memebuy23buy

Tehoa 524 -90 e34 turbodiiseliin!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jones79
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 47

    #46
    Tuollasella laskimella

    Originally posted by Cell View Post
    Miten laskit nuo heräämiset? Pakopuolen tiedot/kartat on aika vähissä ollut yleensä.


    Tuossapa linkkiä, en sitten tiedä kuinka ajantasalla toi on ja aika garrett painotteinen mut hx.än ainakin tuntee, jotain suuntaa antaa mutta puutteellinenhan tuo on..

    Katos kieppi kello jonnekkin ja alko kuseen öljyt suodattimen letkuista. Mitähän helv... sekunda o-renkaita taas sain olis muutain puuhaa kun vaihdella niitä
    Esim. tehdä imusarjaa, pakopaine/lämpö mittareita et sais vihdoin sen isomman puhaltaan tuonne..

    Eli siis takasin pajalle ja lopetetaan se vääntäminen siit turbosta Ja pahoittelut jos jollekkin nyt tuli pahasti kommenttia heitettyä
    tuossa tarkemmat tiedot eli : Hy35W 54 kompura 58 akselilla ja se 10 sinkkupakopesä hukkaportilla.

    Jotenkin tuntuu olevan ne muutenkin olemattomat alaväännöt kadoksissa, tuprauttaa aika miehekkäästi että jaksaa "lähteä" risteyksestä ennenkun ahin ehtii matkaan ja satkun vauhdissa ei tapahdu ekalla kaasun neljänneksellä mitään, eli tuntus pyytävän jumalattomasti soppaa, ainakin savun määrästä päätellen, että mikähän ajotus on taas metässä :think

    Kukaan tietonen niistä vaparin ja td nokan nostoista, tai lähinnä mistä ne erottaa??

    Comment

    • muuris
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by Jones79 View Post
      Mutta eipä kauaa tarvinna polkea lätkälattiassa kun alko jo lämpömitari heilahtamaan, että tekeeko tuolla vakio jäädyttimellä mitään, kun se lämpökuorma nousee nyt todella rajusti mikäli sinne 1.8bar ruetaan ahtaan..Taidan kyllä pitäytyä siinä alle 1.5 niin ei räjähdä käsiin heti.
      En halua maalata piruja seinälle, mutta.. melkein väittäisin, että jollei jäähdytysjärjestelmässä ole vuotoa, niin kansi on mennyt. Ehjällä kannella ja jäähdytysjärjestelmällä ei tee tuollaista edes isoilla tehoilla merkittävästi. Siis varttivedon jälkeen on toki lämmöt hetken aikaa aavistuksen korkealla, mutta sen huomaa vasta vedon jälkeen.

      Toki voi olla pahvikin mennyt, mutta näistä menee yleensä se kansi. Toivotaan kuitenkin parasta.


      Originally posted by Jones79 View Post
      ...se on kartan mukaan optimaalisella toiminnalla vaikka ajettas 300hv ja 5000rpm ja nimenomaan etukammiokoneessa. Silloinkaan ei pakopaineet nouse ahtojen tasolle
      Kun kone on läjässä, niin mittaa se pakopaine (kunnon syötöillä) ja kirjoittele tuloksia tänne. Ihan mielenkiinnosta, ja nähdäänpä samalla myyjän ammattitaito/teorian ja käytännön ero

      Originally posted by Jones79 View Post
      Kukaan tietonen niistä vaparin ja td nokan nostoista, tai lähinnä mistä ne erottaa??
      Ei ole enää lukemia ylhäällä, mutta sulla on koneessa turbon nokka. Mittaa siitä nosto niin on vertailupohjaa, kuten sanottu, vaparissa on hieman enemmän.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #48
        Vielä tuosta laskurista: sehän on bensakoneelle, joten millaisia arvoja sinne syöttelit (tehotavoite, VE eri kierroksilla, BSFC, A/F)?
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Jones79
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 47

