525tdsA vm92
Tarvitsen uudet vaihteiston kannake kumit. Vaihteiston takapäähän. Sopiikohan jostain bensa automaatista esim? En Ole mistään löytänyt diisseli automaattiin.
525TDS tekniikka kysymyksiä E34
Collapse
X
-
niin kaiken kaikkiaan voi varmaan sitte todeta että sieltä saa niin hyviä kuin huonojakin autoja, kaikenlaisiin hintoihin. Tietty on varmasti mondeolla ja 500 bemarilla eroa, niin vuosimallissa ja ajokilometreissä samassa hinnassa jos pyöritään, kuka sitten arvostaa mitäkin ostamassa autossa.
Siihen ollaan toki varauduttu että ainahan jotain varmasti joutuu autoon tekemään kun sen sieltä hakee, enemmän tai vähemmän mitä tietysti toivoo. mut muistettava on sitte sekin että yksilövikoina voi sitte tapahtua mitä tahansa...katsotaan mitä mukaan tarttuu kun noin kolmen viikon päästä on toivon mukaan joku auto mukaan tarttunut
Leave a comment:
-
Juu selvyyden vuoksi vielä että itellä on -94 TDS korimallia Touring, ja tykkään kärryn ajettavuudesta ja muutenkin mainio peli.Kun puslat on kunnossa auto menee tiellä kun juna. Jollekin voi tommonen voortin monteo olla paikallaan, mutta ite en semmoseen koskisi. Ei ainakaan huoltokulut pienene... niveliä, jarruja etc. Plus se että arvo niissä katoo täysin muutamassa vuodessa.
Tuppaa risoon kun suomessa Diisselin kestävyyttä verrataan aina johonkin
Hiacen 2,4 tai mersun 200 D koneeseen. Niissäkun on parin litran koneesta puristettu jotain huimat 70 heppaa. Kun samasta koosta puristetaan tuplateho, niin jossain se näkyy aina. Ja siltikin noihin hiace koneisiin tehdään yhtäpaljon kansiremppaa kun TDS bimmeriin.
Leave a comment:
-
Oon ihan samaa mieltä. Kyllä Saksassakin maksaa auto dieselkoneella enemmän kuin bensakoneella, joten ei sielläkään osteta dieseliä huvin vuoksi. Dieseleitä ostaa ne jotka ajaa paljon. Varmaan paras vaihtoehto olisi joku 2000 vuoden diesel Mondeo jos dieselin haluaa ja vielä pakettiautoksi.Originally posted by jpeltomaEn tiiä, musta jotenkin porukoilla on vähän epärealistiset toiveet noista TDS:stä. Kymmenen vuotta vanha diisseli jolla olis ajettu alle 15 tkm vuodessa? Elikkä papilla saaressa?
Isot/luotettavat autokaupat ei myy kovin vanhoja autoja, ainakin ne on reilusti alle 10v. Jotain kuvaa se että monissa autokaupan mainoskylteissä lukee, että "Jahreswagen" eli vuoden vanhoja autoja. Ei normaali Saksalainen osta muutamaa vuotta vanhempaa autoa.
Ne kymmenen vuotta vanhat autot myydään mittari ruuvattuna Venäjälle, Bulgariaan, Espanjaan, Ranskaan, Italiaan, Puolaan jne. Saksassa tehdään autoja ja heidän kannattaa pitää niiden hinnat matalalla, jotta pisnes pyörii. Sitten kun vielä "vanhat pommit" viedään käsistä verotuksen takia jonnekin Suomeen tai muualle niin mikäs sen mukavampaa. Kierto senkun nopeutuu.
Sekin varmaan vaikuttaa jotain, että autokauppiaan pitää antaa autolle liikkestä ostettuna vuoden takuu. Mutta sitten kun auto on "export" eli vientiin niin takuuta ei tarvitsekkaan antaa. Minä en ainakaan menisi ostaa autoa jos siinä lukee "Export only" eli vientiin paska kun ei sille uskalla takuuta antaa kun se kuitenkin laukeaa.
Eli jos haluaa päästä helpolla niin ostaa sen muutaman vuoden vanhan diesel Mondeon liikkestä ja ajelee iloisena pitkään. Mutta jos haluaa sen 10v vanhan bemarin, niin joutuu näkee kyllä vaivaa ja riskit on isot. Minä halusin bemarin.
Leave a comment:
-
En tiiä, musta jotenkin porukoilla on vähän epärealistiset toiveet noista TDS:stä. Kymmenen vuotta vanha diisseli jolla olis ajettu alle 15 tkm vuodessa? Elikkä papilla saaressa? Jossei Saksan valikoimista löydy TDS:ää niin musta olis aika tarkistaa budjetti ja se mitä haetaan. Tosi on että halpaa TDS:ää sieltä ei kannata tuoda. Mobilesta kun kattoo hintatason puolestavälistä, niin alkaa selviää missä mennään. Sakut joutuu maksaan kymmenen vuotiaasta TDS:Stä vuodessa "haittaveroo" semmosen 800 eur. Ja kun auton arvo on siellä 4-5 tonnia, jokanen voi laskee että ne alkaa oleen piheille sakuille aika huono ostos.
