525TDS tekniikka kysymyksiä E34

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • madverkus
    replied
    Kellään tietoa mikä mahtaa olla vikana?
    Auto on 525 Tds -94 M51D25 koneella.
    Tyhjäkäynti alkoi välillä seilaamaan, ja vaihteen kun laittoi päälle niin auto saattoi laskea kierrokset ja sammua.
    Pumpun kansi auki ja kunnon puhdistus ja homma taas pelittää, mutta huomasin että autosta on nyt vedot hävinnyt, automaatti "sport"-asennossa ottaa jotenkin tosi nuhasesti kierroksia, eikä kierrä kun vähän yli 4000, ahtoputket tarkistettu, ei vuoda.
    Tuntuu jotenkin kone tosi voimattomalta, ei kuitenkaan vuoda dieseliä pumpulta/letkuista.
    Kellään vinkkiä?
    Edit; vapaalla kyllä ottaa jengaa, kiertää normaalisti mutta hieman savuttaa, mitä ei ennen tehnyt.
    Ei ole evrymodeja yms.

    Leave a comment:


  • jope88
    replied
    mikähän mahtaa olla suuttimen prikan koko? Ja tämän 27mm hylsyn minimi pituus? Tarkotus olisi kajaaniin lähtee tutkimaan autoa, jossa vuotaa suutin ja pitäisi saada osat ostettua kuopiosta valmiiksi. Kiitos vastauksiasta jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • Agee-
    replied
    Originally posted by korhone_ View Post
    Minkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.
    Itselleni vastaten: Vaikuttaa aivan saatanasti käyntiin ja kulkuun.

    Leave a comment:


  • Agee-
    replied
    Minkäverran vaikuttaa käynnistymiseen numero 8 puuttuminen? Johto poikki kyseiseltä solenoidilta. Toimiiko tuo ainoastaan kylmäkäynnistyksessä, muuttamalla pumpun ennakkoa aikasemmalle..? Hyvin kyllä lähtee kylmänä käyntiin, puolilämpimänä / lämpimänä välillä takertelee.

    Leave a comment:


  • Jäämies
    replied
    Se pumpunrattaan kierre on m28 1.5 nousulla

    Mistäköhän saisi kaasuvaijerin tuohon mekaaniseen pumppuun? Kävin jo paikalliset varaosaliikkeet kyselemässä mutta ei kuulemma enään saa tilattuakaan.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Jonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...

    Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
    Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...
    Aikoinaan tilasin pari sopivaa mutteria aihioksi tuolta:



    Mutta en nyt kyllä enää muista mikä oli koko.

    Leave a comment:


  • Jäämies
    replied
    Laitoin mekaanisenpumpun muttta suutinputkista ei siltikään tule ainetta kun ottaa ne suuttimelta pois

    Edit: Oon vaan näköjää turha hätäne... nyt toimii
    Last edited by Jäämies; 09-11-2015, 14:04.

    Leave a comment:


  • mize
    replied
    Mitenkäs tämmönen kun mulla on kanssa 525tds johon vaihoin toisesta koneen ja hetken pelasi ihan ok mutta nyt ruvennut tulemaan seuraavanlaisia ongelmia, eli välillä kun auton käynnistää jää tyhjäkäynti tosi alhaiseksi ja kaasusta ei tapahdu mitään, hetken joutuu pitämään käynnissä kunnes rupee jotain tapahtumaan ja silloinkin todella laiska alakierroksilla, kylmänä tuntuu toimivan melko normaalisti sillonkin alakierroksilla laiska, pumppua olen jo yrittänyt säätää suuntaan jos toiseen ja nyt on lähestulkoon niin aikaisella kun mahdollista eli säätövara melkeen lopussa ja tällä tuntus pelittävän ees aavistuksen paremmin, jotakin tyhjiä alipaineletku paikkoja tuolla konehuoneessa on mutta jos niistä johtus niin luulis että olisi alusta asti ollut tuo ongelma...ja onkohan tuo kone nyt jotain uudempaa taikka vanhempaa mallia minkä heitin keulille ainakin siinä on imusarja erillainen kun alkuperäsessä eli muovinen. :think nyt pitäs pikkuhiljaa jotain hyvää neuvoa saada kun itsellä ei kokemus diiseleihin riitä, mites olisi mekaanisen pumpun vaihto onko iso homma?

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Jäämies View Post
    Voisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
    Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?
    Jonkin verran jo aikaa, kun itse pumpun irrotin, ettei meinaa muistaa. Saattoipa hyvin ollakin että se putkilo piti ottaa pois...

    Ulosvetimen mallia vaikka tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3032
    Ite tilasin aikanaan juuri tuolta, itse tekemistä hidasti se etten järkevästi löytänyt mistään tuohon tarkoitukseen sopivaa mutteria, kun kierre taisi olla joku M27 tai jotain sinne päin...

    Leave a comment:


  • Jäämies
    replied
    Voisiko joku tehdä ohjeen siitä pumpun ulosvetimestä kun ei löydy mistään. Olen lukenut foorumia niin on vain linkkejä ohjeisiin holysmokedieselin foorumille jota ei enään ole.
    Irroitin sen ison kuusiokolon ja moniurahihnan kiristimen niin alta paljastui semmoinen 50mm pultin kanta, pitääkö sekin aukaista ja ottaa se putkilo pois siitä ulosvedintä varten?

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by Jäämies View Post
    Mistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.
    Startin alla lohkossa on reikä ja vauhtipyörällä kans reikä, muistaakseni n.8mm tappi passaa. Nokat vaan kahtoo että on ykkönen ykk.

    Leave a comment:


  • Jäämies
    replied
    Mistäköhän löytyy ajoitus merkit jakopäälle. Hihnapyörästä löytyi viiva ainakin mutta en löydä lohkosta vastinetta sille.

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by Jäämies View Post
    Otin suutinputken irti ja starttasin niin ei roiskunut ainetta, onko normaalia? Montako volttia sammutin solenoidille pitäisi tulla jännitettä? Ja minkäköhän hintaisia mekaaniset pumput ovat?




    Valmis paketti, ei muuta kuin vaijeri polkimelta ja pumppu kiinni. Toimii kuin ajatus.

    Edit. Saa myös tarjota. Mutta tuo Hp-dieselin lasku oli jo pelkästään tuon 350€ muutama vuosi sitten.
    Last edited by joni_wt; 29-10-2015, 18:48.

    Leave a comment:


  • Jäämies
    replied
    Otin suutinputken irti ja starttasin niin ei roiskunut ainetta, onko normaalia? Montako volttia sammutin solenoidille pitäisi tulla jännitettä? Ja minkäköhän hintaisia mekaaniset pumput ovat?
    Last edited by Jäämies; 29-10-2015, 18:36.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied


    Nuo ennakon säätimen tiivisteet saattaa olla semmoset ku suzuki pv kaasarin ja pytyn väli tiiviste. Tai o-rengas. Peltitiivisteen sai tammer dieselistä. Tuo onki ainoa pelottava homma ettei shimmi levyt karkaa. Nestepään tiiviste kannattaa vaihtaa ennenku, pumpun kannentiiviste ettei syötönsäätö holkki karkaa ohi tapista. Itellä karkas va toisella yrittämällä sattu paikalleen.

    Leave a comment:

Working...
X