535 e34
Collapse
X
-
Tässä yhdenmallinen heittokello jalustalla.Originally posted by Säxä View Postmikä on heittokello?
"Paska analyysi!"
Comment
-
eikai kukaan noin hienostuneella vekottimella keinujen välyksiä säädä? ite oon säädelly tuommosen avustuksella ->Originally posted by jarzap View PostTässä yhdenmallinen heittokello jalustalla.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Elikkä siis väännetään sellaiseen muotoon että kaikki tajuu.
jos ja kun keinuvipu ja ventiilinpää on sen verran kuluneet että kun työnnät siihen väliin rakotulkin niin se rakotulkki ei pääse mittaamaan sen kuluneen keinuvivun pohjasta sitä todellista välystä. Jos siiten keinuvipuun laitetaan tuollainen heittokello joka oli tuossa pari mailia sitten postattu niin sillä saadaan se todellinen välys mitattua joka on yleensä pikkuisen vähemmän kuin rakotulkilla.
toki jos kaikki venttiili koneiston osat on uusia niin sitten rakotulkilla saa saman tuloksen. voihan sitä tietysti mitata pikkuisen ohkaisemmal rakotulkilla...:think
ymmärsikö nyt kukaan?
Comment
-
-
Eihän tuossa pitäisi mitään epäselvää olla. Erittäin yksinkertainen ja tarkka keino mitata ja säätää välykset.
Tällä menetelmällä on tarkoitus omasta kamppeesta säätää ventiilit, jahka saan lainaan kellon+jalan. Nyt ei mielestäni ole tarpeeksi hiljainen eivätkä välykset muutenkaan ole kohdallaan.
nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
siis tälläsysteemillä saa mitatua ventiilin todellisen välyksen jos ei rakotulkilla tule hyvä, sen mitä olen niitä kokeillut töissä mittailla niin eroa rakotulkkiin ja heittokelloon on joskus jopa 0.1mm ja se naputtaa silloin ainakin mun bemarissa.Originally posted by Rocla View PostInstrumentti on varmasti tarkka ja pätevä, mutta itse kyllä vierastan tuota työtapaa, noh kokeilempa piruuttaan, tuntuu vain tuo itse mittaaminen epätarkata, mutta sehän on ukosta vain kiinni.
helppoa se heittokellolla on mitata jos vain on kunnollinen magneettijalkainen kello,joissain autoissa jopa helpompaa kuin rakotulkilla, siis heittokello ei sovi kuin keinuvivullisiin autoihin
ja miten se voi tuntua epätarkalta jos vaikka sulla on 1/1000 mm heittokello käytössä? 1/100mm kello käy oikein hyvin hommaan.
Comment
-
Instrumentti ei tunnu lainkaan epätarkalta. Mittaajan instrumentin käyttö tuntuu epätarkalta, pitäisi varmaan ostaa parempi jalka.Originally posted by larmatin View Post
ja miten se voi tuntua epätarkalta jos vaikka sulla on 1/1000 mm heittokello käytössä? 1/100mm kello käy oikein hyvin hommaan.
Eli suomeksi epävarmuutta "nollakohdan" löytymisestä ja kellon tarpeeksi tukevasta kiinnityksestä.Olli.
Comment
Comment