Mitä tossa on sivusta seurannut, niin haetaan täysin virheetöntä kärryä, selvä se on että jotain kolhua on aina, ja mitä sen on väliä vaikka siinä olis joku pieni peltimälli ollut joskus? Jos kun se on kunnolla korjattu?Ja Tekniikassa on aina jotain fiksattavaa.
Leave a comment:
-
Hyvät 1994-1996 TDS:t on Saksassa kiven alla/loppu, huonoja on sitäkin enemmän. Ja mittarit on ruuvattuja tai sitten bemarit on paskoja.
Käytettyjen TDS E34 hinnat on nousseet, ainakin mun tuntuman mukaan, ihan siitä syystä että kysyntä tuntuu olevan kova mutta autoja ei enää ole paitsi tietty niitä huonoja. Eikä tää ole mitään pelottelua vaan ihan sen kokemuksen perusteella mitä sain kun itte kävin kesällä hakemassa.
Tullissa näin kaverin joka oli kolme päivää etsinyt vieläpä diilerin kanssa mut ei ollut löytänyt. Oli sitten tuonut 850 Volvon. Itte löysin kohtuullisen neljän päivän etsinnän jälkeen, mutta ei ollu TDS vaan TD. No, kestääpähän kansi paremmin.
Niitä tyyppivikoja E34:ssa: kannet halkeilee, etupäässä klappia, mittaristossa vikaa (huonot juotokset), diesel-pumput, takapään puslat, yleensäkin auto on täynnä puslia jotka rupeaa jossain vaiheessa klappaa, kytkin, tuulilasinpyyhkijät, tuulilasinpyyhkijöiden sähköt/ohjaus, tuplakattoluukku, ohjaussimpukka. No kulutusosia usemmat noista, mutta sitäkin tärkeämpää olisi löytää auto jolla Oikeasti on ajettu vähän ja sanoisin että vähän on alta 150 000km.
Leave a comment:
-
siis tehokas DIESELI mutta ei mikään kovin nopea kuitenkaan mutta dieseliks aika hyvin paukkua jo vakionaOriginally posted by Aksu|Noh noh, eipäs liiotella tehokkuudesta :wink:Originally posted by LASSI-S.................. erittäin hyvä ajaa ja tehokas dieseli ....................
Kyllä se 525tdsa on laiska vakiona :?
Leave a comment:
-
Noh noh, eipäs liiotella tehokkuudesta :wink:Originally posted by LASSI-S.................. erittäin hyvä ajaa ja tehokas dieseli ....................
Kyllä se 525tdsa on laiska vakiona :?
Leave a comment:
-
niin, onhan se selvää että kaikenlaisia myyjiä siellä on autoineen kaupoilla, täytyy toivoa että tällä kertaa saa rikottua fysiikan lakeja ja että autokaupoissa onnistaa ja ettei isompia kulueritä jälkikäteen tule :roll:
tietty tarttee jotain varautua vaihtamaan mutta kulutusosat kuluu saksassakin, jotkut vielä hiukka nopeammin kuin täällä, kuten esim. jarrupalat...
no katsotaan kuin käy
Vaihtoehtoja nyt on oikeastaan kolmenlaista, joko toi 525Tds, johtotähti (kauheeta kirjoittaa toi :lol: ) tai sitten Opeli...olishan ainaki Omegassa laatupata pellin alla
Leave a comment:
-
autom., karvalakki ilmastointi, tuplaluukku (ei tosin toimi, tarttis kerää voimii ja ruveta tutkii mikä mättää, takapään moottori tod. näk?), cruise.
Vero oli 7680 € ja on valitettu (pitäs vielä tehdä lisäykset viime remontista).
Niin ja kaikenkaikkiaa olen tyytyväinen hankintaa, toistaiseksi....
T: Timppa
ps.
kuulin mielenkiintosen teorian näist meiän ongelmist, elikkäs Saksashan on myös lama ja paikallisethan kuuluisia piheydestään, niin ei ne niitä hyviä autoja myy, ne ajaa niill ite ku ei oo varaa vaihtaa tuoreempaan ----> meille annetaan ne vähemmän hyvät. Noh totuus on varmaa jossain välimaastossa...(toivottavasti).
Leave a comment:
-
niitä maanantai kappaleita se sattuu usein munkin kohdalle...lähes tuotteessa kuin tuotteessa :lol:
Minkälaisilla varusteilla sun auto on? Ja paljonko sulle tuli veroa maksettavaksi?
Tosiaan. Saksaan pitäis lähtee ens kuun alkupuolella ja auto sieltä pitäis palata mun kanssa... ja lisäks ostaa omaan jotain tarvikkeita, kuten esimerkiks roiskeläpät...täällä kun niillä on hintaa huikeat 130EUR :shock: :shock:
Leave a comment:
-
Pari vinkkiä noin omistajan kokemuksella (525 tdsa touring -12/95) ku Saksanmaalta kumminkin autoa kattelet.
