 240
      • Kaarina

      #62
      Originally posted by TJJ View Post
      Mutta satulan männän ja tiivisteiden rasvaamiseen on olemassa eri ATE:n rasva jota saa tilattua merkkiliikkeestä. Tuli tätäkin asiaa ihmeteltyä toissa kesänä kun erehdyin uusimaan myös nuo mäntien tiivisteet/suojakumit, kolme kertaa...
      Satutko muistamaan varaosanumeroa?

      Taitaa olla kuvan osa nro 23, mutta sille ei näy varaosanumeroa..


      Motonet myy jarrukumirasva-nimikkeellä kahta eri ainetta:

      1. 60-2212 Jarrukumirasva 20ml tuubi. Pieni tyynymäinen tuubi jossa lukee ihan suomeksi että "JARRUKUMIRASVA"

      2. 60-2211 Jarrukumirasva 75ml. Tämä on sitä muidenkin varaosaliikkeiden myymää ATE:n Plastilube -rasvaa, joka on tarkoitettu palojen taakse ym. muille ulkoisille osille kitinää poistamaan.

      Noista oma oletukseni on että 60-2212 soveltuisi männän suojakumien/tiivisteiden uusimiseen..?

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #63
        Originally posted by Bemaristi View Post
        Satutko muistamaan varaosanumeroa?
        ATE Brake cylinder paste, OEM: 83199407854.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #64
          Originally posted by Bemaristi View Post
          Satutko muistamaan varaosanumeroa?

          Motonet myy jarrukumirasva-nimikkeellä kahta eri ainetta:
          1. 60-2212 Jarrukumirasva 20ml tuubi. Pieni tyynymäinen tuubi jossa lukee ihan suomeksi että "JARRUKUMIRASVA"
          ATE/BMW rasvan osanumero on: 83 19 9 407 854

          Minulla taisi olla myös tuota 1. rasvaa, olikohan se punaista? Se kyllä toimi mutta jäi silti epäilyttämään miten se liukenee yms. Tein jopa jossain vaiheessa testejä laittamalla eri rasvoja jarrunesteeseen, tuo taisi kadota aika äkkiä ja vain väri jäi. Biltemallakin on vastaavaa, se muistaakseni pärjäsi paremmin. Tiedä sitten miten tarkkaa tuo homma oikeasti on, jarrut vaan ovat aika tärkeä osa, joten siksi tuli hifisteltyä tuon kanssa...
          E39 528iA

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #65
            Uskaltaakos tuolta ebaysta ostaa ns. merkittömiä levy/pala settejä? Onko suurta eroa orkkis kamoille tai muille merkillisille kamoille? Ihan tavalliseen ajoon tulisivat. :think
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #66
              Originally posted by Marko.K View Post
              Uskaltaakos tuolta ebaysta ostaa ns. merkittömiä levy/pala settejä? Onko suurta eroa orkkis kamoille tai muille merkillisille kamoille? Ihan tavalliseen ajoon tulisivat. :think
              Tuohan on aina herran haltuun, miten pitävät, ääntävät ja kestävät. Ei kai tuo hintaero nyt niin mahdoton ole laadukkaisiin tarvikeosiin.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by Clavurion View Post
                Tuohan on aina herran haltuun, miten pitävät, ääntävät ja kestävät. Ei kai tuo hintaero nyt niin mahdoton ole laadukkaisiin tarvikeosiin.
                Juu huomasin itse juuri saman, eipä oo paljoo eroa
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3120
                  • Välisuomi

                  #68
                  Oli aika vaikeaa etsiä Keski-Suomesta Aten jarrupaloja. Edellisen kerran kun levyt ja palat vaihtuivat, tuli käytettyä pelkkiä Aten osia ja kun jarrupöly ei ainakaan lisääntynyt ensiasennuspaloista ja tuntumakin pysyi hyvänä, valitsin seuraavaksi saman merkin. Jokainen varaosaliike sanoi puhelimessa että heillä on Aten palat mutta tiskillä huomattiin että merkki oli jotain ihan muuta mutta sopivuus oli Aten satulaan. Merkkiliikkeen hinta oli naurettava, joten lopulta Aten palat tulivat Ebayn kautta postikuluineenkin noin puoleen hintaan marmoritiskiin nähden ja toimitusaikaa oli muutama päivä.
                  ---

