Jep, elikkäs oli lainassa peräkärry, josta osa valoista oli pimeänä. Siitä tietysti heti pimpotin kilahti ja tauluun ilmoitus "Trailer light". No, entäs nyt kun ilman kärryä on ajeltu jo viikon päivät ja sama ilmoitus tulee edelleen ja kellot kilisee. Pitääkö käyttää ehjävaloinen kärry töpselissä kiinni vai miten tuosta pääsisi eroon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 check control ja peräkärryn herja, miten eroon?
Collapse
X
-
Autossa valot pelaa kyllä. Sama kärry ollut aiemminkin lainassa, mutta silloin ei herjaa tullut kun valot oli ehjät. Check control toimii siis tältä osin ihan oikein. Enkä usko että liittimessä olisi mitään vikaa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Kato vetokoukun sähköpistoke. Siellä on jotain mätää...yleensä siellä on peräkärryn sumuvalolle sellanen lisäklipsi joka hapettuu ajan kanssa ja sitten kun kärri laitetaan perään niin se jumiutuu pohjaan ja avot sotku on valmis....helpoimmalla pääsee kun ostat uuden pistokkeen ja laitat paikalleen.1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKoitas käyttää CC moduli irti ihan huvikseen? E34 tuntuu välillä olevan kuin windows, että tarvii buutata.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostETM:stä saattaisi löytyä, mikä CC:n pinni antaa tuon ilmoituksen. Siitä voisi yleismittarilla koittaa katsella, miten se linja käyttäytyy.
Jaa, mutta pitääpäs kokeilla irroittaa peräkärrymoduuli, sehän onkin vielä kokeilematta.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostETM:stä selvisi, että LKM antanee CC:lle nuo valoherjat. Eikä auttanut LKM:n irroituskaan. Kunhan kärry on taas saatavilla niin pitää kokeilla...
Jaa, mutta pitääpäs kokeilla irroittaa peräkärrymoduuli, sehän onkin vielä kokeilematta.1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Minkälainen se peräkärrymoduuli on? Itselläni juuri sähköjen tekeminen meneillään. Minua ei haittaisi yhtään, jos check control ei osaa kertoa pimeästi peräkärryn valosta, kunhan muuten valot toimii oikein.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Itse tein juuri e34 touringiin "sähkösarjan" elikkäs erotin koukun sähköt auton säköistä releillä. Auton valoilta ohjaukset releille ja releiltä koukulle. Käytin ihan perus lisävalon releitä 6kpl eli parkeille omat, vilkuille omat, sumarille oma ja jarruvalolle oma. Sähkönsyötön releille otin alkuperäisen koukun moduulin liittimestä, tulee 30A sulakkeen kautta takapenkin alta jo valmiiksi kuskinpuolelle takakonttiin.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostSähkönsyötön releille otin alkuperäisen koukun moduulin liittimestä, tulee 30A sulakkeen kautta takapenkin alta jo valmiiksi kuskinpuolelle takakonttiin.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Originally posted by osilpi View PostTarkoitatko sitä 6-napaista liitintä ja sen äärimmäistä pinniä? Toisella puolella reunimmaisena on maa, ja toiselle puolelle reunimmaiseen tulee +12v, kun virta on kytketty (itse asiassa mulla tulee 11,5v eli on aikamoinen jännitehäviö). Muistatko, missä sen sulake on ja millä numerolla?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Nyt on tehty releistämällä. Laitoin vasemman takalampun "päälle" viiden releen nipun. Sen sai hyvin kiinni pellin palasta käyttämällä originaalin vahvistimen tms telineeseen. Maadoitus onnistuu takavalojen kiinnityspulttien alle, ja päävirran vedin takapenkin alla valmiina ollutta jälkiasenteisen vahvistimen virtapiuhaa hyödyntäen. Tälle päävirralle laitoin katkaisijan takakontin verhoiluun suojaisaan paikkaan kiinni, jotta ei turhaan ole koukun pistorasiassa sähköjä, kun sitä ei käytetä.
Sille originaalikoukun sähköille ei ollut sulaketta takapenkin alla, vaan konehuoneessa (oli 15A), mutta siihen olikin joku kytkenyt radion (tämä virtajohto oli kontissa myös niin surkean ohut, että katsoin parhaimmaksi käyttää muuta tapaa). Löytyi myös 30A "anhänger"-sulake konehuoneesta, muttei vaikuttanut kontissa oleviin piuhoihin millään tavalla.
Releiden herätteet molemmilta takavaloilta ja jarruvalolta sai helposti siitä vasemman takavalon alta. Vilkuilla oli valmiit sokeripalaliittimet (väittäisin, että ehkä jopa alkuperäiset), joista sai niiden herätteet.
Kaikki releet kyllä naksuvat, luonnollisesti, vaikka koukun sähköt eivät olisikaan käytössä, mutta siinäpähän naksuvat (ei kuulu mitään sieltä verhoilun takaa).
Koukulle vedin sähköt siten, että porasin vas takalampun alle piiloon 14mm reiän (& ruostesuojaus), siihen läpivientikumi, jonka tiivistys molemmin puolin sikamassalla. Ei vuoda.
5 relettä ja 5 yhdistettävää relekantaa (pilteema 25€)
7-napainen johto (pilteema 4€)
pistorasia (pilteema 2€)
1 katkaisija
3 sulakerasiaa
johdot ja liittimetE34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
Comment