olis varmaan pitänyt lukea koko topic.. jos lämpöjen nousuun vaikuttaa lämppärin käyttö niin kyllä vikaa on.. olisko syyläri voinu mennä osittain tukkoon tuosta moskasta? huoltoasemilla myydään jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineita.. en tiedä toimivatko mutta eikai haittaakaan olisi?
e34 ruskeaa ainetta paisunsäiliössä NYT PARI KUVAA!
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
jos tarkoitat paineiden mittausta syyläristä niin kannattaa. jos öljyt vuotais jäähdyttäjään niin vuotaa ne toisinkinpäin kun auto ei ole käynnissä ja sen näkee testaamallaOriginally posted by K.S. View Postpakokaasumittausta syylärinkorkista nyt ihan ensimmäiseksi. Puristuspaineetkin voi mitata.
Maksaa sen saman mitä 3l jäähytinnestettä.
Jos ilmaus nimittäin tuntuu ylitsepääsemättömältä voi kansikin huonolla tuurilla olla halki.
Comment
-
Ehkäpä kyseessä on kuitenkin sellainen mittaus...paremminkin testaus jossa sellaisella idikaattorilla tarkistetaan että tuleeko pakokaasua jäähdytysjärjestelmään.Originally posted by J-Poika View Postjos tarkoitat paineiden mittausta syyläristä niin kannattaa. jos öljyt vuotais jäähdyttäjään niin vuotaa ne toisinkinpäin kun auto ei ole käynnissä ja sen näkee testaamalla
Jos ottaisi jäähdyttimen ja kuskaisi sen jäähdytinkorjaamolle kunnon pesuun ja puhdistukseen...sen jälkeen tarkastelua puhtaalla jäähdyttimellä että vieläkö ne lämmöt nousee liian korkeiksi
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
no edelleen jos vuotaa kansi niin koneen ollessa sammuneena on syylärissä isompi paine jollain pitäisi vuotaa myös koneeseen ja nesteen hävitäOriginally posted by Jürgen_ View PostEhkäpä kyseessä on kuitenkin sellainen mittaus...paremminkin testaus jossa sellaisella idikaattorilla tarkistetaan että tuleeko pakokaasua jäähdytysjärjestelmään.
Jos ottaisi jäähdyttimen ja kuskaisi sen jäähdytinkorjaamolle kunnon pesuun ja puhdistukseen...sen jälkeen tarkastelua puhtaalla jäähdyttimellä että vieläkö ne lämmöt nousee liian korkeiksi
Comment
-
Jos sen kerran saa noin lämpimällä koneella helposti pysäytettyä, niin eihän se visko silloin toimi.Originally posted by JaHu85 View Postlämmöt meinaa vielä pikkasen karata käsistä jos lämmityslaite ei puhalla kuumaa..
viisari nousee puolivälin-3/4 osan puoleen väliin
ilmaus tuntuu olevan todella haasteellinen..
viskosta sen verran että sen saa lämpöisellä koneella aika helposti pysäytettyä..Last edited by Peenari; 22-07-2008, 10:45.
Comment
-
Sylinterikannessa voi olla niinkin pieni halkeama että vuotaa vain kylmänä,normaalilämpöisenä halkeama kuroutuu lämpölaajenemisen mukana umpeen. Tommonen on todella vmäinen huomata, etenkin jos kylmäkäynnistyksiä on vähän, koska vika aiheuttaa vain pientä jatkuvaa pirullista nestevajausta.
Parhaiten vian huomaa siitä kun kymä kone käy viidellä pytyillä ja lämmetessään/lämettyä alkaa käymään kunnolla. Eli jäähynesteet palotilassa häirittee sytytystä.
Tämän takia se jäähdyttimestä tehtävä pakokaasumittauskin kannattaa aloittaa kylmällä koneella, jos suinkin vain mahdollista.
Edit:
Jos takana on 306tkm voi kannentiivistekkin olla jo ruostunut vaihtokuntoon, jos ei ole vaihdettu jäähdytinnesteitä ajallaan kuten tuosta ruskeasta paskasta voisi päätellä.Last edited by K.S.; 23-07-2008, 12:08.
Comment
-
nyt on jäähdytysjärjestelmää yritetty putsailla siihen kuuluvalla aineella. ruskeeta kakkaa ei ole enää näkyny, mutta vieläki vähän lämmöt heittää.
lämmöt nousee lähelle 3/4 viivaa jos ajelee kaupungissa ilman lämpöjä.. mut lämmöt päällä pysyy siinä viisarin verran yli 1/2 välissä.
öljy on normaalin väristä tikussa ja öljykorkissa, öljyä ei myöskään ole kadonnut.
jäähdytys nestettä tuntuu menevän pikkasen.E30 318i M43 -88
Comment
-
Sooda on helvetin hyvä ja vanha keino... eikä tarvii rahaa hirveesti tuhlata putsausaineisiin, mulla ainakin autto todella hyvin ku oli tolla soodalla puhdisti.Originally posted by JaHu85 View Postmillä aineella olis hyvä putsata tuo koko jäähdytys järjestelmä??Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
- BMW E30 316i -89 Ex
- VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
- Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
- BMW E34 520 M20B20 Ex
- BMW E30 316 1.8 -87
Comment
-
Olethan tehnyt tämän mukaan?! http://www.btcf.fi/forum/showthread....ad.php?t=67888Originally posted by JaHu85 View Post...ilmaus tuntuu olevan todella haasteellinen..,
Last edited by Autobahnboy; 09-08-2008, 10:52.
Comment
-
Originally posted by JaHu85 View Postviskosta sen verran että sen saa lämpöisellä koneella aika helposti pysäytettyä..kyl minäkin viskon kehottaisin tarkistamaan kun eihä sitä viskoa pitäisi pystyä pysäyttämään kun kone on kuuma esim ei milläään sanomalehellä. eli kun käytät autoa parkissa niin visko ei tarraa kunnolla kiinni eikä jäähdytä tarpeeksi. senhän voi koittaa korjata ostamalla uuden/ehjän viskon tai sit lisää sinne sitä öljyäOriginally posted by Peenari View PostJos sen kerran saa noin lämpimällä koneella helposti pysäytettyä, niin eihän se visko silloin toimi.
Comment
Comment