Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 check control ja peräkärryn herja, miten eroon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    E34 check control ja peräkärryn herja, miten eroon?

    Jep, elikkäs oli lainassa peräkärry, josta osa valoista oli pimeänä. Siitä tietysti heti pimpotin kilahti ja tauluun ilmoitus "Trailer light". No, entäs nyt kun ilman kärryä on ajeltu jo viikon päivät ja sama ilmoitus tulee edelleen ja kellot kilisee. Pitääkö käyttää ehjävaloinen kärry töpselissä kiinni vai miten tuosta pääsisi eroon?

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Autossa kaikki valot sitten pelaa? Joissain autoissa noi peräkärryt myös polttaa sulaketta, kun on huono kontakti liittimessä tai sitten tungettu liitin täyteen jotain kontaktispraytä. Eli tarkista myös sen liittimen kunto auton päästä.

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Autossa valot pelaa kyllä. Sama kärry ollut aiemminkin lainassa, mutta silloin ei herjaa tullut kun valot oli ehjät. Check control toimii siis tältä osin ihan oikein. Enkä usko että liittimessä olisi mitään vikaa.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14349
        • Oulu

        #4
        Koitas käyttää CC moduli irti ihan huvikseen? E34 tuntuu välillä olevan kuin windows, että tarvii buutata.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • vesu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 122
          • Lahti

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Koitas käyttää CC moduli irti ihan huvikseen? E34 tuntuu välillä olevan kuin windows, että tarvii buutata.
          Tai akusta kaapelit irti...
          E91 320d M-Sport

          Comment

          • Yltti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2792
            • Kuopio suamen texas

            #6
            Kato vetokoukun sähköpistoke. Siellä on jotain mätää...yleensä siellä on peräkärryn sumuvalolle sellanen lisäklipsi joka hapettuu ajan kanssa ja sitten kun kärri laitetaan perään niin se jumiutuu pohjaan ja avot sotku on valmis....helpoimmalla pääsee kun ostat uuden pistokkeen ja laitat paikalleen.
            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
            F10 525d Xdrive comfort sitte
            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
            www.rotator.fi

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1842
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Koitas käyttää CC moduli irti ihan huvikseen? E34 tuntuu välillä olevan kuin windows, että tarvii buutata.
              Ei auttanut... Samaten nykäisin irti saksa-suomi -adapterin töpselistä, ei auttanut sekään.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #8
                ETM:stä saattaisi löytyä, mikä CC:n pinni antaa tuon ilmoituksen. Siitä voisi yleismittarilla koittaa katsella, miten se linja käyttäytyy.

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1842
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Originally posted by pheno View Post
                  ETM:stä saattaisi löytyä, mikä CC:n pinni antaa tuon ilmoituksen. Siitä voisi yleismittarilla koittaa katsella, miten se linja käyttäytyy.
                  ETM:stä selvisi, että LKM antanee CC:lle nuo valoherjat. Eikä auttanut LKM:n irroituskaan. Kunhan kärry on taas saatavilla niin pitää kokeilla...

                  Jaa, mutta pitääpäs kokeilla irroittaa peräkärrymoduuli, sehän onkin vielä kokeilematta.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • Yltti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2792
                    • Kuopio suamen texas

                    #10
                    Originally posted by 525iiäxä View Post
                    ETM:stä selvisi, että LKM antanee CC:lle nuo valoherjat. Eikä auttanut LKM:n irroituskaan. Kunhan kärry on taas saatavilla niin pitää kokeilla...

                    Jaa, mutta pitääpäs kokeilla irroittaa peräkärrymoduuli, sehän onkin vielä kokeilematta.
                    Vaiha se vetokoukun sähköpistoke...siellä on nyt hapettunut paikat niin sun autos luulee että kärry on perässä ja siinä on valot pimeenä
                    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                    F10 525d Xdrive comfort sitte
                    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                    www.rotator.fi

                    Comment

                    • osilpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 486
                      • Espoo

                      #11
                      Minkälainen se peräkärrymoduuli on? Itselläni juuri sähköjen tekeminen meneillään. Minua ei haittaisi yhtään, jos check control ei osaa kertoa pimeästi peräkärryn valosta, kunhan muuten valot toimii oikein.
                      E34 525i 12v 1990
                      Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                      ex-BMW:t
                      E28 520iA 1983
                      E28 520iA 1985

