Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ruskeaa ainetta paisunsäiliössä NYT PARI KUVAA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #31
    olis varmaan pitänyt lukea koko topic.. jos lämpöjen nousuun vaikuttaa lämppärin käyttö niin kyllä vikaa on.. olisko syyläri voinu mennä osittain tukkoon tuosta moskasta? huoltoasemilla myydään jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineita.. en tiedä toimivatko mutta eikai haittaakaan olisi?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      #32
      pakokaasumittausta syylärinkorkista nyt ihan ensimmäiseksi. Puristuspaineetkin voi mitata.

      Maksaa sen saman mitä 3l jäähytinnestettä.

      Jos ilmaus nimittäin tuntuu ylitsepääsemättömältä voi kansikin huonolla tuurilla olla halki.

      Comment

      • J-Poika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 835
        • There's a place in the North, far far away

        #33
        Originally posted by K.S. View Post
        pakokaasumittausta syylärinkorkista nyt ihan ensimmäiseksi. Puristuspaineetkin voi mitata.

        Maksaa sen saman mitä 3l jäähytinnestettä.

        Jos ilmaus nimittäin tuntuu ylitsepääsemättömältä voi kansikin huonolla tuurilla olla halki.
        jos tarkoitat paineiden mittausta syyläristä niin kannattaa. jos öljyt vuotais jäähdyttäjään niin vuotaa ne toisinkinpäin kun auto ei ole käynnissä ja sen näkee testaamalla

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #34
          Originally posted by J-Poika View Post
          jos tarkoitat paineiden mittausta syyläristä niin kannattaa. jos öljyt vuotais jäähdyttäjään niin vuotaa ne toisinkinpäin kun auto ei ole käynnissä ja sen näkee testaamalla
          Ehkäpä kyseessä on kuitenkin sellainen mittaus...paremminkin testaus jossa sellaisella idikaattorilla tarkistetaan että tuleeko pakokaasua jäähdytysjärjestelmään.

          Jos ottaisi jäähdyttimen ja kuskaisi sen jäähdytinkorjaamolle kunnon pesuun ja puhdistukseen...sen jälkeen tarkastelua puhtaalla jäähdyttimellä että vieläkö ne lämmöt nousee liian korkeiksi
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • J-Poika
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 835
            • There's a place in the North, far far away

            #35
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Ehkäpä kyseessä on kuitenkin sellainen mittaus...paremminkin testaus jossa sellaisella idikaattorilla tarkistetaan että tuleeko pakokaasua jäähdytysjärjestelmään.

            Jos ottaisi jäähdyttimen ja kuskaisi sen jäähdytinkorjaamolle kunnon pesuun ja puhdistukseen...sen jälkeen tarkastelua puhtaalla jäähdyttimellä että vieläkö ne lämmöt nousee liian korkeiksi
            no edelleen jos vuotaa kansi niin koneen ollessa sammuneena on syylärissä isompi paine jollain pitäisi vuotaa myös koneeseen ja nesteen hävitä

            Comment

            • Peenari
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 35
              • Hki

              #36
              Originally posted by JaHu85 View Post
              lämmöt meinaa vielä pikkasen karata käsistä jos lämmityslaite ei puhalla kuumaa..
              viisari nousee puolivälin-3/4 osan puoleen väliin

              ilmaus tuntuu olevan todella haasteellinen..

              viskosta sen verran että sen saa lämpöisellä koneella aika helposti pysäytettyä..
              Jos sen kerran saa noin lämpimällä koneella helposti pysäytettyä, niin eihän se visko silloin toimi.
              Last edited by Peenari; 22-07-2008, 10:45.

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #37
                Sylinterikannessa voi olla niinkin pieni halkeama että vuotaa vain kylmänä,normaalilämpöisenä halkeama kuroutuu lämpölaajenemisen mukana umpeen. Tommonen on todella vmäinen huomata, etenkin jos kylmäkäynnistyksiä on vähän, koska vika aiheuttaa vain pientä jatkuvaa pirullista nestevajausta.
                Parhaiten vian huomaa siitä kun kymä kone käy viidellä pytyillä ja lämmetessään/lämettyä alkaa käymään kunnolla. Eli jäähynesteet palotilassa häirittee sytytystä.

                Tämän takia se jäähdyttimestä tehtävä pakokaasumittauskin kannattaa aloittaa kylmällä koneella, jos suinkin vain mahdollista.

                Edit:
                Jos takana on 306tkm voi kannentiivistekkin olla jo ruostunut vaihtokuntoon, jos ei ole vaihdettu jäähdytinnesteitä ajallaan kuten tuosta ruskeasta paskasta voisi päätellä.
                Last edited by K.S.; 23-07-2008, 12:08.

                Comment

                • JaHu85
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 607
                  • vaasa

                  #38
                  nyt on jäähdytysjärjestelmää yritetty putsailla siihen kuuluvalla aineella. ruskeeta kakkaa ei ole enää näkyny, mutta vieläki vähän lämmöt heittää.
                  lämmöt nousee lähelle 3/4 viivaa jos ajelee kaupungissa ilman lämpöjä.. mut lämmöt päällä pysyy siinä viisarin verran yli 1/2 välissä.

                  öljy on normaalin väristä tikussa ja öljykorkissa, öljyä ei myöskään ole kadonnut.

                  jäähdytys nestettä tuntuu menevän pikkasen.
                  E30 318i M43 -88

                  Comment

                  • JugeZi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 67
                    • Ilomantsi

                    #39
                    Originally posted by JaHu85 View Post
                    millä aineella olis hyvä putsata tuo koko jäähdytys järjestelmä??
                    Sooda on helvetin hyvä ja vanha keino... eikä tarvii rahaa hirveesti tuhlata putsausaineisiin, mulla ainakin autto todella hyvin ku oli tolla soodalla puhdisti.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    - BMW E30 316i -89 Ex
                    - VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
                    - Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
                    - BMW E34 520 M20B20 Ex
                    - BMW E30 316 1.8 -87

                    Comment

                    • Autobahnboy
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 400
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by JaHu85 View Post
                      ...ilmaus tuntuu olevan todella haasteellinen..,

                      Olethan tehnyt tämän mukaan?! http://www.btcf.fi/forum/showthread....ad.php?t=67888
                      Last edited by Autobahnboy; 09-08-2008, 10:52.

                      Comment

                      • Timbe]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 522
                        • K-S

                        #41
                        Originally posted by JaHu85 View Post
                        viskosta sen verran että sen saa lämpöisellä koneella aika helposti pysäytettyä..
                        Originally posted by Peenari View Post
                        Jos sen kerran saa noin lämpimällä koneella helposti pysäytettyä, niin eihän se visko silloin toimi.
                        kyl minäkin viskon kehottaisin tarkistamaan kun eihä sitä viskoa pitäisi pystyä pysäyttämään kun kone on kuuma esim ei milläään sanomalehellä. eli kun käytät autoa parkissa niin visko ei tarraa kunnolla kiinni eikä jäähdytä tarpeeksi. senhän voi koittaa korjata ostamalla uuden/ehjän viskon tai sit lisää sinne sitä öljyä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