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #69
                    Oisko tässä hyvä paketti arki ajoon? http://cgi.ebay.de/BREMSSCHEIBEN-ZIM...3A1%7C294%3A50
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #70
                      Onko kellään kokemusta arki-ajossa tosta yhdistelmästä? Zimmermanin levyt ja ferodon palat?
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #71
                        Originally posted by Marko.K View Post
                        Onko kellään kokemusta arki-ajossa tosta yhdistelmästä? Zimmermanin levyt ja ferodon palat?
                        Ei oo kokemusta, mut ainakin Zimmerin reikälevyjä on kehuttu ja Ferodon palat taitaa olla melko suosittuja jopa pienimuotoisessa ratakäytössä joten eiköhän tuo satsi ole mainio normi ajoon.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 947
                          • Espoo

                          #72
                          Entä jarruosat E90:iin?

                          Lainaapa omaa vanhaa topiccia enkä avaa uutta. Eli:

                          Sama juttu, mutta E90. Pitäisi nyt vaihtaa pelkät takapalat. Voiko huoletta heittää jotkut Motonetin palat taakse sellaisenaan, ilman mitään viilailuja ja rälläköintejä? Toki niin, että työ tehdään muutoin kunnolla. Onko porukka vielä itse vaihdellut jarrupalikoita E90:iin?

                          Vai kannattaako suoraan ostaa marmorilta tai jostain muusta erityisestä paikasta?
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #73
                            Halpispalat voi vinkua, mutta niin voi jotkut kalliimmatkin merkit vaikka mitä tekisi. Marmorilta haetut palat ei yleensä vingu kun ovat jotain speksattua merkkiä, eli "testattu". Samaa merkkiä voi toki löytää jopa motonetistä, mutta kunhan tiedostaa asian. Realoemistä näkee muistaakseni orkkispalojen valmistajan, ainakin juridia oli ennen.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10111
                              • KVLA

                              #74
                              Originally posted by Cell View Post
                              Halpispalat voi vinkua
                              Etenkin silloin,kun sattuu kitkapalan materiaali olevan sellaista kovempaa laatua.Kestää kyllä vastaavasti kulutusta pidempään,jos hermot kestää kitinää kuunnella.

                              Sitten taas jos sattuu joku pehmeämpi seos,niin on yleensä äänetön.Eikä sitten kestä kyllä kulutustakaan siinä määrin kuin orkkispalat.Ja yleensä kovissa jarrurtuksissa kuumetessaan saattaa tuntua,että pitoa ei löydykkään.Jarrut "häipyy".Takapaloissa ei niinkään tätä (jarrutustehon häipymis) ilmiötä esiinny,kuin suurimman jarrutehon tarjoavissa etupaloissa.

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 947
                                • Espoo

                                #75
                                Näytti Motonetin listalla olevan heikosti saatavilla palaa taakse. Pian pitäisi vaihtaa, kun palat ovat aivan loppu. Marmori on tuossa vieressä työmatkan varressa, mutta raaskisko sitä "harjoitella" orkkispaloilla:think. Paljonkohan ne mahtaa siellä huutaa takapaloista?

                                Jos tällä kertaa herkistäisi männät, niin voisi onnistuakin 1. yrittämällä, niin raaskisi orkkikset laittaa. Realoem:n mukaan ovat "TEXTAR T419", minulle tuo ei paljon sano.

                                Jos täällä Espoon tai PK-seudulla on jotain laatua myyvää varaosakauppaa, niin saa ehdottaa. Ei ole tullut toistaiseksi asioitua kuin marmorilla ja Motonetissä.

                                Edit: Onko kukaan saanut takaa E90:stä kulumissensoria ehjänä irti? E39:stä se onnistui kyllä etujarrusta.
                                Last edited by E39-530A; 22-09-2009, 19:32. Reason: Lisäys
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X