          #49
          Laskurista

          Originally posted by muuris View Post
          Vielä tuosta laskurista: sehän on bensakoneelle, joten millaisia arvoja sinne syöttelit (tehotavoite, VE eri kierroksilla, BSFC, A/F)?
          Eikös siellä ole valikossa ic cooled diesel bsfc arvo 0.36 vai onkos tässä nyt käyttäjässä vikaa
          250hv max5000rpm ve87, pp4500rpm ve90, maxboost 3500rpm ve93 minboost 1700rpm ve89%. Noilla arvoilla näittäis hx35 aivan liian suurelta ahtimen kierroksetkin jäisjonnekin 73t rpm seuduille. Hetkinen. niin A/F noi on 12:1, mutta kun heitetään 20:1 ni jopas ottaa jenkua jo yli sata kun ilmaa tulee
          Paljos Diiselis pitäis olla ton A/F arvon, itekkin sekasin tässä aamutuimaan :think
          Kyllä sinne pitää Mittari patteristo rakentaa kapiiniin, ennen penkkiin lähtöö, ettei tartte alkaa konetta korkkailee heti

          Noi lämmöt taitaa pomppia mittarissa eikä koneessa, nimittäin kiinnitin huomion illal ajellessa tuohon viisarin epämääräseen nopeaan hyppimiseen noin parin viisarin mittaa Taitaa ne mittarin akut olla loppu, kun se kiekka kellokin pimeni, jo alkuun temppus että hetken pelas ja sit putos..

          en jaksa uskoa että kansi olisi posahtanut heti 0.6bar ahdoilla. Kansihan on koeponnistettu ja tehty ties mitä. eli vanhaa siihen jäi vaan runko, eli kone on just niputettu.
          Ei ne lämmöt nyt paljoa pomppinu, nousi noin parin viisarin verran yli keskivälin, kun vedätti 0-160 kaikki irti koneesta tyylillä ja laski samantien alle puolen kun löysäs. Illallakin tuli aikamoista löylyä annettua, ku sain alavääntöjäkin takasin, oli jossakin vaihees ahtautunut letku painamaan manuaalisen sammuttimen vipua, ni ilmanko oli voimaton
          Ajattelin vaan että kun on 30 lämmintä ja käsketään ettei sillon lopu teho syyläristä.
          Kattelin jo että kuinkahan sopis tuollanen 5.7dieselin keulalta oleva kolmirivinen jäähy nokalle :think et pitäs alkaa piisaan. Mutta taidanpa lähteä mittari kauppaan ja ruuvata kunnon lämpömittärin ja tuskin olis pahitteeks öljyjenkään lämpöjä tarkkailla

          Kyllähän tuo halus itte myyjäkin tietää mitä löytyy ku kasassa on

          Comment

          • muuris
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by Jones79 View Post
            Eikös siellä ole valikossa ic cooled diesel bsfc arvo 0.36 vai onkos tässä nyt käyttäjässä vikaa
            My bad, en tutkinut tuota laskuria kovin tarkasti. Dieselissähän ei ole kiinteää A/F, se on tyhjäkäynnillä >100:1 ja täyskuormalla jossain siellä 14:1 tuntumassa.


            Originally posted by Jones79 View Post
            Noi lämmöt taitaa pomppia mittarissa eikä koneessa, nimittäin kiinnitin huomion illal ajellessa tuohon viisarin epämääräseen nopeaan hyppimiseen noin parin viisarin mittaa Taitaa ne mittarin akut olla loppu, kun se kiekka kellokin pimeni, jo alkuun temppus että hetken pelas ja sit putos..
            En ole vielä kuullut/nähnyt, että mittari olis tuollaista pomppimista ittekseen tehny. Se on tähän asti ollu merkki siitä, että ei ole ilmattu kunnolla/järjestelmässä on vuoto. Samoin toi sun lämpöjen nousu viittais siihen. Hävittääkö hiljakseen nestettä?

            Kyllä sen kannen saa paskaksi vaikka 0-ahdoilla, jos jäähdytys ei toimi. Sulla tosin taitaa nyt vaan jompi kumpi kenno tai joku letku vuotaa. Huonolla tuurilla kannentiivisteen välistä, jos on esim hapettunu lohkon taso eikä ole höylätty.

            Näissähän on hyvän kokoinen syyläri vakiona. Jos nykyinen on vanhan näköinen, voi olla tukossakin ja lisäks muovipäätyiset tuppaa aina vanhana vuotamaan hieman jostakin. Uuden saanee eBaysta satasen pintaan.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Jones79
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 47

              #51
              Kyllä se tuo mittaristo sekasin täytyy olla..

