E34 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2115
    • Kouvola

    E34 kysymyksiä ja vastauksia X

    Edellinen täynnä.

    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1364
    • pks

    #2
    Kokemuksia tarvikekateista e34 525i ja/ tai m50b25 kanssa?
    Pitäs vähän päästölukemia saada paremmaksi. Vähän vaikeaa oli jo 10v sitten lukemien suhteen ja nyt alkaa jo haistakin vähän epäraikkaalle tuo pakokaasu.
    sigpic

    Comment

    • ooopeee
      BTCF Member
      • Dec 2011
      • 2115
      • Kouvola

      #3
      Tarvike katit ylipäätään niin kyllä ne vaatii melkoista lämmittämistä ja pitäs olla mahd lähellä pakosarjaa. Pitkäikäisiä ei varmasti oo. Mulla vois olla pari kattia m52tu/m54 perästä jos kiinnostaa moiset rakennella auton alle
      VW passat 1.9tdi 4motion
      E36 "328" cabrio

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3283
        • Siuntio

        #4
        Mulla on Bilteman tarvikekatti, eka leima meni heittämällä, toka just ja just, kolmas ei nyt ehkä ihan mut sain leiman silti
        Tälle vuotta tarvii kehitellä jotain muuta vissiin.
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1364
          • pks

          #5
          Kiitos rohkaisevista kommenteista Jotenkin vaikea uskoa, että voisivat kaikki olla ihan käyttökelvottomia.
          Ja kiitos tarjouksesta, mutta tuommoisten kattien askartelu ei kiinnosta tässä vaiheessa.
          sigpic

          Comment

          • Fubar
            BTCF Member
            • Aug 2003
            • 201
            • Kuopio

            #6
            Edellisessä jo suljetussa ketjussa kyselin E34 avaimen ja ajoneston perään.
            Tässä talteen jos joku muu asian kanssa painii.
            Teetin suutarilla mekaanisen avaimen ja ainakin tuo minun auto sillä lähti käyntiin ilman ongelmia. Voi toki olla että ajonesto on vuosien saatossa jo ohitettu pois käytöstä.
            Nyt on siis myös vara-avain olemassa harrasteeseen niin tilanne helpottui kummasti.
            E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
            ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

            Comment

            • Hurubavaria
              Newbiemmer
              • May 2021
              • 25
              • Kerava/Helsinki

              #7
              Originally posted by Fubar View Post
              Edellisessä jo suljetussa ketjussa kyselin E34 avaimen ja ajoneston perään.
              Tässä talteen jos joku muu asian kanssa painii.
              Teetin suutarilla mekaanisen avaimen ja ainakin tuo minun auto sillä lähti käyntiin ilman ongelmia. Voi toki olla että ajonesto on vuosien saatossa jo ohitettu pois käytöstä.
              Nyt on siis myös vara-avain olemassa harrasteeseen niin tilanne helpottui kummasti.
              Tässä videossa on tuosta ajonestosta asiaa miten toimii ja voi ohittaa: https://www.youtube.com/watch?v=wHnPwm7-0n4&t=190s
              Eli sirullinen ajonesto pitäisi siten ilmeisesti tulla 1/95. Sitä ennen pitäs perustuu keskuslukon avaamisesta tai ajotietokoneen koodista.
              Eli olen kokeillut niin minunkin 10 tai 11/94 valmistettu käynnistyy myös rauta avaimella kunhan vain orkkis dwa häly kuitattu infrapuna avaimella ovet auki.

              En ole kokeillut vaikuttaako jos esim avaimella ovet lukittuna ja
              siten yrittäisi sisällä virtaavaimesta käyynistää vaikuttaako, silloin ei ainakaan dwa minulla käytössä, mutta voisiko tuolla menetelmällä kokeilla onko ajonesto ylipäätään toiminnassa? Ymmärtääkseni silloin ei pitäisi käynnistyä.


