Elikkä siis väännetään sellaiseen muotoon että kaikki tajuu.
jos ja kun keinuvipu ja ventiilinpää on sen verran kuluneet että kun työnnät siihen väliin rakotulkin niin se rakotulkki ei pääse mittaamaan sen kuluneen keinuvivun pohjasta sitä todellista välystä. Jos siiten keinuvipuun laitetaan tuollainen heittokello joka oli tuossa pari mailia sitten postattu niin sillä saadaan se todellinen välys mitattua joka on yleensä pikkuisen vähemmän kuin rakotulkilla.
toki jos kaikki venttiili koneiston osat on uusia niin sitten rakotulkilla saa saman tuloksen. voihan sitä tietysti mitata pikkuisen ohkaisemmal rakotulkilla...:think
Instrumentti on varmasti tarkka ja pätevä, mutta itse kyllä vierastan tuota työtapaa, noh kokeilempa piruuttaan, tuntuu vain tuo itse mittaaminen epätarkata, mutta sehän on ukosta vain kiinni.
Eihän tuossa pitäisi mitään epäselvää olla. Erittäin yksinkertainen ja tarkka keino mitata ja säätää välykset. Tällä menetelmällä on tarkoitus omasta kamppeesta säätää ventiilit, jahka saan lainaan kellon+jalan. Nyt ei mielestäni ole tarpeeksi hiljainen eivätkä välykset muutenkaan ole kohdallaan.
Instrumentti on varmasti tarkka ja pätevä, mutta itse kyllä vierastan tuota työtapaa, noh kokeilempa piruuttaan, tuntuu vain tuo itse mittaaminen epätarkata, mutta sehän on ukosta vain kiinni.
siis tälläsysteemillä saa mitatua ventiilin todellisen välyksen jos ei rakotulkilla tule hyvä, sen mitä olen niitä kokeillut töissä mittailla niin eroa rakotulkkiin ja heittokelloon on joskus jopa 0.1mm ja se naputtaa silloin ainakin mun bemarissa.
helppoa se heittokellolla on mitata jos vain on kunnollinen magneettijalkainen kello,joissain autoissa jopa helpompaa kuin rakotulkilla, siis heittokello ei sovi kuin keinuvivullisiin autoihin
ja miten se voi tuntua epätarkalta jos vaikka sulla on 1/1000 mm heittokello käytössä? 1/100mm kello käy oikein hyvin hommaan.
Comment