Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 iA ulisee ,käy vajaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nazqul
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 37
    • Toijala town

    e34 540 iA ulisee ,käy vajaasti

    Yrittäkää jaksaa lukea kokonaan.. venähti vähä.


    Eli kaikki alkoi lähes kirkkaana aamupäivänä tampereella kl varaosien edestä.

    Starttasin auton, kuuntelin et ihan hiljaa kuului jotain ulinaa ja mietin et laturin hihna taitaa olla lopussa. No ääni koveni ja koveni kuin olisi pyörittänyt kahta tiukkaa metallia toisiaan vasten ilman rasvaa. Samaan aikaan alkoi käyntiongelma, auto käy vajaasti 1 tai 2 pyttyä pimeenä.
    No luulin et se koko motti hajoo siihen paikkaan ja uskaltauduin hiljalleen metroauton pihaan. Joku tuli kattomaan /kuunteleen saksan ihmettä siinä ja sanoi en tiä muuta kun että automaattilaatikko vaikuttaa ääneen, varaa aika.

    No perkele alkoi iltavuoro jo painaa päälle ja menin sillä töihin kuitenkin matkaa alle kilsa.
    Töissä löysin netistä http://www.benkara-auto.fi/ googlettamalla ja päätin että koklaanpa mitä noi siitä sanoo ja sattui olemaan heti tilaakin ko.korjaamolla, no menin sinne heti.
    Vastaus tuli kun apteekin hyllyltä "vesipumppu" no ei muutakun kl:lästä uutta hakeen joku niistä sen haki ja ne asensikin siihen ja kaikki oli vähän kuin ok.

    Sitten käyntiongelmat. Koitettiin uusia puolia joka sylinterissä, ei mitään vaikutusta. Sit se hemmo sanoi et koneen se "tietokone/boxi" rikki mikähän sen osan nimi nyt sitten olikaan.
    (FAKTA on että käy vajaasti ja välillä pölläyttää siniset savut mennessään)
    (FAKTA on että ulisee vieläkin eniten pintakaasulla/moottorijarrutuksissa)

    Hellwetten 2 ihan eri vikaa, no uus boxi tilaten saksasta lupas toimittaa viikonpäästä hintaan 250egee.

    Klo 20:00 lähdin ajaan kotiinpäin--> pistpalasta tampereelta toijalaan. Pääsin varmaan pizpala grillille eli n.3km ni sama ulina.
    Katoaa kun painaa kaasua mut pintakaasulla/moottorijarrutuksessa ulisee enemmän, tyhjäkäynnillä ei ulise enään. Ulisi ennenkö pumppu vauhdettiin ni tyhjäkäynnilläkin. Aamulla meen takas sinne korjaamolle ja kerron sitten taas mitä muuta uutta on vaihdettu, ehkä kaikki muut osat mitä ei eilen vaihdettu.

    Ni että mikähän tähän mun bimmeriini on nyt sitten tullut onko kellään kokemuksia????

    uutta nyt
    -tulpat
    -puolat
    -vesipumppu
    -visko
    -hihnat
    -ilmastoinnin flekti on irti kokonaan (uus vasta matkalla)

    P.s --mitä ihmettä kerron vaimolle, Että sori auto varasti meiän tililtä tonnin?:think
    Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
  • Omega
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 30
    • Kainuu

    #2
    Oisko separaattorin eli öljynerottimen kalvo entinen. :think Oireet vähän viittais siihen eli käyntihäiriötä kun työntää öljyä imusarjaan ja pöksäyttelee sinistä savua ku polttaa öljyä. Tuo ääni johtuis kanssa siitä kun se kalvo fuskaa ilmaa läpi niin ulisee/vinkuu. Separaattorin hinta about 50-60e. Kannattaa kokeilla jos vika ois siinä on nimittäin varsinkin näissä koneissa tyyppivika.
    MB c270 cdi
    MB c180
    MB 190 2.0 -88
    E38 730d -99
    MB Vito 112 Cdi
    MB S400Cdi L -00
    E38 740iA -94

    Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444

    Comment

    • Dragon540iA
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 266
      • Pirkkala

      #3
      Originally posted by mpower85 View Post
      Oisko separaattorin eli öljynerottimen kalvo entinen. :think Oireet vähän viittais siihen eli käyntihäiriötä kun työntää öljyä imusarjaan ja pöksäyttelee sinistä savua ku polttaa öljyä. Tuo ääni johtuis kanssa siitä kun se kalvo fuskaa ilmaa läpi niin ulisee/vinkuu. Separaattorin hinta about 50-60e. Kannattaa kokeilla jos vika ois siinä on nimittäin varsinkin näissä koneissa tyyppivika.
      jep +1 ääni tälle. omassa oli vastaavat oireet kun se kalvo oli rikki. tässä m60 tuon vaihto ei ole edes ihan kauhea vaikea, tilaa ei ole mutta siitä selviää.
      E39 523i -97
      E39 528iA Touring -98
      E34 540iA -94
      E36 328i cabrio -96

      Yamaha YZF-R6 Rataprojekti -01
      Ex:
      Yamaha YZF-R6 Special Edition -03

      Comment

      • nazqul
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 37
        • Toijala town

        #4
        missähän sellanen systeemi sitten mahtaa sijaita, että osaisin vähän ottaa asiaa esille tuolla korjaamolla huomenna?
        ja se siis vaihtoi vesipumpunkin turhaan.
        Tainno Se oli orggis pumppu 272 tkm ajettu ^^ (sanoi korjaaja et on alkuperäinen)
        Last edited by nazqul; 07-05-2008, 23:26.
        Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34

        Comment

        • Omega
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 30
          • Kainuu

          #5
          Siellä imusarjan alla/takana rintapellin puolella, eli siellä koneen takana joten ahdasta saattaapi tosiaan olla.
          MB c270 cdi
          MB c180
          MB 190 2.0 -88
          E38 730d -99
          MB Vito 112 Cdi
          MB S400Cdi L -00
          E38 740iA -94

          Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444

          Comment

          • Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

            #6
            Täältä ääni myös tolle huohottimelle, itellä teki saman tempun oma auto pari viikkoa sitten. Saa tosiaan vaihdettua ilman imusarjan irroitusta mutta melko ahdasta on.
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

            Comment

            • Dragon540iA
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 266
              • Pirkkala

              #7
              [IMG][/IMG]

              siellä se

              uusi osa
              [IMG][/IMG]



              Benkara on kyllä pätevä kaveri, mutta jotenkin en onnistunut itsekään tätä hänelle selittämään,on tosiaan tyyppivika,hajoaa 150000-200000km jälkeen, vaan toimin täältä löytämilläni tiedoilla. vaihdoin tuon itse vaikken ole mikään mekaanikko. kannattaa ostaa samalla uusi tiiviste ja tuo alipaineletku ja kaksi tulppaa mitkä ovat tuossa huohottimessa kiinni. menivät ainakin itsellä vaihtoon myös.
              E39 523i -97
              E39 528iA Touring -98
              E34 540iA -94
              E36 328i cabrio -96

              Yamaha YZF-R6 Rataprojekti -01
              Ex:
              Yamaha YZF-R6 Special Edition -03

              Comment

              • nazqul
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 37
                • Toijala town

                #8
                eli varmaan tarvii irrottaa jäähdytinesteen paisuntasäiliö ainaski, ehkä muutakin härpäkkää.
                Tää korjaamon hemmo kun ymmärtää parhaiten lontoota niin olisko, the oil separator, and a vacuum? Oikeita nimikkeitä sille osalle.
                Mut hitosti kiitoksia vastauksista, tarvii huomenna sanoa tosta. Onko toi moottorin ohjainyksikkö sitten niin harvinainen vika? Helmee olis jos pääsis tällä kertaa alle 200e...

                Ookoo siis hienoa, tä mun reply tuli vasta kuvien jälkeen en kerinny huomaan niitä, mutta kun asian noin ilmaisee eli kuva kertoo enemmän kun 1000 sanaa ni alkaa oleen aika bueno juttu, onko noi kl:ässä ihan hyllykamaa vai pitääkö tilata jostain rajan takaa?
                Last edited by nazqul; 07-05-2008, 23:49.
                Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34

                Comment

                • Dragon540iA
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 266
                  • Pirkkala

                  #9
                  hain omani autokeskuksesta,sain nopeiten siten ,toimitus 2-3 pv
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40

                  eli nrot: 3, 5, 7, 8

                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=13&fg=15

                  ja nro 6 alipaineletku täältä

                  edit: kyllä kannattaa irroittaa paisarikin, saa enemmän tilaa touhuta ja näkee mitä tekee, paisarin irrotus 5min homma, koko projektiin meni n. tunti kotiasentajalta.
                  Last edited by Dragon540iA; 08-05-2008, 00:01. Reason: tarkennus
                  E39 523i -97
                  E39 528iA Touring -98
                  E34 540iA -94
                  E36 328i cabrio -96

                  Yamaha YZF-R6 Rataprojekti -01
                  Ex:
                  Yamaha YZF-R6 Special Edition -03

                  Comment

                  • Omega
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 30
                    • Kainuu

                    #10
                    Paisariahan ei tartte irrottaa koska separaattori on siis koneen takapuolella. Englannin kielinen nimitys tälle oil separator. Siitä en osaa sanoa löytyykö hyllystä. Isän 523:een osa tuli kahdessa päivässä ruotsista eli siihen ei ainakaan löytynyt suomesta.
                    MB c270 cdi
                    MB c180
                    MB 190 2.0 -88
                    E38 730d -99
                    MB Vito 112 Cdi
                    MB S400Cdi L -00
                    E38 740iA -94

                    Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444

                    Comment

                    • nazqul
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 37
                      • Toijala town

                      #11
                      en tiiä tosta 2 litrasesta muutakun tossa mulla ainakin huoltopojat kaatoi jäähdystysnesteen koneenhuoneen takaosassa olevaan kolmionmalliseen säiliöön, voi tietty olla eri paikassa rivi ja v koneissa. Toivottavasti koko separaattori on siä koneen perällä tos kasissa.

                      Muuten tua lontoonkielisellä foorumilla kerrotaan samasta viasta, mutta joka vaivais lähinnä kylmillä seuduilla kuten canada etc, et kondenssivesi jäätyis ja rikkois kalvon. Nythän ei pakkasta ole ollut edes tavella. tottahan toki se muutenkin voi mennä rikki. Vaihton se kuiteskin menee, jos ei me ni se paukahtaa seuravaks sitten kuiteeski..

                      Ja onhan siinä tietty muutakin pikkuvikaa kuten.
                      -tankki vuotaa kun täysi (onneksi v8 huolehtii siitä ettei vuoda kauaa)
                      -ohjaus vetelee (vastaus vikaan löydetty jo tältä foorumilta)
                      -kuskin takaoven keskuslukko ei pelaa
                      -kattoluukku takertelee kiinnimennessään ja jää vasemmalta vähän alas, tiivis kuiteski.
                      -ihmeellisesti kuskin pyyhkijä pomppii n.100 vauhdissa, eli ei pyyhi kun pomppii (uusi sulka spoilerillinen)
                      -keskuslukitus tarvii laittaa AINA 2x kiinni eli kun laittaa ekan kerran ni se avaa sen, tokalla kerralla jää vasta lukkoon

                      ja bensaakin kuluu...
                      Last edited by nazqul; 08-05-2008, 00:24.
                      Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34

                      Comment

                      • nazqul
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 37
                        • Toijala town

                        #12
                        Nyt aamulla vein lapset tarhaan. Se outo vikinä on loppunut, eilen illalla ruiskuttelin crc tä vähän sinne tänne, laturin ym. muiden tukipyörien suuntaan.
                        Oliskohan valunut vaan johonkin sopivaan väliin? tiedä sitte.

                        Edelleen käyntiongelma on ja savuttaa sillon tällön, ei kokoajan. Tänään meen etsiin sellaista separaattoria, kattoo sitten miten käy kun on vaihdettu.
                        Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          #13
                          Niin, jos pillkkua nussitaan niin se oil separator on siellä jakokopan sisällä josta menee putki tähän imusarjan takana olevaa _venttiiliin_, jonka kalvo on todennäköisesti rikki. Se pyrkii siis säätää imua sopivasti - ei liikaa eikä liian vähän. Jos se venttiilin kalvo rikki, niin taatusti öljyt imusarjaan.

                          Comment

                          • nazqul
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 37
                            • Toijala town

                            #14
                            Originally posted by pheno View Post
                            Se pyrkii siis säätää imua sopivasti - ei liikaa eikä liian vähän. Jos se venttiilin kalvo rikki, niin taatusti öljyt imusarjaan.

                            Tänään siis maailma romahti.

                            Benkara otti auton talliin, kysäsin tosta kalvosta, se sano ei. Kone on rikki, männänrenkaat paskana tai jotain. Uusi vaihtokone, siis käytetty saksalainen romiksen kone 1000 euroo + asennus 2 päivää joka siis tekee sen taksoilla toiset 1000 euroo. Liian kallista korjata... ?

                            Ajoin poloisen itärautani talliin ja oottelen että kone jäähtyy. Vittu kun rupee vituttamaan auto ollu mulla 3 viikkoa.

                            autossa ei o palovakuutusta mutta tallissa on

                            Jos joku oikeesti osaava henkilö haluais vähän keskustella mun kans asiasta ni laittaa viestiä numeroon 044 512 4443 niin soitan takasinpäin, näin se menee mun laskuun. Nyt alan purkamaan apulaitteita ympäriltä.
                            Ja muuten benkaran liikkeeseen meni eilen 350 euroa jossa vaihdettiin se vesipumppu ja muuta osaa vähän AINIIN ja se vuotaa jäähdytin nestettä nytten, mä itse en usko et se kone olis ihan paskana koska sitä savua ei tuu kokoajan vaan välillä.. vittu nyt 24päk ööliä ja muutto talliin... Soittais joku osaava/tietäväinen...
                            Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34

                            Comment

                            • Ravermeister
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1508
                              • Melkeen Turkkuses

                              #15
                              Tuotanoinniin... Mites tää sankari nyt teki diagnoosin että se koko motti on sökönä?
                              -Turku Connection-
                              HDJ80 4.2TD
                              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