Tuo hy35 tietää runsaasti pakopainetta.
Tehoa 524 -90 e34 turbodiiseliin!!
Collapse
X
-
Joo kyllä tuo 10 pakopesä on melkoisen ahdas tuohon koneeseen eli mikäli haluat pysyä tehotavoitteissasi pitää ahdinta modailla tai vaihtaa isompi
Elementti kokoNiin kai tässä siis kuitenkin on jakaja pumppu vaikka puhutaan elementeistä mitä löytyy rivipumpuista.
Eli pumpun nestepääksi on laittettava vähintään 12mmKun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Hieman tingitään tehoista
Kun tarkoituksena kummiskin on jokapäivän kulkine ja kilometrejä kertyy, niin päätettiin lähteä mukavuus linjalle ettei Tule härnättävä maantiellä ja ahdin vastaa herkästi ja ilman liikkuvien kiinnostusta "voimasavun" puhaltamisesta
Joo, jakahan siellä ruokkii ja tavaraa tulee nytkin senverran että kilonpaineilla mustaa lykkäs kiitettävästi. mutta täytyypä mitata se nestepää tuosssa kun pajalle taas liikkuu.
Kyllähän tää mies joka laskeskeli tuon ahtimen sopivuuden oli aivan varma ettei 250hepas ole viel yhtään ahdasta...
ei siin pitäis olla pakopuolella ahistusta, pyöriihän kyseinen kokoonpano 4 litran linjurin koneissa :think ar luvuista ei ole tietoa, mutta 58 akseli siellä on..
Mutta jospa sieltä 200hv rikki menis ja sais hyvät alaväännöt, Kohtuullisilla vastapaineilla. Niin lähtee se kortti pienemmilläkin tehoreserveillä
Comment
-
-
Yksityiset katsastus asemat!!! perk!!
Tuli tuos nyt siirrertyä autoja ja käytettyä bimmeriä ilmassa, niin eipä ainakaan mieltä ylentänyt, kun helmoja tutkaili.. On taas inssillä ollu muuta tekemistä kun tarkistaa auto ennen leiman lyömistä. tuore leima papereissa ja helmat siin kunnos että pääskyset saa vapaasti lennellä helmakoteloista läpite
Vai liekko sorkkarautana ollu joku vaahtomuovin kappale :think täälpäin ku tekeevät melkein ehjäänkin peltiin reikiä osa katsureista.. mut tää oli kyllä huippu.
Meneepä viikoloppu mukavasti vedellessä saumaa uusien helmojen päihin, jotain muutakin tietysti ollumutta jos noi jätät tolleen, niin saa tehdä kohta uusiks koko helmakoteloinnin
Onkos kukaan nyt törmännyt faktaan siinä 20% tehon lisäys asiassa??
Eli koskeeko tuota vertailu kohtana 525i jossa se joku 192hv vai miten se menee?? Ehtiny taaskaan konttorille kyseleen että mitenkä se oikeesti menee...
Comment
-
-
Originally posted by Jones79 View PostOnkos kukaan nyt törmännyt faktaan siinä 20% tehon lisäys asiassa??E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Kuten arvelin
Tähän mennessä tylyjä vastauksia tullu BMW maahantuojilta ettei kuulu "oikeestaan" heille, että kattele varaosa kirjoista perk...
Minnekkäs kadonnu se aikaisempi palvelu jolloin faksattiin suoraan konttorille vertailu paprut ja asia ok :think
Keulas näkys olevan jotkin jäähdyttämättömät rihveli levyt, mutta takana onkin taas puolta paksummat, myyjä puhu jotain 540 jarruista takana.. Tiedä niistä, täytyy pultata auki ja mitata..
Jos jollain on valtuutetusta bmw firmasta tietoa joka pystyis, tai siis oikeastaan haluaa auttaa noissa vertailu asioissa.
Niin informaatiota.. Kiitos!!
Comment
-
-
Pitää alkaa tekeen kohta.
Kun pikku hiljalleen tuossa pajalla hiljeni, niin vois kameran kanssa enemmän nappailla kuvia, kun nyt saapu ahdin ja cooler, mutta mitenhän se kenno mahtukaan keulaan :think
Esittely autoahan ei tässä tehdä, mutta on varmasti huonompiakin nähty
Tosin kantta odotellessa saapi Lynxi kyytiä patikossa vielä
Comment
-
-
Kehen nyt luottaa!!
Täällä sanottiin konttorilla että vertailu moottorin tehosta saa ottaa +20%
Ja maksimaalinen kokoonpanon teho on mallisarjan tehokkain + se 20%
Elikkä otan 535 211hv +20% siitä vien konttorille, ni vääntäkööt sit itte kerta näin ohjeistivat. eli 253.2 hummaa papruihin ja katellaan...
Meinaan 540 on jo kasilla ja menis kaikki tolppia myöten uusiks. mutta katsellaanpas mitä katsuri sanoo, kun hänen ohjeittensa mukaan toimittu..
Comment
-
-
Niin muuten..
Eihän niissä tolpissa taida eroa ollakkaan, vaan tuki varret muuttuis teräs varsiks ja vakaaja vahvemmaks, sekin taas mutua..
Kummiskin jarrut ainakin vaihtuu jo 540i erilaisiksi ja vertailu pohjaksi tulee se 535i ilman abs.
Joku ystävällinen varaosa myyjä tienaa kohta viikkopalkkansa kun listaa mulle sen osa vertailun.. varustettuna bmw-valtuutettuna myyjänä leimalla.
Meinaa mennä hermotTuli vielä kelkkakin kolaroitua, niin nyt joutais pulttaa osia alustaan kantta odotellessa jos jotain menee vaihtoon..