              Jos jollakin on ylimääräsenä noita infrapuna kaukosäätimiä niin voisin sellaisen mahdollisesti yhden ainakin varalle ostaa, kuorien kunnolla ei ole väliä kunhan elektroniikka sisuskalut vain kunnossa. Amerikka ja eurooppa vissiin eri taajuus.
              Tämän mallinen: https://www.autonavaimet.fi/kaukolukitusavaimen-kuori-bmw-2-nappia-hu58

              Lisätään tähän onko kellään kokemuksia näistä ebayn turkkilaisista listasarjoista? Minulla on yksi Trucktec mallinen tarvike kuljettajan ovessa ja se ei ainakaan turpoomatta kestänyt ympärivuotista käyttöä 3-4 vuotta enempää, tämän talven jäljiltä ruvennut turpoomaan samanlailla kuin nuo muut alkuperäisetkin ajan saatossa




              Last edited by Hurubavaria; 12-05-2025, 01:13.
              E30 316i Bavaria
              E34 525iA Touring

              Comment

              • Fubar
                BTCF Member
                • Aug 2003
                • 201
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Hurubavaria View Post
                Tässä videossa on tuosta ajonestosta asiaa miten toimii ja voi ohittaa: https://www.youtube.com/watch?v=wHnPwm7-0n4&t=190s
                Eli sirullinen ajonesto pitäisi siten ilmeisesti tulla 1/95. Sitä ennen pitäs perustuu keskuslukon avaamisesta tai ajotietokoneen koodista.
                Eli olen kokeillut niin minunkin 10 tai 11/94 valmistettu käynnistyy myös rauta avaimella kunhan vain orkkis dwa häly kuitattu infrapuna avaimella ovet auki.

                En ole kokeillut vaikuttaako jos esim avaimella ovet lukittuna ja
                siten yrittäisi sisällä virtaavaimesta käyynistää vaikuttaako, silloin ei ainakaan dwa minulla käytössä, mutta voisiko tuolla menetelmällä kokeilla onko ajonesto ylipäätään toiminnassa? Ymmärtääkseni silloin ei pitäisi käynnistyä.


                Jos jollakin on ylimääräsenä noita infrapuna kaukosäätimiä niin voisin sellaisen mahdollisesti yhden ainakin varalle ostaa, kuorien kunnolla ei ole väliä kunhan elektroniikka sisuskalut vain kunnossa. Amerikka ja eurooppa vissiin eri taajuus.
                Tämän mallinen: https://www.autonavaimet.fi/kaukolukitusavaimen-kuori-bmw-2-nappia-hu58

                Lisätään tähän onko kellään kokemuksia näistä ebayn turkkilaisista listasarjoista? Minulla on yksi Trucktec mallinen tarvike kuljettajan ovessa ja se ei ainakaan turpoomatta kestänyt ympärivuotista käyttöä 3-4 vuotta enempää, tämän talven jäljiltä ruvennut turpoomaan samanlailla kuin nuo muut alkuperäisetkin ajan saatossa



                Kiitos, pitää testata. Nyt oli todennäköisesti ovet olleet auki jo "pitkään" kun auto edelleen tallissa odottaa kesää.
                Eli jotain tekoa sillä infrapunalla on tuohon ajonestoon vaikka edellisessä ketjussa asiaa epäiltiinkin.
                E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                Comment

                • Fubar
                  BTCF Member
                  • Aug 2003
                  • 201
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Fubar View Post

                  Kiitos, pitää testata. Nyt oli todennäköisesti ovet olleet auki jo "pitkään" kun auto edelleen tallissa odottaa kesää.
                  Eli jotain tekoa sillä infrapunalla on tuohon ajonestoon vaikka edellisessä ketjussa asiaa epäiltiinkin.
                  Kyllä minun auto käyntiin lähtee sillä "tyhmällä" mekaaniselle vara-avaimella. Lieneekö siis ajonesto ohitettu matkan varrella.

                  Seuraavaksi kysymys liittyen ratin slipringiin/kellojouseen. Kyseessä se uuden kolmepuolainen airbagillinen ratti. Lähteekö siitä sliprig irti ehjänä liitin irrottamalla ja takapuolen kolme pientä torx-ruuvia irrottamalla? Vai pitääkö se myös "lukita" jollain tapaa että ei purkaudu?
                  Menossa ratin vaihto kunnostettuun ja jäi vielä irrotus arveluttamaan että ei mene rikkomaan mitään..
                  E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                  ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                  Comment

                  • Hurubavaria
                    Newbiemmer
                    • May 2021
                    • 25
                    • Kerava/Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Fubar View Post

                    Kyllä minun auto käyntiin lähtee sillä "tyhmällä" mekaaniselle vara-avaimella. Lieneekö siis ajonesto ohitettu matkan varrella.