              Tuossa kävin kärriä vetämässä 200kilsaa ja Siin oli hauskaa katella mittaria ku alko nykien nousta ja tipahti takas, täräytti nyrkillä kojelautaan ni jopas alko totuutta näyttää eli tasan puoleen vastaisissa ja aavistuksen alle tasasella, samaa pelleilyä piti toisessa polttoaine mittari.

              Hyvä tietää että jäähdytin riittää ja se on ihan uuden karhea.

              Nestettä ei häviä, ainakaan nyt reiluun 600kilsaa ole yhtään tippunu ja kyllä sen keulan tunkkasin taivaalle ja ilmailin tuntisotalla, ettei vaan käy vanhan aikasta, ekaks ei loppua tullu, ennen kun huomasin paisuntasäilion ohuen muovi letkun murtuneen. lenti mettään ja tilalle kunno kumiletkua. johan herkes ilman tulo.

              Tossa reissussa aloin ihmetteleen että mistäs nafta rupes käryään, ni eikös ollut lentänyt suuttimesta paluu letku irti hieman ihmettelin että mitäs, no letku kiinni ja ratalle. no seuraavassa mäessä sama juttu ja aina lenti joku paluu letku irti isommassa mäessä kun tiukemmalle veti.
              Et mikähän paluu linja nyt meni tukkoon

              Ja pyörii oudosti hytkyttäen tyhjäkäyntiä, ihan kun ois ykspannu pimee, mut ei ole . eihän vauhtipyörä vois tehä moista, mikäli siellä kova asetelma on. Ei kyllä mahdollista kun kävi ennen tasasesti vaikka oli siit kannentiivisteestä pala poies..
              Huomasin vaan tankilla ollessa että mitäs pirua tää auto nykyttää, ni konehan siellä heiluu ku heikkopäinen..

              Nyt alko kyllä Pääsiäinen Ja Ja toivotetaan clubilaisille pääsiäiset myös!!
              kyllä se joku päivä vielä onnistuu

              Comment

              • Jones79
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 47

                #52
                Pitihän se arvata

                Sen verran tallilla tuli käytyä pyörähtään tänäänkin, että huomasimpahan tuoss ettei lämmöt nouse ollenkaan, mitä helv.. No eipäs hätää, kyllä nesteet oli ja kaikki ok. mutta nyt kuoli se lämpömittarikin. heräs tullessa hetkeksi ja poukkoili ku heikkopäinen ja lopulta nuutu.
                Taitaa mittariremppa olla tiedos, kun eka sekos kieppikello, sitten kulutus viisari jysähti näyttään ikuista 8l ja nyt sekos lämpömittari.
                Ne mittarin paristot vai akut kannattaa hommata varmaan laatukamaa ettei tarvihe pitää mittarisulkeisia vähän väliä:think

                Oli muuten hyvä luisu keli ku tuprautti 20 senttiä lunta täällä

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Ei muuten ole E34 mittaristossa sitä E30 mittariston perinteistä akkuvikaa, katsoppa FAQ -osio ja search alkuunsa..
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Jones79
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 47

                    #54
                    kuin heinä neula suovasta

                    Muutaman tunnin uhranneena nyt luovutan ja alan kysellä mittaristoa..
                    Mikäli jollakin ei ole selvää vastausta kuinka tuo mittaristo korjataan tyyppivikoineen, kummiskin 619tkm se on näyttänyt..

                    Enemmän minua kiinnostais tuo keskuslukituksen vittuilu. aina ampuu ekalla kerralla joko kiinni tai auki uudelleen. Esim hälyllä kii, ni pomppaa nupit heti auki

                    Comment

                    • muuris
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by Jones79 View Post
                      Muutaman tunnin uhranneena nyt luovutan ja alan kysellä mittaristoa..
                      Mikäli jollakin ei ole selvää vastausta kuinka tuo mittaristo korjataan tyyppivikoineen, kummiskin 619tkm se on näyttänyt..:
                      Ei muuta kuin osto-ilmoitus vetämään sitten.


