Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehoa 524 -90 e34 turbodiiseliin!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jones79
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 47

    #31
    En sitten tiedä paljon tehoja oli jo tullessa..

    Nimittäin aivan keposesti pisti 525i päihin vaikkakin yks pannu kuseksi tehonsa suurimmaks pihalle ja pari suutinta sohlas miten sattu. eikä ollu cooleriakaan ja paineet 1.1bar. Olis ollu kiva tietää mitä sille on tehty ja mikä se turbo todellisuudessa oli :think onhan se kyllä pajalla, että täytyypäs tutustua.
    Paria tommosta 2.4td käyny testaa ja ero oli aivan älytön. Puhumattakaan tuosta pihassa olevasta automaatista, tosin onkin sillä pikkuruisella turbolla ja sarjalla.
    1.9td fiiattikin tuntu raketilta, kun kävin pyörittää että kone on hengissä, jos sijotus paikka veneeseen löyty..

    Että jos saan nyt edes jonkun verran vetoja lisää, kohtuu pakopaineilla.
    Emme siis alaräjäyttää konetta ilman mittareita.
    Mitäs se on sellanen hyvä sääntö pakopuolella, alle ahtojen paineen
    Kun siitäkin saa niin ympäripyöreetä vastausta että

    Tuosta nokasta muistinkin että siinä hihnapyörässä on soikea reikä, jolla saa lähes hampaan heitettyä ja sieltä lenti kiila hemmettiin kun koneistamolla nappasivat pyörän poies, että mikäs viritys se on??
    Ajoitin ainakin nyt niin että nokka on myöhäsimmällä ja se neliö on aavistusta vaille kansitason ykk.ssa
    Last edited by Jones79; 04-04-2009, 23:34.

    Comment

    • Jones79
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 47

      #32
      Tietääkseni gummings ei käytä pakokaasujarruja

      Originally posted by jeemu View Post
      Ejelleen väitän että tolla hy35:lla et saa muuta ku tapettua ton moottorin.
      Pakop karkaa samantien ku ahto alakaa nousta, Kyllähän tota mainostetaan, että virtaa niin ja niin hyvin johtuen siipien muotoilusta, mutta ahas on ahas oli se siipi minkälainen hyvänsä ja sen voi sanoo jo kun kattoo pakopesää.

      Kyllä se varmaan ihan hyvä pakokaasu jarru o
      Jos tuommonen hy35W on käytössä 5.9 gummimgs koneissa, ni uskosin että yks bemarin kone ei sen ahtauteen kuole.. tuottoon ehkä..

      Tästäpä turha väitellä

      Kun saan nippuun niin syötän soppaa ja painetta niin kauan ku alkaa pako ahistaan, jos ei antaudu joku muu ennen sitä

      Siitä sitten penkkiin loppuja tehoja hakeen tai kilauttaa kaverille että haeppas trailerilla

      Odotellaan montulle pääsyä että saa sen oman mehupillinsä heittää jorpakkoon suoraan ja rakentaa sinne jonku 3" savun poistajan

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Jones79 View Post
        Jos tuommonen hy35W on käytössä 5.9 gummimgs koneissa, ni uskosin että yks bemarin kone ei sen ahtauteen kuole.. tuottoon ehkä..
        Se on Cummins, ja siinä on HX35.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Jones79
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 47

          #34
          Oli vaikka remlings...

          Kovasti tuolla usa saiteilla vaan oli hy viriahtimena, mutta kuten sanoin, en väitteleen ala...

          Mikäli olen väärässä nyt sitten, niin kuinkas suurella pakopuolella tästä selvitään vai mitä tehtävissä, ei meinaan kehtais verkonpainoakaan tehdä tosta ahtimesta :think

          Nyt meni paikoilleen se vanha joka onkin ilmeisesti joku 3/4 sekasikiö..
          Meinaten virkavalta kiinnostu tuon toisen omaalotteisesta pitkästä leimasta niin täyty saada liikkeelle ja imusarja tekemään uusiks tuosta toisesta.. Näemmä taaskaan ei pellin alla ole tds vaikka perässä lukee

          Comment

          • jeemu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1844
            • 67700

            #35
            Rajota kierrokset 3000rpm ja ahto 1bar . Tuosa Hy:sä on pakopesä v-pannalla ja hx:sä pulteilla. Sepittään joutuu jos pesän haluaa vaihtaa.
            Mutta eiköhän tuon saa jollekki myytyä pensavehkeesee.

            Tosiaan ei toiminu huonostikkaan Mersun 2.5ltr tiisseli koneesa toi Hy35

            Mutta parhaitenha se selviää ite kokeilemalla.
            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

            Comment

            • Jones79
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 47

              #36
              Nyt ei ollakkaan mersua virittämässä...

              Mutta nyt minun pinnani kiristyy jos se hy onkin jotain sekundaa...

