Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko 535i E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kane78
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 160
    • Vantaa

    Visko 535i E34

    Jep, eli tällaisen luultavasti tarviisin uuden, onkos joku ostanut mistä ja paljonko kustansi? Motonetissä ei ollut.....
    Bmw 735ia-92
  • Kaitsu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 38
    • Lahti

    #2
    Merkkiliikkeessä muistaakseni n.170 eur.
    e34 530tic & Hestec

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Halvemmalla pääset kun ostat sähköflektin ja anturin sille. Teet sitten alavesiletkun väliin T haaran anturille

      Näin tein itse. Paitsi että flekti ja anturi oli jo tallissa valmiina.
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        AD-varaosassa maksanee jotain 120-140 € suunnilleen, merkki muistaakseni Sachs vai mikäs se nyt olikaan..

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Mullakin on varmaan hieman väljä toi, kun koneen sammuttaa kuumana niin flekti jää pyörimään pitkäks aikaa ja kesällä lämmöt on viisarin paksuuden verran yli puolenvälin kaupunkiajossa.

          edit. korjattu kohellus

          Edit2 korjattu toisen kerran
          Retard Member

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Jos visko on lopussa niin auto keittää kun sitä käyttää paikallaan kesällä n.5-15 min. Auton ollessa liikkeellä viskolla ei ole paskan väliä, silloin ajoviima jäähdyttää syyläriä ja samalla viskoa :arrow: visko tuskin kuumenee silloin niin paljoa että voisi alkaa tarrata kiinni. Siks ajon jälkeen myöskin visko ei varmaan ole tarrannut, joten flekti voi hyvinkin pyöriä sen jälkeen kun auton sammuttaa vaikka visko olis ok. Ei se kyllä kovin kauaa silti jaksa pyöriä, jos se pyörii yli minuutin niin sulla on sähköflekti! :wink: :lol:

            Comment

            • Kaitsu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 38
              • Lahti

              #7
              Eli kun viskotuuletin on kunnossa ja kone tosi kuuma niin tuuletin pitää tosi kovaa huminaa ajossa.
              e34 530tic & Hestec

              Comment

              • sqxo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 902
                • no man's land

                #8
                Originally posted by Kaitsu
                Eli kun viskotuuletin on kunnossa ja kone tosi kuuma niin tuuletin pitää tosi kovaa huminaa ajossa.
                No pitää olla tosi kuuma kone! Mun mielestä se toimii vaan paikoillaan ollessa..

                Kerran oon kokeillu "jäykkää" viskoa koneeseen yhessä autossa, se oli hitsattu pisteillä niin että se ei päässy luistamaan :arrow: kone ei meinannu ottaa kierroksia millään, humina oli kun linja-autossa, ja tehoista hävis oikeasti PUOLET siihen flektin pyörittämiseen! Kone ei meinannu jaksaa kiertää ollenkaan ylös asti ees ykkösellä! Niin ja PS: flektin siivistä lähti palat kärjistä kun ne taipu pyöriessään niin kovaa ja otti johonkin kiinni.. :lol: :lol:

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Tuolta ohjeet :arrow: http://www.bmwe34.net/e34main/upgrad...trical_fan.htm

                  Mutta mistä ja mitkä osat Suomessa? Ja tietenkin paljonko maksaa ja minkä värisenä saa... :oops:
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • Kaitsu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 38
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by sqxo
                    Originally posted by Kaitsu
                    Eli kun viskotuuletin on kunnossa ja kone tosi kuuma niin tuuletin pitää tosi kovaa huminaa ajossa.
                    No pitää olla tosi kuuma kone! Mun mielestä se toimii vaan paikoillaan ollessa..

                    Kerran oon kokeillu "jäykkää" viskoa koneeseen yhessä autossa, se oli hitsattu pisteillä niin että se ei päässy luistamaan :arrow: kone ei meinannu ottaa kierroksia millään, humina oli kun linja-autossa, ja tehoista hävis oikeasti PUOLET siihen flektin pyörittämiseen! Kone ei meinannu jaksaa kiertää ollenkaan ylös asti ees ykkösellä! Niin ja PS: flektin siivistä lähti palat kärjistä kun ne taipu pyöriessään niin kovaa ja otti johonkin kiinni.. :lol: :lol:
                    Niin visko jäykistyy paikallaan herkemmin koska kone silloin kuumenee kun ei ole ajoviimaa jäähdyttämässä. Humisee niin kauan kunnes tulee hieman ajoviimaa.
                    e34 530tic & Hestec

                    Comment

                    • sqxo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 902
                      • no man's land

                      #11
                      Originally posted by Kaitsu
                      Originally posted by sqxo
                      Originally posted by Kaitsu
                      Eli kun viskotuuletin on kunnossa ja kone tosi kuuma niin tuuletin pitää tosi kovaa huminaa ajossa.
                      No pitää olla tosi kuuma kone! Mun mielestä se toimii vaan paikoillaan ollessa..