Tossa nyt pari tuttua liikettä ihmettelee asiaa. Pitääkö tässä muuttaa paikkakuntaa että saa edes jonkinlaista palvelua :think
Jollakin Faktaa niitteen kansipulttien momenteista kovana.. Ku kaikki tunkee niitä venyviä.. Vai kokeilisko ekaks niillä. Kolmilovi massa pahvi tuli, ku parempaa ei löytäneetLast edited by Jones79; 21-02-2009, 18:31.
Comment
-
-
Nyt vasta huomasin tän topikin.. ensinnäkin onnea valitsemallesi tielle, M21 virittäjälle tulee kone ikävän tutuksi, nimim kokemusta on..
Originally posted by Jones79 View PostKyllähän tää mies joka laskeskeli tuon ahtimen sopivuuden oli aivan varma ettei 250hepas ole viel yhtään ahdasta...
ei siin pitäis olla pakopuolella ahistusta, pyöriihän kyseinen kokoonpano 4 litran linjurin koneissa :think
Originally posted by Jones79 View PostTäällä sanottiin konttorilla että vertailu moottorin tehosta saa ottaa +20%
Ja maksimaalinen kokoonpanon teho on mallisarjan tehokkain + se 20%
Jos/kun et ole kuitenkaan laillista peliä rakentamassa, niin mikset vaan vertaa 535i ja penkitä alle 211hp? Laitat vaikka 2bar ahtoa ja syötöt sopivan pienelle --> jos otteeseen merkataan max ahtopaine, niin saa kerralla kunnon lukemat.
Huom, 535i ei ole tehty ilman ABS:ää. Jos vertaat siihen niin ABS täytyy olla autossa toimivana.
Originally posted by Jones79 View PostJoku ystävällinen varaosa myyjä tienaa kohta viikkopalkkansa kun listaa mulle sen osa vertailun.. varustettuna bmw-valtuutettuna myyjänä leimalla.Last edited by muuris; 03-04-2009, 13:04.
Comment
-
-
Lisätään vielä kestävyyteen että jos tulee paljon kilometriä niin pitäisin sopivalla ahtimella max ahtopaineena 1,5baria (sopiva = kompura kartalla ainakin alueen loppupäässä ja pakopaineet max ahtojen tasalla). Mulla oli omassa 1,6-1,8bar ja ~25tkm kesti niillä ~250hp tehoilla, kunnes möin auton. Käytöstä se on pitkälti kiinni, kunnon lämmitykset ja jäähdytykset aina ja huippunopeuskokeilut jätetään tekemättä. Max yhtäjaksoisen vedon pituus on aika lailla se varttimaili.
Alhaalta vääntävän kun haluat, niin VNT olisi se oikea ratkaisu. Paineohjattuun saa ilman sähköjäkin kohtalaisen mukavasti pelaavan pneumaattis-mekaanisen ohjauksen rakennettua pienellä vaivalla ja tollaiselle ~200hp tehoille VNT-ahtimia löytyykin mukavasti.
Mikä pakosarja sulla on? Jos vakio kynttilänjalka, niin vaihtoon laittaisin. E34 ja E30 td pakosarjat on ahtaita E28 td-sarjaan verrattuna.
Noille tehoille riittää sitten se 11mm nestepääkin, melkein mielummin se kuin 12mm. Helpompi saada pelaamaan nätisti koko alueella.
524d/324d nokassa on muuten enemmän nostoa, kuin turbon nokassa.
Huomaa vielä, että kun pumppu on tehty isommalle nestepäälle, niin jakopään rasitukset kasvaa merkittävästi. 12mm päällä suositeltavaa vaihtaa hihna yli 2x niin useasti, kuin vakiossa.Last edited by muuris; 03-04-2009, 13:20.
Comment
-
-
Ejelleen väitän että tolla hy35:lla et saa muuta ku tapettua ton moottorin.
Pakop karkaa samantien ku ahto alakaa nousta, Kyllähän tota mainostetaan, että virtaa niin ja niin hyvin johtuen siipien muotoilusta, mutta ahas on ahas oli se siipi minkälainen hyvänsä ja sen voi sanoo jo kun kattoo pakopesää.
Kyllä se varmaan ihan hyvä pakokaasu jarru oB M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
-
No just joo!!
Kohta joutuu tosiaan se hemmetin hesan mies muuttaan maasta kun niin kehu taivaaseen ton hy.n
Ja samalla rahalla kun olis saanu jo parikin hx ahinta satana
Vai saakos ne risteytettyä, meinaan kyllä saa melkeen puottaa ton vanhan garretin 03 tuon hy ahtimen pakopesästä läpiten, kun luulisi nyt ymmärtävän jos tilaan ahtimen tietyille tehoille ja kierroksille ja nimenomaan kammio koneeseen, että mitä myyvät :think
Tommosen näkönen pakopuol on..
Ja oli sommittelu että sain sinne koneen kylkeen sopimaan ylipäätään, mutta pienellä kallistuksella se nyt sinne istu vihdoinoli pientä inspiraatio katoa tuossa välillä kun hommat tökki
Niin e28 jaettupakosarja siellä on jo.
Noista jarruista taas mene ja tiedä, kun ei taida katsuritkaan olla perillä. kohta nappaan tosta toisesta tds.sästä abs ja 535 levyt eteen ni kelpaa. meinaan ei ole tuossa käytössä kun ei pakolliset vm-89
Ja tuli tuossa ahaa elämys että se huohotin venakopassa. eipä siitä atoputken mutka sovikkaan menemääneikun imusarjaa irti ja sorvaan uus putken lähtö päähän. pitikin taas luulla pääseväsä helpolla
Last edited by Jones79; 04-04-2009, 21:59.
Comment
-
Comment