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Itse tein juuri e34 touringiin "sähkösarjan" elikkäs erotin koukun sähköt auton säköistä releillä. Auton valoilta ohjaukset releille ja releiltä koukulle. Käytin ihan perus lisävalon releitä 6kpl eli parkeille omat, vilkuille omat, sumarille oma ja jarruvalolle oma. Sähkönsyötön releille otin alkuperäisen koukun moduulin liittimestä, tulee 30A sulakkeen kautta takapenkin alta jo valmiiksi kuskinpuolelle takakonttiin.
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • osilpi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 486
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Scitso View Post
                          Sähkönsyötön releille otin alkuperäisen koukun moduulin liittimestä, tulee 30A sulakkeen kautta takapenkin alta jo valmiiksi kuskinpuolelle takakonttiin.
                          Tarkoitatko sitä 6-napaista liitintä ja sen äärimmäistä pinniä? Toisella puolella reunimmaisena on maa, ja toiselle puolelle reunimmaiseen tulee +12v, kun virta on kytketty (itse asiassa mulla tulee 11,5v eli on aikamoinen jännitehäviö). Muistatko, missä sen sulake on ja millä numerolla?
                          E34 525i 12v 1990
                          Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                          ex-BMW:t
                          E28 520iA 1983
                          E28 520iA 1985

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #14
                            Originally posted by osilpi View Post
                            Tarkoitatko sitä 6-napaista liitintä ja sen äärimmäistä pinniä? Toisella puolella reunimmaisena on maa, ja toiselle puolelle reunimmaiseen tulee +12v, kun virta on kytketty (itse asiassa mulla tulee 11,5v eli on aikamoinen jännitehäviö). Muistatko, missä sen sulake on ja millä numerolla?
                            Juurikin sitä liitintä tarkoitan, sulake on muistaakseni 32 tai 42 löytyy penkin alta ja sulake taulussa lukee "Anhänger"
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • osilpi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 486
                              • Espoo

                              #15
                              Nyt on tehty releistämällä. Laitoin vasemman takalampun "päälle" viiden releen nipun. Sen sai hyvin kiinni pellin palasta käyttämällä originaalin vahvistimen tms telineeseen. Maadoitus onnistuu takavalojen kiinnityspulttien alle, ja päävirran vedin takapenkin alla valmiina ollutta jälkiasenteisen vahvistimen virtapiuhaa hyödyntäen. Tälle päävirralle laitoin katkaisijan takakontin verhoiluun suojaisaan paikkaan kiinni, jotta ei turhaan ole koukun pistorasiassa sähköjä, kun sitä ei käytetä.
                              Sille originaalikoukun sähköille ei ollut sulaketta takapenkin alla, vaan konehuoneessa (oli 15A), mutta siihen olikin joku kytkenyt radion (tämä virtajohto oli kontissa myös niin surkean ohut, että katsoin parhaimmaksi käyttää muuta tapaa). Löytyi myös 30A "anhänger"-sulake konehuoneesta, muttei vaikuttanut kontissa oleviin piuhoihin millään tavalla.

                              Releiden herätteet molemmilta takavaloilta ja jarruvalolta sai helposti siitä vasemman takavalon alta. Vilkuilla oli valmiit sokeripalaliittimet (väittäisin, että ehkä jopa alkuperäiset), joista sai niiden herätteet.

                              Kaikki releet kyllä naksuvat, luonnollisesti, vaikka koukun sähköt eivät olisikaan käytössä, mutta siinäpähän naksuvat (ei kuulu mitään sieltä verhoilun takaa).

                              Koukulle vedin sähköt siten, että porasin vas takalampun alle piiloon 14mm reiän (& ruostesuojaus), siihen läpivientikumi, jonka tiivistys molemmin puolin sikamassalla. Ei vuoda.


                              5 relettä ja 5 yhdistettävää relekantaa (pilteema 25€)
                              7-napainen johto (pilteema 4€)
                              pistorasia (pilteema 2€)
                              1 katkaisija
                              3 sulakerasiaa
                              johdot ja liittimet
                              E34 525i 12v 1990
                              Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                              ex-BMW:t
                              E28 520iA 1983
                              E28 520iA 1985

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