Kellään tietoa mikä mahtaa olla vikana?
Auto on 525 Tds -94 M51D25 koneella.
Tyhjäkäynti alkoi välillä seilaamaan, ja vaihteen kun laittoi päälle niin auto saattoi laskea kierrokset ja sammua.
Pumpun kansi auki ja kunnon puhdistus ja homma taas pelittää, mutta huomasin että autosta on nyt vedot hävinnyt, automaatti "sport"-asennossa ottaa jotenkin tosi nuhasesti kierroksia, eikä kierrä kun vähän yli 4000, ahtoputket tarkistettu, ei vuoda.
Tuntuu jotenkin kone tosi voimattomalta, ei kuitenkaan vuoda dieseliä pumpulta/letkuista.
Kellään vinkkiä?
Edit; vapaalla kyllä ottaa jengaa, kiertää normaalisti mutta hieman savuttaa, mitä ei ennen tehnyt.
Ei ole evrymodeja yms.
525TDS tekniikka kysymyksiä E34
Collapse
X
-
mikähän mahtaa olla suuttimen prikan koko? Ja tämän 27mm hylsyn minimi pituus? Tarkotus olisi kajaaniin lähtee tutkimaan autoa, jossa vuotaa suutin ja pitäisi saada osat ostettua kuopiosta valmiiksi. Kiitos vastauksiasta jo etukäteen.
Leave a comment:
-
Itselleni vastaten: Vaikuttaa aivan saatanasti käyntiin ja kulkuun.Originally posted by korhone_ View PostMinkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.
Leave a comment:
-
Minkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.
Leave a comment:
-
Se pumpunrattaan kierre on m28 1.5 nousulla
Mistäköhän saisi kaasuvaijerin tuohon mekaaniseen pumppuun? Kävin jo paikalliset varaosaliikkeet kyselemässä mutta ei kuulemma enään saa tilattuakaan.
Leave a comment:
-
Aikoinaan tilasin pari sopivaa mutteria aihioksi tuolta:Originally posted by MPV View PostJonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...
Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...
Mutta en nyt kyllä enää muista mikä oli koko.
Leave a comment:
-
Mitenkäs tämmönen kun mulla on kanssa 525tds johon vaihoin toisesta koneen ja hetken pelasi ihan ok mutta nyt ruvennut tulemaan seuraavanlaisia ongelmia, eli välillä kun auton käynnistää jää tyhjäkäynti tosi alhaiseksi ja kaasusta ei tapahdu mitään, hetken joutuu pitämään käynnissä kunnes rupee jotain tapahtumaan ja silloinkin todella laiska alakierroksilla, kylmänä tuntuu toimivan melko normaalisti sillonkin alakierroksilla laiska, pumppua olen jo yrittänyt säätää suuntaan jos toiseen ja nyt on lähestulkoon niin aikaisella kun mahdollista eli säätövara melkeen lopussa ja tällä tuntus pelittävän ees aavistuksen paremmin, jotakin tyhjiä alipaineletku paikkoja tuolla konehuoneessa on mutta jos niistä johtus niin luulis että olisi alusta asti ollut tuo ongelma...ja onkohan tuo kone nyt jotain uudempaa taikka vanhempaa mallia minkä heitin keulille ainakin siinä on imusarja erillainen kun alkuperäsessä eli muovinen. :think nyt pitäs pikkuhiljaa jotain hyvää neuvoa saada kun itsellä ei kokemus diiseleihin riitä, mites olisi mekaanisen pumpun vaihto onko iso homma?
Leave a comment:
-
Jonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...Originally posted by Jäämies View PostVoisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?
Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...
Leave a comment:
-
Voisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?
Leave a comment:
-
Startin alla lohkossa on reikä ja vauhtipyörällä kans reikä, muistaakseni n.8mm tappi passaa. Nokat vaan kahtoo että on ykkönen ykk.Originally posted by Jäämies View PostMistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.
Leave a comment:
-
Mistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jäämies View PostOtin suutinputken irti ja starttasin niin ei roiskunut ainetta, onko normaalia? Montako volttia sammutin solenoidille pitäisi tulla jännitettä? Ja minkäköhän hintaisia mekaaniset pumput ovat?

Valmis paketti, ei muuta kuin vaijeri polkimelta ja pumppu kiinni. Toimii kuin ajatus.
Edit. Saa myös tarjota. Mutta tuo Hp-dieselin lasku oli jo pelkästään tuon 350€ muutama vuosi sitten.Last edited by joni_wt; 29-10-2015, 18:48.
Leave a comment:
-
Nuo ennakon säätimen tiivisteet saattaa olla semmoset ku suzuki pv kaasarin ja pytyn väli tiiviste. Tai o-rengas. Peltitiivisteen sai tammer dieselistä. Tuo onki ainoa pelottava homma ettei shimmi levyt karkaa. Nestepään tiiviste kannattaa vaihtaa ennenku, pumpun kannentiiviste ettei syötönsäätö holkki karkaa ohi tapista. Itellä karkas va toisella yrittämällä sattu paikalleen.
Leave a comment:
Leave a comment: