Jaahas tänään alko ahdot temppuileen. Kolmeen tonniin asti ahtaa tosin silloinkin vain 1bar (normaalisti ahdot 1,2 ja piikki 1,3). Tämän jälkeen kuitenkin ahdot tipahtaa kierrosten noustessa aina sinne 0,4 baariin asti. Käy ja kiertää ihan normaalisti vapaalla, syöttöpumppu tiivistetty kaksi vuotta sitten, eikä näkynyt päälle päin mitään vuotoja. Turbo, hukkaportti tai sen kello vai voisko olla myös se saatanan kallis nelos suutin paskana? Ahtovuoto kuulostais vähän oudolta, kun ahtaa kuitenkin baariin ennenkun alkaa ahdot tippumaan.
Turbo on kyllä muutenkin varmaan finaalissa, on vaan tullu pitkitettyä sen vaihtoa isompaan rahapussin takia
Onko kaikki hehkut kunnossa? Pääseekö polttoainejärjestelmään ilmaa pitkän seisonnana aikana, jonka takia siirtopumppu ei ehdi pumpata kaikkea ilmaa pois yhden hehkutuksen aikana?
Pidetäämpä mielessä, tarkistan kun kerkiän. Releet menivät tilaukseen ja saapuvat joskus joulun jälkeen.
Tuli tommonen TDS hankittua ja alkuhankaluuksien jälkeen ongelmaksi muodostuu kylmäkäynnistys. Ei ollut ku pari astetta pakkasta illalla ja silti joutu useempaan kertaan hehkuttelemaan että lähti käyntiin, onko tämä ihan normaalia? :think
Olen kyllä kuullut dieselien olevan vähän huonoja lähtemään talvisin käyntiin mut tää yllätti täysin, varsinkin kun perjaatteessa samalla koneella oleva Opel Omega lähti mulla viime talvena paljon ilosemmin käyntiin vaikka ulkona oli sen -20 pakkasta
Edit: Yläpuolella tosiaan mainittiinkin jo toi mahdollinen relevika, kokeilempa sitä huomenna jos löydän noita releitä jostain. Mut jos ne eivät ongelmaa ratkaise ni onko mitään muita ehdotuksia?
Onko kaikki hehkut kunnossa? Pääseekö polttoainejärjestelmään ilmaa pitkän seisonnana aikana, jonka takia siirtopumppu ei ehdi pumpata kaikkea ilmaa pois yhden hehkutuksen aikana?
Tuli tommonen TDS hankittua ja alkuhankaluuksien jälkeen ongelmaksi muodostuu kylmäkäynnistys. Ei ollut ku pari astetta pakkasta illalla ja silti joutu useempaan kertaan hehkuttelemaan että lähti käyntiin, onko tämä ihan normaalia? :think
Olen kyllä kuullut dieselien olevan vähän huonoja lähtemään talvisin käyntiin mut tää yllätti täysin, varsinkin kun perjaatteessa samalla koneella oleva Opel Omega lähti mulla viime talvena paljon ilosemmin käyntiin vaikka ulkona oli sen -20 pakkasta
Edit: Yläpuolella tosiaan mainittiinkin jo toi mahdollinen relevika, kokeilempa sitä huomenna jos löydän noita releitä jostain. Mut jos ne eivät ongelmaa ratkaise ni onko mitään muita ehdotuksia?
Siirtopumpun rele löytyy konehuoneesta, apumiehen puolelsta sieltä samasta laatikosta, missä on DDE-boxi yms. Kaksi relettä siellä on, muistaakseni toinen on hehku ja toinen siirtopumpulle. Mulla oli kerran omasta tds:stä tuo siirtopumpun rele menny mykäksi. Varsinkin kylmänä käynnistymiseen vaikutti kummasti.
Meidän tds alkoi temppuilemaan. Kylmänä ja puolilämpimänä ei meinaa millään lähteä käyntiin. Imusarja on halki kaikkien paitsi ykköspytyn laipan kohdalta. Ei kai tuo voi johtaa tuollaiseen. Tuollainen kivikautinen dieseli pitäisi käynnIstyä vaikka ilman imusarjaa? Olisiko sittenkin siirtopumppu? Missä on sen rele? Voisin tarkastaa sen nyt ekaks. Olen yrittänyt löytää sähkökaavioita tuohon netistä onnsitumatta. Onko kellään sellaisia sähköisessä muodossa?
En ainakaan menis kehumaan 525tds:ää :/ oman laitoin taipaleelle kun kyllästyin siihen jatkuvaan korjaamiseen, liekkö sitten ollu joku maanantai kappale, mutta tuo oli vain minun mielipide.
Leave a comment: