Kyllä se on se separaattori. Tuon koneen tyyppivika eikä mitenkään harvinainen. Vaihda se itse jos hän ei sitä suostu vaihtamaan tai vaihdata muualla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 540 iA ulisee ,käy vajaasti
Collapse
X
-
Originally posted by Ravermeister View PostTuotanoinniin... Mites tää sankari nyt teki diagnoosin että se koko motti on sökönä?
Sit se sano vaa ei muutaku uus moottori vanha on sökö. Jäin vähä hoo moilasena kattoon, että sanoo korvakuulolla ja savusta että motti on sökö.
Siis mun järki sanoo sillain et jos männänrenkaat menee paskaks sieltä myös sillon kuuluu jotain ääntä, ja kun ne on tarpeeks kauan sökänä alkaa ilmeneen muutakin vikaa, kolisishan ne männätkin sylinteriinkin vai?
no aloin jo purkamaan sitä separaattorin kohtaa, paisari on jo irti, ny pitää vaa ettiä jostakin joku härveli millä saan torx pään räikkään kiinni, ruuvvari kun ei mahdu sinne välii. Toivon tosiaan et tästä tulee viä kalu tai sen jatke...
Taitaa oma apu+BTCF olla paras apu tampereen seudulla...:think
Edit: ainiin tossa linkin kuvassa toi 6 putki oli ainakin halki pitkittäin noin sentin matkalta mutka kohdassa, kun juuri otin sen irti
Last edited by nazqul; 08-05-2008, 18:30.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Eiköhän tää oo ihan selvä asia: toi huohotinboksin irrotus on noin 30min homma jos on aikasemmin tehny ja työkalut on käsillä. Oireet sopii tohon "moottorivikaan" täydellisesti, se kalvo vinkuu ja vetää öljyä palotilaan. Savu on sinistä ja sitä on paljon kuin näin käy. Kone myös käy huonosti, kun on sitä ilmavuotoa aikalailla ja rahat takas korjaamolta turhien osien vaihdosta ja huonosta työstä. (bemarilla maksaa orkkisosana toi pääty 39 euroa)
Monesti sen kalvon vian saa osoitettua nykäsemällä öljytikun tai korkin pois koneesta, imee nimittäin ilmaa melko reippaasti jos on vika päällä. Samoin siellä separaattorin alareunassa on sen kalvon huohotusreikä, josta se rikkoutuessaan alkaa vetämään ilmaa sisään. Sormi päälle ja kuuntelee miten koneen käynti huononee entisestään, mutta vinkuminen loppuu.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
joo o, no vesipumppu oli kuulemma orginaali, autolla ajettu 272tkm mittarin mukaan, saa olla kyllä aika teräspumppu jos on orggis. Ehkä on vaihdettu toisesta käytetystä ennenkin se osa.
No jokatapauksessa, sain uuden viskon, puolat, vesipumpun sillä rahalla, mutta ton pumpun viä käsken kiinnittää uudestaan, koska vuotaa edelleen. Jos ne on asentamalla pilanneet sen tiivisteen kun kuulemmä jäi eka kerralla huonosti ni saavat hakea omaan laskuun uuden.
Tästäedes teen varmaan ite rempat..Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Paskat siitä kone oo sökönä... Sitten kun oot saanu vaihdettua sen separaattorin niin viet sinne takas ja käsket laittaa sen vesipumpun kunnolla ja naurat samalla niiden koneenvaihtoehdotukselle.MB c270 cdi
MB c180
MB 190 2.0 -88
E38 730d -99
MB Vito 112 Cdi
MB S400Cdi L -00
E38 740iA -94
Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444
Comment
-
-
Elikkä KYSYMYS: Miten polttoainesysteemit ja imusarja irrotetaan?
Olen irroittanut apulaitteet/vaijerit ym härpäkät päältä, kaikki mahdolliset ruuvit/mutterit on avattu
Clipsit jotka pitää ovat siinä ruiskuventtiilissä kiinni on nyt irti. se heiluu siinä se koko systeemi (ei imusarja siis vielä)
Onko jollain infoa kuinka se irtoo? Real oem ei nää sitä oikeen miten se irrotetaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jees, eilen illalla kirjaimellisesti revin osat irti, eli se polttoaine käivärä joka on kiinni niissä ruiskusuuttimissa oli vain painamalla paikallaan, sen pujottaminen sieltä sähkökaapeleiden välisä oli vaikeemaa kun sen irroitus, sen irroitus kävi parhaiten normaalilla timpurin vasaralla kammeten ylöspäin.
Niin osa on nyt vaihdettu ja katsoin että imusarjan tiivisteetkin näytti tarvikeosilta, olisko joskus vaihdettu ja miks? Orggis on kai musta ja noi oli oranssit.
sama se eli se oli puolillaan öljyä samoin putket ympärillä.
Nyt uusi osa on kiinni, imusatsi putsattu ja ruuvattu paikalleen (ei oikeesti ollut paha homma). Teki mieli vaihtaa myös venttiilikopan tiivisteet samalla, mut ei jaksanu ny alkaa siihen hommaan. Viä tänään kasaan loput apulaitteet kiinni koneeseen ja koitan hörähtääkö käymään, postailen sitten miten käy jos se ees käy...Last edited by nazqul; 11-05-2008, 09:50.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Originally posted by mpower85 View PostNo? Toimiiko?
Nyt vituttaa niin paljon et jos meen korjaamaan sitä sattaa kipinä lentää "vahingossa" sinne konehuoneeseen, Vittu miten paska vehje.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Originally posted by mpower85 View Postsiis mikä takia irrotit imusarjan? eikö sen ois saanu muutenki vaihdettua vai onko e34:ssa niin ahdasta?Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
tänään päivällä uusin silmin auton kimppuun, injection pipe eli bensaputki oli aivan kierossa, jotenkin tuntuu että tuli se sieltä revittyä liian ankarasti irti.
Kuitenkin siinä suoristelin sen ja katsoin että kaikki on suorassa ja eikun ruuvit kiinni. Jess ei vuoda.
Nyt päästään kokeileen toimiiko auto, kohta heitän lenkit ja ilmotan että miten kävi. Kiitos tuesta kaikille vaikka meinas jo hanskat jäädä naulaan.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Originally posted by nazqul View PostNyt päästään kokeileen toimiiko auto, kohta heitän lenkit ja ilmotan että miten kävi. Kiitos tuesta kaikille vaikka meinas jo hanskat jäädä naulaan.
No ei näiden kanssa kannata hermojaan menettää :think vaikka usein siltä tuntuu.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
jees, hitsi silti tuntuu että tehot on jossain kaanaan moottoriradalla.
Ei oikeen lähe. Ja kun kiihdyttää ihan normaalistikin, laatikosta tuntuu kuulevan sellainen ihme ääni, niinkun nauhaveto olis. En osaa sitä tarkemmin selittää.
Oliskohan siellä jotain häikkää viä ja välillä tyjäkäynti ei o ihan tasainen, no voi johtua imuletkuistakin, uudet vaihan sitten kun on rahaa hakea ne kl:ästä. Nyt alkaa pennoset loppumaan.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
Comment