Originally posted by jannmann
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Visko 535i E34
Collapse
X
-
Originally posted by jannmann*snip*
Jos se sähköllä toimiva olis parempi ratkaisu perus autoissa, olis baijerin insinööri sen sinne jo 70 luvulla laittanut.Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Joo luulin että visko ei pelitä, mutta kumminkin lämmöt pysyy alta 100C (erillinen mittari). Jos tarraa vasta 88C niin kyllä ne lämmöt nousee.
Huomannu kanssa että usein alkukm mennään aika ylös - sinne 105C, mutta sitten tullaan alemma. Voi olla termarimoka tai syyläris 50% ei oo enää niit stertsh-kiharoita?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
valitettavasti sivun alareunassa oleva linkki possupoikien sivulle oli kuollut. siellä piti olla ohjeet uusien nesteiden laittamiseen (sikäli ku jotain ohjeita siihen tarvii...)
7er.comin mukaan litkua vois saada tojotalta: "Toyota silicone oil, part number 08816-03001"
en takuulla vapaaehtosesti osta jotain typerää viskokytkintä, jonka hinnaksi paikallinen merkkiputiikki sanoo ~10% auton hankintahinnasta. mieluummin ainakin yritän korjata vanhan ensin. kyse on jo periaatteesta
edit:
Originally posted by tsbmwBMW tehdas on valinnut viskon, joten sen täytyy olla sähköflektiä parempi! Edellä järkeenkäypä perustelu.
visko on juuri kompromissina hyvä, yksinkertainen jne. sähköflekti kuitenkin puolustaa paikkaansa, vähentäähän se (ainakin nimellisesti) moottorin pyöriviä massoja ja työntää ilmaa syylarin läpi tehokkaasti juuri silloin kun tarvitsee, eli tyhjäkäynnillä ryömittäessä tai paikallaan ollessa. jos on pakko sijoittaa ~150€ tollaiseen, sijoitan mieluummin sähköflektikonversioon.
edit2: nyt näky toi porsche-sivu toimivan taas. tyypin porsashan on ihan läpimätäLast edited by ankkuli; 16-08-2005, 16:10.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by anssipmullaki ois myydä ehjä visko.v12 myllystä peräisin.
soittelin paikalliseen rinta-juippiin (toyota-varaosat) ja kyselin tota öljyä. tyyppi väitti ensin kivenkovaan ettei sellaista ole olemassa, mutta löysi sitte kuitenkin kun tarpeeksi tivasi ja anto ton osanumeron. 18ml pullo=13,50€, perjantaiksi saa... seuraavaksi halpahallista riittävän iso kiintoavain.
edit: nyt on uudet öljyt viskossa, aikaa meni n. 1,5h sisältäen koeajon ja käsien pesun. ton lämmitys-jäähdytysjutun joutu tekemään 4-5 kertaa ennen kun tuntu, että öljytila on täys.
kuluja tuli loppujen lopuks 22€, kun en omistanut mitään siihen mutteriin sopivaa työkalua ja jouduin hankkimaan 32mm kiintoavaimen erikseen. hyvä tuli ja nyt puhaltaa: ennen pysty kuumanaki pysäyttämään helposti paljaalla kädellä. nyt kylmänä pystyy vielä rukkaskädellä pysäyttämään ropelin, mutta kuumana tuhisee sen verta ärjysti etten viitti edes yrittää.Last edited by ankkuli; 22-08-2005, 22:41.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
hollannin poikien sivut on muuttanu, tuossa uusi linkki: http://bmwe32.masscom.net/johan/fan_...an_clutch.html
irrotin tuon liuskan ihan ruuvimeisselillä varovasti kampeamalla. paras on, jos saa viskon esim. ruuvipenkkiin mutterista kiinni, niin pääsee helposti pyörittelemään. btw, vieläki toimii korjattu visko moitteittaPihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by AtlantikblauNyt olis vaan se ongelma jäljellä että mistä löytäisi oikean silikonin siihen:SPihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
kävin paikallisessa toyota-liikkeessä eilen eikä sieltä löytynyt...ei myöskään kokkolasta. Vaasasta vois kyllä löytyä, mutta ei oikein viittis lähtee sinne asti pienen tuubin takia Tietääkö kukaan oikean nimen tolle aineelle? Jos vaikka kävis kysymässä tarvikeliikkeestä.316 - ei oo kiire mihinkään
Comment
-
-
Originally posted by AtlantikblauTietääkö kukaan oikean nimen tolle aineelle? Jos vaikka kävis kysymässä tarvikeliikkeestä.
tuskin on hyllyssä. tilauskamaa, tulee päivässä.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
sellainen juttu tuli vaan mieleen, että omalta osaltani syy ylikuumenemiseen tais olla tukkoutunut syyläri, eli liikaa hyttysiä ja sellaista paskaa ritilässä. Visko tuli kuitenkin vaihdettua mutta luultavasti turhaan. Syylärin pesun jälkeen, liuotinpesulla sekä vedellä, ja sitten vielä varovasti paineilmalla, lämpömittari pysyy samassa paikassa kokoajan. Ennen pesua mä vaihdoin viskon mutta se ei auttanut kovinkaan paljon. Eli peskää syyläri VAROVASTI ulkopuolelta ennen kuin hankitte uuden viskon, se voi auttaa ihmeen paljon, ainakin mulla.316 - ei oo kiire mihinkään
Comment
-
-
Pakko herättää vanhaa thrediä.
Omassa e34:ssa on kans visko tiensä päässä, ja tuota Toyotan silikoniöljyä voi olla vaikea saada..
Tuolta löytyy ainakin suoraan hyllystä ja 50ml pullo 9 eeroa.
Viskositeetti on juuri tuo 3000cSt mitä toyotankin neste on ja paljon halvempi kuin Toyotan. Ei maksa kokeilu paljoa jos vaikka tulis kuntoon.
Tilaukseen lähti. Nyt vain apteekkiin ostamaan ruiskua... :think
edit: No nythän kävi niin että löytyi litku vielä halvemmalla ja mahtava palvelu vaikka 5 euron ostoksesta kyse.
Soitto ja työajan jälkeen onnistui nouto Hyvinkäältä.
Visko korjattu, ja on ihan erilainen kuin ennen täyttöä, litkua meni noin 10 milliä ja homma todella helppo, mutta vei sen 30 min. kuumailmapuhaltimen kanssa. Jäi vielä pojan rc-harrastukseen pullon jämät.
Edit: visko toimii juuri niin kuin pitääkin, lämmöt ei enää nouse tyhjäkäynnillä.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
Comment