                    Seuraavaksi kysymys liittyen ratin slipringiin/kellojouseen. Kyseessä se uuden kolmepuolainen airbagillinen ratti. Lähteekö siitä sliprig irti ehjänä liitin irrottamalla ja takapuolen kolme pientä torx-ruuvia irrottamalla? Vai pitääkö se myös "lukita" jollain tapaa että ei purkaudu?
                    Menossa ratin vaihto kunnostettuun ja jäi vielä irrotus arveluttamaan että ei mene rikkomaan mitään..
                    Sitten sen täytyy olla niin, että sulle on joku tehnyt jo tuon "piuha ohituksen " kuten tuossa videossa tai jonkun muun systeemin.
                    Kokeilin omassani niin ajonesto on juurikin yhteydessä tuohon keskuslukitukseen sillä virtalukosta ei minun autossani starttausta tapahtunut ollenkaan kun kuskinoven lukkopesästä ikkunan kautta lukitsin ovet ja yritin sen jälkeen käynnistää, joten näin onkin hyvä kokeilla onko ews1 tai aiempi esto toiminnassa ollenkaan.

                    Tuohon slipring hommaan en ole perehtynyt tarkemmin, mutta muistelisin jotenkin,että omassani otin samanmoisen ratin puolelta ruuvit irti ja se kehä irti ratista normaalisti, ei kyllä muista tarkkaan miten meni muttei siinä mitään sen erikoisempaa ollut mielestäni.
                    E30 316i Bavaria
                    E34 525iA Touring

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16433
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by Fubar View Post

                      Seuraavaksi kysymys liittyen ratin slipringiin/kellojouseen. Kyseessä se uuden kolmepuolainen airbagillinen ratti. Lähteekö siitä sliprig irti ehjänä liitin irrottamalla ja takapuolen kolme pientä torx-ruuvia irrottamalla? Vai pitääkö se myös "lukita" jollain tapaa että ei purkaudu?
                      Menossa ratin vaihto kunnostettuun ja jäi vielä irrotus arveluttamaan että ei mene rikkomaan mitään..
                      Lähtee irti ruuvit irroittamalla.

                      Ei purkaudu. Se keskiö vain pyörii siinä slipringissä. Pitäisi asettua kutakuinkin keskiasentoon kun asennetaan. Siksi ne saatettu nipparilla kiinnittää jos ostat varaosana jostain sellaisen. Just vaihtelin omaani viime viikolla.

                      Älä yritä irroittaa niitä liittimiä mitkä slipringissä on kiinni.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1872
                        • Lappeenranta, Finland

                        #12
                        Ei suoranaisesti E34-asia, mutta ei äkkiä löytynyt M50-keskustelua. Niin...

                        Hommasin M50B25TU:n E30-swappia varten ja sitä on nyt tutkittu ja tehty ostoslistaa jne. Termostaattikotelon yksi pultti on joskus mennyt poikki, nysää on esillä harmillisen vähän. Vähän huono kuva, mutta idea selvinnee. Vuodon merkkejä ei ollut, joten yksi vaihtoehto on antaa olla, uusilla tiivisteillä kiinni ja toivoa ettei vuoda. Vai miten tuota yrittäisi irroittaa? Irroitustappisarja löytyy, mutta vähän skeptinen olen sen suhteen. Jotain tiivisteliimaa varmistukseksi?



                        Onko metallisiipinen vesipumppu ns. must-hankinta? Paikallaan on muovisiipinen, joka näyttää ei-alkuperäiseltä ja on ihan kunnossa.


                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1872
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Tupla...

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • jj5
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1364
                            • pks

                            #14
                            joskus oli ihan sama juttu. Olisikohan se lähtenyt lopulta niin, että hitsattiin siihen päähän toinen pultti. Siinä saattoi kyllä olla vähän enemmän kierrettä esillä. Tietenkin eka kokeiltiin lämmön kanssa lukkopihdeillä jne.
                            sigpic

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1872
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by jj5 View Post
                              joskus oli ihan sama juttu. Olisikohan se lähtenyt lopulta niin, että hitsattiin siihen päähän toinen pultti. Siinä saattoi kyllä olla vähän enemmän kierrettä esillä. Tietenkin eka kokeiltiin lämmön kanssa lukkopihdeillä jne.
                              On vain niin säälittävän pieni tynkä jäljellä, ettei taida saada hitsattua...

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X