Ajele nyt pari päivää ja kokeile josko tasottuis. Sielä on kuitenki tulpat ihan öljyssä ja lambdat sekasin tällä hetkellä, saattaa jopa olla että on ruiskuboksi lyöny jonku varaohjelman päälle. Itellä ainakin tasaantus käynti kun hetken ajeli ja kävi motarilla vähän puhdistamassa paikkoja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 540 iA ulisee ,käy vajaasti
Collapse
X
-
joo, kyllä tarkotus olis vähän "polttaa karstaa" katotaan sitten.
Muuten asiasta toiseen onkos kellään kokemuksia e36 avobemusta?
Olis myynnissä kuopiossa (nettiauto id 1903905) tollanen. Lupas vaihdossa
n. 6000eur mun kaarasta. Tuntuu vähä hölmöltä maksaa puolet lisää noin saman ikäiseen ja saman verran ajettuun.
Onkohan toi e36 täynnä vikoja yhtälailla tohon kilometrimäärään (tarkotan kaikkia e36sia)Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
taas jotain uutta
Noniinno kävin moottoritiellä vähän tuhlaamassa bensaa oikeen urakalla
Oireet: käy edelleen vajaasti varsinkin lähdöt jos koittaa laittaa vaiks puolikaasua ni ei meinaa millää lähtee sit painaa lisää kaasua ni ampasee, ja sit alkaa se nauhaefekti.
Moottoritie: Talla pohjaan auto lähtee eteneen aika hyvin mut noin 5000rpm kohdalla se niinkun sammuu/kuolee ja kohta taas lähtee, nousee kiekat n 6000
taas sama juttu, kone kuolee. Kestää sekunnin ja taas mennään.
Tätä jatkuu niin kauan kun talla on pohjassa. Jos ajan pintakaasulla nopeuden korkeelle niin toimii, eikä se ole nopeudesta kiinni saman tekee vaikka lähtis paikaltaan kuolee hetkeks...
Mikähän?
Pitää vaihtaa seuraavaks, bensapumppu? bensansuodatin ja missähän sekin on? moottorinohjausyksikkö? puolat? ?
Hitsi tuli just mieleen, bensa oli aika vähissä eli valo paloi välillä. Voiskohan olla niin että ne nk, Gee voimat vei kaiken löpön tankin takaosaan.
Ei mitään hajua mistä kohtaa ne bensaputket meinaan lähtee sieltä tankista.. hahLast edited by nazqul; 13-05-2008, 22:36.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Toi viittais kyllä kampiakselin asennontunnistimeen jos alkaa yläkierroksilla rykimään. Ainakin omassa hopassa tarvikeanturilla ei toiminut lainkaan yli 4500rpm jos kovasti kiihdytti, vasta uudella anturilla heräs. Toki tommosen rempan jälkeen voi olla muutakin.. tänään katoin tulpat omasta, kun toi huohotinhomma pumppas öljyä aikalailla sinne imusarjaan. Olihan ne aika karstaset, vaikka pintaväri olikin jo oikein.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
tuotanoinniin, öh. oliskohan siinä käynyt niin että oli bensa liian lopussa sillon moottoritiellä, koska aamulla kun kävin tankkaamassa ja koitin ei pätkinyt yhtään... haha.
silti käy viä vajaasti. Tulpat voisin tänää tsekata.Last edited by nazqul; 14-05-2008, 10:55.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Osaisko joku sanoa voisiko sama vika olla M62 koneessa E38 740iA?
Ainakin realoem:n mukaan huohotin systeemit ovat hyvin saman tapaiset ja osien (E34 540: 11617501562) ja (E38 740i: 11617501563) välillä on yhden numeron ero..
E34 540i: http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=11&fg=40
E38 740i: http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=40
Mitähän tuolta pitäisi sitten vaihtaa?E36 325i ---> E38 740i
Comment
-
-
Jep Tämä asia on siis nyt korjattu
Vikoja oli: vesipumppu, öljyn separaattorin kalvo, pytty nro 7 puolalta tulpalle lähtevän johdon kiinnityskohta oli hapettunut, eli ei saanut kipinää
Kaikki viat on nyt korjattu ja 540 käy ja kukkuu ihan kivasti taas
Kiitos kaikille jotka auttoi löytämään viat. Olitte suuri apu!
p.s. benkara taitaa ens kerralla epäillä myös kalvoa kun tulee sama vika eteen. Sen verran virnuilin..
edit: topicin poistopyyntö poistettuLast edited by nazqul; 19-05-2008, 21:32.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
-
Kiitos myös tuhannesti tästä threadista kaikille!!
Itselläni oli E38 740i:ssä juuri tuo oil separaattori rikki. No harmillista asiassa oli kohdallani se, että se todettiin vasta kun vaihdelaatikko oli remontoitu kyseisen äänen takia. Eli lähes turhaan tehtiin 1500€:n laatikko remppa, vaihdettiin venttiilikopan tiivisteet, ja vaikka mitä!
Oireina oli siis savutus kylmänä, huono käynti ja hirvittävän voimakas ulina koneen lämmettyä. Ääni oli kuin laatikosta olisi laakeri mennyt..
Pajalla jo ehdottivat koneremonttia!! Onneksi itse selvitin tämän ja onneksi tämä threadi tuli ensimmäisenä vastaan. Lisää tietoa oil separatorin vaihtamisesta ja ongelmista löytyy englanniksi sivustolta http://e38.org , tuolta löytyy tosi paljon tietoa e38:n omistajille, jos vain englanti ei ole ongelmana.
Avainsanoja threadille hakua varten: voimakas ulina vonkuminen vinkuminen automaatti laatikko steppi oil separator valve savuttaa käy huonosti kylmänä e38 735 740 750 e39 540 535 M60E36 325i ---> E38 740i
Comment
-
-
Originally posted by hevep View PostKiitos myös tuhannesti tästä threadista kaikille!!
Itselläni oli E38 740i:ssä juuri tuo oil separaattori rikki. No harmillista asiassa oli kohdallani se, että se todettiin vasta kun vaihdelaatikko oli remontoitu kyseisen äänen takia. Eli lähes turhaan tehtiin 1500€:n laatikko remppa, vaihdettiin venttiilikopan tiivisteet, ja vaikka mitä!
Heh no meni vähäks aikaa hiljaseks kun virnuilin perään, et muuten korjasin ite viat, oli se vika minkä sanoin.
EHKÄ ne ens kerralla osaa epäillä sitä separaattoria.
Muuten, sanoivat että imusarjan päällä olevan bensaputken asennukseen on pakko olla 2 ihmistä, ei onnistu yksin. Eli lisää kuluja.
Irrotin imusarjan ym muut hilpekkeet ja kokosin YKSIN.
Jokainen voi vetää omat johtopäätökset, asiansa äijä osaa, mut valitettavasti koittaa myydä paaaaljon turhaa tietämättömälle.Best hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
-
Comment