Ole tarkkana, nimittän sieltä kyl saa myös paskaa, eli välttämättä ei sitä halvinta kande ottaa (oma makso 5900 ja kilsat 176 tkm (?) ja ny on menny noin 3000- 4000 € + vero).
Kone puolelt semmonen vinkki et jos oot ite paikalla ostamas autoo, käytä se lämpöseksi (lämpömittari yli sinisen, mielellään puolväliin) sammuta ja oota hetken koita käytiin (ei hehkuta!) jos joutuu sahaan, niin ongelmia tulos (pumppu, suuttimet, siirtopumppu, yms), mulle on just vaihettu pata (170 tkm ajetusta ja ku verta omaan ,niin kilsat varmaan pitää paikkansa) ja se kyl helähtää heti käyntiin. Jos mun historiikki kiinnostaa siit voi lukee onglema osiost, jutun nimi on "kone sammu....", oli tosin aavistuksen verran kiukkunen juttua kirjoittaes, mut loppua kohden paranee.
Niin täshän täyty myös kehua, on se kyl mahtava auto ajaa.....
T: Timppa
ps
ainahan on mahdolllista et mul on se surullisen kuuluisa maanatai painos.
Leave a comment:
-
itse olen oman 525tdsa:n ajettavuuteen vähintäänkin todella tyytyväinen. erittäin hyvä ajaa ja tehokas dieseli joka on helppo virittää ja saa tehokkaaksi mutta vaatii kunnon osat. tyyppivikojahan tuossa e34 kopassa on tosiaan noi alustan nivelet kun auto on raskas ja tuo dieselpata taitaa painaa 300 kiloa vaihteistoineen yms osineen joten keulalla on painoa jonka vuoksi nuo koiranluut ja muut nivelet kuluu aika nopeasti mutta eipä ne kalliita osia ole ja helppo vaihtaa. ruostettahan noissa e34:ssa voi olla missä vaan mutta yleisimmin tankin täyttöluukunympärillä koska sen reijän takana on vahvike pala ja sen palan ja pintapellin väliin kerääntyy talvella suolaa joka sitten ajankanssa ruostuttaa sen pellin (näin kertoivat bmw:n huollossa ja saattaa pitää kutinsa kun tuo on se yleisin ruostepaikka). listojen alta saattaa olla kans hieman ruosteessa jotku yksilöt joiden omistajat eivät autoansa pese usein eikä irroita listoja pesun ajaksi, listojen alle kertyy tiesuolaa ja taas arvaatkin jo miten käy.
helmoissa saattaa jotain olla lähinnä kivenhakkaumien vuoksi kun maali on lähtenyt ja suojaa ei enään ole joten saattaa olla vähän ruostessa mutta harvemmin. ovien alareunan listojen alla saattaa olla kans hapettunutta peltiä jos niistä ei ole pidetty huolta. kangassisustassa on tietty penkkien repeymät yleisiä mutta jos on sporttipenkit niin niissä on vahvempi kagas joka kestää paremmin kulutusta. mittariston takana olevat akut kun pääsee tyhjäksi niin mittaristo alkaa pragaamaan mutta "akkujen" vaihdolla siitä selviää eikä sekään paha homma pitäisi olla.
kunnon cooleri kannattaa ainakin teettää ja ahdin vaihtaa parempaan ja öljyjen ja suodattimien vaihdolla pitää koneen hyvässä kuosissa pitkään ja tietty hyvät öljyt pitää olla ja öljyjen vaihdon yhteydessä tuo motorflush käsittely vie paskat pois koneesta joka taas pidentää koneen käyttöikää ratkaisevasti kun tekee sen joka öljynvaihdon yhteydessä.
itse taisin pamauttaa koneeni lopullisesti liian kovilla syötöillä, pienellä coolerilla ja sen pienen ahtimen paineiden roplaamisella eli kansihan siitä kai meni sit. eli sehän on tuon itse koneen heikko lenkki mutta lähinnä omalla tyhmyydellä sen halkasee.
mutta yhteenvetona voi vain todeta että helkkarin hyvä auto kun ostaa vaan hyvän
Leave a comment:
-
Pirun hyvä ajaa,suoritus kykyä sopivasti ei jää jalkoihin.
Kone ketjulla,etupään nivelet ovat auton heikoin kohta ja myös tyyppi vika.
Leave a comment:
-
525TDS tekniikka kysymyksiä E34
elikkäs sukuun ollaan hommaamassa E34 525TDS bemaria, vuosimallia jotain 1994-1996.
kertokaahan lyhyesti mitä ootte mieltä autosta itsestään, sen tekniikan kestävyydestä, koneesta ja laatikosta.
Mitkä on tuon mallin ja merkin tyyppivikoja, onko ko. koneessa ketju, muistaakseni kyllä...
ja sitte niitä hyviä puolia niiden huonojen lisäks.
Kannaattaako kyseistä autoa ylipäätänsä ostaa...jos auton kokonaishinta on siellä 12-15 t eur välimaastossa :?:Tags: None
Leave a comment: