Kävin katsastustarkastuksessa ja korjaaja sanoi, että ohjaustangon tuki nivelet väljät. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Mitkä osat ovat mahdollisesti kyseessä? Korjaaja ei muistanut osien oikeita nimityksiä, siksi tämä onkin vähän hankalaa. Auto on E34 520i, vm 1994.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 ohjaus asiaa
Collapse
X
-
Komppaan kyllä zeneriä tässä. Vaihtoon vain kaikki. Jos keskitangon vaihtaa niin kohta on raidetangon päät vaihtokunnossa kuitenkin. Ja apusimpukan hela on sen verta edullinen osa, että se on sama laittaa joka tapauksessa. Ja kun kerralla vaihtaa niin voi sen jälkeen käyttää suuntauksessa. KL-varaosista Febi-Bilsteiniä tilaukseenE39 ja E91
Comment
-
-
-
Höm niin tarviiko sitä vaihtaa koko tuo tanko (siis osa 9)? Samoten kuin nuo raidetangot, raidetangon päitä on kyllä tullut muihin autoihin vaihdettua. Mutta onko ostoslistalla nyt siis pää ja tuo vastakappale (numero 3 siis)?
Ja muistuuko joltain mieleen mitä hintaluokkaa oli?
-Kyselee nimimerkki "Ratissa puoli kierrosta klappia"E34 525
Comment
-
-
Originally posted by mutis View Post-Kyselee nimimerkki "Ratissa puoli kierrosta klappia"
Comment
-
-
Originally posted by mutis View PostHöm niin tarviiko sitä vaihtaa koko tuo tanko (siis osa 9)? Samoten kuin nuo raidetangot, raidetangon päitä on kyllä tullut muihin autoihin vaihdettua. Mutta onko ostoslistalla nyt siis pää ja tuo vastakappale (numero 3 siis)?
Ja muistuuko joltain mieleen mitä hintaluokkaa oli?
Hinnat raidetangoille 20-60e/kpl. Riippuen minkä tasosta tavaraa ostaa.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostRaidetankojan luonnollisesti menee kaksi kappaletta. Helpoin on ostaa kokonaiset raidetangot kuin vaihtaa pelkkiä päitä.
Comment
-
-
e34 520 mullaki ja ohjauksessa mullakin välyyttä, oisko noin 2-3cm molemmille puolille rattia pyöriteltäessä, siis ratissa tuntuu tyhjää noin 3cm ennenkuin nappaa. oisiko siis välys osissa mitkä tuli topicin alussa ilmi vai tuossa ohjaus-simpukassa? ja onko ohjaus-simpukka sama kuin ohjausvaihde? tyhmä kun on niin pakko kyselläSen on pakko olla piru itse, nimeltään takaveto, mikä häpeilemättömillä juonillaan, houkuttelee kunnolliset ihmiset tämän turmiollisen automerkin omistajaksi!
ex: e34 520i -89
ex: e34 520i -89
ex: e30 316 -88
Comment
-
-
Vanhaa aihetta sivuten, omassakin kiesissä on rattiin tullut välystä pari senttiä. Täytyy koittaa säätää tuota "steering box":ia eli simpukkaa? Sellainen kysymys varmuuden maksimoimiseksi vielä vaikka noi lekan linkin ohjeet hyvät onkin että pitääkö keula tunkata ilmaan kun säätää boxia?E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Asiaa sivuten. Oon yrittäny koti oloissa tutkia kolinan lähdettä kuskin puolelta edestä, mikä kuuluu vain pikku montuissa, niin huomasin että kuskin puolen ulompi raidetanko on ihan löysä. Kuika paljon sen kuuluisi käsin vääntelemällä kääntyä/liikkua? Onko tämä nyt jo lähes varmana tästä aiheutuva kolina.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostAsiaa sivuten. Oon yrittäny koti oloissa tutkia kolinan lähdettä kuskin puolelta edestä, mikä kuuluu vain pikku montuissa, niin huomasin että kuskin puolen ulompi raidetanko on ihan löysä. Kuika paljon sen kuuluisi käsin vääntelemällä kääntyä/liikkua? Onko tämä nyt jo lähes varmana tästä aiheutuva kolina.
Itse vaihdoin kohta pari vuotta sitten kaikki raidetangon päät kun katsastuksessa yhdessä oli väljyyttä. eipä ole niihin tarvinu koskea sen jälkeen. sitten säädätin kulmat ja siellä huomattiin että apusimpukka on väleä.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
Comment