                      Ihmeen vetämätöntä porukkaa, neuvotaan että FAQ-osiosta löytyy ja threadi on vieläpä eka sivulla siellä, niin ei viitsitä etsiä. Edellä mainittu ihan yleisesti, ei ainostaan tähän liittyen.

                      Itse kyllä löysin tämän alle minuutissa...
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Jones79
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 47

                        #56
                        Käsi sitä näemmä on..

                        ei hemmetti plarasin noita hakuja ja juttui läpiten tunti sotalla ja ei löytynyt selkeetä, mutta tuo kyllä valas asian että purkamaan mittaria

                        Hieman tuossa inspiraatio kadosta kärsitään. Tuli käytyä american car showssa ja matkalla räjähti takarengas, no siinä lenteli puskuria ja levikettä
                        Ei muuta kun tunkkaan ilmaan ja kun auto oli ilmassa kuulu vaan rusahus ja tunkki helmasta läpiten, tai siis siitä kitistä ja porsas möyhystä. oli joku korjannut oikeen mallikkaasti. Ollu kun kittiä ja hieman peltiä possulla kiinni, toisin sanoen helmalevikkeen alla ei ol ku rippeet ruostuneesta helmasta, arvatkaapa huvikseen vituttaako
                        Kylläpä saa lanka palaa ennenkuin toi on kasassa, helmat uusiks ja pyörän aukot, jos nyt jostain sattuu löytymään kovaa mihinkä hitsata , vai pitääkö heittää paaliin koko koppa ja ettiä kovempi tilalle ja nakata tekniikka siihen, oikeen mukavaa

                        Comment

                        • Jones79
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 47

                          #57
                          akut näkyy olevan

                          Originally posted by muuris View Post
                          Ei muuten ole E34 mittaristossa sitä E30 mittariston perinteistä akkuvikaa, katsoppa FAQ -osio ja search alkuunsa..
                          kyllä tuonne ainaskin akut on nakattu ja lämpöset oli kun nappasin poies äsken..

                          Comment

                          • Jones79
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 47

                            #58
                            R.I.P musta Bemu.

                            Mutta ei tässä vielä hätiä. Toinen 524td on hitsauksen alla.

                            Mutta mutta, se on automaatti ja ihan näin suoraan sanottuna, olen niin käsi näitten hakujen kanssa että en osaa niin en. Mutta koneita kyllä rakentaa osaan. Ehkä :think

                            Siis jostain luin että tuo automaatti kestää jotain, mutta mitä ja en ampumallakaan sitä nyt löydä. Meinasin siis pistää aiempaa kokoonpanoa ton pellin alle. Lävähtääkö laatikko samantein

                            Muuriksellahan tietoa löytyy, jos ystävällisesti voisit auttaa ja vaikka privaa pistää.

                            Tuo lootahan vaihtaa tyyliin kuin lekalla selkään löis.. Hyvä vai paha

                            Partyt lähenee ja Pellin alla on vielä Tda pumppukin

                            Comment

                            • muuris
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              #59
                              ZF laatikkohan siellä pitäs olla, lienee 4hp22EH. Ehjänä vaihtaa tosi nätisti mutta ei tosiaan kestä älyttömiä. Mulla kesti kymppitonnin ongelmitta M21 + GT20v. Vääntöä lienee ollut ~300Nm ja lähti vetämään alhaalta.. tuon verran se varmaan kestää pidemmässäkin juoksussa, mutta siitä eteenpäin arpapeliä.

                              Jos kestävän automaatin haluaa niin kannattanee hylätä nuo ZF:t.

                              jeemu vois kertoa tuoreiden mittailujen pohjalta, miten se HY35 toimii 2,5l kammiodieselissä
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              • jeemu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 1844
                                • 67700

                                #60
                                Originally posted by muuris View Post
                                jeemu vois kertoa tuoreiden mittailujen pohjalta, miten se HY35 toimii 2,5l kammiodieselissä
                                Ei kovin häävi oo jos motori saa kunnolla ruokaa
                                Niinku oon jo täsäki topikisa sanonu nii pakopainetta tietää ja pitipä tuo ihan testata ruuvaamalla oman koneen kylykee Hy35. En ollu vääräsä .
                                Toki herää hienosti, mutta siihempä se sitte jääki
                                B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                                Comment

                                Working...
                                X