                      Kerran oon kokeillu "jäykkää" viskoa koneeseen yhessä autossa, se oli hitsattu pisteillä niin että se ei päässy luistamaan :arrow: kone ei meinannu ottaa kierroksia millään, humina oli kun linja-autossa, ja tehoista hävis oikeasti PUOLET siihen flektin pyörittämiseen! Kone ei meinannu jaksaa kiertää ollenkaan ylös asti ees ykkösellä! Niin ja PS: flektin siivistä lähti palat kärjistä kun ne taipu pyöriessään niin kovaa ja otti johonkin kiinni.. :lol: :lol:
                      Niin visko jäykistyy paikallaan herkemmin koska kone silloin kuumenee kun ei ole ajoviimaa jäähdyttämässä. Humisee niin kauan kunnes tulee hieman ajoviimaa.
                      Juurikin näin! Nyt puhutaan samasta asiasta. :lol:

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        #12
                        .........
                        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:41.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • larmatin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1118
                          • Perttula

                          #13
                          se hyvä viskossa on että se pitää koneen lämmöt tasaisesti oikeassa eikä heiluta niitä kuuman ja tosikuuman välillä kun sähkö puhallin kytkeytyy ja katkoo.

                          se bemun viskohan on tosiaan tosi tehokas joten se harvoin pyörii täysin jumissa ja pääsääntöisesti sen toimintaa ei edes kuule (kerran kuulin kovaa ajon jälkeen kun pysähdyin liikenne valoihin ja sitten kun siinä kaasutteli niin humisi)

                          mutta jos lämmöt ei nouse liikaa niin sittenhän se toimii :(b) :sekasin:

                          Comment

                          • Kane78
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 160
                            • Vantaa

                            #14
                            Kyl ne lämmöt nouseepi..... ajossa pysyy pari milliä yli keskivälin, mut kaupunkiajossa nousee helposti jo seuraavalle viivalle. Ja jos on kuumempi päivä, voi mennä vielä hieman pitemmälle ja sit pitää jo lyödä lämpöä päälle

                            Vaihdoin termarin ja paisuntasäiliön korkin, ei auttanu. Huomenna vaihdan vesipumpun ja sit katellaan.

                            Mun mielestä se visko toimii jotenki ihmeellisesti..... Kun koneen lyö kylmänä päälle, se hyrrää silloin niin per@stii ja välillä kun lämpö on reilustikin yli puolenvälin ja pysäyttää auton, niin vispelin voi ottaa ihan käsin kiinni ja pyöräyttää toiseen suuntaan ja välillä se taasen pyörii ihan kivasti, mut silloinki vaan tosi pienen aikaa.

                            Tehtiin just kansiremppa, nokka hiottiin ja täytettiin sekä keinut vaihdettiin. Käy ihan kivasti. Öljyn seassa ei näytä olevan vettä ja mitään vaahtoa en oo havainnu. Kansi kyl plaanattiin, mut ei koeponnistettu, mut ei se kyl halki oo. :? se näytti niin hyvältä.

                            syylarikin on kyl aika ruottanen... eip sitä tiiä, koittamalla se selvinnee

                            :juo
                            Bmw 735ia-92

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              #15
                              Jos pystyt pysäyttämään kuumalla konetta sen viskon käsin ja esim heittämään väärään suuntaan pyörimään on se aika varmasti hajalla. Oma oli helvetin lähellä keittää kesällä kun en 'jaksanu' vaihtaa ajoissa. No onneks tuli huoattua j nopeesti liikkeelle ja heti putos lämmöt. Aika varma merkki jos alkaa heti paikallaan nostamaan vähän lämpöjä, tietysti lämpöselä säällä huomaa paremmin.
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