              Ei näillä päivärahoilla kovin paljoa ostella puolentoista tonnin ahtimia...

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #37
                eiks se hy maksa 750 uutena vai joko se hinta nous kysynnän takia... ja ei tietenkään kannata kokeneempia uskoa vaan mennä perse edellä puuhun...

                Originally posted by Jones79 View Post
                Mutta nyt minun pinnani kiristyy jos se hy onkin jotain sekundaa...

                Ei näillä päivärahoilla kovin paljoa ostella puolentoista tonnin ahtimia...
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Jones79
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 47

                  #38
                  Se on nyt simuloitu

                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  eiks se hy maksa 750 uutena vai joko se hinta nous kysynnän takia... ja ei tietenkään kannata kokeneempia uskoa vaan mennä perse edellä puuhun...
                  Ja kyseessä ei ole mikään vakio hy!!!

                  Vaan täysin tota konetta varten suunniteltu.

                  Että menen suoraan huipulle vaan...

                  Tuo toimii tuossa.
                  Last edited by Jones79; 06-04-2009, 15:15.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #39
                    ja 8 pakopesällä??
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Hyvä asenne rakentajalla.

                      Originally posted by Jones79 View Post
                      Ja kyseessä ei ole mikään vakio hy!!!

                      Vaan täysin tota konetta varten suunniteltu.
                      Eikös se vielä hetki sitten ollut "Cumminsista"..


                      Ei vaan, oikeasti, minkä kokoiset siivet ja pakopesä siinä sitten on?

                      Se mersun kone muuten hengittää paremmin kuin M21. Jos ahdin x toimii siinä huonosti niin se toimii tod näk vielä huonommin tässä. Älä vedä herneitä siitä, kun yritetään auttaa.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • jeemu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1844
                        • 67700

                        #41
                        Originally posted by muuris View Post
                        Älä vedä herneitä siitä, kun yritetään auttaa.
                        Ei tartte auttaa
                        B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                        Comment

                        • Jones79
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 47

                          #42
                          Ei tässä herneitä vedetä.

                          Joo, mie nyt viel ihan soitin ja kyselin sen ahtimen toimintaa ja se on kartan mukaan optimaalisella toiminnalla vaikka ajettas 300hv ja 5000rpm ja nimenomaan etukammiokoneessa. Silloinkaan ei pakopaineet nouse ahtojen tasolle

                          Elikkäs siinä on 54kompura 10 koon hukkaportillinen sinkkupakopesä eikä vakio 8 pikkupesä kuten jo aiemmin mainitsinkin että tuli hankittua sellanen hy35, niin heti aletaan mollaamaan ahdinta paskaks niin en oikeen ymmärtänyt että ollaankohan ihan tietoisia mistä puhutaan. Kun olen itse sen tilannut ja laskettanut turbotekniikalla niin uskaltasin sanoa että mitä se puhaltaa.

                          Et kyllä sitä neuvoja vastaan otetaan mutta ei turhia väitteitä

                          Niin ja tuollastakin kokoonpanoa työnnetään viritykseen cummingsin kylkeen kuulemma, tiedä sitten kuin suurella pesällä, varmasti joku 16 pesä virtaa, mutta sais bimmer kiertää ittesä kappaleiks..

                          Että jospa tämä nyt hieman selventi tota asiaa ettei tässä tarvihe väitös kirjaa vääntää

                          Sen verran tuo kanavien siistiminen tuntu vaikuttavan että menohaluja on vähintään mukavasti jo tuolla vanhalla t03 ja painetta nyt laskin ettei mene kun 0.6 bar

                          Mutta eipä kauaa tarvinna polkea lätkälattiassa kun alko jo lämpömitari heilahtamaan, että tekeeko tuolla vakio jäädyttimellä mitään, kun se lämpökuorma nousee nyt todella rajusti mikäli sinne 1.8bar ruetaan ahtaan..Taidan kyllä pitäytyä siinä alle 1.5 niin ei räjähdä käsiin heti.
                          Last edited by Jones79; 07-04-2009, 23:55.

                          Comment

                          • jeemu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1844
                            • 67700

                            #43
                            Pakkohan se on uskoa kun ammatikseen myyvät noin sanoo
                            Last edited by jeemu; 08-04-2009, 02:55.
                            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                            Comment

                            • Jones79
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 47

                              #44
                              No laskeskelin tuon hx35

                              Toimishan sekin näemmä jos hieman kiusattavan tekisin, ahdin herää 3000rpm ja huippu ahdot saavutetaan 4500rpm, mutta nuohan on vaan karttoja, mitä niillä sitten tehdään :think Tosiasiahan on se että joka moottori käyttäytyy eritavalla eri ahtimella.

                              Lähteä pulttaan imusarja käsiin ja muuttamaan lähtö eripaikkaan, että pääsee kokeilemaan.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Miten laskit nuo heräämiset? Pakopuolen tiedot/kartat on aika vähissä ollut yleensä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